Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Stejnak si myslím, že zítra to už půjde zaregistrovat.:-)
Dannyxs – zas takovej problém to neni. Nic si nevyčítej, tohle se může stát každýmu. Lze legálně jezdit bránami pruhem autopass s tím, že si počkám na fakturu a pak jí zaplatím.
Když nebudu otálet se zaplacením tý faktury, tak žádná pokuta nehrozí. Maximálně zaplatíme nějaký poplatek za převod peněz do zahraničí. Ale myslím si, že jsou nějaké ústavy, kde to stát nemusí nějak moc.
Nepamtuju si to přesně, ale mám dojem, že by si ty průjezdy vidět měl a když ne, tak je uvidíš po vyúčtování někdy koncem listopadu.
Uvidíme. Až se zítra vrátím z Brna vyzkouším to znova.
A tobě ta registrace šla v pohodě?
Pokud to nepůjde jinak, určitě se spolu nebo i s Nakim vyrovnáme.
Jinak jsem vyzkoušel registraci přes jiný prohlížeč a stále stejná písnička.
Ale kydž jsem zadal SPZ jiných aut, tak by to šlo registrovat. Takže na chybu u autopass to teď nevidím. Jenže v tom případě nechápu proč to nejde huskymu, když chce registraci až v září.
Fakt mám podezření na to, že dokud neskončí nějaká minulá registrace, tak na další termín to zaregistrovat prostě nejde.
Taky mi to po přihlášení nabízí k registraci SPZ mého auta s kterým jsem jel loni.
Tak tohle fakt už nebude náhoda, že by si někdo udělal registraci nechtěně na delší dobu. Nehledě na těch 8 týdnů.
No prostě budeme jezdit a pak čekat co bude.
Zítra si půjčím Fordíka od Nakiho. Včera jsem se pokusil registrovat
SPZ: 9B62042 na autopass. Bohužel registrovat tuto SPZ nejde protože je zaregistrovaná. Po telefonátu s Tomášem jsem došel k následujícímu. Někdo si předemnou udělal registraci a trošku to přepísknul s termínem.
Tomáš nemá čas obvolávat všechny co si u něj toto auto letos půjčili. Neni jich pár. Vzhledem k tomu, že na autopass píšou, že registrace je možná maximálně na 8 týdnů, čemuž se snažím věřit, nevím, kdy tato registrace vlastně skončí. Při pokusech zaregistrovat tuto SPZ na pozdější termín např. v říjnu atd. stále píše, že nelze ragistrovat, protože je registrována. Myslím si, že zaregistrovat lze SPZ až když skončí minulá registrace a proto to nejde. Jenže nevím kdy minulá registrace skončí a tak se může stát, že prostě letos budu jezdit bránama s tím, že buď pojedu na cizí registraci nebo zaplatím Nakimu až mu přijde následná faktura za průjezdy nebo klidně i napůl.
Dotyčný by měl vidět na svém účtu úbytky v NOKách a v každém případě koncem roku mu přijde vyúčtování, kde možná zjistí že zaplatil větší částku než počítal.
Nechci nikomu nic dlužit a tak až přijde vyúčtování, po jeho předložení všechny moje průjezdy mýtnými bránami uhradím.
plukas napsal:
Ještě na poslední chvíli pro Vlkouse.
Slávo, nevím jestli jsi tady v rubrice “zajímavosti” zaregistroval video od paní Janky – chodník na atlanské cestě okolo ostrova. Mohlo by to být zajímavé, pokud se chystáte na vyjížďku na tuto trasu. Já, pokud ty “naše lenochy” přemluvím, tak se tam vydám.
Ahoj Vašku.
Jasně, že jsem to viděl. A je to tak čerstvé, nové a voňavé, že jsem to zatím nikomu z naší výpravy ani neříkal, ale počítám s tím, že si tu lávku kolem ostrova projdeme. Doufám, jen, že to nemineme, ale chci stavět na každém možném místě, tak snad ne. A pokud budou mít ještě tu zmrzlinu, tak si jí taky dáme 🙂
Díky Dannyxs za zprávu. Je mi líto, že jste si pořádně nezarybařili, ale jinak ze zprávy cítím, že i tak jste si tam užili fajnovou dovolenou. Jde o to tam v té krásné přírodě vypnout a nemyslet jen a jen na tu práci. A to se jak vidno povedlo.
