Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Píši zde svůj názor,který sdílí i drtivá většina rybářů se kterými jsem se setkal. Navíc jsem zhlédl dokument, který mi můj názor potvrdil. Úvodem napíši ,že nejsem zastánce neomezeného odvozu ryb z Norska,ale stanovením přijatelného kompromisu.Odpovím okamžitě,jaký je můj názor na možné nové omezující kvóty pro rybáře cizince. Podle mě,je to nic neřešíci cesta. Moc se nepíše o tom,kolik ryb se takto skutečně odveze ,aby se tento rybolov dal objektivně posoudit. Domnívám se, že tato čísla odvozu jsou malá, nevýznamná. Když jsem slyšel,co je schopna odlovit za pár dní komerční loď,tak jsou dokonce odvozy rybářů ( podle odhadů ,nebo podle registrovaných ponechaných ryb,ikdyž i tady se píší často nepravdy) směšná čísla. Je to rozmazávání problému,který tady v tomto pohledu není,ale hodí se to,že se o tom mluví a dělají nějaké závěry, které se mnohým dobře poslouchají. Řešení kvót pro malé rybáře odvádějí pozornost od hlavních příčin snižování počtu ryb v severních mořích. Jsou však věci,se kterými nesouhlasím. Nelíbí se mi lov skreí. Považuji jej za neetický, škodlivý z hlediska přírody . Zavedení doby hájení pro veškerý!rybolov by určitě bylo větším přínosem,než dohady o kvótách. Pokud by se mělo něco přenést na sportovní (??) rybáře,tak jednoznačně zpracování masa s využitím pouze hřbetních filetů. Je to plýtvání masem s dehonestaci ryby, života. Bylo by to asi těžce kontrolovatelné,ale cesta by se určitě našla. Ještě k zajímavému dokumentu,jehož závěr byl neutrální,ale hovořil jasně ve smyslu,že udržitelnost rybolovu v Norsku mají v odpovědnosti samí norští rybáři,jak sportovní, malí rybáři i velké komerční společnosti. Tuto otázku si musí vyřešit sami Norové svým chováním a ne hledáním žabomyších válek v kvótách vůči cizincům. Norové začněte u sebe! Tím nemyslím u drobných norských rybářů,jejichž rybolov je pro ně obživou a tradicí,ale u těch plovoucích továren, které likvidují život v mořích ve velkém.(Ale ti mají peníze,za které v Praze dům a v Norsku ryby).
K tomu podběráku. Moc vás nepotěšim. Používáme dělaný a jeho výroba potřebuje určitou zručnost a zázemí. První měl dělaný železný kruh o průměru asi 90cm se závitem ( šroubem). U druhého jsme použili ráfek z kola. Dříve se dala koupit velká síťka,v současnosti nevím o jejím získání. Síťka se přidělá provázkem k obruči.Rukojeť je dřevěná a dá se koupit bytelná násada např. na motyku. Na ni se nasadí objímka se závitem. Pro podebirani jsme zrušili používání trojháčků,protože jejich vyplétání ze síťky je jen pro trpělivé.Jw to typ historickým kulatých podběráků.Možná by se dal použít i podběrák pro lov velkých kaprů,ale my jsme zvolili bytelnější variantu. Podebírání (a kleště )jsou asi jedinými variantami pro vytahování ryb pro zábavu a to i značných rozměrů.Tak Petrův Zdar!
Já mám s gafováním problém již od samého začátku. (mnoho let dozadu) a to z několika důvodů. Vyřešili jsme to jednoduše. Negafovat. Ryby podebíráme. A dost dobře nechápu,proč se to nedělá běžně. A k tomu přežívání. Každá ryba to má různě. Nejodolnější je podle mě keler, nejméně lumb. Záleží na lovící hloubce,ale lumb nepřežívá i z hloubky kolem 50m.
