Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Kraba jsme chytli jen párkrát a to jen náhodou.
Upravili jsme je jako raky – uvařit ve slané vodě.
Pochoutka to i tak byla.
sroubek282 napsal:
Pafka napsal: Šroubku, to jsi přejel nějakého hafana?
Nene,kámoš zabíjal…
hafana……:-D:-D
Makrela s rajsou omáčkou
Filety z makrel osolím a zprudka opeču na sádle.
V hrnci si osmahnu cibulku dozlatova. Přidám rajský protlak, vodu nebo vývar. Vše zahustím jíškou. Dochutím solí, cukrem a špetkou pepře. Do rajské omáčky vložím osmažená filátka z makrely a chvilku ještě spolu povařím.
Je to dobré s čímkoliv.
I studené druhý den k snídani to stále chutná znamenitě.
treska008
díky – omrknu to tam a doufám, že tam natankuju nebo zaplatím kartou
treska008 napsal:
To Pafka jestli chces koupit levnou naftu tak natankuj primo v Hirthals asi 500m od trajektu Statoil loni byla cena 9.9DNK coz bylo levnejsi jak v cechach
Je to ta B nebo G ? Jiné Statoil jsem v Hirtshals nenašel.
Tak pustím si tohle Norské rádio online a jdu si pročíst diskuzi rybolovnorsko 🙂 Online Norské radio
Pafka
Já vím. Jezdíš na pohodičku. Časově dýl ale v klidu se slušnou přestávkou na trajektu v polovině cesty 🙂
Já jen jestli tu trasu taky neznáš?
AUTOPASS naprosto přesně funguje! Funguje přesně tam, kde fungovat má!
A funguje na místech, kde to je vyznačeno!
S AUTOPASSem naprosto v pohodě, ale jen na místech, kde je to vyznačeno!
Step napsal:
To kodl1: já jsem zase pravý opak Pavky, jezdíme bez autopassu, platíme hotově a kde to nejde projedeme a čekáme na fakturu. Zatím mi za těch 7 let žádná nepřišla. Podle trasy z příspěvku DEDY se letos chystáme na Bakkan jet. Už za “15”!!!
Nutno dodat, že takto je to všechno nejjednodušší.
Step se tady nechlubí tím, že mu zatím žádná faktura nepřišla. Pouze konstatuje. Faktura může stále přijít. Jakmile by přišla, je připraven jí proplatit a hotovo.
Vyzkoušel jsem si AUTOPASS přes internet. Na mojí letošní trase, kterou znám, je vše v pohodě a tak si ho opět předplatím přes internet. Ale tam kde tresu neznám a je pravděpodobnost změny, tak bych jel jako Step. Tam kde lze zaplatit hotově, tak zaplatím a kde ne projedu – naprosto legálně projedu! Takto nemůžu udělat chybu.
Projet mýtnou bránou, která je bez pruhu AUTOPASS s tím, že mám předplacený AUTOPASS a vše je ok, neni zas tak OK. Takto prostě udělat chybu můžu. I když nechtěně.
Pafka
Cituju dedu – Blansko,Praha,Dážďany,Berlin,Rostock,Gedser,Malmo,Udevala,pak po 172 až na přechod u Eda,Elverum,po 3 nahoru a klasika k Bennovi.
Protože mě tahla trasa zajímala, tak jsem si nabrnknul mapu a zkoušel jsem dle rozpisu jet prstem po mapě. Vše v pohodě, ale na 172 jsem se ztratil a přechod u Eda jsem nenašel. Co já na mapě vidím, tak 172 končí v Arvika a to je k hranicím ještě daleko. Nejedzdí se tudy = po 172 pak po 177 a dále po 61 přes hranice a v Norsku pak po 2? Nebo jezdíte přes jiný přechod? Dál už je mi to jasný.
sroubek282 napsal:
Kapitan-lipanek napsal:
sroubek282 napsal:
Kapitan-lipanek napsal:
to sroubek282: prosim tě jakou garamáž máš tý charismy? A jak se stim pracuje + jaký gramáže gum používáš? Dík
Tak toto je 50-190,2.70-naviják Penn Slamer 360,já s tím vydržím celý pobyt vláčet,vůbec není problém a akce supr.Jig hlava na fotce 80g,potom mám ještě WFT 100-300g,taky supr proutek …
děkuju ti
Zde máš ještě odkaz na ten vláčecí prut WFT
Mám oba dva proutky jako Šroubek.
50-190g,2.70 – řekl bych, že je vhodný pro jemnější přívlač z lodě i ze břehu. Se zátěží do max. 80 g. Pro vyšší zátěže je tento prut moc měký. Samozřejmě, že lehce zvládá vyšší zátěže, ale moc se při nich ohýbá.
