Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Pandion
Účastník[citace]Sim napsal: Pandion a Salmon právě dorazili a už navazují pruty.[/citace]
Kecá, právě obědváme:-D
Pandion
ÚčastníkNení cesty zpátky!
Ve 22,00 jsem dokončil nakládku po třech hodinách pečlivého rovnání. Nejvíc krámů veze Salmon. Ale je to kluk ještě ve vývinu tak mu to odpustíme. Ráno v 5,00 start ! Pátek 8,00 Bakkan.
Pandion
Pandion
ÚčastníkMoucha Nor Nor zvítězila.
Po roce příprav, nekonečných nákupů, školení a srazů a rybářských konferencí, nekonečných debat a čtení příspěvků na tomto úžasném webu to zítra vypukne.13,00 masáž zad, 15,00 převzít minubus, 16,00 naložit Salmonovy věci, 16,30 naložit Jimmiho věci, 17,00 dojet domů a začít nakládat všechny ostatní věci. Asi půl garáže, už týden parkuju venku. Do 22,00 bych to mohl porovnat. Potom několikrát provést kontrolu dokladů, peněz, kreditní karty, kouknout na banku kolik tam vlastně je. Ještě asi šestkrát všechno zkontrolovat. Zavolat mamince tatínkovi synovi políbit přítelkyni a v 5,00 8.6.2011 vyrazit.
Pandion
PS. pokud jsem na něco zapomněl tak mě upozorněte.
Pandion
Účastníkpozdrav teamu JAKABO.
Také odjíždíme 8.6. v 5,00. Jedeme na chatu Arild tak se budeme potkávat v přístavu.Určitě naplánujeme nějaký společný večer. Jsme z Orlové, Českého Těšína a Ropice, cestou přibíráme v Čechách dva kolegy.
Zítra jedu na pokec ke Šroubkovi o získané info se podělím.
Pandion
Pandion
ÚčastníkSouhlasím s Lovec1. Celou dobu jsem přemýšlel kde je chyba, nepředpokládal jsem úmysl podvodu. Vysvětlení s jinou váhovou jednotkou odpovídá rybě.
Pandion
Pandion
ÚčastníkTo Petr
Poslal jsem ti zprávu.
Pandion
Pandion
ÚčastníkNení rybářskej, ale nemohu si ho nechat jenom pro sebe.
Šel jsem s mým 70letým otcem do nákupního střediska koupit nové boty. Z běhání po obchodě jsme vyhladověli, tak jsme se rozhodli někam jít najíst.
V lokále jsem zpozoroval, že otec civí na vedle sedící dívku. Měla vysoko natupírovanýho kohouta, nabarveného do zelena, oranžova, červena a modra.
Otec od ní nemohl odtrhnout oči. Dívka zpozorovala, že kdykoliv k němu obrátila oči, že na ni civí. Když uz toho měla dost tak se ho sarkasticky
zeptala: „Co máš za problém dědo, tys v životě neudělal nic divokýho!?“
Protože otce znám, tak jsem raději rychle polkl to, co jsem měl v puse, aby mě při jeho odpovědi nezaskočilo. Otec s důstojným klidem a bez mrknutí oka
povídá:
„Jedenkrát jsem si vzal drogu a přefiknul jsem páva. Teď se ptám, jestli ty nejseš ten výsledek“.
Pandion
ÚčastníkTo hroch
Nemáš.Tahle tchyně je totiž super, posraná měla být ta první.
Pandion
Pandion
Účastníkto Hroch
Otevři si na hlavní stránce Celní předpisy!
Pandion
PS: hroch jednou posral v ZOO tchyni?!
Pandion
ÚčastníkTo Leo,
Ano otázku jízdních souprav jsi pochopil naprosto správně. Multivan 2700 + přívěs 799 (800) = 3500 , řídičák B !!! V otázce rychlostních limitů se přikloním k informaci paní Janky co se týče Norska. V čechách je omezení rychlostí určeno nepřekročením konstrukční rychlosti žádného vozidla v jísdní soupravě. Toto platí i v EU. Je ale samozřejmé, že konkrétní provoz může být omezen dopravním značením. V případě Norska to může být právě to rozlišení bržděný do 80 km a nebržděný do 60 km. Myslím, že není problém pořídit si přívěs 800 kg celková, bržděný a konstrukční rychlost 100 km. Závěrem podotýkám, že tyto rady formuluji jako laik, nejsem právník.
Šťastnou cestu na Soroy přeje
Pandion
Pandion
ÚčastníkTo Sim
Je možné upřesnit, zda se dá najít na volném moři, nebo i ve fjordu a pod. A co vhodná místa na Bakanu?
