Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Ahoj, díky za odkaz. Výměnu už jsem jednou řešil (2018). Šlo to tehdy provést ještě při cestě, na poště, kousek od E6 (u Mossu). Myslel jsem, že už nyní nelze staré bankovky vyměnit, tak to je celkem úleva. Ale hořký pocit z jinak povedené dovolené zůstává. Pošlu k výměně do banky v Oslo poštou.
Do starého fóra jsem kdysi dával obsáhlý příspěvek s poznatky o vrhacím multíku, používaném pro vertikální vláčku. Primární výhoda je, že monofil se rychle odvíjí z cívky a navíjí na cívku bez překrutu. K nahazování je třeba trochu cviku pro dobrzdění cívky po dopadu nástrahy na hladinu. Provozuji ABU UC 6501 dvě desítky let, po návratu sám vyčistím. Odzkoušeno na velké kelery i polaky. Používám na odhoz (pro kompenzaci driftu) pilkrů 70-130g . K tomu nově prut https://rybarske-pruty.heureka.cz/savage-gear-mpp2-trigger-2_59-m-90-g-2-dily/#prehled/. Kolegové pak výrazně novější ABU C4 6601/6600 s rychlejším převodem .
Pánové, prosím o trochu kolegiality, od toho asi toto fórum primárně je. Pan Vydra uvedl důvody, proč se neočkoval a požádal o informace. Vy jste mu pro cestu nedali, kromě Vašeho názoru/doporučení očkovat a spílání, žádnou jinou užitečnou informaci.
Mě osobně také zajímají veškeré nové a přesné informace, týkající se opatření (a jejich vývoje) Norů a postupy pro případ, že v partě pojedou neočkovaní rybáři.
Takže za mě velké díky paní Jance i ostatním, co do této rubriky přispěli užitečnými informacemi nebo aktuálními poznatky z cesty.
Stipko: my výpravu od 10.9. (pobyt 12.-19.9.) do osamocen0ho domu rušíme. Můžu se Ti zeptat. Pošli kontakt na mail lblblb@volny.cz a kolik Vás má být, pošlu Ti víc informací.
- Odpověď byla upravena před 4 roky a 3 měsíci uživatelem Lum.
Můžete sem prosím někdo vložit text potvrzení?
Moc díky za tipy. Zkusím to cestou – na poštovním úřadu Hoyden postkontor (u Moss), cca 30km nad Svinesundem. Příp. jsou v okolí pošty banky. Jedu na Romsdall fjord, tak pokud to nestihnu cestou, bude možnost zajet do Molde.
Ahoj, našel jsem doma několik 100NOK starých bankovek. Je v současnosti nějaká možnost výměny v ČR? Nebo zbývá jen zaslání poštou, příp. zastávka v bance v Oslo? Předem díky za každou užitečnou radu. L.
Za mně multík – od roku 2004 mám Abu UC6501 pro pilkříky 60-120g nebo “dufkovky” 70g+, monofil 0.32mm. Bezproblémové odmotávání mokrého monofilu, žádné překrucování. V současné době (kurzu) je nevýhodou vyšší cena, ale pár let zpět se Abu C4 dala z Cabelasu koupit za hezký peníze. Nahazování chce cvik, ale za týden se to člověk v pohodě naučí, dnes hazím poslepu horem, dolem, bokem i přes hlavu za sebe 🙂 Palcem lze snadno zastavit let nástrahy poměrně přesně před překážkou (jak psal Miloš).
Všem moc díky za info, Lum
nebrzdeny prives – po mesici (a jedne urgenci) mne prisla tato odpoved z Norske ambasady:
Dobry den jeste jednou,
tak jsem to nasla sama, jestli Vam to bude stacit z norstiny.
Dle meho soudu je Vase vysvetleni spravne, tedy nebrzdeny prives 300 kg a vice je max rychlost 60 km/h. Do 300 kg pak az 80km/h.
Preji stastnou cestu a prijemny pobyt.
S pozdravem,
Renáta Poláková
Konzulární oddělení
Norské královské velvyslanectví
Hellichova 458/1
118 00 Praha 1
Zkusim to overit na ambasade, diky za ten odkaz.
Trajekt – to zpatecni datum je 17.9.(sobota), pro osobak bez privesu to nabidne standartni spoje.
Pani Janko, jeste se zeptam – nasel jsem na http://spanelsko.pepa.info/info/www.uamk.cz/informace/turistika/norsko/doprpredpisy.htm info, že ta max.60km/h plati pro vozidla s přívěsem bez brzd a vážícím více než 300 kg. Mela byste moznost tento údaj někde ověřit? Máme ve vlastnictví nebržděný přívěs staršího data výroby celková váha 250kg, užitečné zatížení 160kg, s tím by šlo pak “uhánět” těch 80km/h 😛
Ještě je asi jeden problém s privesy a to v trajektech – vraceli jsme se standartne (bez privesu) se Scandlines z Trelleborgu do Sassnitz, ale pro soupravu me jejich web pro sobotu na teto trase nenabizi zadny trajekt, to same Trelleborg-> Rostock pro soupravu delsi nez 8m
janka napsal:
To Pandion (i ostatni)
Ty dve omezeni rychlosti pro auta s privesnym vozikem jsou jednou pro brzdeny a jednou pro nebrzdeny vozik.
Takze v Norsku auto s brzdenym privesem muze jet max 80 km/hod, s nebrzdenym 60 km/hod.
Takze pokud budu mit nebrzdeny prives, otypovany na 100km/h, tak s nim nesmim v Norsku ani na dalnici?
ok, díky oběma za odkaz, pod názvem kalamár mě to nenapadlo hledat 🙂 Sime, pokud uznáš za vhodné, smázni tohle téma, ať to tu není 2x. Lum
Máte někdo zkušenost, zda jsou mníci, když jich bude víc na jednom místě, vidět na sonaru?
(pokud se neloví na hloubkách > 150-200m)
-
AutorPříspěvky