Nápověda Doporučujeme:

Vlkous

Vytvořené odpovědi

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 316. až 330. (celkem z 439)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #17032
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Nejde mi vložit odpověď i když vidím, že ode mě je poslední příspěvek.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16903
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    gruvearbeider napsal:

    Tohle vše už řekla paní Janka,mimo půjčovny, jinak by se nemělo projet manualem bez placení- pokuta, když je vedle AMB, osobní zkušenost,,,

    Ahoj.

    Můžeš upřesnit, co se vám přihodilo? O jakou mýtnou bránu se jadnalo nebo jak vypadala? Pokus se prosí, popsat to do deatailů.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16887
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    MifakM napsal:

    2 Vlkous

    zalezi na tom, zda vedle nebyla AMB

    Nech mě už odejít z práce 🙂

    Neni žádná vedle ABM.

    Jsou jen ABM a mimo ně jsou klasické staré MB kde byla vždy možnost projet bez zaplacení s tím, že tam jen namotovali cidlo na krabicku. čtečka SPZ tam byla i dříve.

    Nebo lépe řečeno – tam kde je možnost zaplacení hotově, tak se nejedná o Automatickou mýtnou bránu AMB. ABM = bez možnosti zaplatit hotově přímo na ní.

    Jasno?

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16886
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    MifakM napsal:

    2 otapa

    Jak jsem koukal do registrace karty, tak při tomto úkonu zadáváš dobu pobytu. Z toho usuzuji, že poplatky stržené z karty by se mohli vztahovat pouze na toto období. Období je maximálně na 3 měsíce.

    A jak už kdosi psal výše, můžeš kartu zaregistrovat (a zaplatit mýtné pomocí ní) nejpozději do 14 dnů po opuštění země. A to je asi i důvod zpoždění plateb přes fakturu.

    EDIT : špatně pochopený překlad

    Ne do 14 dnů po opuštění země, ale do 14 po projetí MB. Tím je vlastně řečeno – první MB. Pozor nepleťte si to teď s AMB.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16884
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    A pokračování až v pondělí 🙂

    Doufám, že se k tomu, co jsem napsal, vyjádří i paní Janka.

    Nerad bych někomu uškodil i když jsem o správnosti přesvědčený, z jejich stránek.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16882
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    masar napsal:

    A co se stane,když pojedu přes MANUAL kde nikdo nesedí,zmáčknu tlačítko,závora se otevře a já jedu? Už se tak totiž stalo.V budce

    nikdo nebyl,i když jsem mával penězma pořád nic,zmačknul jsem tedy zelené tlačítko a závora se otevřela.

    Supr otázka.

    A teď babo raď. Na tuhle možnost jsem na jejich stránkách nenarazil.

    Tuto otázku by mohl někdo znalý jazyka položit někomu přímo v Norsku, kdo této problematice dobře rozumí.

    Při variantě fakturou – pokud bych jel jen tak a spoléhal na to, že mi přijde faktura:

    Já osobně bych si vyfotil budku a jel dál s tím, že jsem projel prostě AMB.Když tam neni obsluha, tak neni co řešit. Možnost zaplacení hotově nebyla, tak mi nic jiného nezbývalo, než projet bez zaplacení. Rozhodně bych se nesnažil hledat možnost zaplacení někde dál u pumpy.

    Trápit se někde s formulářem nehodlám.

    I dříve jsem projel MB bez zaplacení, když tam nikdo nebyl.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16881
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    otapa napsal:

    Vlkouši je to super,jen se zeptám – v případě variantu C by měla být možnost po návratu resp. po proběhnutí platby registraci (kartu + SPZ) zrušit.Pro jistotu….Nebo se pletu???

    Přesně ti rozumím na co se ptáš.

    Online platba – zaregistruješ si kartu oni ti strhnou částku jakou sis určil. A frčíš do Norska. A nebo to můžeš udělat i zpětně – zaregistrovat po návratu do 14 dnů po projetíí AMB. A ty se ptáš na to, jestli po příjezdu jde tu registraci zrušit. A rozumím i tomu, proč by bylo na místě tohle udělat.

