Hasvik, NO
temperature icon -4°C
oblačno
Trondheim, NO
temperature icon 6°C
oblačno
Oslo, NO
temperature icon 9°C
polojasno
Bergen, NO
temperature icon 11°C
polojasno
Malé, MV
temperature icon 32°C
skoro jasno

Ověřené a doporučené trasy do norska.

Stále se objevují dotazy na možné trasy( silniční, lodní, letecké ) do Norska. Toto je pokus o jejich částečné sjednocení do jednoho tématu.

Odpovědět

Roky jsme jezdily Puttgarden- Rodby, nyní už po několikáté Rostock- Gedser. Je to cca o 1,5 hodiny rychlejší. Z Prahy vyjíždíme v 9.00 a v

Helsinborgu jsme okolo 20.00. Takto jsme schopni být na Averoy v 9.00 druhý den, tedy za 24 hodin.

To zdeneko, kupujete si lístky na místě nebo dopředu?

Kupujeme dopředu a když jsme jedenkrát nestihli 15.30 "kvůlivá" zácpě, pustili nás na další trajekt 17.30. Navíc se dá koupit dohromady lístek Rostock- Gedser a Helsingor- Helsinborg, když to koupíš jako jeden lístek, máš slevu.

[citace]zdeneko napsal:

Kupujeme dopředu a když jsme jedenkrát nestihli 15.30 "kvůlivá" zácpě, pustili nás na další trajekt 17.30. Navíc se dá koupit dohromady lístek Rostock- Gedser a Helsingor- Helsinborg, když to koupíš jako jeden lístek, máš slevu. [/citace]

Za týden jedeme na Averoy tu samou trasu a lístek na oba trajekty stál 144 euro.

Jezdíme takhle stále a je to asi nejrychlejší.

Dnes sme si urobili výlet do Drážďan po Poľskej A4.

Je to varianta pre norkov zo severu Slovenska a Moravy.

Cesta Opole - Wroclaw - Dresden úplne v pohode. Ani na mýte vo Wroclawi žiadna kolona.

No cesta z Nemecka na Poľsko bolo jedno veľké parkovisko. Pred mýtom vo Wroclawi bola kolóna na cca. 10km a aj úseky pred tým úplne stáli.

Je možné, že to bolo len sviatkami a že iné dni to bude lepšie, ale ak by sme chytili tieto kolóny cestou z Norska, asi by ma štrajchlo.

Počítam, že zdržanie sa mohlo pohybovať okolo dvoch hodín.

Skúsim niekde pohľadať poľskú "zelenú vlnu"

Ahoj.

Tohto roku idem už asi 10ty krát na Bakkan a chceli by sme už konečne vidieť a prejsť cez most. Mám v pláne Rostock - Gedser a potom na most do Malmo. Dá mi niekto nejaké info..

Diki

Oresund jazdíme každý rok.

Nieje nič jednoduchšie.

V Kodani sa drž návestí Malmö a za letiskom začína tunel.

Mýto sa vyberá až na švédskej strane a bez problémov berú karty. Funguje to ako na dialničnom mýte.

Jeden prejazd stojí cca. 44 euro

TO Vladov,

Už ty Bakkany nespočítám,ale pro nás nejvhodnější trasaje objet Drážďany zleva objet Berlin zprava,pak na Hamburg Puttgarden,Rodby a po 6 až po Udevalla pak na 172 Arvika apotom klasika na Konsvinger,Elverum a Brekstad a co by kamenem dohodil Valset a k Bennovi

Děda

Jedeme letos po desáté,trasa:Drážďany,Rostok trajekt do Gedsru, Dánskem asi 200 km na Helsingork, trajekt Helsinborg,potom Geteborg,Norsko Oslo,Hamar-nocleh,ráno Dombas Trajekt na Averoy,atlansou cestou na Kristiandsund.

Nám se tato cesta jeví jako nejlepší.

Kvlada

Neviem, či je to len následok častejších reportov z ciest na Soroyu alebo nórsky colníci zosilnili kontroly na hraniciach.

Hoši tvrdia, že sa sústreďujú viac na české a nemecké SPZ.

Je to len môj pocit, alebo je to už tak je?

Má niekto skúsenosti aj z iného prechodu, ako Kautokeino? Napr: Karasjok ...

Určite budeme preclievať ale vybaľovať celé auto a zase ho baliť....

Predpokladám, že sa vybaľujú aj tašky s oblečením a bedne s potravinami. Keď sa to doma balí, tak je to práca na pár hodín

:-?

