Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Auto musíme dopravit zpět sami odtahem a bude se opravovat až v Česku-levnější varianta. Nejedná se o klasická cestovní pojištění, která naše problémy neřeší. Podrobnosti napíše Jirka až se vrátí z cest, nejdříve v neděli.
Důležité doplnění, které významně usnadnilo náš návrat. Využili jsme a čerpali ze dvou pojistek. Od ČP, která hradila odtah pouze do nejbližší opravny a v řešení je odtah nepojízdného vozidla do ČR. Druhou pojistku měl Honza uzavřenou u Axa. Ta řešila věci rychleji a flexibilněji – hradila odvoz taxi na letiště a letenky za let, který jsme si sami zvolili – doporučujeme.
Vinje 10. – 20.4. 2016
Jako na každou novou lokalitu, tak i na Vesterály odjíždíme s novým očekáváním, jaké to bude, co nás asi čeká. Ubytování, lodě, ryby a hlavně počasí. Vše bylo v normě. Sice palandy, ale dalo se přežít. Lodě Silver Viking 18ft 50PS pro tři osoby prostorné, vyhovující, jezdilo se na vzdálenost pouhých +- 5 km. Za 5 dní lovu se projelo cca 70l benzínu – super. Ryby – pro mě jedna z nejlepších lokalit, předčasně nachytáno.( Snímky chybí, neboť jsem točil na kameru ). Odsouhlaseno – odjeli jsme o den dříve – již chyběl motiv. Z 9 ti dnů jsme 5 využili k rybolovu, tři dny takřka bez mráčku, teplota kolem 0°C , v noci mrzlo, většinou napadl sníh.
Opouštíme toto krásné místo o den dříve, se třemi nej-trofejkami 136,125 a 116 cm, zabalené do mikrotenové a bublinkaté folie a uložené symbolicky do vaku pro nebožtíky. Každý s bednou zamražených ” horních filátek “. Sbaleno, naloženo, poslední AHOJ a v úterý 19.4. odjezd s vírou návratu o den dřív.
Blížíme se k Narviku a odbočce na Kirunu, když motor náhle změní zvuk. Cuká, jedeme na tři válce. Na nejbližším odpočívadle zastávka. Jirka otvírá kapotu a při otevřené zátce zkouší motor při startu. Kouř. Jeho hodnocení: je to v prd…, nejspíš propálený píst, nepojízdné, neopravitelné!
Co teď?
Začíná úmorný a pro Jirku a Honzu snad nekonečný kolotoč. Nejprve voláním na Asistenční službu Global Assistance, kde mladý a zřejmě nezkušený hlas neumí posoudit skutečný stav věcí pro poskytnutí reálné pomoci. Neustále zjišťuje zjištěné, stále se na něco odvolává a zřejmě se musí informovat u “vyšších”.
Po 4 hodinách konečně přijela odtahovka, odvezla i nás šest pasažérů na podvalu do hotelu Grand Rooyal Narvik a Ford Tranzit do smluvní opravny.
A jak dál!?
Nekonečné úvahy o nejvýhodnějších možnostech – dopravit vše, a nás do Čech. Hodiny jednání s ČP a opravnou, bez hlubší znalosti jazyka. ČP vyžaduje potvrzení o nepojízdnosti vozidla písemně, nestačí ústně, abychom mohli čerpat výhody pojistky. Tři dny bez nervů i s nervy, trochu “ponorka” násobená nejistotou. Druhý den na hotelu. S pomocí příbuzných a přátel v Česku, po všemožných úvahách, objednán nejpříhodnější let se dvěma přestupy: v Osl0 a v Kodani.
Tzn. půjčit si auto. Jet na dvakrát ( 3+3 osoby ) na parkoviště opravny, vzít si jen nejdůležitější věci, přebytečné, včetně rybařiny zde zanechat. Zlikvidovat trofejky a přebytek filátek ( na vhodném a nenápadném místě je zpět darovat moři ). Limit do 24 kg pro cestovní zavazadlo-bedna, jsme náležitě využili. Bez kontroly obsahu.
Budíček v pátek 22.4. v 0:02,30, taxi Tranzit ( pro odvoz nás i beden ) přijíždí na čas v 02:55. Odlet v 06:45 z letiště Narvik – Harstad vzdáleném cca 80 km. V Praze přistáváme s 0,5 hod. zpožděním asi ve 14:00. Jsme unaveni, ale šťastni z domova. Tolik jen ve zkratce. Kdo nezažil, neuvěří.
Nezávazné rady: Nepřecenit spolehlivost auta, raději si jej nechat odborně prověřit. Mít co nejvýhodnější pojištění vozidla a posádky. Vlastnit kartu Maestro nebo Visa s dostatečným limitem. Alespoň 1 účastník je schopen domluvit se anglicky. Mít k dispozici vždy nabitý telefon.
Ahoj Jakabo a ostatní. Z lokality jsme se vrátili v pátek večer po dramatickém příběhu poruchy motoru. Téměř vše, i auto parkuje nepojízdné v Narviku. Po 3 dnech, co možno nejoptimálnějšího návratu domů vyhrála varianta – letecky – s minimem bagáže. Počasí v mezích, na ryby výborné. Podrobnější reportáž zpracuji doufám v týdnu.
O jakou impregnaci se jedná a kde ji lze zakoupit?
Navarchus- čím se tedy živí lososi, mají-li červené maso, v obchodech až nepřirozeně červené? Potravinářská loby ví jak na to. Samozřejmě, že s vaším názorem názorem nesouhlasím. Kdo z nás měl možnost srovnat kvalitu a barvu chovného a přírodního masa lososa? M.j., nejen přípravky, ale hlavně trvanlivost masa je také pouze dočasná.
Myslím, že prut splňuje tvé požadavky. Je to prut “dva v jednom” s tím, že jak jsem vyčetl, uzpůsobíš pro lov dva rozměry (300cm na lov ze břehu a 240cm na loď ) s vyměnitelnou špicí. Jen gramáž 150-300g pro lov z lodi přívlačí je myslím zbytečná, ale můžeš za to kombinovat s pilkrováním. Přepravní délka 70cm super.
Kdyby byla sběrna kol u Narviku, také v dubnu jednoho Favorita dodám.
Je-li to poukaz za 15.000,- pro dvě osoby, pak velice solidní cena.
Proč tento název tématu, jedeme tam příští rok v dubnu. Přivítáme i více poznatků.
I Full House, plný dům, se šesti makrelami se dá v pohodě zvládnout.
Nesmíš je položit do lodě, ale odháčkovat ve visu!
-
AutorPříspěvky