Stále se objevují dotazy na možné trasy( silniční, lodní, letecké ) do Norska. Toto je pokus o jejich částečné sjednocení do jednoho tématu.
Stále se objevují dotazy na možné trasy( silniční, lodní, letecké ) do Norska. Toto je pokus o jejich částečné sjednocení do jednoho tématu.
[citace]eduso napsal:
Tady jedna moje zkušenost.
Při cestě ze Soroya jsme v 6.lidech vezli 7ks. ................................ Na toleranci 1.BEDNY se spolehnout nemůžete.
[/citace]
To je to, co jsem psal výš... Čím severněji, tím horší kontroly... Na jihu fakt pohoda, okolo těch lofot nám vždy bezproblémů kousli tu 1 bednu na osobu a na Soroye je to skoro "celní teror"...
Mohu se zeptat jaká byla pokuta? Kolik to vychází na kilogram...??
Odpovědět
Já teda nevím, ale asi mi to přijde tak nějak dobře a můžeme si za to sami. Nebejt debilů, co holt nedokážou pochopit zákony země do níž jedou, nemuselo by to tak být.
Jinak co se týče těch cest, jako nejlevnější je Sassnitz - Trelleborg (když se koupí včas). Jinak ukecávám kluky na přejezd hranic Švédsko-Norsko v jiné oblasti:
https://www.google.com/maps/place/670+10+bastnas/@59.3666593,11.833333,13z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x46438626deaff4e9:0x9691aa52f96bdf4f?hl=cs
ne kvůli kontrolám, ale jelikož bych chtěl vidět tohle :
http://www.novinky.cz/cestovani/328542-husty-les-polyka-stovky-automobilovych-veteranu.html
Odpovědět
[citace]Holzby napsal:
ne kvůli kontrolám, ale jelikož bych chtěl vidět tohle :
[/citace]
Podobne misto je i na jihu Svedska
viz. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kyrk%C3%B6_mosse
a http://goo.gl/Su4Irb
Odpovědět
Podobne misto je i na jihu Svedska
viz. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kyrk%C3%B6_mosse
a http://goo.gl/Su4Irb[/citace]
Sakra, nejde mi to :-(
Odpovědět
Jel jsem již několik tras. Přes Německo, Pobaltí, Polsko. Jsme z jižní Moravy a nejlepší se nám všem zdá polská cesta z Gdaňska do Stokholmu. Je to na pohodu. Poláci ve velkém formátu staví dálnice a věříme, že jich každoročně hodně přibyde a cesta bude též pohodová. Nevýhodou bude, že část dálnic bude asi zpoplatněná, jak tomu již je.
Odpovědět
Jezdili jsme roky do Aure. První cesta Praha-Frederikshavn-Oslo-Aure.
Do přístavu cesta dlouhá, trajekt do Norska jede 8 hodin, spát se pořádně nedá. Lavic je sice dost, ale pořád někdo kolem leze :-) Zpět to jeden 12 hodin a podmínkou je zakoupení kajuty (50EUR). Večer se na trajektu nezřízeně chlastá - hlavně místní si to užívají :-) Výhoda - řidiči mají čas si odpočinout, nevýhody - cesta se hrozně "táhne" a když by jsi nestihl trajekt, tak platíš jízdenku znovu.Ekonomy jízdné je na pevný datum a čas, takže ještě čekáš v přístavu na odjezd několik hodin, aby jsi měl jistotu že to stihneš.
Další rok jsme zkusili cestu Praha-Sassnitz-Trelleborg-Malmo-Oslo-Aure. Bylo to rychlejší a i levnější, ale opět nevýhoda - musíš být včas na trajektu
Trasa Praha-Rostock-Gedser-Oresund-Malmo-Oslo-Aure. Hezká cesta, pěkné výhledy, trajekt jede cca. 1,5hod. Bacha - na mostě to může pěkně foukat a házet i s těžkým autem. Jízdenka na trajekt koupená předem je levnější - opět riziko že to nestihneš.
Poslední variantu jsme zkusili Praha-Puttgarden-Rodby-Helsingor-Helsingborg-Oslo-Aure. Trajekt jezdí každých pár desítek minut, cena je stejná jestli to kupuji předem nebo na místě, když koupím najednou oba trajekty, dostanu mírnou slevu. Přišlo nám to jako nejvýhodnější cesta. Jak finančně, tak i časově. Z Prahy vyjíždíme kolem 7:00 a druhý den kolem 10:00 jsme na místě.
Vždy pohodová jízda v rámci předpisů. Řidiči se střídají, zastávky na cigárko každých cca. 200km....
Odpovědět
taky přidám jednu. Při cestě ze Soroya, přechod za Kautokeino cca v 22.00, průjezd hranic v pohodě na semaforu zelená. Po cca 500m za přejezdem stíhačka policejního vozu, blikali jak cirkus. K našemu překvapení Finská policia, kontrola nákladu. Upozornění, že Norové nás na přechodu změřili a dali jim hlášku o překročení 30km/hod. Kontrola množství ryb pouze vizuální zavazdalového prostoru, měli jsme doklad (chtěli ho vidět), protože jsme dokupovali cca 60kg, takže jsme se vešli. Jinak nás upozornili na možnost vrácení na místo přestupku a s tím související celní kontrola z Norské strany. Přestupek byl spáchán na hraničním přechodu. Nakonec chvilkové kázání a přání šťastné cesty domů.Vyptávali se zda jsme byli za prací nebo na prázdninách ap. Byli slušní.
