Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Pokec o všem možném,rybách,zájmech atd.atd….
- Toto téma obsahuje celkem 1,587 odpovědí. Do diskuze (188 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 1 rokem a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#29850 10.2.2012 v 21:54
zabjan napsal:
Ahoj.Jsem nově přihlášený norek do Vaší diskuze.Letos mě čeká v červnu
Averoy.Neznám tuto lokalitu.Prosím poraďte.Díky
Toto je parketa pani Janky.
#29929 12.2.2012 v 12:50stipko napsal:
Do hája, dnes mi zamrzla nafta v aute, a to som tam dával včera Arktic u AGIPu.
To by ma zaujímalo, čo dávajú nóry do áut, pri -40°C
Zásadní chyba: Agip 😀 Co je pro makaróny Arctic ? To je oblast od Bolzana na sever ? Taky mě to aktuálně zajímá, zaslechl jsem cosi o mixování s parafínem, prověřím a dám vědět. Faktem zůstává že v -26ti mi norskej kamarád zakázal při 2 hodinové pauze chcípat motor s tím že nehodlá riskovat.
#29934 12.2.2012 v 14:12Zásadní chyba: Agip Co je pro makaróny Arctic ? To je oblast od Bolzana na sever ? Taky mě to aktuálně zajímá, zaslechl jsem cosi o mixování s parafínem, prověřím a dám vědět. Faktem zůstává že v -26ti mi norskej kamarád zakázal při 2 hodinové pauze chcípat motor s tím že nehodlá riskovat.[/citace]
Pri 2 – hodinovej pauze????
To už mi príde prehnané.
Dnes Verva a pri dnešných 24, naskočil na ťuknutie.
Jediná informácia, ktorú som zohnal o zimnej nafte, je zo stránok statoil.no, že biodiesel v zime má zostať v garáži.
To asi teda nebude nafta na zimu.
Statoil má v nafte 7% bio-prísad.
#29936 12.2.2012 v 14:53Takové procento tam musí dávat všichni.je to povinnost od eu.záleží potom na ostatních přísadách co tam kdo dá.norové najsou taková paka aby si naftu kazily bio palivama.
#29944 12.2.2012 v 16:17Aditiva jsou komplikované chemické sloučeniny, jejichž složení výrobci přísně tají. Co se tedy přidává do arktické nafty jako aditivum nevím, ale parafin to rozhodně není. Právě šupinky parafínu v mrazu tuhnou a ucpávají filtry nebo potrubí a tím způsobují nepříjemnosti se startem. Dříve jsme naftu ředili benzínem. Na 60 litrů nafty zhruba 2 litry naturálu. Teď to dělám taky, anšto se mi podařil husarský kousek, natankovat do nafťáku omylem benzin. Teď ho mám v kanystrech a při natankování nádrže ho tam trochu šplouchnu. Do benzíňáku mi tu směsku v servisu lít nedoporučili.
#29945 12.2.2012 v 16:48To s tím parafínem mi právě vůbec nejde do hlavy jak to myslel, proto to prověřím. Eu si může přikazovat jaký příměsi chce dokud to norové neuznaj za dobrej nápad tak se to v jejich naftě neobjeví. Bioethanol by ale asi nemusel být na škodu, neboť by měl být schopen na sebe vázat v nádrži zkondenzovanou vzdušnou vlhkost.
Přidávání cca 5ti% benzínu potvrzuju, dokonce ho doporučil i autorizovaný servis Mercedes Benz kdysi dávno kolegovi když mu v zimě špatně startoval náklaďák.
#29947 12.2.2012 v 17:12Přispěji svou špatnou zkušeností,
tankuji výhradně u OMW, v 99% u nás v Táboře, auto Oktávka 2.litr, stáří 4 roky, předminulý týden jsem zaznamenal horší startování, bral jsem do té doby “normální” naftu, při tankování jsem nabral cca 2 deci do sklenice od jogurtu, a tu jsem nechal stát venku, do rána se ve sklenici oddělil bílý šlem,- výška ve sklenici cca 8 cm, na dně šlem cca 1.5 cm. pokud tuto vezmu do tepla, vše se rozpustí, jen ta barva je zrádně žlutá a připomíná řídký med, nevím kolik % může obahovat řepkového oleje a parafínu, zajel jsem za vedoucím k čerpací stanici, a ukázal mu to, byl slušný, ale jen pravil, že pokud budu chtít, že mi ukáže faktury, kde deklarují u této nafty použití do -17 stupňů, což v té době ještě takové mrazy zdaleka nebyly, a že pokud si chci stěžovat, tak pouze u vedení společnosti OMW,- (je to o ničem…), která mu poh.hmoty zaváží. A to jsem ješte přidával aditiva.
