Nápověda Doporučujeme:
  • Toto téma obsahuje celkem 49 odpovědí. Do diskuze (21 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Anonymní uživatel a poslední změna proběhla před 13 roky a 4 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 31. až 45. (celkem z 50)
  • Autor
    Příspěvky
  • #22287
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    To MifakM: napiš něco o závadě a jak to vše probíhalo, s čím vším jste se potýkali. Jak jsem už psal, jeli jsme podobným autem loni na Bakkan a už jen to, že se nám po cestě tam rozsvítila kontrolka ABS mne do konce zájezdu nenechalo klidným. Letos jsem si vypůjčil Forda od Nakiho s tím, že půjde o nejvejš dva roky staré auto, a hlavně, že nám půjčovna v takové situaci, jaká potkala Vás, pomůže. Navíc spoléhám, že zapůjčené auto je v záruce a ta se dá uplatnit i u Forda v Norsku. V Botngardu u Bakkanu takový servis zrovna je. Jestli se mýlím, ať mne někdo opraví. Podělat se může cokoliv na jakémkoliv autě a nezáleží, jak je staré, kor když to jde z ruky do ruky. Zajímalo by mne, jak jste to vyšpatnili s tou pojistkou.

    #22288
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    2 Step

    O závadě je toho tady už popsáno dost 😎

    Auto je již v servisu a snad se k tomu servis postaví čelem a svou vinu uzná.

    Po poruše jsme nejdříve sháněli odtah do nejbližšího servisu – telefonicky do ČR na pojišťovnu u které měl majitel sjednané havarijní pojištění (aspoň to). Komunikace se zaměstnancem pojišťovny byla naprosto katastrofální – ani nevěděl kam zadat na netu GPS souřadnice aby zjistil kde vlastně stojíme. Nakonec ale vše šťastně dopadlo a po 20 minutách telefonování a hodině čekání odtah přijel z 35 km vzdáleného Mosjoenu a odtáhl nás k jejich servisu.

    Během cesty jsem se řidiče ptal, kolik by stál odtah až k trajektu (cca dalších 65 km) a po telefonátu s majitelem mi bylo sděleno že 5500 NOK. Pak jsem se řidiče ptal jestli by mohli zařídit zapůjčení auta z půjčovny. Prý ano a že je v Mosjoenu pouze jedno podobné auto jako naše za cenu 2200 NOK/den, ale je tam omezení kilometrů na 100 km/den. Zbytek se doplácí. Tak jsem počkal až přijedeme k servisu a pobavil se o tom s naší partou, která nakonec souhlasila. Bohužel mezitím půjčovna auto již pronajala

    😡

    Nezbylo nám nic jiného než čekat na vyjádření technika, který ale měl v servisu rozdělané auto a prý se nám na to naše podívá až skončí. Po třech hodinách čekání (bez jakéhokoliv zájmu ze strany servisu) a třetím servisovaném autu jsme se rozhodli jednat nakonec na vlastní pěst (ten technik se nakonec dostavil, ale po demontáži víka motoru jsme stejně nebyli o moc chytřejší – prý “dead engine” ).

    Obcházel jsem okolní firmy s dotazem, zda by nás někdo za úplatu nehodil k trajektu. Bohužel bezvýsledně. Byli jsme tak zoufalí (a čas tak pokročilý), že jsem i oslovoval řidiče na parkovišti blízkých obchodních domů. Také s nulovým výsledkem. Poslední šance byl opět servis a to příjmací technik. Oslovil jsem ho s dotazem zda by někdo ze zaměstnanců neměl možnost nás odvézt. Zmizel do dílny a zachvíli se vrátil, že jeden zaměstnanec má MB, ale pouze pro dvě osoby (řidič+spolujezdec) ale má velkou skříň, kde se všechny naše věci vlezou. Cena 1200 NOK/den, bez omezení kilometrů. Bez váhání jsme souhlasili a bylo nám sděleno, že za 20 min je majitel auta u servisu. Jak mnozí znáte, 20 minut v Norsku běží jaksi pomaleji a po dvou hodinách středoevropského času auto přijelo. Podepsali jsme smlouvu, majitel přidělal jiné značky na auto, nechali jsme klíče od našeho VW jako zástavu a vyrazili směr Lokta (zbytek posádky jsme poslali k nejbližší benzince, kde pak nastoupili dozadu do skříně). Po cestě nám, aby toho nebylo málo, auto 3x “chcíplo”. No mazec non plus ultra…