    Já tuto variantu platby nezkoušel. Takže opravdu nevím, jetli ta možnost zrušení tady je. Mám nejasný pocit, že jsem tady někde četl, že to jde, ale na 100% to nevím. Paní Janka je v tomto více zkušená a možná, že ti na tohle dokáže odpovědět. A nebo si registraci vyzkoušej s tím, že jí nepotvrdíš, ale opět nevím, jestli to tam při registraci bude napsaný. Předpokládám, že jo – podmínky při registracích karty na netu bývají všude.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16876
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Přesně tak to je. Doufat, že nepřijdou by mohlo být bláhové. Prostě je třeba s tím počítat.Když nepřijdou, tak OK. Když přijdou tak se bude holt doplácet – platit. Horentní sumy to nebudou. Řádově desítky až stovky NOKů na jedno zapůjčení, ale cekově to může být poměrně hodně.

    Na každé faktuře lehce zjistíš podle SPZ,datumů a částek kolik který a jaký tvůj zákazník projel placených MB. Rozpočítáš bankovní poplatky, podle toho kolik zákazníků se ti vešlo na 1 fakturu.

    Evidenci kdo a v jakém termínu zapůjčeným autem jel a kontakty na ně jistě eviduješ a máš.

    Jsme národ velice slušných, rozumných a kultivovaných lidí a každý

    ti bez dalších diskuzí dlužené částky zaplatí. Tohle přeci každý musí uznat.

    Kdo použil poměrně drahý trajekt, kde je využitý AMB a nic neplatil a nechal by to za sebe zaplatit autopůjčovnu a dělal by mrtvého brouka, tak by nebyl nic jiného než zloděj.

    Věř mi, že slušní lidé se ti ozvou sami až zjistí, jak vlastně funguje AMB v Norsku. Neznalost tohoto systému, je prozatím omlouvala.

    Je třeba tohle vyřešit v dalších smlouvách na zapůjčení aut.

    Určitě tam máš i napsané to, že případné pokuty za rychlost atd. atd.

    tam již jistě máš.

    I v tomto případě – jako je zapůjčení aut – snad osvětlení problematiky ABM pomůže.

    Jen je škoda, že to tu nebylo dřív. Mohlo se předejít mnoha komplikacím.

    odpověď na: Spotřeba benzínu lodi a rychlost #16870
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Mifakovi nikdo nepochlebuje jen sem tam někdo mu poděkoval za další radu, kdy můžeme být zase připravenější na různé nástarhy při mořském rybolovu.

    Je to poučení nebo rada, kterou si někdo veme a někdo ne.

    Připraveným štěstí přeje.

    Mě se Mifakova rada hodí i při tom, že nemusím odhadovat cenu pohoných hmot při x lodích a x lidech. Podle výpočtu můžu lehce určit maximální spotřebu PHM a pak předejdu případným dohadům, která loď projezdila víc, kdyby došlo na doplácení litrů PHM s kterýma jsem nepočítal, protože jsem předtím odhadl, že spotřebujeme méně. A v Norsku budu mít jen ten klídek a počítáním se nebudu muset zabývat.

    Když plánuju výpravu, tak každý kdo, jede semnou chce přeci vědět na kolik ho to přijde. Na kolik ho vyjde výprava do Norska kompletně.

    Mě osobně by se nelíbylo, kdyby mi někdo řekl dej mi 10 tisíc a pojeď semnou do Norska a pak by chtěl ještě 5 tisíc doplatit

    Ale ten výpočet neni jen na takovéto plánování. Psal jsem to jinde.

    Splasklá nádrž je další z mnoha okolností.

    Někomu se tohle prostě stát nemůže a basta 🙂

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16863
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Mýto – mýtné brány – jak na to

    Každý, kdo jezdí po vlastní ose se v Norsku setkává s takzvanými mýtnými bránami = MB.

    V dnešní době jsou dva základní druhy těchto MB.

    1: Automatické mýtné brány = AMB

    2: Ostatní mýtné brány = MB

    1: U automatických mýtných bran už nejde zaplatit v hotovosti a to je jediný rozdíl mezi automatickými a ostatními mýtnými bránami. AMB se jezdí bez zastavení.

    Jak postupovat při “střetu” s takovouto automatickou mýtnou bránou !

