Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
tojekonec
ÚčastníkZdravím chlapi, omlouvám se, ale vůbec jsem nějak nestíhal. Tak se to pokusím doplnit a upřesnit nyní. Ten velbloudí dvouhrb je sice v dálce a vcelku malej, ale z pobřeží směrem zleva od majáku naprosto nepřehlédnutelný a jednoznačný ohledně „velbloudího“ tvaru. Určitě ho můžete po dojetí na místo zkusit prochytat, ale jak jsem psal, tak nám se jako top místa na velbloudu osvědčil pomyslný střed souostroví, přesně jsme podle driftu najížděli pořád dokola mezi dva podmořské kopce a nechali se splavat po hranách směrem na hloubky. To byla jízda… Od 3m hloubky kde jsou nádherně vidět chaluhy a najednou po 2m díra do 40m, to je při slabším driftu prostě rybářova pohádka končící na cca 90m hloubky. A pak jak jsem psal od středu velbloudů směrem od dvouhrbu na opačnou stranu až na konec za poslední vyčnívající skálu je podmořských kopec 5-17-86m, je tam spousta velkých polacků. V mapě to najdete jako souostroví Ramnan nebo Ramnen, to je obecný název, jednotlivé kopce mají různé předpony, jako latramnen, smaramnan, austramnan, atd. Skvělé mníkoviště je Storsvortna, ten větší kopec směrem od majáku směrem za trojnožkou dál na moře. To už jsme hodně blízko jednomu z pokladů, směrem dál za storsvortnou je totiž top místo v mapě označené jako Kleppen. Je to pás mělčin a podmořských kopců táhnoucí se od svortny až k plovoucí tyči. Tam si dejte pozor na dva kopce, cca každá pátá vlna je odhalí a přehoupne je. To uvidíte, jen si na to dejte pozor a radši k nim moc nejezděte. Stejně je nejlepší místo právě kolem tyče, a tam je to paráda. Při pomalejším driftu jedeš dlouhou dobu na 8-10m hloubky, pak zlom a hrany kolem dokola podle driftu na cca 40m. To už další komentář nepotřebuje, jen mít dobrou návnadu a jde to takřka samo 😉🎣🎣🎣 rozhodně byste měli zkusit i kopce kolem plavebního kanálu, ty nejsou taky vůbec marný. Tyhle místa máme osvědčený, další jsou pak kolem atlantické cesty, majáků směrem na jihozápad, ostrůvků od velkého obloukového mostu (ano ten slavný most ve tvaru mořské vlny) přes plavebního kanál až k místu zvaného Orskjaera, kde potom zaćiná šelf. Tam je to bomba, ale tam už se dostaneme jen s loděmi z kempu od Janky – Morten Holen, Atlanterhavsveien Sjostuer ( vyhledejte na netu ). Přímo na atlantické cestě, ubytování jako v pohádce, nádhera. Ty lodě jsou bezpečné, letos budou vybavené funglovými motory. To se potom nebojíš na vlny, jede to prostě spolehlivě a samo. Nechci dělat reklamu, asi to tak vyznívá, ale nejlepší lovná místa jsou prostě tam a na dosah ruky. To máme za ty roky vyzkoušené. A když nepřeje počasí, tak je tam obrovský fjord se spoustou zajímavých míst – loni jsme tam chytli kočku 104/10kg nebo polaka 106/9,5kg. Takže na Averoy se dá člověk snadno překvapit a výborně zachytat si tam může každý bez ohledu na zkušenosti, pokaždé nás přesvědčí nějaký nováček, ty mají velké štěstí… Ta kočka byla jedno z nich. Takže doufám, že se vám tamní vody budou líbit a nějaký poklad vydají i vám!
