Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Honzo tak dame tunaky, ono to nekam pujde
jojo někam to půjde.
Ogaři, na rohlik.cz mají tuňáky skladem :-))))
Zbony ahoj, nebuď smutnej,. že tam máte kosu. Je to v pérdeli pane hrábě, ale u nás už taky dnes napadl první sníh = zima je tady (Drahanská vrchovina cca 700 m n.m.) Měj se Marek
- Odpověď byla upravena před 4 roky uživatelem Marin.
Pre SUV by mohla byť fajn varianta cesta autovlakom. Z ČR a SR do Talinu to zvládne v pohode jeden až dvaja šoféri. Vecerný trajekt Talin – Helsinky a pred polnocou odjazd do Rovaniemi. Tam je vykládka pred obedom. Takže je dosť času na večeru, pokec a spánok a pritom sa nestratí žiadny čas. Cenovo to nieje žiadna hrůza… Fínske zeleznice https://shop.vr.fi/onlineshop/Welcome.do?request_locale=en
teď jsem na to koukal a stojí to cca 370EUR auto a 4 osoby a ušetří to cca 800km řízení.
Pre SUV by mohla byť fajn varianta cesta autovlakom. Z ČR a SR do Talinu to zvládne v pohode jeden až dvaja šoféri. Vecerný trajekt Talin – Helsinky a pred polnocou odjazd do Rovaniemi. Tam je vykládka pred obedom. Takže je dosť času na večeru, pokec a spánok a pritom sa nestratí žiadny čas. Cenovo to nieje žiadna hrůza… Fínske zeleznice https://shop.vr.fi/onlineshop/Welcome.do?request_locale=en
koukal jsem právě na ceny a stojí to pro auto a 4 lidi 370 Eur v aktuálním období, tzn. v sezónu to bude dražší myslím. Ušetří to cca 800km řízení.
Stále mi vychází lépe trasa Gdaňsk-Nynashamn, protože se naloďuju, “navlakuju” jen jednou, kdežto u trasy přes FIN by to bylo jednou v Talinnu a podruhé v Heslinkách na vlak…
Pokud ale někdo chce vidět Finsko, tak se to dá.
něco bližšího o tom trajektu, rezervace, cenovky apod, ať to nemusím hledat? jinak moc děkuji za super info jen tam víc, jen houšť
https://polferries.com/promotion/max.-4-persons-personal-car-cabin-free!.html
Protože jezdíme osobákem SUV + truhla na střeše, tak se vejdeme do parametrů této výhodné promo nabídky pro osobák.
Když vemu, že mne to vyšlo okolo 14.000 za obě cesty 4 lidi a auto, tak je to za pusu. Přitom trajekt jede 18h a ušetří odhadem 600-700km
Moc díky za podnětné informace, dozfám, že ještě někdo něco písne
jeli jsme v roce 2018 trasu Prostějov – Tallin 1500km, tam na noční trajekt do Helsinek, jede to večer, přirazí ke břehu, vypne motory a vyspíš se tuším do 7,00 (8hodin místo 3,5h na trajektu), jen snídaně s sebou nestála za nic (do pytlíku pár drobností) a pak dále na sever Lahti-Jyvaskyla-Oulu-Kemi. Stavili se zachytat si na Fun & Fish, ale byla to je n Fun, fish žádná 🙂 U Kemi jsme spali v kempu Savotta Camping, chytali na řece u kempu, sauna se skokem do řeky a ráno vyrazili na Rovaniemi, Inari, Karasjok, Alta – Oksfjord. Chtěli jsme spát v kempu Altfjord Camping, ale nedal se objednat přes Booking. Jeli jsme kolem něj v noci, takže jsme nestavěli a pokračovali až do Oksfjordu a trápili se tam asi již od 1,00 až do 8,00 v autě. Cesta přes LV, LT,EST, FIN v pohodě. Po cestě až na severu dost sobů. Provoz na cestě kromě Polska v pohodě a hezká příroda, ve FIN volné cesty. Jen komáři na severu, pokud jedeš až v červenci.