    Jsou zde čtyři možnosti zaplacení.

    A:V hotovosti= někde za AMB na místě s označením “Kr-service” Na tomto místě – běžně benzínová pumpa – musíte vyplnit formulář.

    Tuto variantu nedoporučuju. AMB v Norsku přibývá a za každouABM hledat příslušné místo a tam vyplňovat nepřehledný formulář udělá z našich cest doslova peklo a nakonec se může stát, že “Kr-service” nenajdete a proto je hodně pravděpodobné, že stejnak někde nezaplatíte. NEDOPORUČUJUpokud je jisté, že na své cestě projedete vícero ABM.

    B: AutoPASS = je jen další způsob jak projet AMB a mít takzvaně zaplaceno. Při této variantě musíte uzavřít smlouvu s jedním z provozovatelů AutoPASS a obržíte takzvanou krabičku do auta. Při každém projetí ABM se poplatek odečte z vašeho účtu.Všem autům, která nemají krabičku = AutoPASS je vyfocená SPZ.

    Norové toto doporučují pro pobyt v Norsku delší jak 3 měsíce. Krabičku lze po vykonání cest vrátit poštou. Tuto druhou možnost plateb beru jako vhodnou pro kamionovou přepravu, která jezdí pravidelně do Norska. Je to obdoba platby po projetí mýtných bran

    u nás.

    C: Online platba = o této varintě je v tomto odkazu napsáno vše co se dalo napsat. Norové tuto variantu doporučují. Tato varinata platby je relativně jednoduchá. Kdo se nebojí registrace platební karty přes internet, kdy zaplatíte online kartou zálohu, kdy vám můžou po vyčerpáni limitu strhnout další částky, je to nejvhodnější platba při průjezdu AMB. Tuto variantu DOPORUČUJUvšem, co vládnou internetem a důvěřují online platbami přes zaregistrovanou kartou a jedou vlastnímdopravním prostředkem. Bez jakýchkoliv problémů projíždí ostatními MB, atd. Tato varianta je jednoznačně nejlevnější a po registarci bez dalších starostí. NERDOPORUČUJU všem těm, kteří mají dopravní prostředek (DP)zapůjčený a je peravděpodobné, že DP bude zapůjčený k dalším cestám do Norska.

    D: Fakturou = o nic se nestarám, projíždím ABM jako by ani nebyly a počkám si až mi přijde faktura. Teď vyloženě cituju z http://www.autopass.no viz odkaz výše – Platební smlouva – faktura bude zaslána poštou na majitele auta, a to bez příplatku. To platí i pro zahraniční vozidla. A dále – pokud fakturu nezaplatíte do data splatnosti, obdržíte upozornění s tím, že se vystavujete penále za pozdní platbu 300NOK.Takže kdo neni trubka nezaplatí nic navíc. Nevýhodou této varianty je bohužel poměrně vysoký bankovní poplatek za proplacení faktury = přes internetové bankovnictví to je 200Kč a pokud to vyřízení svěříte bankovnímu úředníkovi na přepážce, tak to dělá 200+200=400Kč. Tato zlodějna neni trestná. Tato částka se může od jednoho dankovního domu od druhého lišit.DOPORUČUJU – nejednodušší platba za projetí AMB. Tato varianta neni nejlevnější a to díky bankovním polatkům u nás .

    Pokud této varianty využijete a máte zapůjčený dopravní prostředek, je celkem vhodné upozornit majitele auta, že jste projeli v Norsku AMB a pravděpodobně mu přijde z Euro Parking Collection (EPC) plc in London, United Kingdom faktura. Na faktuře je uvedený den a čas, kdy jste ABM projeli a samozřejmě částka. Faktura může přijít ¨s hodně velkým zpožděním. Někteří dostali fakturu půl roku po projetí AMB jiní ji ani po roce nedostali – pravděpodobně záleží na výši částky a až bude adekvátní k zaslání faktury, tak jí pošlou.

    2: 1: U ostatních mýtných bran tedy mimo těch automatických lze ještě zaplatit v hotovosti a to je jediný rozdíl mezi ostaními a automatickými MB.

