Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Uplne nejlevnejsi (krome pres oba danske mosty – 57 EUR) je to trajektem Puttgarden – Rödby – internetovy listek v nocnich hodinach (0.15 – 4.45) stoji pro os. auto 50 EUR (pres den 64-75 EUR) a pak pres Öresundsky most do Malmö – mytne za auto do 6 m 36 EUR.
http://www.oeresund-bruecke.de/
http://www.scandlines.de/de/passage/preise/a_pl_popup_de_pl_purf.htm
Jako ma Skotsko svou Nessie, tak ma Norsko v Telemarku na jezere Seljord svou Selmu – jezerniho / morskeho hada.
Prvni zpravy jsou z konce 18 stol. Naposledy byla videna a nafilmovana v roce 2003.
Nyni stavi par nadsencu na brehu jezera pozorovatelny, jednu dokonce se saunou.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.6800907
Nam se ji zahlednout nepodarilo, ale ted z te sauny … kdo vi …mozna budeme mit vice stesti 😉
Tam se ceny jen ruzni podle sezony, dne v tydnu, nocni a denni jizdy. Jinak zustavaji stejne.
Cena pevna neni – plati – kdo driv objedna, jede levneji.
Katamaran je zpet!
Od 30.4. 2010 bude opet jezdit rychlolod Fjordcat na trase Hirtshals – Kristiansand
Jizdni rad http://fjordline.de/index.php?menuid=36
5 osob a jedno os. auto do 5 m delky a 2 m vysky jedna cesta – cena od 69 EUR.
Jezdili jsme s ditetem odjakziva. Jak se pise nahore – pro deti (a i pro nas) je to na lodi odpocinek. Svedske stoly – mnaaam 🙂 Bazen – parada … cesta pak utece cobydup.
Po prejezdu do Osla nocleh nekde za mestem a na druhy den pohodova jizda za vylety dal.
V poslednich letech jsme davali prednost zpatecni ceste Oslo-Kiel. Letos Kiel- Oslo-Kiel. Je to sice dlouhe, ale pohodlne. Clovek prijede domu po dovolene relativne fit. 🙂 Cena pro 4 osoby a auto ca 500 EUR
Dalsi alternativa by byla od Stena Line Kiel – Göteborg -Kiel – odjezd 19.00 prijezd 9.00 na druhy den. Takze oba smery taky pres noc. Cena pro 4 osoby a auto necelych 500 EUR.
O sezonnim omezeni nic nevim.
Je na case, abych i ja poslala zpravu o nasem pobytu. Vratili jsme se v sobotu. Jeli jsme Kiel-Oslo-Kiel, pri ceste tam i zpet nebylo po celnicich ani stopy. Jen pri ceste zpet nam Color Line kontrolovala pasy – asi proto, ze jsme se vraceli 11. zari.
Poprve jsme jeli cestu 3 z Elverum a musim priznat,ze tak nudnou cestu jsem za ta vsechna leta nezazila 🙂 Ale asi je opravdu rychlejsi, nez 6, takze kdo specha …
Jak jsem uz psala, pocasi nam moc nepralo a take zdravotni stav meho muze si s nami zahraval – norska zachranna sluzba funguje perfektne a i lekari a zachranari byli moc mili a ochotni.
Nejdrive jsme byli 3 dny na Smole, pocasi promenlive, diky zdravotnim problemum jsme se dostali na vodu jen jednou na 2 hodiny. Ryby moc nebraly, ale i tak jsme nachytali – platyz, obecnacky, skvrnite, makrely, keleri.
Pak jsme odjeli na Averoy, pocasi opet promenlive vcetne jedne boure (ta odfoukla nejake Cechy u Alesundu – treba se tu ozvou http://www.rbnett.no/article/20090907/NYHETER05/350427012/1227 ).
Na vodu jsme chodili opatrne a vzdy v dosahu pobrezi, kdyby bylo potreba volat doktora… Nachytali jsme hezky, zadne rekordy se ale nekonaly. Treska obecna, skvrnita, mnik, platyz, makrely – opravdu tak velke, jako letos, snad nikdy nebyly, keler,stitnik, mnikovec,… hodne druhu, jako vzdy na podzim.