Odpovědět
[citace]stipko napsal:
Dnes sme si urobili výlet do Drážďan po Poľskej A4.
Je to varianta pre norkov zo severu Slovenska a Moravy.
Cesta Opole - Wroclaw - Dresden úplne v pohode. Ani na mýte vo Wroclawi žiadna kolona.
No cesta z Nemecka na Poľsko bolo jedno veľké parkovisko. Pred mýtom vo Wroclawi bola kolóna na cca. 10km a aj úseky pred tým úplne stáli.
Je možné, že to bolo len sviatkami a že iné dni to bude lepšie, ale ak by sme chytili tieto kolóny cestou z Norska, asi by ma štrajchlo.
Počítam, že zdržanie sa mohlo pohybovať okolo dvoch hodín.
Skúsim niekde pohľadať poľskú "zelenú vlnu"
[/citace]
Ahoj, v červenci plánuji jet z Ostravy právě po A4 - napojit se na ni u Gliwic a pak fičet na Berlin. Ve směru na Německo jak říkáš teeda pohodička ... žádný třeba rozestavěný úseky a zdroje potenciálního zdržení? Tu poslkou "Zelenou vlnu" se Ti náhodou nepodařilo najít ? A jaká je cena mýta ? Díky
Odpovědět
Rád bych se zeptal jak vypadá cesta Švédskem po E45 z Goteborgu.
My teď najížděli na E45 až v Mora(do té doby to bylo dost otravné-příjezd od Jonkoping/Orebro) a od Mory cesta 100km/h, oproti norské E6 rovná cesta bez výrazných zatáček a taky bez provozu...to utíká podstatně jinak.
Je cesta E45 mezi Goteborgem a Morou taky tak rychlá?
Odpovědět
ahoj,
jel jsem spodní část 45 cca od Torsby do Goteborgu cca před 3 týdny.
Jel jsem v noci, provoz nulový, cesta na pohodu povolenou, nebo malinko přes. Je tam několik radarů ve vesnicích, ale poctivě je před každým značka.
Odpovědět
Ahoj, v červenci plánuji jet z Ostravy právě po A4 - napojit se na ni u Gliwic a pak fičet na Berlin. Ve směru na Německo jak říkáš teeda pohodička ... žádný třeba rozestavěný úseky a zdroje potenciálního zdržení? Tu poslkou "Zelenou vlnu" se Ti náhodou nepodařilo najít ? A jaká je cena mýta ? Díky[/citace]
Dialnica A4 a následná A18 na Cottbus je v pohode. Žiadne zdržanie som nezaznamenal. Tam sme šli v noci a naspäť okolo obeda. Tiež žiadne zdržnie. Len tých 60 Km z Nemecka.... To je skutočne hrůza. Ak sa D1 hovorí schody do Prahy, tak toto sú skoky do Wroclavi. Začínajú konečne s opravami, ale len na mostoch, takže tam sú zvedené pruhy na pás do Nemecka ale bez zdržania.
Mýto z Gliwic do Wroclavi cca. 100 Kč.
Tak šťastnú cestu
Odpovědět
[citace]Hoop napsal:
Rád bych se zeptal jak vypadá cesta Švédskem po E45 z Goteborgu.
My teď najížděli na E45 až v Mora(do té doby to bylo dost otravné-příjezd od Jonkoping/Orebro) a od Mory cesta 100km/h, oproti norské E6 rovná cesta bez výrazných zatáček a taky bez provozu...to utíká podstatně jinak.
Je cesta E45 mezi Goteborgem a Morou taky tak rychlá?[/citace]
Porovnej sám co mi vyplivnuly Google mapy. Rozdíl cca 20 km ve prospěch Jonkopingu. Stejně tak i časový rozdíl. Navíc na E45 vetší hustota omezení provozu než přes Jonkoping (větší pravděpodobnost že chytneš přes den kolonu).
Odpovědět
No to je právě ono... trasa zhruba stejná, ale E45 rychlá minimálně pocitově...když jedeš stovkou bez aut.
Do Mory to bylo ve vesnicích s omezením rychlosti a výrazně vyšší provoz...
Jinak naše navigace v autě hlásící kolonu či omezení na E45...pouze přenosné značky a cesta opravená myslím několik týdnů před námi...nahnali jsme v rámci dopravních předpisů několikrát i přes hodinu času...
Odpovědět
omezení na 45 bylo jen jedno, někde okolo poloviny cesty. Kousek před nájezdem na celkem krátký kousek dálnice.
To potom na E6 (nebo vlastně spíš E20) jsou asi 3 za Goteborgem, kde se jelo jedním pruhem.
Odpovědět
Ahoj, sháníme 6-tého do naší...
Sim napsal: Dnes vyrazil...