Hasvik, NO
temperature icon 13°C
zataženo
Trondheim, NO
temperature icon 13°C
zataženo
Oslo, NO
temperature icon 23°C
jasno
Bergen, NO
temperature icon 11°C
slabé přeháňky
Malé, MV
temperature icon 31°C
oblačno

Zajimavosti

zatim nic noveho zajimaveho nemam, jen si zkousim znovu zalozit svuj chlivecek, dokud mi to vubec jde ... :)

Odpovědět

Kolegové. Sem to nepatří, ale mám dotaz a rád se poučím od lidí, kteří tomu rozumějí- nejsem technický typ. Jednoduše - jaká je nejoptimálnější nabíječka gelových baterií k navijáku pro cestu do Norska. Máme moc velkou a těžkou - je sice perfektní, ale rád bych si pořídíl takový model, který není velký a těžký. Předem děkuji za info a zkušenosti.

[citace]kim napsal:

Kolegové. Sem to nepatří, ale mám dotaz a rád se poučím od lidí, kteří tomu rozumějí- nejsem technický typ. Jednoduše - jaká je nejoptimálnější nabíječka gelových baterií k navijáku pro cestu do Norska. Máme moc velkou a těžkou - je sice perfektní, ale rád bych si pořídíl takový model, který není velký a těžký. Předem děkuji za info a zkušenosti.[/citace]

Ahoj již delší dobu používám tuto viz odkaz a spokojenost. Honzak

http://www.topfishing.eu/dobijecka-12v-300ma-topfishing.html

Honzaku děkuji. Pokud jsem dobře našel, lze ji zakoupit u Michala. Poždám ho, aby mi ji prodal. Ona je opravdu malá.

[citace]kim napsal:

Honzaku děkuji. Pokud jsem dobře našel, lze ji zakoupit u Michala. Poždám ho, aby mi ji prodal. Ona je opravdu malá.[/citace]

Je malá a docela rychlá a alespoň u mě je spolehlivá :-D:-D

to-kim

Mela by nabijet 1/10 toje jednou desetinou kapacity baterie.priklad;1000mA na 10Ah baterku.Nemusi to byt presne ale tak nejak.

Každá baterie by se měla dobíjet jednou desetinou kapacity po dobu 10-ti hodin. Plus přidat cca 2 hodiny na "optimalizaci". Ale gelové články nejsou na toto nikterak náročné. Důležitější je ochránit plusový kontakt baterie před slanou vodou. Ta ho umí běhenm několika dní úplně "užrat"

:-x

Kolegové norci - znalci nabíjení. Děkuji, že jsem se něco přiučil. Již jsem Michalovi napsal a objednal nabíječku. Baterii na lodi přechovávám v krabici z tvrdé lepenky, kterou jsem oblepil páskou, je ještě schováná v igeliťáku a v malém batohu. Honza Pecina mě zhotovil těsnějsí upevnění na baterii, aby se to při manipulaci nevyvléklo. Nevím jak bych to přesněji popsal. Nabíječka, kterou jsme vozili byla opravdu těžká. Kolegové ji používají na baterie do krmítek pro rozmetání zrní pro zvěř.

Ještě dodávám, že jsem dnes zahájil přípravu na Norsko. Začal jsem kontrolovat zatím jen pruty a navijáky. Zatím jen lehký trénink - řekl bych rozcvičení. Zhruba do měsíce bych měl vědět, jak jsem na tom s nástrahami - v mém věku to chce klídek.

Noprosto chápu, s kamarády ve čtvrtek plánujema výlet do Prahy ...sice jedeme až v květnu, ale zásoby je nutné pořizovat postupně, alespoň nám to čekání rychleji utíká :-P

Tak docela bych nesouhlasil. Naopak gelová baterka je na dobíjení prevít.V případě nabíjení velkým proudem odvaříš gel od desek a je brzy po ní. Dobíjení je nejlepší automatem. Tem si baterku načte a nabíjí správným proudem, popřípadě jí lze vybít a baterku zformátovat. 300mA je na kapacitu 7-12Ah nadocela málo. Kontakty jsem vyřešil napevno přišroubovaným kouskem kabelu s vodotěsným šroubovacím konektorem. Druhá polovina konektoru je na kabelu navijáku místo krokosvorek. Slouží to parádně.Dřív jsem si pořád strhával fastony z kontaktů.

[citace]mikr napsal:

Tak docela bych nesouhlasil. Naopak gelová baterka je na dobíjení prevít.V případě nabíjení velkým proudem odvaříš gel od desek a je brzy po ní. Dobíjení je nejlepší automatem. Tem si baterku načte a nabíjí správným proudem, popřípadě jí lze vybít a baterku zformátovat. 300mA je na kapacitu 7-12Ah nadocela málo. Kontakty jsem vyřešil napevno přišroubovaným kouskem kabelu s vodotěsným šroubovacím konektorem. Druhá polovina konektoru je na kabelu navijáku místo krokosvorek. Slouží to parádně.Dřív jsem si pořád strhával fastony z kontaktů.[/citace]

vlož jsem foto prosím

Provrtal jsem fastony a naletoval na kabel,zvětšil jsem dírky ve vývodech a 3 šroubkem obojí spojil. Spoje jsem přetáhl bužírkou a celé zafixoval izolepou. Při nabíjení odhrnu bužírku na kontaktech.

Ještě kolegové mám dotaz. Nezlobte se na netechnika. Údajně, když dojde baterie na lodi je možné ji nějakým způsobem napojit na motor, čí baterii k motoru a nechá se to používat. Nezkoušel jsem to nikdy.

Prý to funguje.

Když je napětí v lodi 12V tak se napojíš na baterku a jedeš dál. Ale ta je většinou daleko. Propojovat baterky asi taky lze - jako když startuješ auto na kabely. Ale je to asi moc kombinované. A taky vybitá baterka v lodi někde na moři nevím nevím. Ono to nejde roztlačit :-D

  • Téma ‚Zajimavosti’ nepřijímá nové odpovědi.