tojekonec
ÚčastníkTo kulik:
Zdravím kuliku, jezdím na Averoy už od roku 2008 a tohle místo jsem si zamiloval. Jezdíme do kempu Mortena Holena (přes Janku), troufnu si říci, že mám tamní vody opravdu projeté křížem krážem. Je to každý rok vždycky trochu jiné, ale to asi všude a nejenom na Averoy. Ale v podstatě když za vyjížďku objedeme naše místa, tak se snad nestane, že bychom nenachytali něco do bedny. Okolí prvního, krásného majáku, jak píšeš, je za poslední roky trochu slabší, spíš rok od roku slábne, protože tam hodně zatahují sítě rybářské lodě. Určitě ale vyzkoušejte levou špičku směrem na jihozápad až k podmořské rokli, poznáte to podle toho, že se tam od té špičky láme vždy velká vlna, tam bývají polaci na cca 5-20m. Směrem k hluboké rokli pak narazíte na tresky a v hloubce určitě bude i nějaká hadice. Je to směrem k takzvané trojnožce, to uvidíte a taky určitě vyzkoušejte, je to lehce vystupující podmořský kopec s hranami kolem dokola cca 5-60m. Potom směrem na volné moře uvídíte v dálce jeden vystupující kopec vypadající jako velbloudí dvojhrb, po přijetí na místo jde o „souostroví podmořských kopců“ kterému říkáme velbloudi, tam je to asi top místo z vašeho kempu, ale jen za dobrého počasí a bez vln, protože je to cca půl hodiny jízdy na volném moři. Ve vašem kempu jsou malé a špatné lodě (15 koní) a nové silnější zase menší, takže do vln tak jako tak nic moc. Ale na velbloudech vyzkoušejte uprostřed ty dva podmořské kopce a pak na sever za posledním výstupem z moře cca 50 m podmořský kopec – hrana 5-17-80m, a to by bylo abyste něco pořádného nechytli. Vždy je tohle místo naše skoro top, máme tam hodně polacků kolem 90m+ a obecné přes 110cm. Po cestě zpět jeďte tak, abyste objeli maják z levé strany, v těsné blízkosti posledního ostrova zleva jsou dva velmi zajímavé podmořské kopce. Všechno krásně vyčteš z mapy. Ještě později ti doplním další, lepší místa, jen to bude asi trochu daleko od vašeho kempu. Ať se daří.
tojekonec
ÚčastníkKdyž vidím ty fotky od Mortena z kempu i na vodě, tak mi to nedá…
Letos opravdu nej, nej, nej, Averoy byla prostě nejlepší za celou dobu, co tam jezdím! Takže příští rok už zamluveno a opět tam:-D
tojekonec
Účastníkza 8 (hodin) odjezd na Averoy !!!
Už to čekání nemělo konce, krátili to skvělé příspěvky s fotkama…
tojekonec
Účastník[citace]respi napsal:
Hoši co myslíte že to je ? [/citace]
žábry? Respektive ta spodní část pod nima co se podřezává?
tojekonec
ÚčastníkAhoj, taky si dovolím napsat svoje zkušenosti s palivem. Styl jízdy hraje ve spotřebě určitě velkej kus, ale s přímou kvalitou paliva vliv spotřeby souvisí taky dost velkým poměrem. Jezdím po Evropě poměrně dost a za léta zkušeností musím jenom potvrdit, že nafta koupená kdekoliv jinde než u nás v ČR má na nádrž zhruba 10% podíl na delších a větších dojezdech. Tady prostě na plnou nádrž (nemyslím jen krátké cesty, ale pěkné štreky) najedu stejným stylem jízdy prostě o 10% na nádrž méně. Taky jsem vysledoval, že je dost rozdíl natankovat u značkové benzínky a někde jinde „neznačkově“ – tam ten rozdíl je taky dost znát. Pak si říkám, že konečně vím, proč jsou ty neznačkové levnější… A o vliv na životnost motoru auta ani nemluvě.
Jinak musím říct, že tankuju u Shellu, nepřidávám teď v těch mrazech žádná aditiva, a ještě jsem do teď neměl jediný problém nastartovat… (ťuky ťuk, musím to hned zaklepat) Tolik moje zkušenost…
tojekonec
ÚčastníkAhoj, včera se mi zadařilo na ostrově Averoy – treska obecná 118cm, 15kg. Na tuto oblast docela neobvykle veliká treska. Souboj ze 73m se odehrál cca 10 minut, prut Z-line 2,1m 30LB, pletenka WFT 51kg. Nástraha byl nerezový stříbrný pilker 200g.
tojekonec
ÚčastníkRád bych přijel také, takže jestli můžu rezervovat – 2 místa včetně ubytování. Děkuji
tojekonec
ÚčastníkPoslal jsem ti SZ. Díky
tojekonec
ÚčastníkAhoj Honzo, jak moc je „použitý“ – myslím kolik sezon odbyl v Norsku?
