Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Elektronické mýtné v Norsku
- Toto téma obsahuje celkem 141 odpovědí. Do diskuze (47 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel janka a poslední změna proběhla před 1 rokem a 6 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#343210 11.8.2022 v 15:07
Prosím o radu. V červnu jsem byl v Norsku, auto mam registrované u Evropass, po návratu jsem se dočetl že Evropass v Norsku skončil a přebírá to Epass24. Tak jsem udělal registraci auta hned my přišla faktura na mýtné kterou jsem hned zaplatil, ale nebyly tam pladby za trajekty, jeli jsme třemi trajekty. Nemá někdo s tím zkušenost? Děkuji za odpověď
#343211 11.8.2022 v 17:04Ne všechny trajekty jdou přes Epass24. Pokud se nepletu, něco jde přes https://ferrypay.no/
#343212 11.8.2022 v 18:53Děkuji za odpovědi. jenom oprava byl jsem registrován u Euro parking ten prý skončil
#343438 19.8.2022 v 7:04Ahoj Vaco,
díky za tvůj příspěvek. Už druhý měsíc čekám na fakturu od europarking a nic. Jen díky tobě jsem teď provedl registraci Epass24 a hned zaúčtováno. Celkem se mi ulevilo.
Díky a Norsku zdar
#343455 19.8.2022 v 16:29To jsem rad že ta informace pomohla dost mě zaráží že společnost neposlala mail upozornění, přitom jsem jsem měnil registraci auta. Ja pořad nedostal fakturu za trajekty a mam z toho docela obavy a nevím jak to mam řešit
#343460 20.8.2022 v 8:34Také nic už druhý rok nepřišlo. Zeptám se jinak. Máme povinnost se někam registrovat? Pokud je mi známo tak v minulosti kdo nebyl registrován dostal domů fakturu.
#343509 24.8.2022 v 12:55Epass24 funguje bez problémů, cestu za 07/2022 mi teď naúčtovali.
- Odpověď byla upravena před 2 roky a 3 měsíci uživatelem vostrmar.
#343511 24.8.2022 v 16:11Ahoj,
ještě doplním info, že na vyúčtování je vidět počet účtovaných úseků a to jak v položce silnic, tak trajektů. Některé trajekty co nepřepravili v roce 2021 více jak 100.000 lidí, jsou letos od cca poloviny roku ZDARMA a tak tam nebudou (odkaz na Norské stránky s informacemi tu už někde proběhl). A taky ne všechny společnosti jsou v AUTOPASS zařazeny (Fjird1 třeba ano) a je potom možnost je platit přes FERRYPAY.NO . To lze použít i v případě že nemáte registraci na AUTOPASS (třeba u EPASS24.COM), jelikož nevyužíváte placené úseky silnic.
#343512 24.8.2022 v 19:48Silnice mam zaúčtovaný ale dva trajekty na Bakkan Wahl 2xtrajekt Valset ferjekal a 1x Fjird1 tam nejsou
#343513 24.8.2022 v 20:18Jaká povinnost vás nutí se někam registrovat??
#343514 25.8.2022 v 8:18Jaká povinnost vás nutí se někam registrovat??
A co třeba slušnost? Jsou to placené úseky a ty by se tedy měly platit.
Opravdu mne někdy reakce tady zaráží … Je to jako s pašováním alkoholu tam a ryb zpět… celé to vrhá špatné světlo na nás jako národ a škodí to i těm, co se chovají slušně. Jezdím do Norska už 25let a buďte si jist, že pohled na Čechy se dosti zásadně změnil a bohužel ne k lepšímu. Nezadávám tímto námět k diskusi, je to čistě jen můj osobní názor.
#343517 25.8.2022 v 11:33Nezlob se na mě pleteš 5 přes 9. Toto není o slušnosti ale o norském systému a přístupu. Že tam jezdíš 25 je hezké ale je úplně jedno jak kdo tam jezdí dlouho. Kdysi jsem měl registraci autopass, pak EPC, faktury jsem platil řádně. NIKDO se ale už neobtěžoval registrované upozornit, že je potřeba registraci změnit. Na stránkách norské správy se jasně píše: Pokud nemáte registraci, bude vám zaslána faktura bez slev. Tak jaká slušnost??? Kamarád registraci neměl a já ano u EPC. Světe div se, platit úplně stejně jako já, když mu myslím z GB přišla poštou faktura.
Nechápu proč tě moje reakce zaráží? Naopak, mě zaráží, že poukazuješ na “neslušné” chování !! Alkohol ani cigarety nepašuji a vozím sebou dokonce svoji váhu aby jsem nepřekročil povolený limit ryb. Dodržuji norské zákony a pravidla silničního provozu. To, že už nehodlám hledat co kam kde registrovat, když se norské instituce ani neobtěžovali to dát vědět a faktura by měla přijít automaticky poštou NELZE POZAVŽOVAT ZA NESLUŠNOST!!!
#343520 25.8.2022 v 14:17Nezlob se na mě pleteš 5 přes 9. Toto není o slušnosti ale o norském systému a přístupu. Že tam jezdíš 25 je hezké ale je úplně jedno jak kdo tam jezdí dlouho. Kdysi jsem měl registraci autopass, pak EPC, faktury jsem platil řádně. NIKDO se ale už neobtěžoval registrované upozornit, že je potřeba registraci změnit. Na stránkách norské správy se jasně píše: Pokud nemáte registraci, bude vám zaslána faktura bez slev. Tak jaká slušnost??? Kamarád registraci neměl a já ano u EPC. Světe div se, platit úplně stejně jako já, když mu myslím z GB přišla poštou faktura. Nechápu proč tě moje reakce zaráží? Naopak, mě zaráží, že poukazuješ na “neslušné” chování !! Alkohol ani cigarety nepašuji a vozím sebou dokonce svoji váhu aby jsem nepřekročil povolený limit ryb. Dodržuji norské zákony a pravidla silničního provozu. To, že už nehodlám hledat co kam kde registrovat, když se norské instituce ani neobtěžovali to dát vědět a faktura by měla přijít automaticky poštou NELZE POZAVŽOVAT ZA NESLUŠNOST!!!
Ok. Přijmi tedy prosím mou omluvu. V záplavě toho všeho jsem to pochopil špatně. Omlouvám se
#343521 25.8.2022 v 17:09Ok. Možná jsem to na začátku i špatně formuloval.
#343536 26.8.2022 v 7:45Nazdar kamarádi.
Je pravda, že s registrováním do systému placení mýta je chaos. Mám registraci na Autopass, následně na EPC a přiřazenou platební kartu. Rok jsem čekal až mi za loňské Norsko srazí poplatky. NIC. Až tady jsem se dočetl, že je třeba udělat zase novou registraci. Tu jsem asi před měsícem udělal a hned jsem viděl dvě faktury ze srpna 2021. Hned jsem je zaplatil, neboť zastávám názor, že by se to mělo. Ale přišla by mi faktura kdybych registraci neudělal? Už to byl přeci jen rok a nic.
Asi bych se přiklonil k tomu, že by měli registrované uživatele informovat o změně systému a nutnosti přeregistrace. -
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Elektronické mýtné v Norsku