Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Na mražení používáme tácky od Lidla na 1/2 kg masa.Tato velikost odpovídá přesně do bílé bedny (dva normálně a prostřední vrchem na dno a je to úplně přesně.Tím se srovnají i zaobliny na kostkách a dnu bedny.Do bedny se vejde přesně 36 zmrazených filet o váze cca 0,7kg.
Okapané filety skládám do tácku kam jsem před tím dal potravinovou folii tak aby vyšla i na překrytí nahoře.Tácky poskládám do mrazáku a druhý den je vyklopím a dám do pytlíku který není ani třeba zavařovat.Tácky osuším (jinak nevyklepnete zmrzlou kostu ven) a mohu opětovně použít.Zmrzlé kostky se při odjezdu poskládají do bedny.Bedna s minimem vzduchu vydrží krásně 3 dny.
Norský sen.
Na předposlední turnus Korlinu na začátku září 2005 jsme vyrazili s úmyslem vyblbnout se na makrelách.Za celý týden jsme mohli na vodu na 1,5 dne ale stálo to za to. Ve fjordu nebyly žádné ryby ale samí lososi.Za den a půj jsme jich trolingem namrskali 47 ks a domů jsme místo makrel vezli každý dvě bedny filetů z lososa.
Skutečně norský sen každého rybáře.
Od té doby co jsem dostal Norsko k 50 narozeninám jsem úplně zanevřel na jižní válení pod slunečníkem. A kromě zážitků při rybolovu jsem si pokaždé připomněl a připomínám krásné časy vandrů v šedesátých letech na Šumavě a dobrou partu.Ty výlety nejsou jenom o rybách.
Zkoušeli jste někdo homeopatikum Cocculine? Zabírá to velice dobře(určitě ne každému).Fungovalo mi to i při tandemovém seskoku.
To by mne také zajímalo co je to za společnost.
Sám se na makrely vždy těším.Na první jsme vloni narazili u Kristiansundu v polovině června.Byly doslova parádní (50 -55 cm).Návazce se převazuji sám. Dávám max. 3 háčky tak 40 cm od sebe.A hlavní zásadou je rychle s tím ven z vody.Pokud se čeká na expres tak se pak půl hodiny rozmotává. A pokud se do sebe zamotáte dva je lepší to vypojit v lodi a vymotávat až večer.
Z jednoho mola je vidět asi v 10 metrech krásně zaparkovaný traktor
Byli jsme tam na konci června 2009.Za hranou ostrova bylo v moři úplně přemníkováno lumbama.Co spuštění dolu , už se to muselo tahat nahoru.Bohužel většina měla červy. U majáku pouze malí keleři, na větší se muselo za maják asi 6 km na jednu plotnu. Větší polaci byly asi 2 km vlevo od výjezdu na moře podél ostrova mezi ostrůvky na mělčinách.Poprvé se nám podařilo chytit malého rejnoka a chobotnici.Makrely tam ještě nebyly.
Titranský maják obsazený do roku 1956 námořníky Sovětské armády
Zákopy a podzemní spojovací chodby na Titranu v délce 600 m budovali ruští a srbští zajatci.
Palpost Němců osazen dělem s dostřelem do 22 km
Severní konec Atlantického valu
Cesta na kterou se nezapomíná.
Letos jsme vyrazili 4.června do chaty na ostrově Golma.Dvě auta (Transporter a Mercedes) + 9 lidí. Hned po přejetí hranice na Pomezí nás dvě auta německé policie odtáhli bokem a následovala jejich prohlídka.Ještě že jsme nemuseli všechno vyložit, jenom část a chytili jsme hodinu zpoždění.Pak šlo vše normálně až někde za Berlínem na dálnici nás zastavila policie s tím že na předním bočním skle Mercedesu je nalepena tmavá folie která v Německu nesmí být( byly nějaké dohady o procentech zastínění včetně certifikátu) a skončilo to tím že řidič dostal pokutu 105 Euro a musel folii strhnout.Pak jsme v pořádku projeli Německem,Dánskem a přes most do Švédska. U chaty na ostrově byly dvě velké a jedna menší loď, majitel se o nás vůbec nestaral (když jsme tam přijeli bylo odemčeno a na stole papírek kam si máme jezdit tankovat benzín a že se ukáže na konec za 14 dní). Daleko ani noha a ryb doslova požehnaně. Na vláčku v malých hloubkách krásné obecňačky ,polaci i keleři (dorš 108,keler 118) ale i jednoskvrnky a kousek od ostrova lengové(132)cm). Nachytáno bylo za pár dní,poslední 4 dny připlavaly krásné makrely takže jsme se na závěr dobře vyblbli.
Cestou zpátky jsme před nájezdem na trajekt v Dánsku zjistili že je porucha chlazení na Transporteru.Protože byla neděle ráno rozhodli jsme se že auto natáhneme na trajekt a necháme ho opravit až v Německu.V Německu nám policajti v přístavu poradili že nedaleko – asi 6 km je servis VW a dali nám číslo. Na zavolání nám sdělili že mají službu a přijedou podívají se a případně nás odtáhnou do servisu a že to bude stát 330 Euro.To se nám zdálo moc a tak vzhledem k tomu že lilo jako z konve jsme to riskli a auto k servisu odtáhli sami.Tam se přijel podívat technik, který konstatoval že je špatná vodní pumpa.Za zjištění závady jsme zaplatili 35 Euro a řekl nám že jsou schopni to opravit v pondělí, protože v neděli nikdo nedělá, pumpu že mají a že to bude stát přibližně 960 Euro.Pokud bychom chtěli odvézt do Chebu (780 km)že to vyjde na 2000 E.Proto se řidič domluvil s kamarády v Chebu a z Chebu pro nás vyrazil další Transporter s přívěsem.Po čekání asi 12 hodin u servisu přívěs přijel, auto jsme naložili a hurá do Chebu. Po rozednění někde u Halle znovu dálniční policie , odstavení bokem a kontrola nosnosti vleku a nosnosti koule.Koule měla o 200 kg méně než vlek a auto bylo plné bagáže a beden.Proto řekli že je to přetížené, nařídili sundat auto z vleku, odjet do Chebu a poslat jiné auto.Podle nějakých tabulek vypočítali pokutu 235 Euro.Část beden jsme přeložili do Transporteru s vlekem a vyrazili. Nechali jsme v autě navigaci, mapy a v tom zmatku i dva mobily a vyrazili. Asi 120 km od hranic začal druhý Transporter ukazovat že nedobíjí a postupně jak jel na baterku začali chcípat jednotlivé funkce.proto jsme zastavili na odstavném parkovišti na dálnici Berlín – Mnichov a zjistili že je přetržený rozvodný řemen. To byl průser- nevěděli jsme ani kde jsme , ještě že tam byl alespoň kilometrovník.Řidič volal kamarádovi do Chebu aby pro nás přijel a přivezl náhradní baterku a ať si vezme jeho auto, které stojí u servisu, že jsou tam klíče. Ale až asi za hodinu si vzpoměl že papíry od auta má u sebe, a že kamarád jede bez nich. Byla to ale klika že ho Vojtanově nechytli a tak asi po 3 hodinách přijel.Cesta zpět z Norska se nám prodloužila na 63 hodin a prodražila každému o 2000 Kč. Ale Norsko pro mne už po deváté bylo stejně krásné.
-
AutorPříspěvky