100-300g je vhodný pro tu takzvanou “norskou” težší přívlač z lodě. Pro přívlač ve větším driftu, větších hloubkách s větší zátěží. Neni vůbec tvrdý. Je pružný, ale při větší zátěži 120g se netočí do “kruhu” jako ten 50-190g.
S těmito pruty jsem naprosto spokojený. Svojim výkonem zatížení, pokrývají přesně to co jsem od těchto prutů očekával.
Pafka napsal:
Norské věznice: za trest nebo za odměnu?
Taky jsem tohle celkem nechápal. Ale když si o tom celém člověk přečte víc informací, tak pochopí.
Především delikventi nejsou ve vězení za trest. Prostě jsou tam proto aby byla společnost před nimi chráněna. Jejich náprava má probíhat v takovém prostředí aby se po době jejich vyloučení ze společnosti mohli bez problémů vrátit zpět do společenského života. Nesmějí ve vězení strádat.To znamená, že mají mít přístup ke všemu tomu co má každý člověk. Aby po výkonu trestu neměli problém opět normálně žít. Tohle myšlení a přístup je proto, aby se lidé, kteří byli ve vězení se do vězení nevraceli. Nebudu spekulovat proč, ale u nás je tomu naopak. Procento těch co se do vězení opět dotanou je oproti Norsku obrovské.
Je mi jasné, že u nás tohle neni možné, protože polovina našeho národa by chtěl žít ve vězení!!
honzak
Fakt tohle přesně nevím, ale Norové vozí skutečně mimina. Ale neplavci musí mít vestu na sobě. Vzhledem k tomu, že moje děti už vozejí spíš mě tak jsem tohle nikdy nehledal.
Mifaku pokud nemyslíš opravdu fungl novej zákon, tak ten co vešel v platnost před pár lety neni zas, tak jednoduchaj jak si ho popsal.
Dovolím si to okopírovat:
Tady je to přesnější –
Od 1.5.2010 potřebují osoby řídící loď a narození po 1.1.1980 certifikát (oprávnění) pro řízení lodi buď delší než 8 metrů anebo s motorem silnějším než 25 HP. Platí to jak pro Nory, tak pro cizince. Oprávnění pro řízení lodi vydané jakoukoli členskou zemí EU bude akceptováno. Závěr – kdo je ročník 1979 a méně anebo kdo takového “starocha” tahá s sebou na ryby (a to je podle mého názoru každý), ten řidičák nepotřebuje. To, že to vlastně není o řidičáku, ale o tom, že vést loď na moři není jako jezdit v neckách na Lipně, je asi jasné. Proto vůbec nechci říkat, že si řidičáky dělat nemáme (máte), ale není to o papírech ale o tom, opravdu umět.
Tohle moc nedoporučuji ale: Na každé lodi rozhoduje kapitán. Co řekne, to platí a nese za to plnou zodpovědnost. Kapitán je osoba, která na lodi rozhoduje a v její pravomoci je kohokoliv pověřit řízením nebo jinou činností na kterou je třeba v jiném případě oprávnění. Vůdce malého plavidla což je asi nejčastější oprávnění, které zdejší rybáři mají. Taktéž opravňuje předat řízení lodi určené osobě. Záleží pouze na uvážení držitele VMP kdy, kde a kdo to bude. Jako kapitán lodi je především zodpovědný za bezpečnou plavbu a ne za řízení. Proto se mu neříká řidič ale vůdce malého plavidla. Z toho vyplývá, pokud je na lodi osoba, která se prohlásí za kapitána a to buď vůlí posádky, nebo svým zařazením je takto určena, zodpovídá za plavbu v plném rozsahu. Vždy bude jakákoliv pokuta vymáhána po této osobě. Trestní odpovědnost se pak dělí podle míry zavinění, ale kapitán je vinen vždy. S tím by měl každý počítat, než začne křičet „já jsem kapitán“.
Takže lodě s motorem slabším jak 25HP může řídit doslova a do písmene kdokoliv, dejme tomu alespoň trochu poučený. Norové si myslí o těch, co lezou do jakékoliv lodě, že mají rozum a že něco znají, proto ty lodě komukoliv pronajmou. A kdo tu loď řídí je kapitán a ten za vše ručí. Že se v takových loďkách prohánějí po moři norské děti je běžné.
Nevím, jestli by kikibut na takovou loď s tak nízkým obsahem motoru vlezl, ale může jí v klidu řídit sám. Na těch silnějších ho řízením musí pověřit kapitán lodě a taky může řídit.
😉
Pani Janko,
zajímalo by mě, jak Norové tráví volný čas. Koníčky, hospody atd?
Co běžně dělají Norové po práci ve všední dny? Co o víkendech a co o dovolených?
Béďa je bude tahat za lodí na vodních lyžích aby si to ještě víc užily.:-D
-
AutorPříspěvky