Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
jindra
ČlenTo respi – nechci ti kazit radost ale je jedno, kde pivo koupíš, jestli na trajektu nebo v Čechách. Limit je jasnej a jestli si někdo myslí, že když pivo koupí na trajektu ve free shopu, že je z obliga,, tak se moc plete. Chápu, že to roky vychází ale až vás vyberou, bude to smutnej příběh, to mi věř. Kluci, kteří u nás byli loni jako poslední parta, by ti mohli vyprávět, co to stálo. Dražší pivo v životě nepili.
jindra
Člen[citace]honza dufek napsal: video velryby
[/citace] Ahoj Honzo, teprve teď jsem si toho všimnul. Určitě nádhernej zážitek, příště je pošli přes vodu k nám, ať si taky užijem.
jindra
ČlenTo argonaut2006 – co by tě zajímalo k Vaglandu a oblasti Halsa? Ryby aktuálně jdou, až na velké polaky k metru, s těma je to letos nějaké horší. Nebere to ale všude, v posledních dnech nejlíp na kopcích před vjezdem do Imarsundu. Nejlepší nástrahy gumy „dufkovky“ na menším giant headu, nebo klasické stříbrné pilkříky. Kdybys chtěl další detaily, napiš na info@halsa, nebo můžem dát řeč na skypu „klevset“.
jindra
ČlenPěknej výkon a pěkná ryba, gratuluju, taky bych chtěl mít něco podobnýho někdy na klacku. A na 14kg návazec a přívlačák – super. Jen mi to potvrdilo to, co už dlouho tvrdím – na co 50kg šňůry, 100lb pruty, když 80kg ryba jde vytáhnout na 0,50 návazec a 100g přívlačák, nebo kolik má Charisma, když to někdo umí. Vše ostatní je jen reklamní masírka výrobcu, aby rybář nevydržel a utratil peníze.
jindra
ČlenO trajektech se toho tady popsalo dost a dost, stačí trochu hledat, tak jen ve zkratce:
Kiel – Oslo doba plavby cca 22hodin, ceny někde od cca 500Eur:-D
Rostock – Trelleborg 5,5 hodiny ve dne, 7 hodin v noci, ceny od cca 120Eur
Jsou i jiné varianty – Rostock -Gedser, Frederikshavn-Oslo atd.
jindra
ČlenTak vidíš Janko, pak že se v Norsku nekrade! To jsou důsledky tý jejich liberální imigrantský politiky.Až na to přijdou český cikáni, co se tam všude válí, tak pán bůh s nima.
(toho „pana Jindru“ z minulýho přízpěvku ti nezůstanu dlužen:-D , to zni skoro jak „pane Zapa!)
jindra
ČlenTo Janka – to si myslím, že je dobrá zpráva. Když vezmu v potaz, že komerční rybáři ročně vyloví cca 2,5 mil. tun ryb, tak už jim snad dojde, že pár rybářů s klackem v ruce pro ně nejsou konkurence.Myslím, že i stát si snadno spočítá, že příjmy z rybářské turistiky jsou daleko větší, než je tržní cena turisty ulovených ryb. Že by se to nějak odrazilo na limitu vývozu ryb pro sportovní rybáře,jak se ptá Salmon, tomu bych moc nevěřil. Oni dobře vědí, že po zavedení limitů rybářská turistika nepoklesla a jestli přeci, tak to budou správně přičítat globální ekonomické krizi a né vývozním kvótám. Spíše si myslím, že to smete pod stůl úvahy o rybářských povolekách na moře o kterých se už nějakou dobu mluvilo i když né na oficiální úrovni. Takže teď už si jen nezkazit dobré renomé, které, na rozdíl od Němců Češi v Norsku ještě mají, nějakýma blbinama s pašováním a můžeme se těšit, že to takhle nějaký rok ještě vydrží
jindra
Členjindra
ČlenKlevset minulý týden
jindra
ČlenJá osobně dávám v Norsku přednost vláčce a chytám obvykle se šňůrou 0,15, nejčastěji s Fireline a Spiderwire, ale teď jsem testoval ke své spokojenosti i strenku. Myslím, že na barvě záleží jen do jisté míry – v malých hloubkách, za jasného počasí, čisté vodě atd. Ve větší hloubce už je to podle mě jedno, takže dávám přednost žlutozelené barvě, protože líp vidím, kudy šňůru s nástrahou vedu. Vlasec nemusím, i když jsem s ním samozřejmě před léty začínal. Jednak jsem ještě nenašel žádný, který by po se čase a tolika hodech nezačal kroutit a smyčkovat, jednak mi přijde šňůra citlivější – má rychlejší reakci. Hlavně když to „šourám“ úplně při dně na odhoz třeba 50 m, má vlasec díky průtažnosti zpoždění a když zaváznu na dně, „dozvím“ se to s vlascem o chvilku později a to už třeba visím. Člověk pak přijde o nástrahu, o kterou se šňůrou nepřijde, protože tam ten drc cítíš okamžitě. Ale myslím, že je to taky věc názoru a zvyku, ostatně začíná nám sezóna a tak všichni můžou testovat, jestli je v tom nějaký rozdíl.
