Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Vlkous
ÚčastníkMě by zajímalo, jak by to dopadlo v takovémto případě.
Půjčím si auto.Zaregistruju si kartu, SPZ a uvedu datum pobytu. Vrátím se domů auto odevzdám.
To samé auto použije na cestu do Norska někdo jiný hned po mě. Nezaregistruje si nic. Prostě bude čekat na fakturu, která samozřejmě přijde majiteli auta.
Opravdu mi strhnou z mé předem zaplacené zálohy z registrované karty jen částky, za mnou projeté autopass brány, a pouze za to určité bdobí, které jsem uvedl při registraci ???
Mě tohle napadlo potom, co jsem si přečetl zkušenost s auotopasem, kdy zaplatil hotově někde za tou bránou a pak mu nakonec stejně přišla faktura a měl za to samé zaplatit 2x.
Mám stále pocit, že zaplatit takzvaně fakturou je nejméně složité.
Opravdu se někde píše o tom, že pokud nechám platbu za projetí autopassu na nich a oni mi pak někdy vystaví fakturu, že za to zaplatím pokutu? Teď nepíšu o poplatku za zaslání a nebo vystavení faktury. Opravdu se ptám na to, faktura = hrozí pokuta??
Jsou přeci tři možnosti zaplacení mýtného za projetí brány autopass.
Přitom při jedné z nich hrozí pokuta??
Pokud by byly jen dvě možnosti, tak bych to chápal, ale takto?
Neumím norsky a tak si nedokážu přesné znění platby autopass přeložit.
Děkuju předem za případné odpovědi.
Vlkous
Účastník26.1.2011 aktualizace první zprávy
Vlkous
Účastník20.1.2011 aktualizace první zprávy
Vlkous
ÚčastníkJen se nikdo nespleťte. Tato nej. směnárna – Exchange je v Kaprově ulici č.p.15 v Praze.
Přijít k levnějším NOKům by se dalo například přímou koupí od nějakého Nora. Před několika lety jsem byl na Konopišti a tam u parkoviště u stánků měli kurzovní lístek nákupu valut a NOK vykupovali za 2,50. Přitom normální prodejní cena v našich bankách byl v tu dobu něco málo přes 3,50 Kč/NOK. Takže kdo by měl na to žaludek, tak mohl čekat na nějakého Nora, který by chtěl měnit a nabídnout mu o pár desetáků víc a tak by mohl člověk přijít ještě k levnějším NOKům. Jinak asi těžko.
14.1. aktualizace první zprávy
Vlkous
Účastník13.1. aktualizace první zprávy
Vlkous
ÚčastníkAno, ano. Ursus má pravdu. exchange v Kaprpově ulici v Praze má vždy nejlepší kurz. Záměrně tento kurz neuvádím a odvolávám se na odka Kurzovní lístek, protože tato směnárna neni ihned dostupná všem Norkům.
Musím ještě dodat. Většina prodejců NOKů nemívá na “ skladě “ k odběru ihned větší množství NOKů. Mám takovou menší zkušenos – jakmile jsem si objednal větší množství Norské měny většinou se kurz mírně hnul nahoru ačkoliv před i po této transakci šel kurz dolu. Jo holt jsme malá země a jakýkoliv pohyb může mít vliv na vývoj kurzu.
O nemalém vlivu na vývoj kurzů zahraničních měn, kdejakého blbého kecu politiků, vývoj ceny dolaru a ropy jsem již psal loni.
Vlkous
Účastník5.1.2011 aktualizováno
Vlkous
ÚčastníkJe jasný, že ten kdo nejezdí po vlastní ose a sám si vše nevyřizuje (jezdí s cestovkou ) toto téma ni sledovat nemusí, protože neušetří téměř nic.
Kdo nakupuje od 15000 NOk nahoru, tak pro toho to zajímavé již je.
Já v roce 2000 nakoupil NOKy za 4,32.
V roce 2010 se kurz pohyboval v rozmezí 3 až 3,32Kč/NOK = 320Kč rozdíl za každých 1000NOKů = je to jedna z položek, kde se prostě ušetřit nějaký ten tisíc dá.
Když pojedu sám, tak prostě nakoupím kdykoliv, ale když už jde o výpravu 6 lidí, kteří se dohodnou, že vyrazí do Norska, tak se vypaltí i kurz NOKu sledovat.
Další nezanedbatelnou položkou na našich cestách je pohonná hmota do aut. Nafta – benzín – spotřeba – způsob platby a místo, kde natankuju.
A třeba platba zálohy na ubytování. Zaslání zálohy může stát přes 1000Kč – když se človšk dohodne s majitelem chaty, že mu vse zaplatí až na místě a on na to přistoupí, tak je to dalších cca 1000Kč ušetřených.
A třeba ve správnou dobu a správně zakoupené lístky na trajekt,můžou ušetřit další tisíce Kč.
