Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Je to tak. Nesmí být zmačkané nebo alespoň minimálně. Nám to bralo všechny plechovky a PETky až na plechovky od Budvaru, které tenkrát již na první pohled byly vyrobeny z jiného materiálu, který automat rozpoznal a nebral jej. Obecně platí 1 plechovka (pet láhev) 1 NOK.Jde o materiál (kov) a ne o to kde byli vyrobeny a jaký mají čárkový kód. Jde o to , že všude je musíte stejně třídit. Při cestě zpět se stejně obvykle zastavuje u NEJBLIŽŠÍHO supermarketu , aby se koupilo pití , jídlo (my kupujeme zejména brusinky), suveníry atd.Jde o ekologii.Kov na plechovkách je jeden z nejdražších potravinářských balících materiálů.V žádném případě se nejedná o zneužívání norského systému. Naopak.
Pokud to neodvezete do sumermarketu vy , tak to tam odveze majitel kempu. Na zahradě si to nezakope . To spíš hodí do moře.
Jinak o češích , kteří znečist´ují moře PRRRRRRRRRRRRRRRR !!!!! KAM SE SEREM NA NORY.
O EKOLOGII V NORSKU SE DÁ NAPSAT KNIHA. Z MOJICH ZKUŠENOSTÍ VYSOCE ZÁPORNÁ.Jsou zde dobré a propracované věci ALE:
HAJZLY A ODPADNÍ VODY JDOU PŘÍMO DO MOŘE A KDE JE KÁMEN TAK ODPADNÍ ROURY VEDOU PO POVRCHU.
CO JÁ JSEM PŘI PILKROVÁNÍ ZA 15 LET UŽ VYTÁHL Z MOŘE , TAK TO BY NIKDO NEVĚŘIL (LANA,HOLINKY, KABÁTY). ČEŠI A ANI JINÍ RYBÁŘI-TURISTÉ TO TAM NENAHÁZELI. KDO BY VOZIL ODPAD Z ČECH DO NORSKA DO MOŘE ??!!
NA LOPPĚ a jinde STÁLY VRAKY AUT OPUŠTĚNÉ PŘÍMO KRAJNICÍCH SILNIC.Majitel kempu , to co nešlo někam vrátit nebo zkompostovat, pálil po odjezdu rybářů na břehu moře a aby to dobře hořelo ,tak do toho lil naftu.
V LESE ZA KEMPEM , TO VYPADÁ , JAKO BY TAM PRÁVĚ ZKRACHOVALO JZD.
NA ZMIŇOVANÉ LOPPĚ PŘÍMO V PŘÍSTAVIŠTÍCH JSOU NAHÁZENY DO MOŘE KARDANKY,PŘEVODOVKY, MOTORY A VĚŘTE NEVĚŘTE DO DNES Z NICH VYTEKÁ OLEJ, KTERÝ PLAVE NA HLADINĚ. Až tam přijedete , tak to uvidíte. To nejsou kecy , to je pravda.LOM
Místo už je obsazeno. Omlovám se všem zájemcům , za pozdní reakci, ale jsem stále na dovolené na horách a zde není přístup k internetu. Miloš
To Vlastik82
To rozhodně.Číselně izolační vlastnosti fasádního polystyrenu z hlavy vyjádřit nedovedu , ale ryby po příjezdu domů vždy “zvonili”.Extrudovaný polystyren je samozřejmě lepší.Je pevnější , voděodolný atd. , ale také podstatně dražší. Klasický fasádní polystyrén mi vyhovuje. Vylepení folii to samozřejmě podstatně zlepší.Proti poškození mám bedny ještě obaleny klasickou průsvitnou páskou, kterou vždy po zabalení ještě víko stáhnu s bednou.Podstatou mojeho příspěvku bylo to , že když jedeme ve čtyřech , tak do auta dáme 4 bedny , které mají obsah cca 35 litrů , aby se do nich vešlo povolených 15 kg filetů a nedráždili jsme celníky. Bedny do kufru auta padnou, nikde ani škvírka a zbyde vice místa na ostatni věci a že jich je.
Souhlasím se vším co zde bylo napsáno.Já to ale po zkušenostech s cca 10 cestami do Norska a s místem v autě to dělám jinak. Jde o to , že každý kousek místa v kufru auta je cenný.Najít bedny, které by sem perfektně pasovaly je problém.Bedny si lepím sám dle rozměrů kufru auta z pětky fasádního polystyrénu, který koupíš kdekoliv , např. v OBI apod.Mimo to , že polystyrén jde slepit lepidlem na polystyrén , tak perfektně drží i montážní pěnou. Tu má doma každý kutil a koupíš ji všude.I nejmenší balení ti bohatě stačí na slepení bedny.Po zalepení to ještě zafixuji tak , že palcem tam zastrčím hřebíky o délce cca 10 cm. Drží to tak, že přerveš polystarén , než by prasklo slepené místo.Do bendy mám připraveny menší kovové krabice , do kterých ukládám v Norsku do mrazáku filety po cca třech kusech v polyetylénových sáčcích.Ty před odjezdem vyndám a přesně mi padnou do bedny. Doma je vyndám a dám je do mrazáku . Kovové bedýnky mám udělané tak , že mi kopírují i rozměr mojeho mrazáku doma. Je to ze začátku práce , ale pak je to pohoda.Na dobu než vyměníš auto máš vystaráno. Miloš
-
AutorPříspěvky