    Druhý den jsme auto vraceli, ale taky to nebylo bez problémů (viz Aktuální info střední Norsko 2011).

    #22289
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    Co se týká pomoci v případě pronájmu auta na cestu od jakékoliv společnosti jsem mírně skeptický. Ne že by se daná společnost nepostarala, to věřím, že 100% ano. Ale jsou tu další okolnosti na které nikdo před výjezdem nepomyslí.

    1. Když se porucha stane třeba 300 km před cílem jak se ta daná společnost postará? Než vypraví náhradní vozidlo a než přijede je to nějakých 30 hod. To tam budete na parkovišti do té doby stát?

    2. Jaké servisní střediska má po Evropě domluvené a do jaké výše úhrady za opravu/odvoz/návrat má pojištění. Standardní cena odtahu do ČR je 15 Kč/km a počítá se cesta tam i zpět. 2000 km = cca 60 000 Kč. Co jsem se díval tak asistenční služby kryjí náklady do 200 EUR, zbytek jde na hlavu posádky.

    3. Náhradní vozidlo přijede asi s dvěma řidiči. Velze se pak do toho auta celá posádka i s batožinou? Co se zbytkem posádky? Pojedou autobusem nebo vlakem? (Cena pro 1 osobu 65 km autobusem = 150 NOK). Kdo bude hradit další náklady?

    4. Co v případě, že se tato situace stane na zpáteční cestě? Na ryby co si vezem můžeme pak zapomenout a o včasném návratu si nechat zdát (já vím, hlavně že se nějak domů vůbec dostanem).

    5. Kde se stravovat, když se porucha stane v neobydlené oblasti?

    A mohl bych pokračovat dál. Já všem ostatním fandím, aby nemuseli zažít to co mi letos a všem ze srdce přeji šťastný a bezproblémový dojezd a návrat.

    😉

    #22301
    Naki
    Účastník
    (900 odpovědí)

    to MifakM a ostatní,

    asi k tomuo tématu mám co říct a možná vše uvést na pravou míru. A taky uklidnit všechny,co budou cestovat do Norska Transity naší společnosti.Dnes už je celkem pozdě,zítra se k tomuto tématu rozepíšu víc a uklidním všechny naše současné i budoucí klienty.

    Ahoj Naki a zítra budu pokračovat

    #22302
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    Naki napsal:

    to MifakM a ostatní,

    asi k tomuo tématu mám co říct a možná vše uvést na pravou míru. A taky uklidnit všechny,co budou cestovat do Norska Transity naší společnosti.Dnes už je celkem pozdě,zítra se k tomuto tématu rozepíšu víc a uklidním všechny naše současné i budoucí klienty.

    Ahoj Naki a zítra budu pokračovat

    Já to myslel samosebou obecně, ale jsou to věci které nás napadli během všeho toho shonu. Ale i přesto by mne velmi zajímalo jak se taková situace s porouchaným autem z půjčovny řeší.

    Nyní již totiž plánujeme příští rok a půjčení auta je jednou z možností jak předejít případným problémům. Takže každá informace má pro nás cenu zlata.