Zatím je moje zkušenost následující...

Střední Norsko pohoda, celníci neprudí vůbec. Alespoň nás zatím nikdy nekontrolovali. Pozor ale, poměrně výrazná a záškodnická činnost policie, měří z neoznačených civilních aut. Cestou do Trondheimu v hlubokých lesích cca 20 km od nejbližší civilizace pokuta 4500,-Nok... Hyeny prašivý :-( od té doby dodržuji 80 :-)

Severní Norsko (Tromso, Narvik, Senja, Lofoty, jižní oblast Finnmarku - (přejezd do Norska přez Kirunu a N.P Abisco ) zvýšená činnost celníků, kontrola v cca 50% návštěv. Nikdy však na hranici ale po trase (odvedení na parkoviště a kontrola, jednou totál vykládání auta/ alkohol cestou tam/, jinak obvykle vizuální kontrola kolik beden vezeme, pokud počet beden nepřesáhl počet osob, nebyl problém a stačilo vždy ústní ujištění že nevezeme nadlimit. Respektive, že váhu jsme tam neměli ale vezeme jen jednu bednu na osobu.

Severní Norsko, severnější oblast Finnamrku - Sorroya, (Nordkapp) kontroly pravidelné (bohužel nemohu objektivně posoudit, (jen z Vašich příspěvků, protože na ryby jezdím nejvýš jen po Tromso) a když jezdím nahoru s turistama tak nás celníci nikdy nekontrolovali, jen asi 2x policie...(to ale jezdím od Tromsa nahoru podél pobřeží, nepřejíždím přez Finsko, jen někdy po A8 přez Kilpisjarvi). Ale pravděpodobně, Sorroya = kontrola na 90% tam i zpět....:-(

Ahoj kamarádi,

vyzkoušeli jsme skoro všechny základní cesty :

Praha-Roztock-Trelleborg

Praha-Roztock -Gedser

Praha-Sassnitz-Treleborg

Praha-Puttgarden-Rodby

jen se mi vyhnula varianta přes Helsingor-Helsinborg.

Jaká je výhody tohoto spojení trajektů?

Kolikráte jsme to v autě konzultovali a stejně jsme jeli po mostě...

[citace]leiter napsal:

Ahoj kamarádi,

vyzkoušeli jsme skoro všechny základní cesty :

Praha-Roztock-Trelleborg

Praha-Roztock -Gedser

Praha-Sassnitz-Treleborg

Praha-Puttgarden-Rodby

jen se mi vyhnula varianta přes Helsingor-Helsinborg.

Jaká je výhody tohoto spojení trajektů?

Kolikráte jsme to v autě konzultovali a stejně jsme jeli po mostě...[/citace]

no vidíš a my jeli vždycky jen tím trajektem :-) bereme to jako přestávku v řízení, krátký odpočinek a protažení, cena je v podstatě stejná jako za most

laiter, máš to taky o cca 50km kratší než po mostě.

Tady jedna moje zkušenost.

Při cestě ze Soroya jsme v 6.lidech vezli 7ks. polystyrénových beden filet. Každý jsme si ještě zaplatil fakturu na 10 kg filet. Mysleli jsme si, že nám celníci maximálně zasalutujou a vše bude OK. Ale nebylo. V Kautokeinu si nás mladík pěkně vychutnal. Na dotaz, kolik vezeme ryb, jsem mu řekl, že vezeme 7 beden filet a na 60 kg. máme fakturu. Fakturu si s úsměvem zkontroloval a pak zavelel ke garáži. Zde proběhlo vážení každé bedny a zapsání hmotností pěkně pod sebe. Pak následoval součet, pak odečet 2 kg. na každou bednu a odečet 60 kg. z faktury. A jejda, 20 kg nám tady zbylo. "PAŠUNG". Takže 20 kg odvážit a vyhodit do kontejneru. Pak jsme si počkali 3 hodinky, až se vyřídily formalitky, zaplatila se pokutka a jelo se domu. Asi vám nemusím říkat jak nám bylo, když jsme naše vymazlený filety házeli do popelnic a o placení pokuty ani nemluvím. A ještě tři hodiny čekání na přechodu před tak dlouhou cestou. Musím říct, že jsem se už dlouho takhle nestyděl.

Pro nás z toho ale jedno poučení je. Na toleranci 1.BEDNY se spolehnout nemůžete.

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Dubnová soutěž o Daiwa Legalis v hodnotě 2 190 Kč!

Vyhraj špičkový naviják na přívlač nebo feeder – zapoj se do soutěže ještě dnes!