Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
“Super reportáž” Víme jak vypadáte, víme co jíte a hlavně, že hodně pijete. Jen nějak zapadlo to co na tom veletrhu bylo z rybařiny. Asi nejsem jediný koho bude zajímat co nového na trhu.
Pro zerpa. Nemůže to souviset třeba s reklamou?
Mám dotaz. O čem budou jednotlivé přednášky?
Jen by jsem si dovolil otázku na pana Miloše, jistě když to vše tak perfektně nastudoval, nebo má nějaké zařízení na pozorování ryb. Tak vysvětlí proč se ryby značkují a nemálo jich je opakovaně chytáno?
Ne, nic takového jsem nepsal. Jen jsem poukazoval na neuklizené odpadky ve filetárně. Tam se povalovali lahve, plechovky v koutě celý týden. Nevím v jakém jste vztahu k majiteli ale prostě to tak je. Není to tam samozřejmě nijak horší než jinde to jsem nechtěl říci. Je to ale prostě továrna na turisty. Já chápu když je tam čtyřicet lidí a stará se o to jedna, asi rodina, tak toho má dost a nějaké služby musí počkat. Když jsem byl v Sor tverfjord tak to taky byl velký pronajímatel ale starali se tam o to lépe. Starý pán, denně kontroloval lodě a pokud něco objevil tak se snažil to opravit. To samé i v apartmánech. Paní a ten mladý opravdu vše hned řešili. Zas to bylo hodně daleko na moře a poměrně malé lodě to ve větrném počasí moc dobře nezvládali. Příští rok tuto lokalitu asi opustím a zkusím nového pronajímatele z druhé strany poloostrova. Je to jen dům s jednou lodí tak uvidím jaké budou loviště.
Pro Otu, odpadky jsem si nefotil. Kanystry jsme měli vždy připravené a o možnosti tankovat u pumpy nepadlo ani slovo. Mě se zdálo, že lodě zrovna nejsou to nejlepší na tento druh dovolené. To ale nebylo důvodem mé nespokojenosti. Dost se naklánějí a vedle kabiny je to ve vlnách o strach. Někomu ale můžou vyhovovat. Cenu samotné lodě neznám bylo to v balíku od cestovky.
Dovedu pochopit, že tam jisté problémy s odpadem budou. Jen nechápu proč to máme jako zákazníci odnášet. Snad každý pronajímatel musí počítat s odpadky hostů.
Ještě k tomu názoru, že nic nezměníme. Já pamatuji doby kdy při odjezdu kontrolovali úklid a chovali se k nám jako uklizečkám a ne jako k hostům. Dnes již tento nešvar snad nikde není. Tady já se sním několik let již nesetkal. Jistě to bylo tím, že na ně jejich prodejci tlačili a poukazovali na to, že to není zrovna obvyklé aby hosté uklízeli.
Teda pánové to opravdu jste se vším spokojeni, nebo nemáte prostě, dámy prominou, koule na to napsat svůj názor nebo zkušenost. Ještě jsem nemluvil s někým který by nenašel nějakou věc ke zlepšení. To, že si tady pouze chválíme úlovky tyto stránky jen pohřbívá. Určitě je informace o tom, že na lokalitě X není v kuchyni jediný nůž, nebo lednice nechladí. Teda já osobně by jsem takovu informaci před odjezdem ocenil.
Mě tak ani nešlo o ceny co stojí v Norsku jídlo. Mělo se zde poukázat na nešvary se kterými se setkáváme. Napsal jsem svůj názor co se mě nelíbí. Jestli na ostrově bydlí pět lidí a mezi sebou se hádají tak je to sice smutné ale mě to zase tak nezajímá. Nevím kdy jsi byl na Sandlandu ale benzín ti dávají majitelé. cena 20Nok za litr vlastně nevíš, kanystr je pokaždé jinak plný ale cena jednotná. Nejde o to, že by to jeden nepřežil ale o princip. Nevím jestli když jsou tak bohatí jim těch pár norů stojí za to.
Omluva nějak jsem si neuvědomil, že pod Loppu patří i jiní pronajímatelé. Jde o Sandland Brige.Kde jsem byl letos. Asi jsem kverulant ale odpadky si musí vyřešit oni, mají kšeft a tak je to jejich boj. Dovolená na smetišti není ve smlouvě. Pokud to neodváží často tak si mohou objednat kontejner jako je u trajektu v Sor Tverfjord. Pokud mám takovou továrnu na turisty tak přece musím počítat, že budou hory odpadků a ta jedna popelnice asi nestačí. Mimochodem odpadky jsou taky problém asi většiny lokalit. On vůbec pořádek je taky kapitola sama pro sebe.
Já myslím, že jenom zákazníci to mohou ovlivnit. Pokud si tady zdělíme právě negativa a budeme tlačit na dodržení pravidel a standardu tak jim nezbude než se zlepšit. Přece jen jako Češi a Slováci tvoříme velkou část klienteli.
