Hasvik, NO
temperature icon -4°C
oblačno
Trondheim, NO
temperature icon -1°C
polojasno
Oslo, NO
temperature icon -7°C
polojasno
Bergen, NO
temperature icon -2°C
jasno
Malé, MV
temperature icon 31°C
polojasno

Elektrické multiplikátory

Co jsi potřeboval vědět ? Nestyď se... a zeptej se.

Odpovědět

V návode Kaigenu 500TM mám zákaz používať batériu viac ako 1000mAh a zákaz pripojenia na lodný gemerátor v dôsledku nestabilného prúdu pri nabíjaní.Možnosť zničenia elektroniky a prehriatia motorku.

Ja osobne vždy len na samostatnú batériu.

Pro : poteh. Je-li na lodi voltmetr a ty přesně víš při jaké voltáži to už nenatočíš a jak baterka drží a věříš pípáku tak ano. Ale to je kdyby, to na moři neplatí. Jíná věc je manuální start. Když ho máš, víš že funguje, majitel ví že jsi připojen tak směle do toho.

[citace]JAKABO napsal:

V návode Kaigenu 500TM mám zákaz používať batériu viac ako 1000mAh .[/citace]

1000mAh= 1Ah - To bude asi omyl! Akú batériu k tomu používaš?

To že se nema připojovat jinak než solo baterku

udava asi každy vyrobce. Ale když tam je připojen

echotot a nic se nedeje,tak to musi vyržet i navijak.

Vyrobce se tak i kryje. To když se takle připoji na

lodi tři mi jesny že si člověk zaklada na pořadny

pruser.

vojtko- Používam 12Ah. Foto z návodu mulťáku.

Příteli mirk, úplně jsem nepochopil co tím chcete říci. Provozní napětí za jízdy se má pohybovat mezi 13- 15V pokud je menší je něco v nepořádku. V klidu by nemělo klesat pod 12V pokud klesne níže bude asi baterie už pod hranicí kapacity. Ten voltmetr je tam proto aby každého včas varoval. Pípá proto aby jste to nepřehlédl a mohl včas udělat opatření. Snad i tupec pochopí, že to má odpojit a točit kličkou. Já chtěl jen hlavně upozornit na to, že není vše ztraceno když už jí vybijete. Není potřeba panikařit když víte o možnosti náhradního spuštění motoru. K té poslední větě nevím jak to myslíte. Pokud máte motor s ručním startem tak nemáte baterii. Motor má magneto tak jí nepotřebuje. Některé jsou vybaveny dobíjením pro palubní baterie ty však nemají vliv na chod motoru. Docela by mě zajímalo koho kdy nějaký majitel poučil o takové možnosti startu. Případně o tom co která kontrolka znamená.

Nedá mi to, abych se také nezapojil. Používám baterii 12V/18,5 Ah. Nedá se říci, že bych ji nějak šetřil, nebo málo navíjel. Ale až po 6-7 dnech provozu na lodi ji vezmu na chatu nabít. V květnu Soroya a větší hloubky, v září Hitra a štikozubci, což je sice menší hloubka, ale častější navíjení. Někdy, když do chytání zařadíme i přívlač ta baterie vydrží celý desetidenní pobyt. ;-)

pro:poteh. asi jsem to blbě napsal. Ale myslím tím, že když má motor nouzový startovací systém tak se můžu v klidu připojit aniž bych riskoval nějaký případný problém.8-)

Já tím hlavně chtěl říci, pokud je lodní baterie v pořádku a motor dobíjí. Nemusí mít nikdo obavy že mu to za jedno odpoledne vycucne baterii. Pokud ano je něco v nepořádku a mělo by se to řešit. Pak jsem chtěl upozornit na žalostnou situaci v informovanosti jak lodě obsluhovat. To ale vychází z naší národní povahy, návod čtu až vše osvědčené selže.

Abychom si rozuměli. poteh a jistě mnozí další jsou elektrotechnicky znalí, ale většina z nás ne! Je-li vše v pořádku, brambory jsou v řádku, a vše klape, tedy i zařízení na lodi. V Norsku jsem byl více než 10x a zhruba ve třetině pobytů byly s bateriemi a startováním problémy. 2x jsme byli odtahováni my, 1x jsme odtahovali kolegy. Nemluvím o tom, že několikrát byla baterie a elektroinstalace opravována před výjezdem.

Bylo by toho více na co bych chtěl poukazovat. Rezumé: majitelé jsou různí, jako správci jsou různí. Myslím si, že za + - 20.000,- by na moři mělo být více než 30%- 40% jistoty. Nechci se v tom dále pitvat, ale někdy stačí, otevřete-li kryt baterie, udělá si úsudek i laik.

O možnosti náhradního spouštění motoru a nejen tom se dozvídám /je-li tomu skutečně tak?/ skutečně poprvé.

Pro upřesnění nouzového startu přikládám dvě fota ze kterých je vidět kde je startovací provaz umístěn.

Pozor.

Nejsou všechny motory vybaveny magnetem ,tak ke startu musí mít baterku. A motory které se startují zatáhnutím ručně, nemají jinou možnost startování. Když se poškodí startování ,třeba přetrhne provaz nebo praskne pero které provaz namotává, pak je problém nejde jinak nastartovat.

[citace]lada napsal:

Pozor.

Nejsou všechny motory vybaveny magnetem ,tak ke startu musí mít baterku. A motory které se startují zatáhnutím ručně, nemají jinou možnost startování. Když se poškodí startování ,třeba přetrhne provaz nebo praskne pero které provaz namotává, pak je problém nejde jinak nastartovat.[/citace]

Pak tedy jedině do vody a roztlačit. :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Opět omyl, zrovna ten horní obrázek krytu je z motoru s ručním startem. A proč tam ta šňůra tedy je? Když to nejde! Právě pro ten případ kdy se poškodí ruční start. Je to stejné opět jí namotáte na setrvačník a nastartujete. A k tomu alternátoru. Jen velmi málo motorů má alternátor jsou to většinou motory větších výkonů určených pro obytné lodě s větší spotřebou energie. Také jsou cenově mimo zájem půjčovatelů kteří potřebují dobíjet jen baterii. A kdyby přece na lodi takový motor byl stačí aby mu baterka rozsvítila kontrolky, tak jako u auta, a motor chytí.

  • Téma ‚Elektrické multiplikátory’ nepřijímá nové odpovědi.

Aktuálně v diskuzi

Zdarec Naki, bylo by možné...
Další krásné tresky byly uloveny za...
Jak vidite,tak mame novou grafiku...
Ahoj, sháníme 6-tého do naší stabilní...
Prodám Ryobi VS700AC s kabely. Končím...
https://kart.kystverket.no Vpravo nahoře rozklikni temalagsverger...
Tresky jsou na hloubkách 50-120m. Chytáme...
Ahoj všem. Vracíme se ze Soroya....
Pjekos Ele
Prodám nevyužitý elektrický multiplikátor Fladen maxximus...
Prodáno

Máme nový instagram!

No prostě to bude jízda, tak si to nenech ujít!