Teď tankuji arktickou naftu, samozřejmě ji mám také ve skleničce, a ta si drží svou barvu i viskozitu, ale pokud nechám auto přes noc venku, je zle, i když startér točí, motor dlouhou dobu ani neslíbí.
Když je auto v garáži, je po problému. Zítra si nechám vyměnit palivový filtr, tuším, že bude zanesenej těma “kvalitníma” přísadama.
A ještě něco, při jízdě do Norska mám zkušenost, že na nádrž nafty tankované mimo naše území najedu min. o 100 km více, samozřejmě , je to dlouhá cesta, a průměr jde dolů, ale auto je plně naložené, co vy na to ???;-)
#29948 12.2.2012 v 17:57No jestliže u nás jezdíš s oktávkou 130 a více a na krátké vzdálenosti, tak ti žere 8,5 l. Když jedeš dlouhou štreku , kdy je auto zahřáté a tak při průměru 90 km/h se dostaneš i s naloženým autem na 6 l. Ne-li míň. máš tam rozdíl 1,5 l na 100 km. Nádrž 60 l . To je rozdíl těch 100 km. Nafta na to má určitě vliv. Ale hlavně styl a způsob jízdy.
S oktávkou 1.9 TDI můžeš na nádrž (60l ) ujet po městě 660 km a na štrece , kdy šetříš i 1000 km. ( to je průměr 6 l ).
#29950 12.2.2012 v 18:29Janek.su/ Stalo se mi to samé. Nakupuji výhradně u OMW. Při současných mrazech mi motor nešel do otáček a chcípal. Pomohlo až celkové vypumpování nádrže a výměna palivového filtru.
#29951 12.2.2012 v 18:36Já mám zkušenost že všude jinde je nafta lepší než u nás a v norsku obzvlášť.když jezdím do anglije fordem galaxi tak na stejné množství ujedu tak o 50km dál a to po německu jedu tak 160 u nás do 140 km.
#29952 12.2.2012 v 19:07Jj, ano způsob jízdy ovlivní spotřebu, to je jasné, s první Oktávkou 1.9 jsem měl dlouhodobou spotřebu 5.6 litru, s touhe 2 l. je to 6.2 litru.
Do Norska jezdíme transpotérama, má ho i kámoš, a tak dost porovnáváme, dokonce mi vyšla jednou menší spotřeba o 2 deci, když jsem měl vykuchanej katalizátor.Ale kvalitní nafta je prostě nafta…
Zíra ty skleničky se vzorkama vyfotím, a dám je sem k nahlédnutí.
#29954 12.2.2012 v 20:06Jasný s naftou to čurdí asi všichni. Já jezdím již 5 let na směsnou motorovou naftu od Unicornu. Na zimu, když je méně, než -5 do ní přidávám aditiva.
#29955 12.2.2012 v 20:28A proto hoši jezděme na kole. Csssss nějakejch 3000 a kousek co to je ?! :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
#29956 12.2.2012 v 22:06Radyn napsal:
Já mám zkušenost že všude jinde je nafta lepší než u nás a v norsku obzvlášť.když jezdím do anglije fordem galaxi tak na stejné množství ujedu tak o 50km dál a to po německu jedu tak 160 u nás do 140 km.
Z mych zkusenosti dlouhodobe srovnani CR vs. Svedsko ve stejnem aute vychazi tak, ze ve Svedsku ujedu na plnou nadrz o 10% vice. Je to kvalitou paliva, nikoliv stylem jizdy nebo silnicemi…
#29957 13.2.2012 v 1:51Je tam velký podíl stylu jízdy.
Točivý moment, atd. Nejlepší spotřebu dosáhneš při 90-100 km , kdy si motor jen pobrukuje na 5-tku.
U nás v městech pořád řadíš, na dálnicích to ženeš 140 a na okrskách to taky není bůhví co. Ale na severu to držíš pořád 80-100.
Zeptej se NAKIho, ať ti řekne, kdy má ford nejlepší spotřebu. (neberu odpověď ,, v noci, když je v garáži ,, )
A o tom stylu jízdy bych mohl z mé 15-ti leté praxe něco říci.
-
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Pokec o všem možném,rybách,zájmech atd.atd….