Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Zde je odkaz: Tablety na mořskou nemoc
kim napsal:
Každá ryba má svoji chuť a najde si svého strávníka. Jen připomínám, že asi nejdietněnjší je obecňačka. Její svalovina obsahuje jen asi 0,6% tuku. Ostatní tresky jsou na tom s tukem jen o něco hůře, ale pořád velmi dobře. Mastné kyseliny např. z makrely nejsou nezdravé.
Jen tak pro zajímavost:
Treska obecná -0,3% tuku
Mník – 0,3% tuku
Treska polak – 0,6% tuku
Treska tmavá – 0,7% tuku
Vlkouš – 2,7% tuku
Ďas – 3% tuku
Okouník – 3,5% tuku
Ostroun – 3-7% tuku
Losos – 6% tuku
Makrela – 20% tuku
To Dorsak:
Měl jsem na mysli poškození vrtule, jakožto nečastěji řešený problém.
Když někdo otočí loď, tak bude otázkou, jetli vůbec bude KOMU co vyplácet.
Nevím, jestli takováto pojistka bude platit i na osobní majetek.
Jinak tuto pojistku si určitě na rybolov z lodě nechám udělat. Protože poškodit loď nebo části motoru se může přihodit kdykoliv.
Jinak neni nutné aby se pojišťoval každej člen vyýpravy, ale pouze ten kdo jí zničí :-))
Sledovat aktuální předpověď počasí pro to konkrétní místo pobytu nebo zamýšleného rybolovu. Důvěřovat této předpovědi i když se ráno zdá, že počasí podle oka je a bude nádherně. Ruku v ruce s touto předpovědí počasí a výkonem motoru, vydávat se pouze do té vzdálenosti od přístavu abych se stihnul včas a bezpečně vrátit. Polde výkonu motoru se vydávat do určité vzdálenosti od přístavu. I pouhá 1 hodina plavby od přístavu za dobrého počasí, může být při zhoršení počasí mnohahodinová cesta zpět.
Vždy přihlédout k tomu, jak bylo včera. Vlny mohou být z předešlého špatného dne stále nebezpečné. Nebezpečné může být taky to, když se vítr otočí ze dne na den o 180°. Vlny se mohou střetávat a plavba v nich je hodně komplikovaná a pomalá pokud je-li vůbec možná.
Pokud budu ve fjordu nebo mezi ostrůvky, kontolovat vizuálně vlny na volné ploše vody.
Pokud se něco přihodí díky podcenění nebo nezodpovědnosti, nezkazíte dovolenou jen sobě!
Pokud možno, vyjíždět na rybolov na moře dvě lodě spolu.
Nemít funkční mobil, je jako jet chytat ryby bez prutu.
Mifak má pravdu.
Jinak dobu hájení krabů neznám, ale určitě mají lovnou míru a co jsem vyčetl jejich lovná sezona je od srpna do listopadu. V jarních měsících je Norové neloví. A to hlavně kvůli kvalitě masa.
Samozřejmě nebude nad osobní zkušenost…
vlastina napsal:
MifakM
myslíte? no většina ruských zbohatlíků mají K Vary,to každý ví.
Nedávno se dohadovali dva politici český a ruský a rus povídá
našemu,když vy nám vybombardujete Moskvu,tak my vám K Vary!
“bacha na opatrnost
…. čech povídá, když vy nám vybombardujete Prahu, tak my vám K.Vary8-)
Ještě v řece uteče hodně vody, ale pokud se tento nový termín nezmění tak se též rád srazím.
Vlkouš+1+U
to stipko – jízdenky si objednávám u Periscope Skandinávie, s.r.o. u pana Chodůra
U trajektové společnosti Fjordline jsou různé poplatky za dodatečné změny.
Správní poplatek ve výši 77EURO bude účtováno pokaždé, když se změní datum odjezdu.
Správní poplatek ve výši 26EURO bude účtováno za každou změnu, která se týkají změmy jména a počet osob, které cestují.
Správní poplatek ve výši 4EURO bude účtována, pokud jsou prováděny změny na SPZ vozidla nebo počet kabin – sedaček.
S tou SPZ – při zadávání dat u Periscope zadáš jiné SPZ s tím, že tuto SPZ dodatečně změníš, že tohle už víš dopředu. Prostě je požádej aby ti naúčtovali již dopředu 4 EURA za dodatečnou změnu SPZ.Až budeš SPZ znát, tak to Chodůrovi zavoláš a už nebudeš muset nic doplácet.
S těma lidma navíc. Kup si autopaket auto + 5 lidí. Pro další lidi kup jízdenky pro pěší. U trajektu se pak dohodni, jestli pěší musejí vejít na a z trajektu pěšky nebo jestli mohou jet v autě. Myslím si, že když pojedou v autě a někomu se to nebude zdát, tak prostě vystoupějí a půjdou na trajekt pěšky. Předpokládám, že jedeš jedním autem.
Jinak já jsem u Fjordline v listopadu na letošní srpen zaplatil za auto – výška-1994; šířka-1974;délka-5332 + 5lidí a 1 pěší tam a zpět 7 780,00 Kč včetně dodatečné změny SPZ, kerá se mě shodou okolností taky týká.
U jiné trajektové společnosti to může být jinak.
Při plánování výpravy do Norska vše počítám a vždy rád ušetřím každou korunu – na včasném objednání trajektu, na kurzu NOK/Kč nebo na tom, kde natankuju atd. atd. Ale abych si snížil cenu výpravy tím, že bych prodal ryby, které jsme si nachytal ( 15 kg na osobu ) , tak to by mě ani ve snu nenapadlo. To by bylo naprosto stejný, jako bych prodal fotky a filmy a nesměl jsem si nechat žádnou kopii.
