Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Marin
ÚčastníkPřidám názor, když už je tady to fórum. Dělám to málo a nyní musím.
Já osobně chodím do práce a aktuálně po světě po rybách nepobehujem, ale zároveň neodsuzuji někoho, kdo má to štěstí, že ryby a práci spojil v jedno a tudíž je logické, že za rybami cestuje a poskytuje reportáže. Tuhle možnost máme všichni, tak proč to někomu závidět? Nestačím zírat. Nebo ho posílat do špitálu? Co to je za demagogii?
Na ty reportáže tady na rybářském serveru mimochodem drtivá většina čeká, předpokládám. Když mají kluci peníze, taka prostě jedou. Je to přece jejich věc. Copak legální cestování je něco špatného?
Ale já jsem z podstaty člověk přející a nezávistivý. Řídím se heslem, jak si kdo ustele, tak si lehne. A nesuďte, abyste nebyli souzeni.
Na světě je dělba práce, někdo pracuje v průmyslu, někdo v zemědělství a někdo ve službách, zdravotnictví. Dohromady to funguje. Kdo má větší nebo menší přínos se dá jen spekulovat.
Takže je přirozené, že někdo objevuje nové lokality a testuje, aby ostatní odvětví věděli, kam jet na dovolenou, až to půjde.
Na rybářském serveru bych nečekal někoho, kdo závidí, je nasranej na celej svět a druhým říká, co mají dělat. Na to nemá nikdo právo.
Marin
Účastníkmě to teda bere 🙂 Díky za zveřejnění. Rád se dívám na cokoliv od vás hoši, Tome, Zdenále, Rejžo 🙂 Pokračujte a nenechte se odradit. Jít takhle s kůží na trh není prča, a proto respekt. Přeju vám, ať se zase tomu krásnému hobby a práci v jednom zase můžete věnovat naplno…
Marin
ÚčastníkHonzo tak dame tunaky, ono to nekam pujde
jojo někam to půjde.
Ogaři, na rohlik.cz mají tuňáky skladem :-))))
Marin
ÚčastníkZbony ahoj, nebuď smutnej,. že tam máte kosu. Je to v pérdeli pane hrábě, ale u nás už taky dnes napadl první sníh = zima je tady (Drahanská vrchovina cca 700 m n.m.) Měj se Marek
Marin
ÚčastníkPre SUV by mohla byť fajn varianta cesta autovlakom. Z ČR a SR do Talinu to zvládne v pohode jeden až dvaja šoféri. Vecerný trajekt Talin – Helsinky a pred polnocou odjazd do Rovaniemi. Tam je vykládka pred obedom. Takže je dosť času na večeru, pokec a spánok a pritom sa nestratí žiadny čas. Cenovo to nieje žiadna hrůza… Fínske zeleznice https://shop.vr.fi/onlineshop/Welcome.do?request_locale=en
teď jsem na to koukal a stojí to cca 370EUR auto a 4 osoby a ušetří to cca 800km řízení.
Marin
ÚčastníkPre SUV by mohla byť fajn varianta cesta autovlakom. Z ČR a SR do Talinu to zvládne v pohode jeden až dvaja šoféri. Vecerný trajekt Talin – Helsinky a pred polnocou odjazd do Rovaniemi. Tam je vykládka pred obedom. Takže je dosť času na večeru, pokec a spánok a pritom sa nestratí žiadny čas. Cenovo to nieje žiadna hrůza… Fínske zeleznice https://shop.vr.fi/onlineshop/Welcome.do?request_locale=en
koukal jsem právě na ceny a stojí to pro auto a 4 lidi 370 Eur v aktuálním období, tzn. v sezónu to bude dražší myslím. Ušetří to cca 800km řízení.
Stále mi vychází lépe trasa Gdaňsk-Nynashamn, protože se naloďuju, „navlakuju“ jen jednou, kdežto u trasy přes FIN by to bylo jednou v Talinnu a podruhé v Heslinkách na vlak…
Pokud ale někdo chce vidět Finsko, tak se to dá.
Marin
Účastníkněco bližšího o tom trajektu, rezervace, cenovky apod, ať to nemusím hledat? jinak moc děkuji za super info jen tam víc, jen houšť
https://polferries.com/promotion/max.-4-persons-personal-car-cabin-free!.html
Protože jezdíme osobákem SUV + truhla na střeše, tak se vejdeme do parametrů této výhodné promo nabídky pro osobák.