    Jak postupovat při “střetu” s mýtnou bránou, kde je možnost zaplacení keš.Každý, kdo nemá AutoPASS nebo Online platbu přes kartu, by měl zbystřit. U každé takovéto MB je jízdní pruh pro platbu v hotovosti = MANUAL a další jízdní pruh, nebo pruhy kde se projíždí s předplacenou službou nebo krabičkou.

    A:V hotovosti – Fakturou– Každý, kdo se rozhodl vše nechat ležet běžet a spoléhá na to, že mu dojde faktura, by měl u takovéto MB zaplatit hotově. Pokud projede jízním pruhem pro předplacené služby nebo pro krabičku, se vystavuje hrozbě pokuty. Pokud se to přesto stane ještě nehoří. Do 14 dnů po průjezdu MB kde je možnost zaplatit hotově a projede bez zastavení jiným jízdním pruhem – prostě na takovéto MB nezaplatí hotově, stačí registrovat službu Online = a pomocí kreditní karty a niternetu smázne dluh.

    B: AutoPASS – viz popsáno výše = krabička. Při této variantě nic neřešíte a projedete bez zastavení mimo pruh, kde se vybírá poplatek hotově.

    C:Online platba – viz popsáno výše = registrace kreditní karty online. Při této variantě nic neřešíte, protože máte předplaceno a projedete bez zastavení mimo pruh, kde se vybírá poplatek hotově.

    ——————————————————————-

    Suma sumárum:Pokutě jako takové se vystavuje pouze ten, kdo nemá předplacenou jakoukoliv službu a projede takzavnou starou mýtnou bránou – kde je budka s možností zaplatit hotově, bez zaplacení. Je to přeně tak, jak to bylo vždy. Značky mě upozorňují na mýtnou bránu a já už vyhlížím jízdní pruh s možností zaplacení v hotovosti. Pokud tam tento jízdní pruh s budkou neni tak vězte, že se jedná o automatickou mýtnou bránu a frčíte v klidu dál, ať už máte předplaceno nebo ne.

    Dovětek:Kalsické mýtné brány s možností zaplatit v hotovosti pravděpodobně vymizejí a budou plně nahrazeny automatickými mýtnými bránami. Mýtné brány jsou při průjezdech větších měts, dálnic a místních trajektů atd. a ty se pravděpodobně ” rušit” nebudou. Ostatní mýtné brány, za nové úseky silnic, nové mosty, nové tunely atd. se možná – jako v dřívějších letech časem zruší. Každý kdo cestuje Norskem zhruba ví, kolika MB projeli a že jejich množství se nějak drasticky nemění a tak se nikdo nemusí bát toho, že by MB byly na každém ” druhém ” kilometru.

    Tyo informace jsem čerpal přímo ze stránek http://www.autopass.no a to pomocí překladače google. Nikdo neni nomylný a doufám, že tyto mé informace nikdy nikoho nepoškodí, pokud nejsou správné. Ověřit si je ovšem můžete na výše uvedeném odkazu v noštině, angličtině a pomocí překladač i v jiném jazyce.

    Já se podle toho co jsem napsal řídit budu.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16823
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Mýto – mýtné brány – jak na to

    Zítra sem doplním jasné body této problematiky tak, aby se v tom každý vyznal.

    Už bylo dost chaosu.

    odpověď na: Spotřeba benzínu lodi a rychlost #16819
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Společně s mapama, které tvoříš, další skvělá věc MifakM. Díky.

    Kdybych věděl jakou budu mít přibližnou spotřebu a kolik km/hodinu mi loď pojede, tak budu moct naplánovat dle mapy jakoukoliv výpravu v okolí chaty s tím, že se nemusím bát toho, že mi dojde palivo. A rozhodně nepůjde o to, kolik mě to bude stát.

    A na ty další okolnosti, kterých může být na moři požehnaně budu mít rezervu v záložním kanystru.

    Jasně – kdo jezdí cca do vzdálenosti 1/2 hodiny cesty lodí od chaty, tak tohle vůbec nepotřebuje vědět nebo číst. Ten kdo se vydává 1 a víc hodiny jízdy lodí od chaty by už sakra počítat měl.

