Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
jindra
ČlenPříspěvky začly být nějak trochu mimo mísu, ale i tak jsou snad trochu poučné, hlavně pro ty, co ještě s Norskem nemají tolik zkušeností. Obecně platí, že většina českých cestovek si jen pronajme v Norsku kapacitu a tu pak musí zaplnit, takže pracují s rizikem, že se jim to nepovede a proto preventivně cenu trochu „natáhnou“. Logicky je pak levnější pobyt v kempu či chatě objednaný přímo u toho, komu patří. Nicméně pokud někdo deklaruje, že jeho ceny jsou stejné, jako o norského (či jiného) majitele nebo provozovatele, měl by to dodržet.
No a kompletní ceník všech služeb a potvrzení, co všechno si vlastně člověk zaplatil, to je snad už dneska samozřejmost, nebo ne?
jindra
ČlenPosílám ještě jednu fotku – včera chlapi přivezli z vody na střední Norsko pěkného dorše 122 cm a 18 kg, sezobnul bílou papriku. Fotka je ale mizerná, čert ví, čím to fotili, přijeli nad ránem a nedali si s tím moc práce.
jindra
ČlenNa Halsu dorazili rybáři, kteří už něco umí a hned je to znát: na první větší vyjížďce přivezli kromě jiného 6 polaků kolem 3/4 metru, pěkného ďasa a obecňačku těsně pod metr. Druhá parta sotva dojela z letiště mazala na vodu a nad ránem se už mohli chlubit doršem 122 cm a 18 kg.
jindra
ČlenZkusím přidat své zkušenosti. Mohu se mýlit, ale směšují se tu různé pojmy. Autopass býval na klasických mýtnicích, byl určen pro ty s čipem či jiným druhem předplatného, u toho na větších mýtnicích býval pruh pro platbu v hotovosti a kartou. Tak jsme to všichni roky znali. Nové automatické mýtnice bývají označené jako automatic trafic control (ne autopass), jsou tam jen kamery, které buď sejmou čip (Norům při průjezdu na chvíli problikne zelený křížek na takovém semaforku vpravo u silnice), nebo vaši SPZ. Za tato mýta můžete zaplatit do 3 dnů, nejlépe na prvním místě po průjezdu, které je značené – viz fotky paní Janky. Znamená to ovšem zastavit, vyplnit (zpravidla na pumpě) norský formulář, zaplatit a odjet. Jen na cestě od nás z Halsy na letiště v Trondheimu, jakmile najedu na E6, je takových mýt asi 5, nebo 6, to bych furt stál a vyplňoval. Lze si samozřejmě předplatit kartou kredit, což ovšem nemá moc smysl pro jednorázovou cestu, když ani nevíte, zda vás nějaké mýto potká. Já se spoleh na fakturu, tu za sezonu 2010 pořád čekám, zatím žádná nepřišla, přitom jsem neprojezdil nijak malou částku, odhadem tak 2000 NOK. Norové, jak známo, s ničím nepospíchají, tak uvidím, jestli faktura někdy přijde a co na ní bude. Pokud dojde, dám tady vědět, zda tam další poplatky budou, nebo ne.
jindra
ČlenAhoj středňáci. Zkusím trochu shrnout letošní jaro u nás na Halse. Počasí nic moc, ale lepší, než vloni. Duben normálka, bylo to spíš o pilkrování. V květnu naopak největší úspěchy na vláčku, max. do 30-40 m hloubky. Malých kelerů (do 50 cm) je všude plno, doršíci leží většinou pod trávami někde kolem 10-15 m. Chytlo se dost obecňaček přes metr (nej zatím 16,5 kg), polaci se začali objevovat až v půlce května (ještě nevytření), ale spíš malí. První metrový se chytil před pár dny, předtím jen pár kusů kolem 90 cm a většina tak 60-70 cm. Větší keleři se musí hledat, metr a víc zatím snad jen 2 kusy, ani těch 80+ a 90+ není tak moc a když tak se hejna těhle větších objevují spíš navečer (což je ovšem teď v Norsku trochu divný termín). Občas zpestření v podobě štikozubce, malého halibuta, jednoskvrnky, mníka a tak, v posledních dnech najely makrely.
