Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Opět omyl, zrovna ten horní obrázek krytu je z motoru s ručním startem. A proč tam ta šňůra tedy je? Když to nejde! Právě pro ten případ kdy se poškodí ruční start. Je to stejné opět jí namotáte na setrvačník a nastartujete. A k tomu alternátoru. Jen velmi málo motorů má alternátor jsou to většinou motory větších výkonů určených pro obytné lodě s větší spotřebou energie. Také jsou cenově mimo zájem půjčovatelů kteří potřebují dobíjet jen baterii. A kdyby přece na lodi takový motor byl stačí aby mu baterka rozsvítila kontrolky, tak jako u auta, a motor chytí.
Pro upřesnění nouzového startu přikládám dvě fota ze kterých je vidět kde je startovací provaz umístěn.
Já tím hlavně chtěl říci, pokud je lodní baterie v pořádku a motor dobíjí. Nemusí mít nikdo obavy že mu to za jedno odpoledne vycucne baterii. Pokud ano je něco v nepořádku a mělo by se to řešit. Pak jsem chtěl upozornit na žalostnou situaci v informovanosti jak lodě obsluhovat. To ale vychází z naší národní povahy, návod čtu až vše osvědčené selže.
Příteli mirk, úplně jsem nepochopil co tím chcete říci. Provozní napětí za jízdy se má pohybovat mezi 13- 15V pokud je menší je něco v nepořádku. V klidu by nemělo klesat pod 12V pokud klesne níže bude asi baterie už pod hranicí kapacity. Ten voltmetr je tam proto aby každého včas varoval. Pípá proto aby jste to nepřehlédl a mohl včas udělat opatření. Snad i tupec pochopí, že to má odpojit a točit kličkou. Já chtěl jen hlavně upozornit na to, že není vše ztraceno když už jí vybijete. Není potřeba panikařit když víte o možnosti náhradního spuštění motoru. K té poslední větě nevím jak to myslíte. Pokud máte motor s ručním startem tak nemáte baterii. Motor má magneto tak jí nepotřebuje. Některé jsou vybaveny dobíjením pro palubní baterie ty však nemají vliv na chod motoru. Docela by mě zajímalo koho kdy nějaký majitel poučil o takové možnosti startu. Případně o tom co která kontrolka znamená.
Jen poznámku k situaci pokud dojde k vybití baterky v lodi. Pominu-li problematické napojení vzhledem k umístění a zakrytování většiny lodních baterií. Tak samotné vyčerpání kapacity je krajně nepravděpodobné. U multíku vydrží 7AH, celý den s rezervou. Průměrná baterie je desetkrát silnější. Tak, že ani tři rybáři, u baterie v dobré kondici, nejsou žádné nebezpečí. Pokud se to stane tak ještě nejste jak uvádíte v …… Většina motorů má pod krytem připevněnou startovací ruční nouzovou šňůru. Pokud tam není lze použít jinou. Tato neznalost, jde ale na vrub majitelů kteří své zákazníky řádně nepoučí o používání lodí. Ještě poznámka na každé lodi je voltmetr, jako součást ovládání motoru nebo ho obsahuje echolot oba mají zvukovou signalizaci při poklesu napětí pod bezpečnou hranici. To je to pípnutí které se občas ozve při startování.
Prodáno, děkuji za zájem.
Naprosto respektuji názory ostatních, prezentoval jsem jen své zkušenosti. Chápu hlavně kolegy Slováky pro které je to na most daleko. Jen by mě zajímalo jak to přežívají při zpáteční cestě ryby. Jak je udržíte zamrazené tři dny což je doba kterou to dle příspěvků jezdíte.
Nedá mě to a taky přispěji názorem. Já po celkem dlouhé době co jsem hledal, podotýkám pro mě, ideální cestu. Jsem se ustálil na způsobu co nejrychleji tam a zpět. Cesta Praha – Oksfjord. To samozřejmě zahrnuje i nejlepší ekonomiku. Určitě spousta z vás namítne pohodlí na trajektu a odpočinek. Osobně to nevidím jako takovou výhodu. Speciálně u dlouhých a tím i drahých trajektů se prodlouží cesta a konečná únava je srovnatelná. Mě cesta trvá v průměru 39 hodin a to podotýkám, že vůbec nezáleží v kolika řidičích to jedete. Osobně považuji za horší hodně chtivých řídit. Za stejnou dobu jsme to zvládli i s přítelkyní ve dvou. Výhoda je pokud jedete v tolika aby se dalo na sedačku lehnout. Nyní trochu té ekonomiky, cena za trajekt a most je cca 132EUR, může se o pár lišit. Cena za naftu, Mercedes ML 270 spotřeba 270L za cestu to je při dnešní průměrný ceně cca 350EUR. Pokud to sečtu jsem na cca 500EUR. Hlavní výhodu spatřuji v tom že nic neobjednávám, nejsem stresovaný, že nestihnu objednaný trajekt nebo, že nepojede. Ještě jeden můj osobní poznatek, i cesta se spaním v kempu je stejně únavná. Sice spíte ale pořád jste tři dny na cestě a to se na vás podepíše. Po takové době na cestě se i nejlepší party projeví jistá míra ponorkové nemoci, která vzrůstá s délkou jízdy.
Dobrý den, pokud vím tak se to prodává pouze v USA. Není ale problém to koupit a nechat si to poslat přes americkou adresu. Jak na to najdete zde http://czechebay.cz/ Nebo si najděte jiného přeposílatele, na netu jich je několik. Díly si objednejte přímo u nich na http://www.vanstaal.com/ bude to nejrychlejší.
Mám volné místo do Sor Tverfjord od 15.9. Jedeme jen dva. Tak nabízím jedno nebo dvě místa. cena 10 tisíc za osobu. Pobyt cca 12 dní + cesta autem. Kontakt přes soukromou zprávu.
Jak to vypadá s houbama už to začalo růst? myslím obecně na severu.
Cena trajektu na Loppu byla vloni za tranzit a šest osob 525 nok. Asi se to nebude moc lišit. Je to ale bez záruky.
Předražování benzínu nebo jeho účelové neprodávání turistům je asi národní sport provozovatelů chat. Setkal jsem se s tím již mnohokrát. Běžně si přiráží dva až pět nok na litr. Když jsem si dělal záznam tak jsem se jen jednou sešel na stejném čísle s domácím. Docela zajímavé je když ten den ujedete asi 1 km a vyjíždíte s plnou nádrží, večer vám do ní stejně natankuje 25 litrů. Asi se s tím musí počítat i když se pak kolegům těžce vysvětluje že za týden projedete 30, 40 tisíc českých za 8 dní na moři.
Nabízím asi 300Kg olova. Velmi čisté původně izolace proti rušení z kabelů, žádné příměsi asfaltu nebo jiného svinstva. Pokud máte zájem kontaktujte mě přes sz. Rozumná cena.
-
AutorPříspěvky