Je to s baterií? Díky za odpověď.
tojekonec
ÚčastníkČau Krabe, zkus se podívat na stránky http://www.rybolov-norsko.cz společnosti CK Averoya Travel. Když si objednáš zájezd do konce listopadu, tak tě týden s lodí při vlastní dopravě vyjde na 6.000,- Kč – termín si vybereš sám. Je to zajímavá lokalita, přístup na otevřené moře a když nevyjde počasí, tak přístup do velkých fjordů. Vše přímo u moře, takže odpadá složité cestování za rybama. V této lokalitě jsme byli, cestovka v pohodě, český správce a měli tam i obchůdek s rybářskými věcmi. Hlavně jsme vláčeli, ale pilkrování nebylo taky k zahození. Záleží asi na termínu. Jinak jsme se při šesti lidech vešli finančně do částky 10000,-, a o to jde. Příští rok pojedeme určitě znovu, to místo nemá chybu. A ještě ten odkaz:
28 července, 2010 v 6:36 odpověď na: Pilkrovací prut s otáčivými válečky (trollys) místo oček #1013181tojekonec
Účastník[citace]Qwuiddo napsal:
Díky, mně se celkem líbí tenhle kvůli té přepravní délce, ale kvůli jiným věcem :). http://www.topfishing.eu/penn/penn-overseas-boat-travel-21m-300-1000g.html
Ale bojím se aby těch pět dílů nějak neomezovalo funkčnost prutu, co si o něm myslíte?[/citace]
To Qwuiddo: Pokud nemusíš, tak tenhle prut nekupuj. Nejde o to, že by byl špatný, ale obecně platí, že čím víc dílů a spojů, tím víc problémů v budoucnu s používáním. Nejlepší jsou dvoudílné. Já osobně používám WFT Z-Line 2,1m 200-600g a jsem maximálně spokojený. Odpadá starost a péče o očka. Jinak určitě NE prut s rolničkama.
tojekonec
ÚčastníkTo NorwayLover:
Ahoj, na začátek ti musím říct, že sis vybral dobře. Tyto hlavy v těchto barvách jsou pro ryby hodně atraktivní. Já už je používám delší dobu a můžu říct, že je to poslední dobou (zejména ve středním Norsku) asi nejúčinnější nástraha. Kombinuju tyto hlavy s riperem o velikosti cca 12-15cm, nejčastější barvy jsou zelenočervená (při horším počasí a menší viditelnosti) a pak ripery v barvách makrely (většinou modrý nebo zelený riper a makrelové pruhy). Pokud narazím na ryby v hejnu, tak ani nepřidávám žádné návazce nad Jigheada a nechám ho volně spouštět sloupcem. Jinak se zejména s tou menší hlavou 60g dobře vláčí a když je na nějakém jemnějším vláčecím prutu (používám Balzer 10-75g), tak dobře cítíš záběry a mnohem lépe si pak užíváš, když ti metrová ryba zabere… Největší úspěch byl jednoznačně u tresek obecných, ale taky Polack takovou nástrahu neodmítne, a to je pak zážitek – letos prvních deset dní v červenci jsme jich nachytali spoustu. Velkou výhodou taky vidím, že proti obyčejným malým jigheadům, si rybu díky dvoum trojháčkům dobře pojistíš a riziko ztráty je mnohem menší. U těch větších ryb je skoro samozřejmostí, že nástrahu spolknou úplně celou a ty si jí pak musíš vyřezat z huby ven. Celkově hodnotím tuhle nástrahu velmi pozitivně a patří mezi moje nejoblíbenější. Mám i větší gramáže pro hlubší přívlač, ale mám i třeba 400g pro pilkrování. Každý ale musí svoje zkušenosti nabrat sám, aby se přesvědčil, že to funguje. Ty moje zkušenosti jsou jenom ty dobré… Přeju hodně zdaru!
tojekonec
Účastník[citace]dusivka napsal: Chceme jet do Norska posledni tyden v cervenci pres Dansko pomoci trajektu Puttgarden – Rodbyhavn, hlavne kuvuli flexibilite – nic neobjednavat dopredu a koupit listek az na miste. Tenhle trajekt by mel jezdit co pul hodiny.