Opakování je matka moudrosti:
KDY JSOU RYBY AKTIVNÍ A KDY NE
V jakém počasí ryby berou? To do značné míry závisí na ročním období a čase, na druhu ryb, nemluvě o tom, kde jste: u moře, u jezera nebo na řece, v jižním nebo severním Norsku. Všeobecně – bezvětří je pro rybáře nepřítelem. Většina rybářů v Norsku ví, že severní vítr není dobrý vítr. Severní vítr ovlivňuje tlak vzduchu a přechod z vysokého na nízký tlak má neblahý vliv na lov ryb a to především ve slané vodě. A naopak. Změna ze špatného na lepší počasí, z nízkého tlaku na vyšší, aktivita ryb vrůstá. Můžete utratit veliké peníze za to nejlepší vybavení pro rybolov, ale nikdy si nekoupíte dobrý rybolov. Spalující slunce je jen zřídka kdy dobré na dobrý rybolov. Je to tím, že voda je průzračná a ryby se snadno vyplaší a proto není jednoduché se k nim přiblížit. Výjimku tvoří makrely a tresky. Slunce po dešti může být dobré. V blízkosti břehů kvůli vylétávajícímu hmyzu. Slabý déšť je pro rybáře dobrý. Déšť zásobuje vodu potravou pro ryby. Zvyšuje okysličení vody a tím se zvyšuje aktivita ryb. Příjemná teplota vody pro ryby je 4-12°C. Pokud je voda příliš teplá nebo naopak chladná, aktivita ryb se snižuje. Aktivita ryb je nejvyšší v dopoledních hodinách a za soumraku. Takže pro rybáře platí, když vstaneš brzy ráno, můžeš zažít dobrý rybolov. Pokud je mírný vítr a málo slunce v dopoledních hodinách, je to, to – pravé pro dobrý rybolov. Noční rybolov může být překvapivě úspěšný. Pod rouškou tmy se ryby odvažují do mělčích vod. Ve slané vodě dochází v noci k migraci planktonu ode dna k povrchu a ryby ho často následují. Rybolov v noci, to je úplně jiná atmosféra. Svým způsobem jste blíže přírodě. Ale v noci na moři musíte vidět a hlavně být viděni.
Aktivitu ryb taky ovlivňuje příliv a odliv. Při přílivu aktivita ryb stoupá a naopak s odlivem klesá.
Tak se nám to taky už blíží. Dannyxs zatím nic po příjezdu domů nenapsal, tak to vypadá na zklamání. Teď by tam měl být Jan-Tadeas a nás bude střídat petr. Norská horečka je téměř na samém vrcholu:-) Ještě si zařídíme AUTOPASS a internet do mobilu. Kromě pár drobností a ledničkových potravin vše zabaleno. Ve čtvrtek 7. srpna dojedu do Brna pro Fordíka k Nakimu. A konečně po roce v pátek ráno v 7:00 vyrážíme směr sever. Jede nás 9. Z toho dvě ženy. Jen tý rybařiny máme celkem 120kg. Doufám, že to Fordík všechno uveze! Pojedeme klasickou cestou. Od nás z jižních Čech směr Ústí nad Labem s posledním tankováním v Chlumci u Ústí. Pak kolem Berlína a dále na Hamburg. Před Hamburkem na Lübeck. Před mostem na ostrov Fehmarn podruhé natankujeme a hurá k trajektu do Putgardenu. Podle informací v pátek odpoledne bývá tento přístav docela frekventovaný, a proto máme voucher zaplacený dopředu. Když trajekt nestihneme v 19:00 tak můžeme využít další volný bez doplácení. V dánském Rodby bych rád byl v 19:45, abychom stihli ještě za světla přejet a vidět Öresundský most – zpět pojedeme v noci. Pak profrčíme Švédskem kolem Malmö, Göteborg a před norskou hranicí v Nordby potřetí natankujeme. Pak už vjedeme do země zaslíbené. Projedeme Oslem, kolem Lilehamru. V Dobasu se chvilku zdržíme – nakoupíme nějakého toho tróla atd. a přes Oppdal a Sundalsoru, kde počtvrté natankujeme, pak dorazíme přibližně okolo 17:00 hodin na Hogset. Je mi jasné, že cesta v 9 lidech bude masakr, ale v plánu máme celkem 18 přestávek včetně tankování + trajekt Putgarden – Rodby a tak to snad nějak přefrčíme. 2 týdny rybolovu si chceme zpestřit zajížďkou na Atlanskou cestu, Trólí stezku společně s podíváním se zezdola na Trólí stěnu. Doufáme, že se trošku ochladí a najedou makrely a štikáči. Jinak se snad zabavíme rybolovem polaků a platýsů. Pár kapek tam nedávno spadlo a tak třeba vyrazí nějaká ta hubka. A když se na moři dařit nebude, v okolí je spousta kopečků, které nás zvou na zdolání. I malá skalka přináší krásné výhledy. Plánů je hodně a tak uvidíme, jestli vše uskutečníme. V partě se kromě jednoho člena všichni známe, ponorkové nemoci se nebojíme. Alkohol vezeme na maximálním povoleném limitu, a když tak nějaké to pivko dokoupíme na místě. Jedeme si to tam užít, a když počasí dovolí, tak chytat ryby chceme každý den – jinak bychom byli často o hladu 🙂 Ale rybolov je jen součástí toho všeho okolo. Rozhodně na moři nebudeme od rána do večera. Vím, jak každý z nás tady doma hltá jakékoliv zprávy z Norska, nic moc neslibuju (znám se – když jsem tam nevím co dřív, rybolov na moři, ze břehu, filetování, zmrazování úlovků, příprava jiných návazců když to na tyhle nebere, plánování míst kam vyjedeme zítra, houby a další, kuchtění – grilování, výlety, výšlapy a nezapomněli jsme doplnit benzín do lodí na zítřek atd. atd. atd. – to znáte všichni) přesto chci, nějakou tu aktuální zprávičku sem na RN poslat.
