Nápověda Doporučujeme:

Maledivy jinak 1/2

V sezóně 2020 chci na Maledivách nabídnout něco nového. Rozhodl jsem se spolupracovat s resortem, kde můžete po příletu v klidu pár dní zrelaxovat a potom se přesunout na naši safari loď. Já jsem si naplánoval 4 dny na resortu a 8 dní na lodi. Na Maledivy se dá dostat za 12 hodin letu. Většinou se letí s jedním přestupem v Dubai, Doha nebo v Istanbulu.

Nový zážitek

Na resortu jsem nikdy nebyl, takže to bude úplně jiný zážitek. Po příletu na letiště jsem vyhledal loď,  která přepravuje turisty na resort a zpět.  Ti mě sdělili,  že loď pojede až za hodinu, ale že mohu využít jejich čekárnu – lounge. Zde na mně čekal klimatizovaný prostor s pohodlnými křesly, chlazenými nápoji,  švédským stolem – bufetem, WC a sprchou. Hodinka utekla velmi rychle, vyzvedl nás mladík,  který naložil naše zavazadla a přesunul nás na speed boat – rychlou loď,  která nás za 30 minut zavezla do tropického ráje.

Maximální pohodlí

Jedná se o ostrov, kde byla tamní džungle přepracována do tropické zahrady, která poskytuje příjemný stín a krásně voní. Velmi citlivě zde byli vybudovány bungalovy pro turisty, kde nevidí jeden na druhého,  vše je odděleno zelenými keři a palmami. Každý domek má z terasy svůj přístup na pláž,  kde čekají dvě lehátka. U moře moc lidí nepotkáte a tak si můžete užívat soukromý nebo věnovat se relaxaci. Každý bungalov je dvoupatrový, má klimatizaci a obsahuje terasu, ložnici a otevřenou tropickou koupelnu s WC.

Tři dny aklimatizace

Strava probíhá formou plné penze, za malý příplatek můžete zvolit také allinclusive včetně alkoholu. Na aklimatizaci v pohodě stačí 3 – 4 dny. Potom vás rychlá loď přepraví na safari loď a dobrodružství na moři může začít.

Před námi se dařilo

Poslední zprávy o úlovcích byly rozporuplné, denní rybolov komplikoval silný vítr,  ale v noci si to kluci užívali a dařilo se jim chytat i 30 ks tuňáků za noc. Z velké většiny to byly ryby 90 – 120cm, ale povedli se i dva opravdoví obři 145cm a 150cm. Nejúspěšnější nástrahou byl jig od Savagegear s fluorescentní úpravou. Mezi další lovené ryby patřili GT, chňapali, pyskouni, žraloci, nebo císaři. V duchu těchto informací jsem se na rybolov velmi těšil a nemohl se dočkat až si poprvé nahodím.

Vzhůru na oceán

Konečně vyplouváme, panuje nádherné počasí s mírným větrem 3m/s. Opouštíme distrikt hlavního města a dostáváme první záběr,  je to druh menšího tuňáka bonito. Máme docela naspěch, abychom našli správné místo na noční rybolov. Další záběr už nepřišel, kotvíme v blízkosti pěkného reefu a doufáme v dobrý noční rybolov. V noci se nám daří lovit menší kranasy, chňapali, žraloky a barakudy.  V noci hejna tuňáků nepřiplavali, tak jdeme kolem čtvrté raní spát.

Mečoun na prutě

Ráno vstáváme až kolem 8h, za hodinku máme první záběr a zdá se,  že se jedná o pořádnou rybu. Brzda hrčí a ryba si bere nekonečné metry šňůry. Ryba skáče nad hladinu a celá se nám představuje, je to plachetník! Všichni jsou v pozoru a doufají, že nám mečem nepřerazí návazec. Po 40 minutách souboje – ryba proti muži si lehá na bok a nechá se vylovit do lodi. Radost je obrovská, protože je to první mečoun sezóny 2020. Party před námi měly také záběry,  ale vždy se mu podařilo se osvobodit. Probíhá měření a plachetník vykazuje délku 290cm, odhadem 50kg. Lodí se rozlévá euforie a dojaté tváře spokojených rybářů, protože pro některé to bylo první setkání s mečounem.

Na šnorchlu

Odpoledne se věnujeme šnorchlovaní a odpočinku na ostrově. Rychle se setmělo, ale tentokrát jsme neměli štěstí na výběr místa pro noční rybolov. Pod lodí se rychle mění proudy, které přinesly jednoho kytarovce, ale potom do rána už ani ťuk. A to jsme měli do rána rozepsané hlídky po dvou hodinách jsme se střídali a čekali,  jestli nepřijedou tuňáci.

Vítr je náš nepřítel

Nepřijeli a ráno bylo ještě hůř, zesílil vítr na 15m/s, reef je pro nás nedostupný. Zbývá popping a jiggin uvnitř atolu. Rozhodujeme se pro přejezd přes celý atol na závětrnou stranu. Tím ztrácíme celý den a jsme bez ryby. První vyhrání z kapsy vyhání! Prognóza s větrem na další dny není vůbec lichotivá, zachránit nás může už jen noční rybolov,  ale vítr má zesílit až na 20m/s.

Přejít na:

Autor: Sim

Foto: Michal Kubíček, rybolovnorsko.cz

Tento článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!