Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
ZAPA
ÚčastníkDlouhodobé jsou i na tomto odkazu ale je pravda že asi jen 10 dní. O jiném volném pro norsko nevím. Podle mě jde hodně vypozorovat ze statistik které tam jsou. V květnu už sněžit nebude ale mrazík po ránu by jsem ještě očekával.
ZAPA
ÚčastníkJen upřesnění pokud budete vrtuli sami kupovat je nejlepší to torzo vzít sebou. Pokud to nejde tak kromě typu a výkonu motoru si opište z vrtule údaj o stoupání. Nemusí být na totožném motoru vždy stejné stoupání. Ten údaj vypadá např. takto, 15/18. Je to důležité vrtule s jiným stoupáním může značně změnit spotřebu nebo ovladatelnost lodě. Prodavač případně doporučí náhradu pokud stejnou nemá.
ZAPA
ÚčastníkPočasí v místě které vás zajímá najdete na http://www.yr.no nahoře si zadáte jméno obce kam jedete a můžete se kochat, jak tam je nebo prohlížet statistiky a trápit se že tam nejste.
ZAPA
ÚčastníkOsobně si myslím že právě vrtule je to co by domácí ani vy nemuseli řešit. Pokud je domácí Slušný tak vám tu vrtuli dá za normální cenu a není důvod cokoliv řešit. Ostatně mu ji ve většině případů pokryje vaše kauce když už ji nebudete chtít hradit. Pokud bude chtít horentní sumu je asi záhodno podívat se po jiné lokalitě. Ještě jen k částce za výměnu. Vrtule drží na jednom šroubu zajištěném podložkou nebo závlačkou. Práce je to asi na 5min a lze jí udělat i na moři při zvednutém motoru. Rozhodně to neberte jako že jsem proti pojištění. Já osobně od každého kdo se mnou jede cestovní pojištění vyžaduji. Jen chci upozornit na to že pojištění lodi je věc majitele nebo provozovatele. Ve smlouvě o zapůjčení by měla být klausule o tomto pojištění a vy by jste měli převzít odpovědnost za úhradu pouze do výše spoluúčasti. A to je ještě pouze do výše obvyklé spoluúčasti. Ta se u těchto lodí pohybuje okolo 300 euro. Jen na obranu majitele vrtule je z pojištění vyloučena.
31 března, 2011 v 19:59 odpověď na: Pojištění 2011 – Kompletní vč. škod na ,,cizím majetku,, #1019100ZAPA
ÚčastníkTaké přispěji svou trochou do mlýna. Pokud se týká pojištění lodí ať odpovědnosti za škody nebo havarijního. Doporučuji použít pojišťovnu HDI najdete ji na této adrese. http://www.hdiczech.cz/ Myslím že každý kdo vlastní a provozuje loď mimo ČR jí zná a muže jí jenom doporučit. Pokud jste jen uživatelé musíte se spoléhat na to že loď mají majitelé pojištěnou. Druhá otázka je jak dalece odpovídáte za škodu kterou způsobíte. Rozhodně nehoda kterou budete mít neznamená že automaticky zaplatíte škodu na lodi. Takovouto náhradu lze vymoci pouze v případě že jste způsobili nehodu úmyslně, zanedbáním povinnosti nebo v opilosti. To se ale týká větších nehod ty jak předpokládám ale nejsou předmětem této diskuze. Pokud urazíte vrtuli tak je to téměř vždy vaše vina a musíte počítat že to za vás asi nikdo neuhradí. Je to asi jako u půjčovny aut kde se píchla guma také nehradí. Na drtivé většině lodí které jsou v Norsku půjčovány jsou hliníkové vrtule. Cena takovéto vrtule se pohybuje kolem 2000Kč. V Norsku o moc dražší nejsou. Pokud na vás za takovou vrtuli někdo chce dvacet tisíc tak mu řekněte že mu je nedáte a pošlete mu z čech novou. Takováto vrtule je spotřební záležitost a její životnost je jednu sezonu. Má rada je, pokud se něco stane buďte tvrdí a nenechte se zastrašit. Případně si kupte pojištění právní ochrany od DAS a při konfliktu to přehoďte na ně.
ZAPA
ÚčastníkPane sroubek282 tomu říkám slovo do pranice, i když vím že to je od Vás nadsázka, můžeme provést zkoušku co je lepší. Vemte lahev svého léku,já vemu prášky a vyrazíme na volné moře, pokořit pár čudel. Pak to tu můžeme rozebrat kdo se víc po…lil. Osobně doporučuji každému pokud vyrazí na větší vodu investovat zhruba těch 30NOK do tohoto léku. Naprosto otevřeně přiznávám že ho beru také pokud vyrážím na volné moře a nepovažuji to za nějakou slabost.
ZAPA
ÚčastníkPane pepek005 jen pro upřesnění. Jak ten troling vypadá? Nemáte na mysli tažení ruční šňůry za pomalujedoucí lodí.