    Další okolnosti, které mohou sežrat hodně pohoných hmot:

    – Příliv, odliv a drift – a já chci být na tom pravém místě, kde berou a tak stále popojíždím na to top místo

    – Vlny – při jízdě z chaty na vytipované místo a při návratu na chatu,

    prostě při delších jízdách

    – Popojíždění za rybou o kterou bych nechtěl přijít – no nesmí to být ponorka 🙂

    – Dopředu vytipované místo se ukázalo jalové a pak další nepředpokládané jízdy

    – Nesourodá a netolerantní posádka jedné lodě – protože se předem nedokázali dohodnou, já jedu pilkrovat, tak druhej je “nasranej” protože on chce menší hloubky na přívlač a třetí bručí – tady chytat ty mřenky nebudu tady nmic pořádného nechytnem, jedeme na volné moře

    – Když se dvě posádky dvou lodí dohodnou, že pojedou spolu a jedna loď najednou neni vidět – jezdí se pak sem tam a přemítá se co se jim stalo

    Atd,atd,atd,atd těch dalších okolností je mnoho a ono zrovna začalo tak foukat a vlny jsou čím dál tím větší a návrat už netrvá hodku ale klidně 2 nebo 3…..

    Myslím, MifakM, že tento tvůj topik by měl být skoro latinou.

    Je mi naprosto jasný, že tady nejde o šetření peněz!

    Nikdo si nezapomene vzít si na loď prut nebo nástrahy, ale už jsem viděl pádlující posádku, protože jim došel benzín, protože ho nikdo nedolil ani nevzal zásobní kanystr.

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16803
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Tvůj odkaz je naprosto stejný jako můj o pár příspěvků výše…

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16768
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Já si tady dneska pěkně pokecám sám se sebou.

    Když jsem jel poprvé do Norska, tak jeden pán vyprávěl, jak to chodí s poplatkama za nové mosty, tunely atd.

    Když se rozhodli vybudovat nový např. tunel půjčili si peníze v jedné bance. Tunel udělali a na výjezdech z něho umístili budky kde byla nádoba na peníze a kdo projel vhodil určitou částku. Částka byla podle délky, ale vždy par NOKů. Vybrané peníze ukládali v jiné bance na účet, který patřil přímo k tomu tunelu. Když se zapltila půjčka a vybralo se něco málo na doživotní údržbu, tak přestali vybírat a jezdí se tam dodnes zdarma.

    A tak mi dnes přijde, že díky někomu, kdo čestně neplatil, udělali mýtné brány a dopracovalo se to tak daleko, že jsme u autopassu.

    Já se nezlobím, jen bych chtěl poctivě a v klidu zaplatit a jet dál tou krásnou zemí….

    odpověď na: Elektronické mýtné v Norsku #16765
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    Tak ten bankovní polatek za proplacení faktury do zahraničí je:

    1: pokud si vše vyplním sám přes internetové bankovnictví – 200Kč

    2: pokud mi s tím pomůže někdo přímo v bance ( prý otázka pár minut –

    kolik mají teda na hodinu 🙂 200+200 = 400Kč.

    Jen zase netuším, co je na tom pravdy. Protože když do zahraničí posílám peníze z účtu na účet, tak cca v přepočtu za poslání 15000Kč

    zaplatím za poplatek vyřízený přímo v bance cca 1000Kč.

    A už to zjišťovat nebudu nebo mi z nich jebne.

    Ať teda žijou české banky.

    Tohle všechno začněte vysvětlovat Norům a oni zvednou ceny za ubytování a lodě, protože si řeknou, že u nás musíme být všichni strašně bohatí, když můžeme tohle platit a jiní se nstydí si za tuto

    ” práci ” říct a vzít tolik.

    Ááá nebóóó zrušejí pro všechny našince polatky za autopass :-)))

    Hele teď mě napdlo – to neni autopass, ale automatická past na zahraniční turisty :-)))

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 316. až 330. (celkem z 439)

Lokality

Bakkan Wahl

Soroya

Seter Brygge

Madagaskar

Maledivy

Poslední fotogalerie

Madagaskar » listopad 2022

Maledivy » únor 2022

Tanzanie » Listopad 2022

Anketa

Jak hodnotíte system registrací a vývozu ryb?

(7)
(23)
(186)
(29)

Nahrávání ... Nahrávání ...