Nemohu souhlasit hlavně s Kimem. Představa to, že Norsko nepotřebuje cestovní ruch není zcela jistá. Také nevím proč by jsem se měl tím, že jsem Čech cítit nějak poníženě a odpouštět ne fér chování. Moje peníze co jim zaplatím mají stejnou hodnotu jako jejich. Kupuji si službu a ta by měla nějak odpovídat deklarovanému obsahu a obecnému standardu. Už jen to, že majitelé nemají pojištěny lodě proti poškození mě nepřipadá správné. Cítím to tak, že se někteří vrhli do neznámých vod podnikání a nyní se začínají projevovat některé neduhy vyplývající ze špatného odhadu.
Dobrý nápad. Také jsem pro po období chválení a někdy až pochlebování říci i tu nepříjemnou pravdu. Osobně mám zkušenosti hlavně ze severu. Po období zlepšování služeb hlavně pořizováním nových lodí. I když to se taky mnohde nepovedlo. Hlavně plastové lodě s kabinou které jsou malé a nízké. Nastalo jakési období kdy se začali pronajímatelé chovat tak jako by šlo jen o to vydělat a zase jen vydělat. Chápu, že to asi budou spojené nádoby a investice bez navýšení ceny není zdravé podnikání. Je nutno přiznat, že k navýšení cen prakticky za deset let nedošlo. To jestli za to může tlak konkurence nebo nastavení cen s ohledem na daňové prostředí je těžko říci. Kolikrát jsem přemýšlel jak je to může uživit, myslím ty co pouze pronajímají a nemají další příjem. Pronajímatelé s jedním domem a lodí většinou mají zaměstnání a tohle je jen přivýdělek, také se u nich nešvary jako předražování benzínu a pod. téměř nevyskytují. Nikdy jsem se při sezoně cca 4 měsíce nedopočítal rozumné ekonomice provozu. Můj osobní názor je, že zde bude zakopán pes. Proto jsem se v posledních letech setkal se značným přitvrzením tlaku na placení různých poplatků za vše možné, neochota cokoliv opravit a nebo dokonce úmyslné vymáhání za poškozenou věc která na lodi již byla. Chybějící nádobí v kuchyních také zná asi každý. Nebudu se zatím rozepisovat do detailu až jak se toto vlákno rozvine. Nevím kam se to bude ubírat v budoucnu, pozoruji však odliv zájmu i skalních příznivců lovu v Norsku kde většina říká, že to již za ty peníze nestojí. Letos jsem byl na Loppě a mohu říci, že je to továrna na turisty. Filetárna plná, hory odpadků domácí bez zájmu téměř nekomunikuje. Lodě velké s kabinou a tak ve třech je vám tam těsno, teda pokud si nechcete, za sto tisíc, vypít v klidu za deště kávu na rozbouřeném moři. Benzínová politika jako všude benzín za dvacku a ještě se nedopočítáte kolik jste projel. Tolik zatím mé zkušenosti a názory.
Musím souhlasit s tím že to jde jak s těmito stránkami tak i s rybařením v Norsku rapidně dolu. Je to opravdu už jen o reklamě a osobní propagaci několika neúnavných přispěvatelů. Kritika se nepřipouští, to je v poslední době nepsané pravidlo. Nechci kritizovat jen Soroy ale je to s problém většiny pronajímatelů na severu. Nedávno se zde řešil benzín, Jistá parta to slíbila prověřit. Nic jsme se ale o tom, jak to opravdu je nedozvěděli. Na zmiňované Loppě to není o moc lepší Benzín také s příplatkem a domácí není zrovna komunikativní. Prostě to na mě dělá dojem, že to pro domácí není tak zajímavé jak čekali a tak to žije svým životem a majitelé se snaží z toho ještě různými vylepšeními něco vyrazit. Letos jsem na Soroy z důvodu co uvádíte v předešlých příspěvcích nejel a vydal jsem se na protější Loppu. Bylo to ale také zklamání. Z přístupu bylo cítit to pověstné, dej prachy a neotravuj. A můj závěr? Nějak jsem přestal věřit těmto pronajímatelům co to mají jako své podnikání, prostě se nemohu zbavit dojmu, že je to asi neuživí, tak zkouší vše možné, vracím se k těm menším i za cenu horší lodě ale lepšího přístupu.
Pořád nechápu jak ujedeš za 45 minut 350Km. Pouhým pohledem na mapu je to nepravděpodobné.
Trochu tomu nerozumím, chceš úplně eliminovat trajekty? Pokud ano je to ale delší asi o 350 až 4OOKm. Tím pádem to není časově ani cenově nijak zajímavé. Trajekt do Rodby je i s nakládkou cca 45 min. Pak 150km na most do Malmo. Ještě o něco rychlejší a kratší je místo mostu jet trajektem Helsingorg – Helsinborg (nevim jestli mám ta města úplně správně napsané). Tam ušetříš asi 50KM a časově asi hodinu. Při skoro stejné ceně.
Pak by jsem měl dotaz nevychází automatická mítnice koupená v Norsku draž než zaplatit kartou na konci mostu? Přece jen to je účtované přes několik společností států a měn.
-
AutorPříspěvky