Nástrahy jak kdy, je třeba volit způsob chytání i nástrahu podle cílové ryby. Asi 14 dnů i velké ryby braly radši něco úplně malého na přívěsu, než hlavní nástrahu. Jinak na polaky spolehlivě fungují dufkovky, spíš tmavé barvy, dorši zatím radši světlejší, většina velkých vzala ripera či kopyto, kde bylo něco do červena či do žluta. Nejvíc větších kelerů šlo na pilkříky 60-80 g, dost často na propad přímo pod lodí. Kelerovi se zkrátka líbí, když něco rychle sviští vodou.
jindra
ČlenPokud jedete autem, stavte se cestou u nás (máš to před trajektem do Arasviky zajížďku jen pár kiláků), budeme mít čerstvé informace. Případně napiš na info@halsa.cz, nebo zavolej na 777 861 590, domluvíme se.
jindra
ČlenTo Jonas – s Norwegian mám jen ty nejlepší zkušenosti – létám s nima několikrát ročně + u nich zajišťuji letenky pro naše klienty a vždy bylo vše bez problémů – platba, odbavení atd. Jediné zrušené lety byly vloni, když řádila sopka a i potom se zachovali velmi seriózně a vraceli za zrušené lety peníze. Opravdu jsem s nimi dosud neměl jediný problém a to u nich ročně objednám několik desítek letů. Jak to budeš mít v Altě se zavazadly nevím, používám přímou linku do Trondheimu, s přestupy nemám zkušenosti
jindra
ČlenNo abych se přiznal, tak jsem se nikdy nezabýval limitem dovozu do EU, spíše vývozním z Norska. Jen popisuji svoji zkušenost z Ruzině, kdy nás po příletu zastavil celník. Řekl, že dovozní limit je 10kg a že nad Norskem zavírají oči. Pak se v tom vyznej!A halavně, dohaduj se úředníkem, kterej si myslí, že má pravdu
jindra
ČlenKdo létá do oblasti středního Norska (Trondheim) s Norwegian, nemá s rybama problém – k letence si lze přiobjednat bagáž až 2×20 kg (za každých 20 kg zaplatí 60 NOK), pak na přepravu ryb stačí dobře zabalené bedny. Vzhledem k tomu, že se cesta smrskne na pár hodin (oproti autu), stačí zmrzlé filety pořádně zabalit a obalit nějakým oblečením jako izolací a dát do velké tašky. Nehrozí nebezpečí, že polystyrenku někde na letišti roztřískají. Já to už takhle párkrát vez a ryby vůbec nestačí povolit.
Jak je to dál na sever na vnitrostátních linkách nevím, tipoval bych, že s Norwegian to bude stejné, ale chce to určitě ověřit. OVŠEM BACHA NA JEDEN PARADOX: z Norska smíte vézt 15 kg filet, ale do EU lze dovézt max. 10 kg masa. Už mě jednou na Ruzyni chytli (viděli bedny a bylo to jasné), řekli jasně, že norské vývozní limity je nezajímají, že musí dodržovat ty dovozní pro EU. Nakonec to skončilo „domluvou“, ale člověk neví, kdy narazí na někoho, kdo se blbě vyspal…
jindra
ČlenTo Krab – máš ode mne SZ
jindra
Člento Lenka – V SZ nic není, možná lépe na zindl@centrum.cz
jindra
ČlenPodívej se k nám na http://www.halsa.cz Letecky to umíme, samořejmě včetně letenek a dopravy z letiště. Budeš li chtít více informací tak klidně zavolej.
jindra
ČlenHonzo, ty zvíře – super a velké gratulace. U nás, přestože je počasí jak v Chorvatsku, jdou taky pěkný ryby, ale tohle je úžasný.
jindra
ČlenZkušenosti z Ansnes máme podobné, jak je psáno výše. Ze začátku určitě trvá, než člověk ryby najde, a to i na moři. My jezdili spíš ve fjordu a hlavně pod most. Chytali jsme ze břehu prakticky ve stejném místě, jak je na fotce, nebo z lodi. Našli jsme tam jámu, které jsme říkali polačí ložnice, protože jsme odtud přivezli spoustu pěkných polaků i přes 90 cm, ale jen v noci. Byli jsme koncem května a chytali je na vláčku nejvíc tak od 11 v noci do 2 ráno.
jindra
ČlenPokud dobře koukám na mapu, je to hodně uvnitř Vinjefjordu, skoro na konci. Já mám tuhle oblast prochytanou spíš od Auresundu doleva směrem ke Kristiansundu, tady jsem to nikdy nezkoušel, tak jsem sám zvědavej, jestli se někdo ozve se zkušenostma. Povídá se, že sem k podzimu vytahují lososi, co se chtějí dostat do říčky Vinje, ale jestli je to pravda?? Jinak bych se toho hodně zavřeného konce fjordu a málo členitého terénu trochu bál, ale čert ví.;-)
-
AutorPříspěvky