Houby rostly jak najate a v ramci klidu manzel chodil vic na ne, takze jsme privezli zmrazenych hub skoro tolik, jako ryb 🙂
Take jsme meli nejake kraby – chutnali skvele.
Nalada pres vsechny problemy vyborna, setkali jsme se opet se spoustou pratel a zazili dost legrace. Cimz timto srdecne zdravim take A+F 🙂
taggmakrell neboli spanelska makrela latinsky Trachurus trachurus
Reka je rozdelena na nekolik zon a kazda ma vyznacena mista k chytani. Pocet rybaru (povolenek) na zonu je omezen. V urcenych hodinach se smi chytat jen na musky. Kazde misto ma sve predpisy – najdete je na mape zon po kliknuti na urcitou zonu.
Chytat se muze na trpytky, woblery, musky.
Zda se vam to vyplati? To necham na vas …
Cena statni licence 220 NOK + denni povolenka 250 NOK.
Vetsinou je omezen pocet ryb – jeden losos na den. Desinfekce je nekde zdarma, nekde se plati, tady nevim.
Nedavno se objevila v novinach zprava, ze na vsech norskych rekach poklesl pocet lososu o 30 %, na rekach Alta, Lakslev, Reisa, Orkla, Surna, Etne, Otra a Numedalslågen az o 50 %
Informace o jinych rekach najdete zde:
Podrobnosti o chytani na rece Driva http://www.sjff.net/index.php?page=default
Pozor – desinfekce na teto rece nutna.
Byl to Cech – od Brna. Jmeno rikat nebudu, jestli to tu cte a nebo nekdo z jeho rodiny, muze se k tomu vsemu vyjadrit sam.
Jak to tak vypada, naklady jdou na ucet Norska. Nebude platit asi ani pokutu, i kdyz v tomhle pripade by zaslouzil prinejmensim na pr…
Vyjeli myslim 2 lode spolu, jedna se navecer vratila, tenhle pan jeste zustal na vode. Vecer sli vsichni doma spat, aby rano zjistili, ze se jeste porad nevratil. tak pro jistotu cekali do poledne a pak teprve zalarmovali hostitele.
Hledali ho pak pobrezni hlidka, 2 velka letadla, zachranna sluzba na lodich a pak se uz pridali i soukromnici. Nasli ho nekdy pozdni odpoledne – ted jsem zapomnela v kolik.
Vazenemu panovi dosel benzin (kanystr byl pekne vcucnuty dovnitr – vakuum,takze tam mozna i jeste neco bylo na dojeti ke brehu), telefon mel a ozval se pak pribuznym do Cech..
Zacal tedy veslovat, ale ne jako kazdy rozumny clovek ke brehu, ale myslel si asi, ze zpet domu. Bohuzel to vzal presne opacnym smerem a vesloval 10 hodin podel Smoly dolu. Neustale kousek od brehu.
Norove se jeste ted chytaji za hlavu, proc nepristal u prvniho balvanu a nepockal si na okolojedouci lod nebo nezamaval na vrtulnik, ktery tu krouzi porad…
Proc nezajel do prvniho pristaviste, k prvnimu domu a nezaklepal – ukazat rukou, ze potrebuju telefon, umi i deti a kde byl ubytovany snad vedel …
Mezi nama – ja bych po pul hodine veslovani asi zanadavala a nechala toho … ale 10 hodin veslovat …???
Tak dalsi zajimavost –
pamatujete si, jak jsem tu psala o tom "blaznovi" (s odpustenim), ktery vesloval kolem Smoly a hledala ho 2 letadla atd..??
Tak ta zachranna akce stala ca 4.000.000,- NOK !!!
To Kunovci
neni pravda, ze staci jedno svetlo!
Pro nocni plavbu musi byt svetlo na kazde strane lodi – pravobok, levobok, prid a zad, pokud kotvite, jeste kotevni. Kazde ma svou barvu….
Pak potrebujete reflektor nebo neco, abyte videl sam,kam plujete.
Dalsi jsou signalni rakety atd atd …
Nejde jen o to, abyste videl kam vy plujete, ale abyste byl i vy viden, aby bylo poznat, kde je treba prid a zad lodi, zda nahodou nekotvite atd atd – ono totiz mohou jezdit po fjordu i jina plavidla, nez vy a i rychlejsi a vetsi …
-
AutorPříspěvky