Nejel nekdo tuhle cestu? Michelin mne udava poplatky na ceste do osla cca 1300 kc – da se tomu verit? A netusite nekdo jak se muze lisit cena trajektu na miste oproti koupeni dopredu?
Diky za kazdou zkusenost.
T [/citace]
Ahoj, my tuhle trasu jezdíme víceméně pravidelně – sice jen cestou zpět, protože cestou tam máme rezervaci Rostock – Gedser, ale po cestě zpátky je dobré mít „zadní vrátka“ v podobě flexipřevozu do Německa. Přeci jenom odhadnout jízdu přesně na čas (nebo radši s rezervou) je obtížné, může se něco stát apod…. Takže spoléhaní na přesný čas jsme vyřešili sice kilometrovým nárůstem, ale mnohem rychlejší a časově nezávislou cestou Roedby – Puttgarden. Stojí to 67 EUR včetně devíti lidí v autě a délka jízdy je 45 minut. Lodě jsou zhruba stejně velké jako Rostock – Gedser, ale hlavně – nemusíš mít pevnou rezervaci a stejně se na loď dostaneš. A když náhodou ne, tak jede za půl hodiny další, do který určitě vjedeš… Jinak je potřeba po cestě ještě počítat s poplatkem do Švédska – my opět radši jedeme po Euromostě Kodaň – Malmö (cca 37 Eur)- je to totiž rychlejší a nemusíš opět spoléhat jen na jízdní řád trajektů. Jinak v Norsku poplatek 2* 20,-NOK… Štastnou cestu!
P.S. Cena se neliší koupí dopředu – zůstává stejná i na místě.
tojekonec
ÚčastníkZdravim, ja bych osobne preferoval jaro. Je to castecne ze zkusenosti, castecne ze zkusenosti zkusenejsich kamaradu a taky proto, ze oblast stredniho Norska je asi na jare nejkrasnejsi…
Loni jsem byl v Norsku 5x, z toho jsem si nasel cas 2x na jare, 2x v lete a 1x na podzim. Kdyz to srovnam, tak jaro nemelo chybu – polaci, obecnacky, keleri – nic maleho a ryb bylo dost. V kvetnu a cervnu se hlavne da chytat temer 24 hodin denne, a to povazuju za velkou vyhodu, protoze je spousta ryb aktivnich v noci. Leto bylo na tyhle ryby slabsi, ale zase bylo dost makrel, ktere byly na grilu a v udirne naprosto fantasticke, jinak pocasi dokonale, voda v pohode na mori i ve fjordech, houby ze by se dalo na nich sedet… Podzim me zklamal, skoro zadna ryba, pozdeji videt a vecer nebo spise odpoledne brzy tma, pocasi dost promenlive, a to i tak, ze se rano dalo jezdit po mori a odpoledne se nedalo ani do fjordu… Sice si pocasi nevyberes, ale co se tyka ryb, tak co jsem mluvil s kamaradama, tak to bylo celkove dost slaby na podzim v celem strednim Norsku. Zkratka preferuju jaro a brzke leto, je to kvuli rybam i kvuli tomu ze je videt temer cely den, nejsou tak promrhane hodiny, o ktere se oberete misto na rybach na chate… Jinak letos uz jedeme v pulce brezna a uz se nemuzu dockat, i proto ze jsem si koupil letos novy Z Line s multikem, takze obrovske ocekavani a radost. Vsechny zdravim a preju mnoho uspechu v nove sezone.
-
AutorPříspěvky