    #22303
    Naki
    Účastník
    (900 odpovědí)

    to all

    Nedalo mi to, a místo spánku jdu raději psát. Začnu všeobecně, všechny vozidla zakoupená v ČR jako nová mají automaticky 2 letou záruku platnou po celé Evropě. Tudíž jakáko-li závada na vozidle se řeší jako garance automobilky té značky. Jsem zaměstnanec dealerství Ford,proto budu psát o našich vozidlech. Poruchu během této zaruční doby řeší evropská asisteční služba Forda,od náhradního vozidla na dobu 2 dnů zdarma,po ubytování během této nepřijémné záležitosti.

    Toto byla všeobecná a fungující pravidla,které asi nemá smysl nějak dále rozvíjet. Těď už budu dále psát o vozidlech,která naše společnost půjčuje na cesty do rybářského ráje, a kterých letos vypravujeme přes 40. Všechny auta spadají do záručních podmínek,protože nejsou starší 2 let. Neříkám,že se těchto problémů nebojíme, taky nemám lehké spaní při každém dalším zapůjčením směr NORSKO. Vozidla jsou v perfektním stavu,ale stát se může cokoli. Dám jednu loňskou zkušenost,kdy jeden z velezkušených norských vlků /Norek,Honzo promiň/ měl půjčeno vozidlo na Soroy. V Rostoku se stala závada,se kterou nebylo možné pokračovat dále v cestě. Sedl jsem v Brně do náhradního vozidla a jel směr Rostok. Po příjezdu a dovozu náhradního dílu/ bylo o den kratší čekání/se provedla oprava v servisu v Rostoku a kluci pokračovali dále.Já jsem vysolil přes 15 tisíc za opravu na místě,ale zpětně proplaceno právě přes garanci a záruku.Měli sice ztrátu jednoho dne,ale bylo o ně postaráno. Bylo jim proplaceno ubytování v motelu na noc,něž jsem dorazil a vozidlo bylo opraveno.Po této události jsme se dokonce stali velice dobrými kamarády a jezdíme spolu na srazy.

    Závěrem bych chtěl jen říct,že každá takováto věc je nepříjemná, ale vždy se snažíme pomoci co nejrychleji. Jedná se přece o naše vozidla a né těch,kteří je mají půjčená.

    Ahoj všem Naki

    #22307
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    To jsem rád, že se Naki ozval, přece jen člověk zapochybuje, když si čte perepetie těch druhých. Za naši partu musím říct, že jsme byli s Fordem a se službami CARent velice spokojeni. Také jsme měli malou peripetii, hned na začátku zpáteční cesty jsem v přístavu o obrubník protrhl pneu. Už jen pomyšlení, že jsem někomu udělal škodu mne malounko rozhodilo a se staženým zadkem jsem pak jel auto vrátit. Přístup technika, kterému jsem auto předával byl až velkorysý, na všem jsme se bez problémů dohodli. Známý, kterému jsem CARent doporučil byl přístupem zaměstnanců firmy až zaskočen. S tak profesionálním a přívětivým jednáním se ještě v žádné půjčovně nesetkal.

    Na dnešním vysvědčení teda od nás mají Brňáci velkou jedničku.

    #22311
    treska50
    Člen
    (29 odpovědí)

    Dovolím si vznést dotaz trochu obecnější co se poruchy týče ale zejména pojištění,když se to stane. Nebudu mluvit o autech z půjčovny,ale o mém vlastním autě(bez garanční záruky),které má po cestě poruchu.Asistenční služby po Evropě – odtah max. 500 km.Ale co dál? Existuje nějaká pojistka (vyjma povinného a havarijního pojištění),která by hradila veškeré náklady na odtah – třeba z Norska zpět do Čech (nad 500 km), náklady na opravu, náklady na náhradní ubytování, vzniklou škodu (jinou). To by mě zajímalo……..???

    #22317
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    treska50 napsal: Dovolím si vznést dotaz trochu obecnější co se poruchy týče ale zejména pojištění,když se to stane. Nebudu mluvit o autech z půjčovny,ale o mém vlastním autě(bez garanční záruky),které má po cestě poruchu.Asistenční služby po Evropě – odtah max. 500 km.Ale co dál? Existuje nějaká pojistka (vyjma povinného a havarijního pojištění),která by hradila veškeré náklady na odtah – třeba z Norska zpět do Čech (nad 500 km), náklady na opravu, náklady na náhradní ubytování, vzniklou škodu (jinou). To by mě zajímalo……..???