Kuzr je jednou z mnoha položek, kde se dá ušetřit.
No v každém případě, je rozdíl jet do Norska na ryby za 16000Kč na osobu na 7 nocí a ještě si tam zapltit pohonné hmoty do lodí navíc nebo jet na 11 nocí a za vsechno dát za osobu 13000Kč. V 6 lidech to dělá slušnej balík peněz. Jednou se mi to povedlo i za 11000Kč/osoba na 11 nocí, ale každý rok neni posvícení :-)Okolností, které cenu zvyšují nebo naopak snižují je mnoho.
Vlkous
ÚčastníkSZ jsem taky dostal, ale nereagoval na ní. Ruku na srdce, kdo z vás někdy něco dostal zadarmo?
Dobrá, může to být míněno upřímně, ale pokud vám tam nakonec bude někdo něco nabízet a vy nakonec bohdá nadíkám odoláte, tak počítejete s tím, že se budou tvářit, jako by jste jim vypustili rybník – nebo rovnou moře :-)a cesta domů nebude z nejpříjemnější. GL
Vlkous
Účastník1.Bohužel cena barelu ropy v dolarech stoupla a měla vliv i na kurz naší koruny téměř ke všem měnám.
2.Bohužel naše politická scéna má nemalý vliv na vývoj kurzu naší měny k ostatním měnám.
3.Nevěšel bych hlavu. Je pravda, že někteří z nás jezdí do Norska záhy z jara a kdo ví, jestli se do té doby něco zázračného stihne s kurzem udělat, ale co vývoj kurzu sleduju, tak první polovina února bývala několik let vhodná na nákup NOKŮ.
4. Ani já jsem zatím do nákupu nešel i když kurz byl opravdu příznivý.
Teprve čas ukáže, jestli bylo dobré čekat.
ZM – netušil, že tento topik někdo vážně sleduje 🙂
Vždy aktualizuju pouze první zprávu v tomto topiku – v dalších pouze upozorňuju na to, že jsem tam něco změnil – aktualizoval.
No a budu v tom teda pokračovat.
Vlkous
ÚčastníkJak tak jsem koukal na loďku Allure a zjišťoval o ní nějaká data, tak jsem narazil na živou lodní mapu.
Zde můžete mrknout i na loď, kterou se budete plavit a zjistíte její aktuální polohu.
Někdy se mi to otevře v azbuce.
Mě to napoprvé ukazovalo i česky. Chce to si stím pohrát nebo zadat do vyhledavače přímo tento odkaz – http://www.marinetraffic.com/ais/cz/default.aspx?level0=100
Vlkous
ÚčastníkAktualizováno 3.11.2010
Vlkous
Účastník[citace]janka napsal:
Pruhy s automatickym mytnym poznate podle toho, ze nad nimi visi kamery.
Budky, kde se dalo platit v hotovosti nebo kartou mizi. V podstate ted uz je jen nad cestou takovy mustek nebo jak to nazvat, na kterem visi ty kamery/ctecky. Tak jako je to treba tady na dalnici pro nakladaky.
nasla jsem neco na googlu – prikladam obrazek pripravovane mytnice -tady to vypada tak, ze prujezd je jednim pruhem pro registrovane, nad nim visi znacka se symbolem autopasu a napisem nezastavovat. Na mustkach – drzakach – jsou kamery,
vpravo to vypada jako pruh pro ty, co si chteji pockat na fakturu – na napiu stoji vypsana vyse mytneho a napis platba postou – faktura.
Jinde je ale treba dvouprouda silnice a kamery visi pres celou cestu.
Vy normalne projedete, at uz jste registrovany a nebo ne – a pak mate moznost bud pockat na fakturu a nebo zastavit na miste znacenem dopravni znackou, jako jsem dala nahore s napisem servis. Tam zastavite a zaplatite v hotovoti. Muze to byt benzinka, kiosk, …
Cely system je stale ve vystavbe a tak se mozna zase za rok neco bude lisit.
[/citace]
Tady to vypadá jasně na jeden jízdní pruh. Ale taky to vypadá na mýtnici ve výstavbě. No časem uvidíme.
Mýtnice s pruhem AutoPASS a s pruhem s možností manuálního zaplcacení
je ideální, ale pojem automatická mýtná brána se vytrácí. To je nějaký hybryd mezi starou a novou bránou.
No, ale mě napadla další věc. Jedná se o AutoPASS na trajektech. Kamera zaznamená SPZ, ale jak zaznamená počet osob v autě. Nebo co chodec či ciklista? Na trajektech mezi fjordy atd. pokud jsem měl možnost, se zohledňoval počet osob. Jak tohle řeší AutoPASS?
Vlkous
ÚčastníkSkoro stejná varianta rybího salátu.