Jde mi orientačně o to,zda se někdo o tento trajekt zajímal a může říct,že třeba jedenkrát týdně nejezdí a podobně. To, že přesný řád bude až v novém roce vím, což není ideální,protože zájezd musí být již daný a zaplacený. Proto chci vědět,zda teoreticky hrozí nějaká komplikace.
- Odpověď byla upravena před 4 měsíci uživatelem meky.
Dik. Potřebuji to na příští rok od května. Podívám se
Máte někdo zkušenosti s termíny odjezdů z Gdaňska a Stokholmu? Dříve to jezdilo ob den,v nedávné době již každodenně. Poslední neověřené informace hovoří,že jeden den v týdnu to nejezdí. Pokud tomu tak je,tak by mě zajímalo,zda tento den je pevně daný. Děkuji za info.
Nabízíme jedno volné místo na přelom května a června 2025 na Vingsand. Nejlépe Brno a okolí. Kontakt: 608726267.
Ahoj. Hledáme partu pohodových rybářů,která by nás dva přibrala na rybolov do Norska. Termín konec května až do začátku července,kdykoliv.Máme bohaté zkušenosti s rybolovem od středního Norska až po úplný sever. Preferujeme partu z jižní Moravy až po Moravu střední. Více při telefonickém a osobním setkání. Kontakt : 608726267.
- Odpověď byla upravena před 8 měsíci a 2 týdny uživatelem meky.
Nabízíme dvě volná místa v termínu 9.-19.8.24 na Hasvag camp ( střední Norsko) s odjezdem z Brna. Vše zajištěno. Telefon: 608726267.
Já to viděl v roce 2021. Sami jsme zažili čekání do Gdaňska asi 45 minut. Nazpátek jsme viděli tuto frontu asi na 2 hodiny. Bylo to v plném létě. Jak jsem psal,tuto cestu jsem preferoval, ale nyní z tohoto důvodu ne. Ať si to každý přebere podle svého.
Ještě k trajektu Gdaňsk – Nynashamn. Co jsem v historií jel ,tak odjezd trajektu byl vždy v 18h v obou směrech a příjezd druhý den,myslím, kolem 12 h. Jinak je to super cesta pokud jedete na ryby daleko na sever. Člověk je vyspaný, odpočatý, vysprchovaný. S kajutou to vyšlo obousměrně na necelých 5000kc. Jídlo poměrně levné. Vše až na ty polské mýtné brány!!!
Vyjádřím se k cestě přes polský Gdaňsk. Jezdím z Jihomoravského kraje, tudíž délka téměř shodná,jako přes Německo. Byl jsem zastáncem cesty přes Polsko, hlavně když se dodělávaly dálnice. A zde se nachází hlavní limitující faktor, kterým jsou mýtné brány. Čas strávený při čekání na nich je zcela nepředvídatelný, protože v návaznosti na trajekt musíte jet přes den. Můžete projet během několika minut,ale i několika hodin. Kdo jezdíte víte, že musíte mít vždy nějakou časovou rezervu. Vzhledem k délce cesty,je každá hodina strávená v autě utrpením. Můj odhad času na pohodu a jistotu z Brna je 14 -15 hodin, ikdyž sjet se to dá i pod 10h. Proto už tady nepojedu.
To není špatný si dávat v Norsku čerstvé jahody. Člověk by řekl, že bude grilovaná treska a ony málem jahodové knedlíky. Snad se počasí brzy umoudří a začne pro vás pěkná rybačka na moři.
Polská cesta: přechod do Polska bez kontroly. Dálnice asi 100km v jednom novém pruhu,ale asi 10km po obslužné silnici. Mýtná brána asi 30 minut zdrzeni. Trajekt z Gdaňska do Stokholmu bez kontroly. Výjezd z trajektu s kontrolou pasu. Namátková kontrola. Přejezd do Norska přechodem Starlien očkování po ukázání covid pasu bez problémů. Neočkovani i s covid testem platným do 72 h museli na test. Nikdo tam,takže zdržení 20 minut.
Michale, ty by ses mohl těmi návody na Daiwy živit. 😃
-
AutorPříspěvky