    Taky se o to zajímám, ale zatím ani tebe ani sebe moc nepotěším. V ceně pojištění asistenčních služeb jsem zatím u žádné pojišťovny nenašel, že by zaplatila komplet celý odtah vozidla ze zahraničí domů. Buď to jen organizují – tzn. že ti zdarma seženou nějakou odtahovku, kterou si sakumprdum zaplatíš (ale to si můžeš sehnat i sám), nebo toto není vůbec v pojištění řešeno.

    Tady je odkaz na porovnání pojištění asistenčních služeb : POROVNÁNÍ POJIŠTĚNÍ ASISTENČNÍCH SLUŽEB – ty dva pdf soubory

    #22349
    treska50
    Člen
    (29 odpovědí)

    Neměl jsem na mysli jen asistenční služby zahrnuté v pojištění,ale jakoukoliv jinou pojistku,která by to kryla

    #22353
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    2 treska50

    bohužel žádná jiná pojistka nekryje náklady které potřebujeme (v případě poruchy). To už vím 100%.

    #22354
    Michal
    Účastník
    (14 odpovědí)

    Tak to je o ničem!

    To,že mi nějaká pojišťovna zaplatí při sjednání asistenční služby almužnu 100-200EUR na zaplacení příjezdu technika,či odtažení do nejbližšího servisu a jiné drobnosti je mi k h…..!!!

    To abychom se báli si zajet zarybařit a přitom spát v klidu,abychom nedopadli jak chudáci kolegové(totálně zkažená dovolená-alespoň by byla pro mne)

    A ty šílený náklady na odtah do ČR(60tis)no hrůza.

    Má pak tedy vůbec smysl se na něco připojistit a nebo jen doufat zda dojede či nedojede?

    #22355
    Petr ŠEBESTA
    Člen
    (217 odpovědí)

    kamarád na telefonu… 100% řešení. 😛

    #22357
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    Zatím jedinou “slušnou” pojistku jsem našel u Kooperativy, jsou tam ale (samosebou) nějaké háčky. Jedná se o pojistku typ 52 (v pdf strana 8-9).

    1. Lze pojistit POUZE k jejich zákonné pojistce (možná by to šlo i k jejich havarijnímu pojištění)

    2. Pojistka se vztahuje i na odtah do 3000 km (počítají se obě cesty), ale prvních 600 km platí pojistitel, zbytek nad 3000 km zase pojistitel.

    3. Lze sjednat pouze na celý rok = cena cca 1300 Kč

    ODKAZ : PODMÍNKY

    Ještě mám domluvenou schůzku s Allrisk, tak jsem zvědavý co vypadne z toho.

    #22387
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    Já jsem také přístupem pojišťovny dosti rozhozen. Léta mám pojistku na barák a vybavení u jedné, několikrát do roka se u ní pojišťujeme pro cesty a pobyt v zahraničí, vysloveně jsem žádal o pojištění na poškození cizí věci, že v tom není pojištěná vrtule od lodi, s tím jsem se smířil, ale že poškodím vozidlo, které mám z půjčovny a pojistka to nekryje, to jsem teda koukal. “Je to pane ve výluce”. Takže sháním úplně novou pojišťovnu a na vše.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 31. až 45. (celkem z 50)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Lokality

Bakkan Wahl

Soroya

Seter Brygge

Madagaskar

Maledivy

Poslední fotogalerie

Madagaskar » listopad 2022

Maledivy » únor 2022

Tanzanie » Listopad 2022

Anketa

Jak hodnotíte system registrací a vývozu ryb?

(7)
(23)
(186)
(29)

Nahrávání ... Nahrávání ...