Doporučuji navigaci Waze, které upozorňuje perfektně na aktuální dopravní situace, zácpy a ušetří tedy čas. Upozorňuje na veškeré pevné radary, kterých je mezi Helsinkama a Kemi hodně. Na severu od Kemi už tolik ne.
Poprvé jsme se vraceli trasou úplně bez trajektů (chtělo se nám řídit a nečekat na trajekty) Oksfjord- Karasjok-Rovaniemi – Haparanda- Stockholm- Malmo- Kodaň- Hamburk- Praha – Prostějov a bylo to krásných 3940km. 52hodin celkem a 40hodin řízení. Už nikdy více. Byl to masakr i v Mercedesu GLE, kterej kilometry polyká jako nic a záda nebolí jak v dodávce. Spát jsme nikde nemohli kvůli mraženým filetám. Chtělo by to sehnat ubytko s mrazícím boxem.
Loni jsem jel trasou Prostějov- Gdaňsk 750km a pak trajekt Gdaňsk-Nynashamn a odtud už je to do Oxfjordu cca “pouhých” 1700km. Celkem cca 2500km.
My teď vždy cestu tam (Soroya) pojmeme jako cestování po Švédsku, rybaření štiky, poznávačky, losí farmy a jedeme třeba o týden dříve. Cesta zpět je kvůli filetům už jen závod s časem. Např. pěkná losí farma je u Overkalix. Jeli jsme přes Kilpisjarvi a přespali v Arctic Fjord Camp Burfjord, ráno brzo vstali a je to cca hodinku na trajekt v Oksfjordu na 8 ráno. Byli jsme tam dřív, aby nás na 100% pobral trajekt. Domů jsme jeli už nejkratší cestou přes Kautokeino, Tore, Umea, Stockholm, Nyneshamen a zase trajekt do Gdaňska.Nevýhoda, že cesta zpět přes Polsko začíná výjezdem z trajektu cca ve 12,00 a do Prostějova jsem přijeli cca 1,00 v noci.
Za mne cesta přes Helsinky a Finsko – chce to aspoň jednou vidět, ale teď už budu jezdit Gdaňsk – Nynashamn, protože si na 18h dlouhém trajektu super odpočinem a dalo se spát. Neřvaly tak motory jako na jiných trajektech, kde jsem nemohl zahmouřit oka.
Mano: jeli jsme v roce 2018 trasu Prostějov – Tallin 1500km, tam na noční trajekt do Helsinek, jede to večer, přirazí ke břehu, vypne motory a vyspíš se tuším do 7,00 (8hodin místo 3,5h na trajektu), jen snídaně s sebou nestála za nic (do pytlíku pár drobností) a pak dále na sever Lahti-Jyvaskyla-Oulu-Kemi. U Kemi jsme spali v kempu Savotta Camping a ráno vyrazili na Rovaniemi, Inari, Karasjok, Alta – Oksfjord. Chtěli jsme spát v kempu Altfjord Camping, ale nedá se objednat přes Booking. Jeli jsme kolem něj v noci, takže jsme pokračovali až do Oksfjordu a trápili se tam asi již od 1,00 až do 8,00 v autě. Cesta přes LV, LT,EST, FIN v pohodě. Provoz na cestě kromě Polska v pohodě a hezká příroda, ve FIN volné cesty. Jen komáři na severu, pokud jedeš až v červenci.
Je to ale hodně kilometrů, takže už jezdíme Prostějov- Gdaňsk 750km a pak trajekt Gdaňsk-Nynashamn a odtud už je to do Oxfjordu cca “pouhých” 1700km. Celkem cca 2500km. Což letos přes Švédsko je kvůli coroně jasný problém.
My teď vždy cestu tam (Soroya) pojmeme jako cestování po Švédsku, rybaření štiky, poznávačky, losí farmy a jedeme třeba o týden dříve. Cesta zpět je kvůli filetům už jen závod s časem.
Poprvé jsme se vraceli trasou úplně bez trajektů (chtělo se nám řídit a nečekat na trajekty) Oksfjord- Karasjok-Rovaniemi – Haparanda- Stockholm- Malmo- Kodaň- Hamburk- Praha – Prostějov a bylo to krásných 3940km. 52hodin celkem a 40hodin řízení. Už nikdy více. Byl to masakr i v Mercedesu GLE, kterej kilometry polyká jako nic a záda nebolí jak v dodávce.