Přes O2 si každý rok kupuju internet do mobilu do zahraničí.
250MB za 500Kč. Hlavně kvůli zjišťování aktuální předpovědi počasí a vyřízení emailů. Teď jsem chtěl zjistit kolik MB mi ubyde zasláním zprávy sem na RN.
Zaslání krátké zprávy si to vzalo 100 kB. Takže za delší by si to vzalo cca 1 MB. Krátká zpráva s fotkou sežrala 6,5 MB.
Zaslání SMS s fotkou přes aplikaci Viber si to vzalo 0,5MB.
Volání přes aplikaci Viber cca 2,5minuty si to vzalo 1MB.
Já vím, že dnes stojí volání necelé 4 kč/minuta a přijaté hovory dokonce necelé 2 Kč/minuta a to jsou částky zanedbatelné.
V roce 2000 to bylo 70Kč/minuta.
Tentokráte jsem hlavně zkoumal, jak zaslat zprávu, případně fotku sem na RN přes internet v mobilu, když na chatě neni pevný internet.
Zkouška zaslání zprávy přes internet v mobilu. Zatím z ČR kvůli zjištění počtu MB.
Jan-Tadeas, tak to znamená, že vás bude střídat naše výprava. Budeme vděčni za krátkou zprávu co, jak, kdy a kde se zadařilo, když nám jí zanecháte na chatě.
Přeju vám to správné rybářské počasí, krásné úlovky, když vyjde čas, tak taky poznání okolních zajímavostí a šťastnou cestu tam i zpět.
A to se výše píše o trajektu trajekt Flakk-Rørvik přes Trondheimsfjord, který v mapě ani neni a Janka piše o dvou místech, kde se platí protože tam pruh AutoPass neni a v mapě je jen jeden.
Tak nakonec kdo ví kolik…….
Pani Janko nejde o vymýšlení různých kombinací, ale o to, že se s tímto v Norsku člověk setkat může a nakonec si nebude vědět rady.
A proč to tady nerozebrat do detailu aby se každý mohl alespoň nějak orientovat, když to nakonec pochopí.
Mě osobně je to celkem jasné, ale platit v hotovosti na každé bráně mi vyhovovalo víc.
Ten kdo tam jede již po xté, tak ví kudy jet a co a jak. Ale ten kdo pojede poprvé, lehce zazmatkuje a něco podělá. Na místním trajektu odejdu od auta protože vím, že mám autopas. Přijde pikolík řekne si o x NOKů a kolega mu to dá. Proč ne, je přeci slušně vychovaný a ví, že za trajekt platit musíme. A je zaplaceno 2x aniž bych to věděl.
Pamatuju si případ, kdy měl vše z domova zaplacené, vystřídal ho kolega u volantu a ten to nevěděl a všude kde mohl zaplatil hotově i na trajektu který měl Autopass taky. A tak zaplatil několikrát 2x protože platil hotově i z účtu.
Já našel tohle a je to z 31. ledna 2014:
Překlad pomocí překladače:
Bompengebetaling på ferjer – Placení mýtného trajekty
Bypakker (bomringer) i byer – Placení mýtného ve městech
Automatisk bompengebetaling på vege – Placení mýtného na silnicích
Drivstoffavgi – Palivový poplatek
Manuelle stasjoner – Placení pouze hotově nebo kartou
Touto větou – “A to, že se stále na mnoha místech platí hotově, protože autopass tam neni, je prostě fakt” – jsem myslel jak mýtné brány na silnicích, tak na místních trajektech, kterých se taky autopass začíná čím dál tím více týkat.
Zatím jsem takovou možnost nevyzkoušel, ale napdala mě ohledně výše kladených otázek.
Jednou z normálních a hlavně legálních možností projíždění pruhem autopass je že těmito pruhy je možno jezdit a pak si počkat až mi přijde domů faktura a tu v termínu splatnosti zaplatit.
Moje otázky zní: jak by se v tomto případě postupovalo na trajektu, který je autopass? Co by kdo chtěl kontrolovat, když legálním způsobem jezdím pruhem autopass i když tímto vjíždím na trajekt?
Nenastane náhodou obdobná situace jako v případě, kdy se přes net zaregistruju a pomocí karty zaplatím ježdění autopass pruhy a někde, třeba na trajektu, který autopass ještě loni nebyl a nemám čerstvou informaci, že už je a na něm omylem zaplatím hotově a autopass mi to ještě jednou strhne z účtu, protože jsem tam zaregistrovaný?
A to jsme již řešili, že když registraci mám a omylem někde k tomu zaplatím hotově, že mám smůlu a nikdo mi nic nevrátí. Samozřejmě nikomu nejde o platbu 20NOK za mýtnou bránu, ale např za trajekt, který může stát 500NOK.
Pomocí registrace přes net běžně jezdím a je to pohoda, ale musí si dát člověk pozor aby omylem někde nezaplatil hotově. A to, že se stále na mnoha místech platí hotově, protože autopass tam neni, je prostě fakt.
-
AutorPříspěvky