Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Hasvag – Chamtivci
Hasvag – Kouzlo mraků
Hasvag 2012 – Jen tak pro chuť
Trochu jiný sortiment – pro foto
Hitra-Kvenver 2009 – úlovek
Hitra-Kvenver 2009 – prostorné lodě, ale vítr nás nepustil. Chytali jsme i v pěti.
Vendys- to je jedna ze dvou nejvíce užívaných tras do této oblasti a na trajekt v Oksfjordu. Trasa s některými průjezdnými místy popsána výše – Trasa do kraje Troms a Finmark. Je zde i druhá možná alternativa, kterou volíme raději, též i letos. 1. hraničním přechodem Kilpisjärvi jsme projeli 4x bez problému, i když to jsou vždy nervy. 2. Pokud se nespěchá, tak E6 má i své kouzlo, je na co se dívat.
Rybarik-chodim do Norska 20 let. Uvedl jsem trasy, kterými jezdíme a neměli jsme problém. Volba trajektu a návaznost cesty, by bylo možná samostatné téma. My většinou zadáváme trajekt ekonomy, tzn. trasu si musíme rozložit v návaznosti na časy odplutí malého trajektu do místa pobytu.
Trasa do kraje Troms a Finmark.
Trelleborg, po E6 do Helsigborg, nájezd na E4 směr Jönköpin a Stockholm. Jet stále po E4 do Lulea a po 50.ti km sjet na E10 v Töre. Po 51. km sjet na silnici č. 98 a přejet do Finska.Po E8 na Pallo, Muonio, Palojoensuu. Zde odbočit do Finmark a Nordkap na silnici č. 93 do Alty. Zde najet na E6 vpravo na Nordkap, vlevo na Tromso a trajekt v Oksfjord. Nesjedeme-li v Palojoensu na Altu a pokračujeme-li stále po E8, dostaneme se hraničním přechodem Kilpisjärvi opět na E6 a směr volíme podle místa pobytu.
Trasa do stř.Norska a Nordland přes Švédsko.
Z Trelleborgu po E6 na Malmö a do Helsigborg. Zde najet na E4 na Jönköping, sjet na silnici č. 26 na Mariestad, Kristinehamn, Filipstad. Mora. Najet na E45 směr Orsa, Sveg. Před jezerem Myrviken hlídat odbočku a odbočit na silnici č. 321. U Mattmar najet na E14 směr Norsko-Trondheim. Podle místa pobytu pokračovat buď na Trondheim, nebo na severnější destinace sjet na silnici č. 322 směr Steinkjer. Přejíždí se bezcelním a myslím bezproblémovým přechodem Sandvika. V našem případě zde nebyla ani noha, přejezd hranice jsme téměř nepostřehli. Nájezd na známou E6 a pokračovat do vytouženého místa rybaření.
Ještě dodám,že parta, která není na lodi připravuje oběd pro všechny, odpočívá, nebo chodí na houby, chytá ze břehu(mola), či fotí krásy krajiny ap.
Již druhým rokem volíme tuto alternativu. Uspoříme +- 30.000,- za pronájem lodi. Nikdo z nás nemá zájem trávit 10 a více hodin na lodi.
Jezdíme v čase prázdnin, červenec – srpen. Je-li nás kupř. šest, místo dvou lodí objednáme jednu, a na té se po určitých hodinách střídáme např. po 6ti hodinách, druhá parta dle chuti, může chytat až do rána. Loď je více procentuálně z nájmu využita. Samozřejmě spotřeba benzinu jako u dvou lodí. Jde to využít v období polárního dne, nikoli v krajních měsících. Nebojte, popíjeme společně taky.
Délka prutu delší než 2,70 je na malé lodi vždy problém, nevím jak na kutrech. Délku 3,30 bych na běžný člun z důvodu obtížnější manipulace asi nebral, nemám-li jinou možnost.
Polu3-Jedeš na prac. cestu. Tzn. rybolov neobjednán, ani místo, ani loď? Chápu, že když bude čas, jdeš na ryby. Budeš sám, nebo ještě jiní rybáři? Oblast, místo, termín, vzdálenost k lovišti, jak často a jak dlouho budeš rybařit(vzhledem k ceně a kvalitě vybavení). Míníš lovit z lodi , nebo ze břehu? Množství dotazů, ale já se nechci ptát! Jestli jsi držel prut(rybářský) v ruce, bude určitě úspěch. Jestli-že dostatečně zpřesníš svůj dotaz, jsem přesvědčen, že některý ze zkušených “norků” ti rád poradí.
-
AutorPříspěvky