Měj se Marek
ahoj lidičky, prosím, nevíte, bude nějaké oficiální zastoupení pro ČR zn. Daiwa na For Fishingu? Díky předem za info. Marek
my budeme letos při cestě na Soroyu jednu noc v Alta River Camping přímo na břehu řeky Altaelva
Jé Zbony, krása. Díky za to.
Nechci Ti to tady kazit, ale mám do pléna jeden technicko-hygienickej dotaz 🙂
Nevíte, jestli je ve filetárně nebo prostě v přístavu Hasvik v zázemí BigFishAdventure – nějaké WC?
Já jsem tam byl jen na “kukačku” a nemohu si to vybavit. Díky Marek.
Pánové mám prosbu. Uvažuju o půjčení té větší lodě na Soroyi – místo Kvaerno 50HP, tak z rozežranosti zkusit Kvaerno 115HP. (O Kaasbolu nemluvě, ale to už by bylo moc :-))
1) Jezdil s tím někdo z vás? Zkušenosti…?
2) Jakej je cenovej rozdíl v pronájmu?
Předpokládám, že to bude bezpečnější, kdybychom měli roupy jezdit z Hasvaagu někam až do tramtárie za Sorvaer atd. A bude to samozřejmě víc žrát. Díky všem.
- Odpověď byla upravena před 5 roky uživatelem Marin.
Polární záře, pejsci, dva metry sněhu a Zbony obecný !!! :-)))
Zbony Ty jsi démon v té kose tam. Ale máš tam klid od té naší civilizace. Já bydlím 700m vysoko a my tady máme taky jen 2 roční období – jen zima a kurevská zima 🙂 Ale Soroya – to je jiná liga 🙂
- Odpověď byla upravena před 5 roky uživatelem Marin.
Jegrhanz – máte (máš) v podstatě pravdu. Jezdit tam a nesmět si odvézt domu vůbec nic, by se přežít dalo a podle mě by to taky dost lidí od cesty do Norska odradilo (odhaduji klidně 30% – možná 50%.) Já osobně bych tam jezdil dál, i když aspoň nějaký limit bych já osobně zachoval. Myslím, že to žádná katastrofa není, nechat si pár kilo ryb, když je člověk má rád, chce jíst zdravě a chce si je udělat na jídlo i doma. Přece jen rybařina jen a pouze 100% CHaP je taky tak trochu na palici postavená. Současných 20kg je velmi štědré a já jsem za to Norsku vděčný. Jak už se tady kdysi vtipně psalo, když přijedeš do Řecka, taky Ti nenechají natrhat zadarmo 20kg oliv 🙂
Ale pozor, v příspěvku se píše, že Norové jednají i o úplném zákazu rybolovu pro zahraniční turisty. A to už by asi nasralo i Tebe předpokládám. Mě teda strašně moc. A hlavně norské provozovatele kempů. To by asi hodně Norů šlo o žebrotě. Klasická situace, když někdo podniká léta za nějakým podmínek, vybuduje kemp, nakoupí lodě a politici jim jedním rozhodnutím otočí život naruby. To snad nemůže projít ani v Norsku. Modlím se za to…. Marin
Norsko je v Schengenském prostoru a stačí občanský průkaz
- Odpověď byla upravena před 5 roky a 3 měsíci uživatelem Marin.
Jako státní příslušník členské země EU nemusíte při překračování státních hranic v rámci schengenského prostoru předkládat ani cestovní pas, ani občanský průkaz. K překročení hranic mezi zeměmi schengenského prostoru cestovní doklad nepotřebujete, doporučuje se mít cestovní pas nebo občanský průkaz s sebou pro případ, že byste museli prokázat svou totožnost (např. na žádost policie, při nástupu do letadla apod.). Země schengenského prostoru mohou přijímat vlastní vnitrostátní opatření, která mohou občanům například ukládat povinnost mít u sebe doklad totožnosti nebo pas při pobytu v dané zemi. Řidičský průkaz, platební karty apod. nejsou považovány za platné cestovní doklady nebo průkazy totožnosti.
-
AutorPříspěvky