Pandion
Pandion
Účastník§ 81
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
§81 (1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
§81 (2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
§81 (3) Řidičské oprávnění pdskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
§81 (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost[2] motorového vozidla.
§81 (5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
§81 (6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
§81 (7) Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
§81 (8) Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
§81 (9) Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
§81 (10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).
§81 (11) Řidičské oprávnění skupiny C+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 6 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
§81 (12) Řidičské oprávnění podskupiny C1+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 7 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
§81 (13) Řidičské oprávnění skupiny D+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 8 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
§81 (14) Řidičské oprávnění podskupiny D1+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 9 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a nejsou v něm přepravovány osoby. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
§81 (15) Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1.
§81 (16) Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
Pandion
Účastníkto Leiter
Tvůj případ je jednoduchý.Viano celková hm. 3050 kg, u vozíku 900 kg , – Oprávnění skupiny B+E.Pozor !!! tuto soupravu nelze řídit se skupinou C, nebo C+E nebo jným oprávněním jak si myslíš.
Norsko – povolené rychlosti s přívěsným vozíkem, 80km/H, 60km/h,vyšší rychlost je pravděpodobně povolena pro přívěsy, které mají nápravu stlumiči, nižší bez.U nás 100 a 80
To Kubrt : zápis V TP nerozhoduje o oprávnění většina SUV má N1 a také je řídíš s B, vždy rozhodují hmotnosti podle zákona.
pro všechny : zákon nezná skupinu E, vždy je to např. B+E, C1+E, C+E atd.
Ke kopírování vložím příslušný §.
Pandion
Pandion
ÚčastníkPro všechny k tématu – jízdní soupravy!!!
Drazí přátelé. Na úvod si dovolím pár vět.Tato problematika je již hodně dlouho přetřásána, rodí se řada mýtů , polopravd často i nesmyslů a ono je to vlastně velmi jednoduché. Stačí přečíst si v zákoně příslušná ustanovení. Na obranu řadových občanů je potřeba konstatovat, že špatný výklad k jízdním soupravám podávají i provozovatelé autoškol a často tuto problematiku neznají ani policisté. Po řadě plamenných diskuzí ve Svazu chovatelů ovcí ( řada jich převáží zvířata) a po řadě školení kdy jsem převědčil školitele, že to vykládá špatně vozím v autě Stanovisko Ministerstva dopravy k této otázce. Toto stanovisko volně přístupné na stránkách MD ČR.
Stručně vysvětlím základní ustanovení zákona k jízdním soupravám.
§ 81 odst. 4 – zde je popsáno oprávnění skupiny B a otázky jízdních souprav s tímto oprávněním. Odstavec popisuje dvě samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Řidičské oprávnění skupiny B vás opravňuje řídit –
§81 odst. 4 písm. a) motorové vozidlo , které má kromě místa řidiče nejvýš osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg.
Bohužel zde všichni skončí a vyvodí toto ustanovení , že nad 750 kg musí být E. První věta je jasná , popisuje oprávnění B a není potřeba k tomu co dodávat. Druhá věta uvedeného písmene popisuje omezení ve vztahu právě k dodávkám. Dodávka má celkovou užitnou např. 325O kg, jednoznačně stačí B a k tomuto vozidlu můžete připojit přívěs do 750 kg a stále stačí B.
Uvedený § 81 odst 4 má ale také písm. c) –
podle tohoto písmene opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) a b) a přípojného vozidla , pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě neplatí omezení přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg.
Příklad takové jízdní soupravy, oprávnění B : tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2000 kg spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1500 kg. Jízdní souprava nepřevyšuje 3500 kg.
Z uvedených skutečností si prosím aplikujte příklady na svá vozidla.
Já osobně mám auto 255O kg a přívěs mám celkovou 950, tj. 3500 Kg. Mám B, naprosto bez problémů.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale stručněji to asi skutečně nejde.
Pandion
15 března, 2011 v 18:46 odpověď na: Konference RYBOLOVNORSKO s degustací vín – Jižní Morava #1018446Pandion
ÚčastníkTo MifakM
Po zjištění termínu jsem hořce zaplakal a plakal a plakal.Moravské vínko nebude, kamarádi nebudou, bohužel v uvedeném termínu vdávám dceru. Kdyby ta svatba byla tady doma tak asi na tento sraz zdrhnu, ale z karibiku to nedám. Na druhou stranu je tu malá šance na nějakou rybačku. Přeji mnoho úspěchů při realizaci vynikajícího nápadu.
Pandion
-
AutorPříspěvky