ZAPA
ÚčastníkPani vlastino taky je používám super návnada jen mě vadí že každou musím před tím nalakovat jinak se mě rozpustí! Za přání děkuji snad půjdou, když tak nasadím sladkou ta je neodolatelná!
ZAPA
ÚčastníkTo je právě ta vaše informovanost jedna paní povídala. Zřejmě si z vás vystřelili nebo jsou to blafouni jako vy. Tu kukuřici a halibuty jste neměl vyzrazovat to je má tajná zbraň!
ZAPA
ÚčastníkPane kraken pošlete přesné místo kam jedete a já vám pošlu satelitní snímek dna tam to bude přesně vidět jak to vypadá a co je možné čekat. Připadně se můžem sejít a probrat to přímo nad obrazovkou kde to můžem zvětšit. Mám v norsku co lovím také hlavně písčité dno kde jsou rozlehlé lavice s hloubkou do 60m tak že velice podobné. Halibut je tam velmi hojně zastoupen přesto je nejčastějším úlovkem treska obecná a tmavá. Většina jich má v žaludku korýše nebo hvězdice což svědčí o jejich dlouhodobé přítomnosti na těchto místech. Většina záběrů halibuta je při zvedání systému s jinou rybou kdy jí sledují a během cesty zaútočí na volný návazec. Dále je účinné potahování, poskakování riperem po dně. Záběry jsou téměř okamžité a většinou jde o větší rybu. Naopak tažení návnady za lodí většinou driftem bývá bez odezvy.
ZAPA
ÚčastníkPane shark nezlobte se na mě ale o rybolovu v Nosku víte úplné prd. Plácáte tu doměnky a pletetete páte přes deváté. Možná by bylo dobré se do té vámi nenáviděné evropy podívat a zkusit si tu ty vaše techniky. Pak se o tom můžem bavit jestli je to použitelné nebo ne. Hrozně by mě zajímalo kdo v norsku hlavně jaké ryby loví trolingem.
ZAPA
ÚčastníkKlidně to zkuste pane kraken pokud to máte takto vybavené věnujte tomu den dva a uvidíte. Já ale vsázím na to že halibut to neveme. Hlavní lovenou rybou bude keler a treska obecná. Koule o váze 5Kg je dostatečná pro jakoukoliv hloubku. Je spíš potřeba se podívat jaké máte lanko na tom vrátku. Original bývá poměrně krátký právě kolem těch 60ti metrů. Mnohem důležitější je právě rychlost jakou to potáhnete neměl by jste jet rychleji než 2Km cca 1Nm. Při větší rychlosti se to začne zvedat k hladině a norské pomalé ryby tomu nebudou stačit. Na tahání těsně na de dnem to taky není to pravé prakticky nemáte jak reagovat na změnu hloubky a ve finále pověsíte kouli mezi kameny a pošlete to setrvačností lodě celé ke dnu. V tom má doki pravdu. Co se týká poznámky pana dokiho o porušení předpisů tak já to nevidím stejně. To zařízení není lovné pouze pomůcka pro udržení hloubky lovné udice. Po záběru zdoláváte rybu prutem drženým v ruce tak v tom nevidím žádný rozpor s legislativou.
ZAPA
ÚčastníkPane kraken předpokládám že jste měl na mysli něco jiného než kolegové popisují, třeba Cannon Easy -Troll nebo některý z jeho derivátů. Zařízení pro hlubinou přívlač s koulí pro tahání za lodí v určené hloubce. Ještě na staré diskuzi jsem to trpělivě vysvětloval že je to do Norska úplně na nic. Dokonce jsou tam i zpětné vazby že to těm co nevěřili nefungovalo. Je to škoda peněz a tahání zbytečné zátěže v autě sebou. Vůbec první a nepřekonatelný problém bude v tom že přívěsný motor na lodi co máte k dispozici je na to rychlej. Na efektivní tahání by byl třeba elektromotor nebo vesla. Pokud to přece jen vyřešíte tak je tu ještě ten fakt, že v Norsku nejsou ryby které by lovili takto pohybující se potravu. Záběry budou náhodné a rozhodně se to té námaze a investici rozhodně nevyplatí.
ZAPA
ÚčastníkJá nechápu nad čím tady teoretizujete. Každý kdo chytil velkého halibuta ví že gaf není to pravé na jeho vylovení do lodi. A ty co ho nechytli by je měli pozorně poslouchat. Já osobně považuji za nejbezpečnější ocasní smyčku. Smyčka je potápivá a nečiní problém ji rybě navléknout na ocas. Po uvolnění se sama stáhne a rybu je možno bez problému ovládat.
ZAPA
ÚčastníkJá teda nevím jestli to byl dotaz podle toho smajlíka to byl spíš náznak že to jsou debilové sto let za opicemi.
-
AutorPříspěvky