Když vemu, že mne to vyšlo okolo 14.000 za obě cesty 4 lidi a auto, tak je to za pusu. Přitom trajekt jede 18h a ušetří odhadem 600-700km
Marin
ÚčastníkMoc díky za podnětné informace, dozfám, že ještě někdo něco písne
jeli jsme v roce 2018 trasu Prostějov – Tallin 1500km, tam na noční trajekt do Helsinek, jede to večer, přirazí ke břehu, vypne motory a vyspíš se tuším do 7,00 (8hodin místo 3,5h na trajektu), jen snídaně s sebou nestála za nic (do pytlíku pár drobností) a pak dále na sever Lahti-Jyvaskyla-Oulu-Kemi. Stavili se zachytat si na Fun & Fish, ale byla to je n Fun, fish žádná 🙂 U Kemi jsme spali v kempu Savotta Camping, chytali na řece u kempu, sauna se skokem do řeky a ráno vyrazili na Rovaniemi, Inari, Karasjok, Alta – Oksfjord. Chtěli jsme spát v kempu Altfjord Camping, ale nedal se objednat přes Booking. Jeli jsme kolem něj v noci, takže jsme nestavěli a pokračovali až do Oksfjordu a trápili se tam asi již od 1,00 až do 8,00 v autě. Cesta přes LV, LT,EST, FIN v pohodě. Po cestě až na severu dost sobů. Provoz na cestě kromě Polska v pohodě a hezká příroda, ve FIN volné cesty. Jen komáři na severu, pokud jedeš až v červenci.
Doporučuji navigaci Waze, které upozorňuje perfektně na aktuální dopravní situace, zácpy a ušetří tedy čas. Upozorňuje na veškeré pevné radary, kterých je mezi Helsinkama a Kemi hodně. Na severu od Kemi už tolik ne.
Poprvé jsme se vraceli trasou úplně bez trajektů (chtělo se nám řídit a nečekat na trajekty) Oksfjord- Karasjok-Rovaniemi – Haparanda- Stockholm- Malmo- Kodaň- Hamburk- Praha – Prostějov a bylo to krásných 3940km. 52hodin celkem a 40hodin řízení. Už nikdy více. Byl to masakr i v Mercedesu GLE, kterej kilometry polyká jako nic a záda nebolí jak v dodávce. Spát jsme nikde nemohli kvůli mraženým filetám. Chtělo by to sehnat ubytko s mrazícím boxem.
Loni jsem jel trasou Prostějov- Gdaňsk 750km a pak trajekt Gdaňsk-Nynashamn a odtud už je to do Oxfjordu cca “pouhých” 1700km. Celkem cca 2500km.
My teď vždy cestu tam (Soroya) pojmeme jako cestování po Švédsku, rybaření štiky, poznávačky, losí farmy a jedeme třeba o týden dříve. Cesta zpět je kvůli filetům už jen závod s časem. Např. pěkná losí farma je u Overkalix. Jeli jsme přes Kilpisjarvi a přespali v Arctic Fjord Camp Burfjord, ráno brzo vstali a je to cca hodinku na trajekt v Oksfjordu na 8 ráno. Byli jsme tam dřív, aby nás na 100% pobral trajekt. Domů jsme jeli už nejkratší cestou přes Kautokeino, Tore, Umea, Stockholm, Nyneshamen a zase trajekt do Gdaňska.Nevýhoda, že cesta zpět přes Polsko začíná výjezdem z trajektu cca ve 12,00 a do Prostějova jsem přijeli cca 1,00 v noci.
Za mne cesta přes Helsinky a Finsko – chce to aspoň jednou vidět, ale teď už budu jezdit Gdaňsk – Nynashamn, protože si na 18h dlouhém trajektu super odpočinem a dalo se spát. Neřvaly tak motory jako na jiných trajektech, kde jsem nemohl zahmouřit oka.
Marin
ÚčastníkMano: jeli jsme v roce 2018 trasu Prostějov – Tallin 1500km, tam na noční trajekt do Helsinek, jede to večer, přirazí ke břehu, vypne motory a vyspíš se tuším do 7,00 (8hodin místo 3,5h na trajektu), jen snídaně s sebou nestála za nic (do pytlíku pár drobností) a pak dále na sever Lahti-Jyvaskyla-Oulu-Kemi. U Kemi jsme spali v kempu Savotta Camping a ráno vyrazili na Rovaniemi, Inari, Karasjok, Alta – Oksfjord. Chtěli jsme spát v kempu Altfjord Camping, ale nedá se objednat přes Booking. Jeli jsme kolem něj v noci, takže jsme pokračovali až do Oksfjordu a trápili se tam asi již od 1,00 až do 8,00 v autě. Cesta přes LV, LT,EST, FIN v pohodě. Provoz na cestě kromě Polska v pohodě a hezká příroda, ve FIN volné cesty. Jen komáři na severu, pokud jedeš až v červenci.
