Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Loppa, Sandland. 9 kelerů 100 plus, nej 117 cm, 16 kg.
Tak zrovna tohle jsme včera řešili, je to skoro přesně 50 procent odpadu. Z těch 24 kil bylo něco přes 11 kg odpadu plus kůže z filet.
Sandland, Loppa. Halibut 132 cm, váha 24 kg. Chycen 18 km hluboko ve fjordu zcela náhodně při cíleném lovu okouníků na kupovaný návazec 0,6 mm s malinkými krevetkami. Doba zdolávání 25 minut.
Osobně mě těch pět dílů prutu přijde pro oblast Finmarku hodně, moc bych tomu nevěřil. Stále platí, že každý spoj je slabé místo a tady jich je až dost. Více bych se přikláněl k variantě, že pokud cestuji letecky, zaplatím si za pár korun i tubus na pruty, vejde se jich tam dost i pro kolegu, hmotnost může být až 12 kg, což je zcela dostačující.
Pane Kime, slávky nikdy nemražte, přivezete si slávkovou kaši – po rozmražení a tepelné úpravě – je to osobní zkušenost. V Makru stojí pár korun.
To kvlada : postafen začíná působit cca jednu hodinu po jeho požití, tudíž se musí brát víceméně preventivně, hlavně ty táhlé oceánské vlny umí být pořádně “výživné”. Když už začínáte cítit nastupující mořskou nemoc, je pozdě, nestihne zabrat.
Shark : Vaše rady jsou pro nás norky vesměs opravdu velmi praktické : představa používání podběráku, když víceméně každá, ať už přívlačová nebo pilkrovací sestava, je tvořena větším či menším pilkrem s trojhákem a 1-5 postranními návazci dle zvyklostí toho či onoho rybáře – na jedno použití podběráku pak připadne zbytek dne na vyprošťování háčků, zamotaných v podběráku. Rovněž použití rukavice se jeví velmi praktickou, většina z nás nemá tak dlouhé ruce jako poradci z Texasu a přes bord lodi do vody nedosáhneme.
Na Váš příspěvek ve vláknu ” Hlubinná přívlač ” a dotaz, zda je blbec Zapa nebo Vy, si dovoluji podotknout, že Zapa to není.
To Kraken : mám za to, že vrátek určený k rybolovu smí v Norsku používat pouze domorodci, Norové, sportovní rybáři jiných národností mohou chytat pouze na prut. Takže jestli nejste Nor………..
Pokud budete při cestě nocovat v Oslo, doporučuji po osobní zkušenosti hotel RunWay. Je v provozu od loňského jara, má lepší ceny než konkurence, dvoulůžko se pořídí za cca 2.200,- Kč, což není na hlavní město drahé. Luxusní snídaně formou švédských stolů je v ceně. Z letiště jezdí přímo k hotelu a zpět pravidelná kyvadlová autobusová doprava, jedna jízdenka stojí 60 Nok, takže 120 tam a zpět. V autobusech jsou police na uložení i velkých zavazadel, případně se dají nechat i v úschovně zavazadel na letišti, ale to už je za peníze.
Nocování v Altě už je podstatně dražší, jednohvězdičkový hotel např. Golf vyjde na cca 3.200,- Kč.
Je to tam napsáno, 182 Eur, tj. cca 4.500,- Kč. V ceně je zahnuto jedno palubní zavazadlo do 15 kg a jedno cestovní do 20 kg. Připlatit si můžete další cestovní, při platbě internetem za 6 Eur, při platbě až na letišti za 13 Eur. Můžete mít i tubus na pruty do 12 kg, dají se v něm vozit i pilkery do váhového limitu. Letenky se platí výhradně kartou přes internet.
To Jonas : v červenci se dá létat s Norwegian zpět do Prahy v navazujících spojích o nedělích / pouze o nedělích / a to z Alty. Odlet Alta 11,20 – Oslo 13,20. Navazuje spoj v 17,20 z Oslo, v Praze jste v 19,20. Do Alty to máte z Oksfjordu nějakých 120 km, možná vám jede do Alty i trajekt z Hasviku, to si nastudujte. Cena letenky k dnešnímu dni 182 Eur. Pokud letíte smětem ” tam ” přes Tromso a budete v něm mít vypůjčený vůz, můžete ho vrátit i v Altě, ale je to zpoplatněno.
007KRIVANEK : jen pro doplnění viz. Váš úvodní příspěvěk – záchranné práce na moři jsou na rozdíl od Vysokých Tater zdarma.
Pane Shark, končím tuto naší diskuzi, mám za to, že není dalším jejím účastníkům ničím přínosná. Nepotřebuji si vylepšit výši svého ega, mám ho postaveno dosti vysoko. Ano, opravuji se a dávám Vám za pravdu, 30 Nm je cca 55 km/hod. Co se týče Vaší poznámky – máte pravdu, tato diskuze je v první řadě o rybách a rybolovu v Norsku. Případně mne admine a ostatní přispívající opravte.
A pokud Vám vadí foto nad mým nickem, je to foto mé manželky, když uviděla mou výplatní pásku.
Pane Shark, pokud není moře v NO vyloženě rozbouřené, pluje každá loď s motorem 50-60 Hp standartně průměrnou rychlostí 30 uzlů, tj. 30 NM, cca 45-50 km/hod. Tuto rychlost potvrzuje i zobrazování rychlosti na GPS. Výkon motoru je v případě potřeby rybářů v Norsku zcela dostatečný. Pokud se nechytá ve fjordu / záliv /, na moře to nebývá více než hodinu jízdy. Vámi uváděné výkoy motorů jsou pro běžné rybáře v Norsku bezpředmětné a zbytečné.
-
AutorPříspěvky