Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Tak jsem rád, že se počasí umoudřilo. My jsme měli poslední dva dny absolutně nechytatelné. Byl vítr 10+ a ještě k tomu déšť. Zpáteční cesta byla v pohodě, museli jsme se s Dedo 145 minout asi někte kolem nerezového soba. Doma jsem jenom ze srandy převážil ryby a zjistil jsem, že jak jsme je skládali poctivě do krabiček od mléka, tak bylo v jedné bedně dokonce přes 30kg, což by mě vůbec nenapadlo. Zpáteční cesta byla přes Oslo – Kodaň a Puttgarden. Vše v pohodě, jenom směrem do Norska kontrolovali všechny auta asi kvůli tomu atentátu v Oslu.
Dedo 145, kde jste chytli ty větší kusy? Poudravuju všechny na Bakkanu a těším se na reporty.
Ahoj,
dneska to moc nešlo, nejenom nám, ale i ostatním. Po přílivu přišel vítr a útlum. Nakonec se ve dvou bedna podařila naplnit a kolem třetí jsme jeli pryč, protože už to nefungovalo nikde. Trocha jsme se pobavili na vláčku u vjezdu do ZOO, tam zabojoval jeden pěkný keler a pár tresek většinou vždy po dvou kusech, takže na vláčku to bylo super. Dneska se nic většího nepodařilo.
Jak přijedu, zakreslím to do mapy. Ale v podstatě jsme nikam daleko nejezdili. U majáku u větrníků, Hytta a kousek od přístavu doprava na Torra-flua, potom ještě kousek od Hytty na sever Medfjord.
Zítra zkusíme. Dnes už jsme museli zaparkovat. Přišel vítr přesně podle předpovědi. V těch místech jsme chytali, možná jsme nebyli přesně na tom místě co popisuješ, zkusíme. Vypadá to, že se aktivita ryb trochu zlepšuje. V prvních dnech jsme hodně ryb podsekávali, teď už to vypadá, že trochu víc spolupracují. Zítra to vypadá možná zase jenom na dopoledne. Rybolovu zdar.
Na kelery jsme zatím netrefili. Máme pouze jednoho, ale do žádného hejna jsme se nedostali. Máte tip kam na ně?
Ahoj Michale. To se s Dedo 145 těsně mineme. My odjíždíme v neděli ráno. Mám na tebe dotaz. Máme problém s jedním multiplikátorem. Byl by tady nějaký na zapůjčení?
Ahoj z Bakkanu,
včera ráno jsme dorazili. Cesta celkem v pohodě, jenom v noci kolem Elverum čerstvý neuklizený sníh, ale projet se dalo. Co mě překvapilo tak byla dvakrát kontrola celníky. Ve Švésku na výjezdu z mostu nás nechali dokonce zvážit, prý jsme byli přesně a zpátky musíme vzít jenom tolik ryb co sníme jídla. V Norsku po projetí celnice zeleným pruhem se za námi vydalo auto, pak zapli majáky a odstavili nás. Nicméně po důkladném slídění baterkou po autě a rozhovoru o všem možném s mladým celníkem jsme byli propuštěni bez vyskládání auta. Pršelo, bylo tma, byli jsme v lese na parkovišti. Nechtělo se to nám a asi ani celníkům.
Včera jsme vyjeli hned na vodu, ale nic moc. Bylo sice nádherně, ale voda se prakticky nehnula, drift se nekonal. projížděli jsme mnoho míst, ale ani na sonaru žádná aktivita. Takže nakonec za celé odpoledne půl bedy menších tresek. Dneska má celý den pršet, a už foukat, tak snad to bude lepší.
Tak my už máme sbaleno v autě, posledních pár příprav a za 9h vyrážíme směr Bakkan Wahl.
Ono je to s těmi lithiovými bateriemi trochu složitější. Existuje několik různých druhů, každý má nějaké plusy a mínusy, obecně:
Li-ion: + nejvyšší hustota energie (W/kg), relativně levné; – při přebíjení hrozí riziko požáru, většinou nízké vybíjecí a nabíjecí proudy; typické použití – baterie do notebooků
Li-pol: + velké nabíjecí a vybíjecí proudy, vysoká hustota energie; -menší počet nabíjecích cyklů, vyšší cena, riziko požáru při nesprávném nabíjení; typické použití – modelářství, mobilní přístroje (telefony, tablety, atd.)
LIFEPO4: +celkem slušné nabíjecí a vybíjecí proudy, velký počet nabíjecích cyklů (klidně 2000 – 5000, při poklesu kapacity na 80%), velmi bezpečné – nevznítí se, výborný funkce i z mínusových teplot (klidně -30°C); – hmotnost, cena, nutnost speciálních nabíjecích obvodů; typické použití – solární elektrárny, elektromobily, skůtry
Tebou vybraná baterie je právě typu LIFEPO4, proto i ta cena a hmotnost. Je složená ze 4 článků a v obalu je i celý battery managment systém včetně bluetooth komunikace. Je pravda, že to chce ještě slušnou nabíječku, kolem 10A, ale baterku máš zase nabitouza hodinu i když ji hodně vybiješ. Ale ta cena je pro rybářské použití vysoká. Hodí se spíše tam kde by se denně nabíjela a vybíjela. Vydrží opravdu hodně cyklů, které za 2 týdny rybařiny v Norsku za rok nemůže nikdo využít.
Osobně si myslím, že klasická olověná gelová baterie je pro dané použití úplně optimální kompromis. Nějaké to kilo co váží není až takový problém, přes noc se nabije, což stačí a je podstatně levnější. takže když o ni přijdeš, tak to ani tolik netrápí. Já osobně mám 12v/12Ah olovo, i když mám doma spoustu lithiových, které bych upravit tak aby byly použitelné, ale nevyplatí se to pro tento druh použití. Teď jsem měřil odběr navijáku Shimano 3000EV a při velkém zatížení bere asi 7A, což je ještě pro olověnou gelovku 12Ah v pohodě a cena 700-800 Kč + nabíječka 500Kč je super.
V tom provedení co píšeš je to cca 3000 Kč baterie, nabíječka cca 1500-2000 Kč. Sice je to asi napořád, ale…..
Už se těším. My budem na místě 31.3. ráno. Jak tam budem dám report.
Ahoj Dedo,
už jsem ti psal před časem emailem. Tak počítám, že my dva se tam snad potkáme. Už se nám to krátí, tak jsem sondoval, jestli tam někdo tak brzo bude. 31.3. Už budeme doufám na vodě pokud bude počasí. Budu se snažit sem poslat nějaké reporty.
Ahoj všem,
my to máme dneska za 20. Na místě jsme v termínu 31.3 – 9.4. Bude tam někdo v podobný čas, s kým by jsme se mohli vidět?
-
AutorPříspěvky