Kamarád, když vyrábí rybí salát, tak zásadně takové množství, jak on sám hovoří, “ to musíš dělat do dětské vaničky, jinak to nemá ani cenu dělat “
Co budeme potřebovat : rybu 2 kg ( on zásadně používá kapra, ale treska bude lepší), sůl hřebíček, nové koření, bobkový list, hořčičné semínko, pepř celý, cibuli, ocet, majolku ( tatarku ), kyselé zelí, sladkokyselou zeleninu – (Moravanku, zelenina na bramborový salát a pod. )
Vykuchanou očištěnou rybu dáme do studené převařené vody tak, aby byla celá ponořená. Vodu osolíme větší hrstí soli. Přiklopíme pokličkou a necháme dva dny v chladu odležet. Potom přidáme – 5 hřebíčků, nové koření, bobkový list, hořčičné semínko, celý pepř a vše vaříme cca 15 minut. Po uvaření rybu přendáme do jiné nádoby a posypeme větším množstvím nakrájené cibule. Horký vývar odměříme a přidáme ocet – 1/3 jako je vývaru. Tímto nálevem rybu s cibulí zalijeme, přiklopíme a necháme v chladu 3 až 4 dny proležet. Vodu pak slijeme, rybu vykostíme, natrháme na menší kusy, přidáme cibuli z nálevu a dle chuti sladkokyselou zeleninu a majolku. Zásadní částí takového rybího salátu je domácí kyselé zelí, takže ho tam přiměřené množství dát prostě musíte. Pak teprve je tento rybí salát hotový.
Vlkous
ÚčastníkTakto to chápu já:
Když někdo projede mýtnicí, jízním pruhem, nad kterým je napsáno AutoPASS měl by mít předplaceno. Buď zakoupenou krabičku s čipem, nebo přes internet kartou. Ten co nemá nic předplaceno by takovýmto pruhem neměl jezdit, protože neni určen pro něj a hrozí mu pokuta. Pro něho je určený jiný pruh, nad kterým neni napsáno AutoPASS.
AutoPaSS je jedna z variant průjezdu mýtnou bránou.
Tady jsou namístě otázky pro ty, kteří už automatickou bránou projeli.
1: měla vždy mýtná brána více jízních pruhů?
2: pokud ano, název AutoPASS byl nad každým jízdním pruhem?
Dále můžou přijít otázky tipu:
1:s jakým názvem jízdního pruhu mám projet při placení
a: hotově na pumpě za touto mýtnicí
b: autopass – krabička s čipem v autě – tato služba je předplacená
c: kreditní kartou přes internet – tato služba je předplacená
d: když chci dostat fakturu za projetí, tak abych zaplatil pouze
poplatek a ne pokutu protože jsem projel pruhem, který neni
určen pro tuto formu úhrady
Paní janko, nikdo nezpochybňuje, že to myslíte dobře. Tato diskuze je velice platná, důležitá a může být i poučná. A máme na ní celekm dost času, do prvních výprav v roce 2011.
Jde o to se dobrat k nejjednodušší variantě a tou nemusí být pro každého platba kartou na serveru, který neni česky psaný.
Dám příklad, kdy tato forma může být nakonec ne ta nejjednodušší a účel plnící.
Projedu automatickou mýtnou bránou a to jízním pruhem pro tuto formu úhrady určeným a já předpokládám, že to bude jízdní pruh s názvem AutoPASS. V tomto případě je vše OK.Ujedu pár km a ejhle je tu další mýtná brána a jako napotvoru jsem si nevšimnul, jestli je automatická. Ani jízdní pruh AutoPass nevidím, ale mám předplaceno a tak projedu volným pruhem i když bych si mohl vybrat pruh pro placení keš nebo kartou na místě. Až pak si uvědomím, že nejspíš šlo o straší mýtnou neautomatickou mýtnou bránu a bohužel, protože jsem projel bez placení a pruhem kde jsem neměl nic dělat, tak dostanu pokutu a už je jedno kdo mi jí vystaví a pošle.
Na starších mýtných bránách se dá zaplatit hotově nebo kartou a nebo se dá projet pruhem ( kde já bych neměl nic dělat ) kterým projíždějí jen ti, co měli předplaceno.
Myslím si, že jako na strších mýtných bránách byl pruh, kde se dalo projíždět bez placení, protože tam mohl jet jen ten, kdo měl předplaceno, tak přesně takový pruh je na automatických bránách. A tím je pruh AutoPASS kde jezdí pouze ti, kteří mají předplaceno.
Napadla mě další otázka:
Automatická – chápu bezobslužná – a neni tam náhodou i pruh kde se dá zaplatit kartou v automatu přímo na bráně? Já tohle nevím, proto se ptám. Možná, že si norové vůbec nepřejí aby se na takovýchto bránách zastavovalo aby se zachovala plynulost silničního provozu a proto tam neni možnost platby kartou.
-
AutorPříspěvky