Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Tak to je pecka!! Za 14 dní jsme tam, kluci kde jste je našli, ať nehledáme dlouho? Díky OS
Michale kde? Souřadnicemi? Za 14 dni vyrazime. Takového chci chytit!
Super ryby! No my letos až na konci prázdnin.😵💫 ale bude to zase jízda ryby a houby.
no myslím, ze si to tam můžeš Zadat 3 dny předem, ale úhrada by měla byt max 2 hodiny před překročením hranic. Na to pozor!
To Vasko: no tvl jestli jste měli 120kg nad limit bez dokladu, tak to tipuju od Havfiskedirectoratu na cca pokutu 30.000 nok😤
Kdy jedete? My jezdíme převážně konec srpna. Na šelf jedeme třeba jenom 2x, někdy jen jednou. Spotřebu máme cca 100-120l na loď za pobyt. Jinak i v srpnu máme tresky přes 20kg, ale museli jsem na to přijít během let.
Ahoj předpokládáš správně. Platba pouze kartou. Jenom doporučuji si klidně koupit první den malinko víc (po těch letech odhadneš kolik projezdíš), nám se stalo, že tam dva dny nebyl benzín a museli jsem do Breivikbotnu. 🙁 I když pro Vás to bude změna, protože loď budete mít nejspíš v přístavu na Vaaganu a to k pumpě do Hasviku už kousek je, ale zase výhoda je, že to máš podstatně blíž na šelf než od Ornulfa. Takže projezdíte fakt méně.
Ahoj proclíváš úplně stejně jako plechovky. Jen je dobrý mít na sudu označení o co jde a jaký je objem. My vozíme již několik let. Norové (celníci) nemají rádi balení, které tam můžeš zpeněžit (plechovky, pet ap.).
Jed na Soroya k Ahmedovi, má na hotelu apartmany. Lokalita top, lodě na vyber. A můžete zajet i na Nordkap.
Michale vypadá to hezky, opatrně a šťastné přistání. Jsem zvědav, jaký budou úlovky. Pozdravuj Ahmeda.
No počítej cesta z ČR (Pardubice) do Oksfjordu na klid cca 40hodin vč. přestávek. Oběd si dáváme v Sundswallu. Je lepší mít rezervu (počítat 45 hod.), většinou dojíždíme k trajektu v cca 3-4,00hod. a trajekt je v 8,15hod. Už se nám stalo, že jsme dojeli k trajektu v 7,30hod.. Jinak jezdíme přes přechod Killpisjarvi. Nikdy nevíš co bude po tak dlouhé trase za problém (např. kontrola na celnici je klidně 1-2hod..) a to bez problému. Pokud nestihneš trajekt v 8,15 a je to o víkendu, tak další jede tuším až v 14,00.. My vždy jezdíme ranním a odpoledne ještě v klidu na moře.
Fundované info o trajektech má jedině Zbony, občas to taky vůbec nejede, jinak Michale na konci srpna se už snad uvidíme, když jsem to vloni nestihli. 🙂
Michale ty vole… 🙂 já už se těším na srpen, jak budeme sbírat houby a chytat ve slunečních brýlích. Tak ty si vem beranici a lyžařský brýle a na nohy lyžáky. 🙂
Ahoj všem,
nějak nebyl čas, tak se vrátím zpátky k našemu pobytu na Soroya od 30.5-9.6.2022. Byli jsme v tomto termínu poprvé (jinak vždy druhá půlka srpna). Cesta poprvé za 15 let Pobaltím. To bylo první velice příjemné překvapení, návštěva Rigy, Tallinu, Helsinek, Rovaniemi…. bylo to super a cesta velice příjemná. Polární den paráda. Co se týká ubytování a lodí, tak klasika vše ok. Malinko nám přišlo, že už se nehrotí registrování úlovku (žádné upozornění). Někdy to šlo někdy ne. Co je velkou, alespoň pro mě zavádějící informací je, že halibuta si můžete brát v rozmezí 80-130cm a vše ostatní pouštět. Tohle je jakási dost zvláštní informace, kterou Vám Ahmed několikrát zopakuje při příjezdu (i když úplně není pravdivá, pouze doporučená) a hned na začátku tlumí nadšení z možnosti chytit si na Soroya životní rybu. 🙁
Vždy jsme jezdili v srpnu a tento termín byl velkou změnou co se týká druhů a velikostí ryb. Tresky obecné byli krásné (7-18kg), keleři v obrovském množství i přes metr, ale třeba halibuti už v menších velikostech, okouníky jsme nechytili žádné. Takže srpen za mě je určitě na ryby vhodnější. Počasí bylo lehce rozfoukané, ale dalo se každý den.
Zápal/zájem Ahmeda trošičku opadl, ale to je pochopitelný, je zamilovaný 🙂 takže jsme ho viděli jen dvakrát za pobyt. Nám nic nechybělo, ale už byli malé nepříjemnosti v přístavu, kdy se museli vázat lodě u mola k sobě, protože u Bestermousu nebylo molo a tak bylo nutné občas všelijak převazovat lodě mezi sebou, aby jste mohli vyjet. Poměrně často byla obsazena jedna filetárna „místním“ zavařovačem jater, takže se čekalo. Také se stalo, že v Hasviku nebyl 3 dny benzín. Vůbec by nevadilo nové nádobí (hrnce a pánvičky), i mrazáky v přístavu by zasloužily výměnu nebo alespoń větší údržbu (10 let jsou stejný).
Cesta tranzitem od Carent Brno jako vždy paráda, spotřeba 8,6l/100km. Přechod tam i zpět Kautokeino bez kontroly, ale vše jsme měli v pořádku, takže jsme ani jiný přechod neřešili.
Tak ať všem berou, a uvidíme kdy a kam do Norska.
Tak pokud to je jako loňský rok, tak myslím, ze zákonem to dané není. Je to pouze doporučení a nepsaná dohoda Finmarku. Kdyžtak me Sime oprav.
-
AutorPříspěvky