Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Bylo to v Brayka Bay, asi 0,5 km na jih od zátoky na hraně útesu, který tam spadá do cca 30m. Možná tomu pomohlo, že byly velké vlny, které se v tom místě začínaly lámat a blíže ke břehu byla nad útesem zpěněná voda.
Je to také klidné místo bez lidí, tak daleko z Brayky nikdo nejezdil, a nejbližší další hotel je tam až o několik km dále.
Jednou se tam houpala i osamocená metrová barakuda a bydlela tam velká muréna, ze které jsem ale viděl za celý pobyt pouze hlavu v noře.
Pafko,
byl jsem beze zbraně v Egyptě, a na hraně útesu mě při šnorchlování zezadu předjel mečoun cca 2,5m, ani jsem neměl čas se leknout. Bylo to v bezprostřední bízkosti, tak 3-4metry a jel rychle dál. Je setkání s takovou rybou nebezpečné, pokud není drážděna?(pominu útoky na rybáře po jeho vytažení na loď) Na netu jsem nic nenašel, vždy je tam útok až na lodi.
Domácí, který má tchána kapitána rybářské lodi říkal, že stavy halibutů ve středním Norsku jdou nahoru od doby omezení lovu vlečnými sítěmi po dně v příbřežních oblastech. Plůdek a mladí halibuti žijící u dna tak nejsou ničeni. A prý kdo chytá vlkouše, chrání mladé zatím nepřeměněné halibuty.
To MifakM
Trochu vědy do typování,ať je sranda:
podle poměru zobrazení pivní lahve( dle normy 258mm) a obvodového trámu vychází jeho výška 215 cm nad podlahou.
Trám, na kterém je ryba pověšena, je výš cca o elektrickou krabici tedy 221cm.
Pokud je pověšen odhadem cca 15 cm pod trámem a 15 cm nad zemí, tak to vychází na 191cm a hmotnost 92kg.
Jinak si myslím, podle těch tajností, že to musí být více než je rekord 187/86kg:-D
Má někdo zkušenosti s GPS Garmin Montana 600 nebo 650 na vodě?
Zelinar napsal: Norsko 2009
Ryba pekna, ale tu pani bych do televize pustil, az se nauci zachazet
s prutem 😀
Pokud jste zaregistrovaní, tak nemusíte platit u krátkých
trajektů (např. přes Trodheimfjodr z Flakku), kde je na vstupu značka
Autopassu. My jsme zaplatili na lodi (nevšimli jsme si značky), pak nám to strhli a teď zase vrátili. Po měsící od registrace stále ještě nemáme zaúčtované všechny průjezdy.
MP napsal: Mám strach, že rozpoznání SPZ jim funguje dobře, tedy že Vám napočítají všechny průjezdy (jako nám), poslední byl s odstupem skoro měsíc. Zdravím Michal
Nemám strach, že by nezapočítali všechny průjezdy, proto jsem se zaregistroval, abych si to mohl na PC zkontrolovat, nemusel nikde zastavovat, a nečekat jestli za půl roku něco přijde.
Ovšem to rozpoznávání SPZ určitě není strojové, protože jinak není
důvod, proč by se průjezd nemohl za pár chvil, nebo max. druhý den objevit na netu. Proto si tam nechávají 90 dnů na vyúčtování.
Tak nám z internetového konta odečetli po 14 dnech jeden průjezd. Jedná se o bránu Gardermoen na E6, kterou jsme překročili 4.7.2010. Průjez následující bránou Skagerud, která je tak 30 min jízdy po Gardermoen, zatím ani po dvou dnech nestihli vyhodnotit.
Toto není on-line kamerový systém. Myslím,že to rozpoznávání čísel kamerou jim ještě moc nefunguje a fotky co se nepřiřadí automaticky dostane nějaký operátor na displej a dělá to ručně.
Jediná kladná informace, že místo avizovaných 13 si odečetli 11,70 NOK. Skvelý úspech naozaj.
Moje čerstvé zkušenosti s AUTOPASSem jsou smíšené. Po průjezdu
E6 za Oslem jsme chtěli zaplatit 13 a 16 NOK na Shell před Elverunem.
Tam nám na vyžádání obsluha dala formulář A4 kompletně v norštině,
kde jsme si nebyli ani jisti kam napsat číslo auta, tak jsme si ho
nechali nevyplněný na památku.
Po příjezdu na místo jsem na netu zjistil, že se dá zaregistrovat
platební karta a SPZ auta a zaplatit tak i průjezdy uskutečněné
do 14 dnů před registrací.
Nechali jsme si strhnout 300 NOK zálohu a čekali, že se objeví
odepsané částky za průjezdy, ale nic.
Zpět jsme jeli vesele přes Autopass s tím, že se ty staré průjezdy asi
objeví později. Po příjedu domů, ale vypadal výpis jako bychom nikde
nebyli. Registraci jsem udělal jen do 20.7.2010 aby rychleji proběhlo
vyúčtování a 21.7. se objevilo:
20-07-2010 08:21 Trøndelag Bomveiselskap AS-05/07/2010 04:43:45
9.00 291.00
Strhli si tedy 9 NOK ale zřejmě ne za průjezd, protože v tuto dobu
jsme byli již někde u Trondheimu a také částka neodpovídá.
A dnes přišel e-mail, že nám skončilo registrované období a do 90 dnů
provedou vrácení peněz na kartu.
Podotýkám, že úplně stejně to proběhlo i u druhého auta. SPZ byla
po registraci ještě jednou zkontrolována, zda ji systém správně uložil. Při průjezdu bránou se nám nerozsvítilo zelené + ,
na rozdíl od před námi jedoucího Nora.
Absolvoval už někdo celé 90 denní období a zapsaly se mu průjezdy?
Pokud polak zajede do chaluh odklopím naviják a nechám mu čas. Když přestanou cítit tah, minimálně polovina jich sama vyjede a boj může pokračovat. Podmínkou samozřejmě je, že nejsou použity boční návazce, za které se jinak všechno spolehlivě zakotví.
Polaky chytám na stříbrné pilkříky 25 až 60g, gumy s tmavým hřbetem nebo průsvitné twistery. Nástrahu nechám klesnout na dno a potahuji vzhůru. K záběru velmi často dojde při prvním potažení ze dna. Mnohokrát jsem pozoroval při pomalém driftu, kdy je klesající pilkr stále v dosahu sonaru, jak se proplétající čáry polaků na obrazovce sonaru ohnou směrem ke dnu, když jejich hloubku mine potápějící se pilkr. Čáry ryb a pilkru se pak protnou na dně a zvednutí pilkru v tomto okamžiku je z 90% zásek.
Chytám na otevřeném moři nad podmořskými kopci mezi 10 až 30m. Přes kopce driftuji pomocí GPS, pak se obloukem vracím, abych přes vrchol driftoval opět bez motoru. Tímto způsobem se ryby nerozplaší a lze jich na jednom místě nachytat spoustu.
Největšího polaka mám 102 cm na zeleně-stříbřitý pilkr se 40g červenou hlavičkou ve 20m (ze dna). Tato nástraha vytáhla z vody ten den ještě dalších cca 20 polaků mezi 70 až 80 cm. Prut mám Shimano 270cm 15-40g. Používám vlasec protože se mi zdá, že při použití šňůru počet záběrů klesá. Žádné přídavné návazce nepoužívám.
-
AutorPříspěvky