A nakonec aby toho nebylo málo, tak si nakonec jít koupit ryby do obchoďáku? Kvalita nachytých a zmarzených ryb dovezených z Norska a kupovaných tady u nás je nesrovnatelná. Už jste si někdy všimli procenta vody u zmrazených kupovaných ryb?
Občas “musím” s rodinou k moři na jih. Od té doby, co jezdím do Norska, tak tam na jihu vzpomínám na to jak to je krásné na tom severu a jak bych se tam ani náhodou nenudil.
Doma se nakonec probírá stále dokola Norsko a ne ty jižní koupací destinace. O těch se povídá pár dnů po návratu a pak se stejnak začne vzpomínat na Norsko.
Prodat ryby se dají, ale zážitky ne.
Ryby neprodávám ani prodávat nemíním.
Áá tak to jste jistě lovila mušličky na plážích 🙂 No hlavně, že jste se nám ve zdraví vrátila.
Až proběhne úspěšně aklimatizace, tak se do toho obujte 🙂
Určitě se i dnes dá dojet na mnoho míst v Norsku a bude se projíždět jen klasickými mýtnými bránami, kde se ještě dá zaplatit v hotovosti.
Ale již dnes a v budoucnu to tak bude všude, že staré mýtnice vymizí a budou jen automatické. Takovouto automatickou mýtnou bránou člověk projede aniž by si vůbec pořádně všimnul, že nějakou bránou projel – tohle se týká především mýtných bran ve městě. Ale začíná se systém použitý na automatických mýtných bránách používat i na místních trajektech. A tam to prostě člověk pozná jednoznačně – protože za použítí takového trajektu nikdo nic nebude chtít prostě jen nám snímnou SPZ a tím zjistí, jestli člověk už má předplaceno a když ne, tak mu pošlou fakturku.
Proto je tady ta diskuze o automatických mýtných bránách. Aby nám všem bylo jasno co a jak a nikdo z nás nemusel mít problémy a věděl jednoznačně – jak postupovat.
Jen je mi líto, že se nevyjadřuje paní Janka. Mohla by mít třeba informace o tom, jak postupovat u kalsické mýtné brány s jízdním pruhem pro manuální zaplacení, kde nelze z různých důvodů zaplatit v hotovosti.
Šroubku tady opravdu nejde o peníze ani náhodou. Jen si takto můžeš dopředu zjistit kolik tak asi můžeš těch litrů za výpravu projezdit. Cena je až na druhém místě. Je jedno, jetli to bude stát 1 korunu nebo 1000 když PHM dojdou v tu nejnevhodnější chvilku.
Tady jde o to být alespoň trošku připravený.
Ještě nedávno málo kdo z nás zjišťoval jaká je předpověď počasí. Dnes bych řekl, že je to jedna z věcí, kterou každý zjišťuje, když vyráží na delší výpravu lodí na moři.
Mifak sem dal jednu z dalších možností, jak být ještě víc připravený.
Je jen škoda a nakonec to i chápu, že se nikdo nepochlubí tím, že mu na moři došel benzín a tak si to odpadloval. Nebezpečnost toho, že někomu dojdou PHM asi ani nemusím připomínat.
Možná, až někomu letos PHM dojdou, tak vynadá sobě, že něco podcenil nebo zapoměl přibrat náhradí kanystr s PHM a možná si nakonec vzpomene na tento příspěvek. Samozřejmě si nevzpomene na tu spoustu zbytečných komentářů…
Srovnání natankování auta a lodi je hezký, ale zkuste si zajet k nejbližší benzínce s lodí na moři, když už budete skoro na dně s PHM.
Nepochybuju, že si každý z nás sebou na moře bere náhradní kanystr pro jistotu, ale jsme si vždy na “100%” jistí, že nám to vyjde? S možností určitého výpočtu k těm “100%” budeme mnohem blíž…..
Jsem si vědom toho, že stoprocentní neni nikdy nic.
No konečně – na šestý pokus se zadařilo.
Prekérní situace.
Tuto situaci považuju za vyjímku, kterých bude ubývat úměrně s ubýváním ostatních mýtných bran a přibýváním automatických mýtných bran.
Je to opět otázka na Nora znalého problematiky mýtných bran.
Nevím, jestli se mýtná brána, kde je možnost zaplacení v hotovosti a přitom jim něco nefunguje nebo v budce vůbec nikdo neni, považuje v této situaci jako automatická.
Vzhledem k tomu, že je psáno toto:
Ostatní mýtné brány
Některé brány mají mýtné AutoPASS pruhy a a pruhy pro manuální platbu. Uvědomte si, že
riskujete pokutu, pokud budete projíždět v pruzích AutoPASS bez AutoPASS nebo Návštěvníci platební smlouva. Můžewte si zaregistrovat kreditní kartu na platby Návštěvníci do 14 dnů po projetí tohoto mýtného bodu.
( Návštěvníci – platební smlouvy = se myslí zaregistrování kreditní karty přes internet. )
Tak bych se vždy pokusil projet jízdním pruhem pro manuální zaplacení i za cenu toho, že si máčknu nějaké tlačítko a pokud to opravdu nejde jinak, tak projedu v jiných jízdních pruzích a pokusím se zaregistrovat si kartu do těch 14 dnů po projetí takovouto bránou a tím se vyhnu jakéhokoliv postihu. Chápu, že ne vždy by se to mohlo podařit do 14 dnů. Nemám sebou nota nebo nemám připojení na net, ale vždy se dá to, že někoho o to požádám. Buď doma nebo Nora u ktrého jsem ubytovaný, pokud se domluvím, s tím, že mu poskytnu potřebná osobní data – SPZ, číslo kreditky atd.
-
AutorPříspěvky