Je to ale hodně kilometrů, takže už jezdíme Prostějov- Gdaňsk 750km a pak trajekt Gdaňsk-Nynashamn a odtud už je to do Oxfjordu cca „pouhých“ 1700km. Celkem cca 2500km. Což letos přes Švédsko je kvůli coroně jasný problém.
My teď vždy cestu tam (Soroya) pojmeme jako cestování po Švédsku, rybaření štiky, poznávačky, losí farmy a jedeme třeba o týden dříve. Cesta zpět je kvůli filetům už jen závod s časem.
Poprvé jsme se vraceli trasou úplně bez trajektů (chtělo se nám řídit a nečekat na trajekty) Oksfjord- Karasjok-Rovaniemi – Haparanda- Stockholm- Malmo- Kodaň- Hamburk- Praha – Prostějov a bylo to krásných 3940km. 52hodin celkem a 40hodin řízení. Už nikdy více. Byl to masakr i v Mercedesu GLE, kterej kilometry polyká jako nic a záda nebolí jak v dodávce.
Měj se Marek
Marin
Účastníkahoj lidičky, prosím, nevíte, bude nějaké oficiální zastoupení pro ČR zn. Daiwa na For Fishingu? Díky předem za info. Marek
Marin
Účastníkmy budeme letos při cestě na Soroyu jednu noc v Alta River Camping přímo na břehu řeky Altaelva
Marin
ÚčastníkJé Zbony, krása. Díky za to.
Nechci Ti to tady kazit, ale mám do pléna jeden technicko-hygienickej dotaz 🙂
Nevíte, jestli je ve filetárně nebo prostě v přístavu Hasvik v zázemí BigFishAdventure – nějaké WC?
Já jsem tam byl jen na „kukačku“ a nemohu si to vybavit. Díky Marek.
Marin
ÚčastníkPánové mám prosbu. Uvažuju o půjčení té větší lodě na Soroyi – místo Kvaerno 50HP, tak z rozežranosti zkusit Kvaerno 115HP. (O Kaasbolu nemluvě, ale to už by bylo moc :-))
1) Jezdil s tím někdo z vás? Zkušenosti…?
2) Jakej je cenovej rozdíl v pronájmu?
Předpokládám, že to bude bezpečnější, kdybychom měli roupy jezdit z Hasvaagu někam až do tramtárie za Sorvaer atd. A bude to samozřejmě víc žrát. Díky všem.
Marin
ÚčastníkPolární záře, pejsci, dva metry sněhu a Zbony obecný !!! :-)))
Zbony Ty jsi démon v té kose tam. Ale máš tam klid od té naší civilizace. Já bydlím 700m vysoko a my tady máme taky jen 2 roční období – jen zima a kurevská zima 🙂 Ale Soroya – to je jiná liga 🙂
Marin
ÚčastníkJegrhanz – máte (máš) v podstatě pravdu. Jezdit tam a nesmět si odvézt domu vůbec nic, by se přežít dalo a podle mě by to taky dost lidí od cesty do Norska odradilo (odhaduji klidně 30% – možná 50%.) Já osobně bych tam jezdil dál, i když aspoň nějaký limit bych já osobně zachoval. Myslím, že to žádná katastrofa není, nechat si pár kilo ryb, když je člověk má rád, chce jíst zdravě a chce si je udělat na jídlo i doma. Přece jen rybařina jen a pouze 100% CHaP je taky tak trochu na palici postavená. Současných 20kg je velmi štědré a já jsem za to Norsku vděčný. Jak už se tady kdysi vtipně psalo, když přijedeš do Řecka, taky Ti nenechají natrhat zadarmo 20kg oliv 🙂
Ale pozor, v příspěvku se píše, že Norové jednají i o úplném zákazu rybolovu pro zahraniční turisty. A to už by asi nasralo i Tebe předpokládám. Mě teda strašně moc. A hlavně norské provozovatele kempů. To by asi hodně Norů šlo o žebrotě. Klasická situace, když někdo podniká léta za nějakým podmínek, vybuduje kemp, nakoupí lodě a politici jim jedním rozhodnutím otočí život naruby. To snad nemůže projít ani v Norsku. Modlím se za to…. Marin
-
AutorPříspěvky