jindra
ČlenJen potvrzuju, že v ČR není pojišťovna, která by pojistila škody způsobené provozem lodi. Ale plnou pravdu má Doki, když se vymyslí dobrý příběh, dá se to uhrát – např. „nesu takhle po molu 20kilovej norskej žulovej šutr, protože se mi hrozně líbí a chci si ho vzít domů do skalky na památku. Najednou bác, vyklouz mi a jak na potvoru rovnou na loď, zakotvenou u mola“.
Ale pojištění odpovědnosti se vyplatí i u dalších případů. Třeba 2 kluci u nás přerazili prut, kterej měli od nás z půjčovny, my jim to potvrdili, pojišťovna zaplatila. Jen se to musí správně napsat.
jindra
Člennevím, co bys chtěl vědět, ani kam přesně jedeš, my jsme od Aure po vodě cca 30km. Až k Aure v současné době chytat nejezdím, nicméně „trochu“ to tu znám, ptej se. Možná lépe na mail zindl@centrum.cz nebo mi zavolej na skype“klevset“ ať s tím nezatěžujem diskusi.
jindra
ČlenNevím, jestli jsem to u někoho nepřehlídnul, ale doporučuju malou drobnost – repelent. Vsaďte se, že jinak se na vás v teplém bezvětrném podvečeru vrhnou muchničky zrovna ve chvíli, kdy budete kuchat, takže pokud se zapomenete a zkusíte je setřít z obličeje, budete celí od krve a stejně vás ty mrchy budou okusovat dál.
Pokud jde o jídlo – zkuste na místě sehnat mražené vepřové kotlety. Mívají je v akci v dvoukilovém balení, kilo vyjde asi na naši stovku a jsou výborné.
jindra
ČlenNo v Norsku je toho k vidění tolik, že je to na pár měsíců, nebo let. Záleží na tom, co tě nejvíc zajímá: příroda, kultura? A taky, kolik bys na to chtěl obětovat času. Na trase do středního Norska (směr Trondheim) to chce aspoň 4 dny navíc, aby člověk viděl spoustu zajímavých věcí. Pokud by tě to zajímalo, kontaktuj mě, navrhnu ti nějakou trasu dle vlastních zkušeností. Ale určitě musíš za Oslem uhnout z nudné E6 kamkoliv jinam.
jindra
ČlenJanko, super shrnutí, muselo ti to dát práci. Jen moje zkušenost z poslední doby: např. u Scandlines se ceny mění nejen podlevčasnosti objednávky a tarifu, ale asi i podle „aktuální vyprodanosti“ toho kterého spojení. V průběhu 3 dnů jsem teď objednával 4 trajekty a Sassnitz -Trelleborg a zpět vyšel na začátek května skoro o tisícovku levněji, než na začátek června, podobný rozdíl byl u trasy Rostock-Trelleborg a zpět pro začátek a konec května. Pokud jde o změnu SPZ – sedí-li typ auta, zpravidla to nijak nekontrolují, pokud by na to přišli, dá se to řešit na místě. Zkrátka nemohou moc pochopit, že u nás se kradou i SPZ a tak to člověk může objednat na jednu a přijet s druhou.
-
AutorPříspěvky