Hasvik, NO
temperature icon 18°C
slabý déšť
Trondheim, NO
temperature icon 14°C
zataženo
Oslo, NO
temperature icon 20°C
zataženo
Bergen, NO
temperature icon 14°C
polojasno
Malé, MV
temperature icon 29°C
polojasno

kapitánské zkoušky -povinné již 2010

Zdar,

Ví někdo jak to je? Slyšel jsem zaručené zprávy o povinnosti kapitánských zkoušek od 1.1.2010.

Stejně tak zaručené, že to není pravda.

Odpovědět

Tak jak to tedy bude? Mluvilo se o motorech nad 25hp a věku pod 30let.

Já slyšel nad 5hp a věk nerozhoduje.

Dle sdělení na srazu v hotelu jehla kapitánské zkoušky jsou povinné

do 28 roků.

někde na netu jsem četl článek, že od roku 2010 bude pro řízení motorového člunu v Norských vodách potřebný řidičák pro osoby narozené od roku 1980. Jak je to s výkonem nevím, už ten článek nemohu najít.

Teď jsem prošel starou diskuzi a něco k tomu našel:

Takže sumář - a je to v podstatě přesně to, co už se na tomto webu několikrát objevilo. Od 1.5.2010 budou potřebovat osoby řídící loď a narození po 1.1.1980 certifikát (oprávnění) při řízení lodi buď delší než 8 metrů anebo s motorem silnějším než 25 HP. Platí to jak pro Nory tak pro cizince. Oprávnění pro řízení lodi vydané jakoukoli členskou zemí EU bude akceptováno. Já se ptal, protože mám kámoše s řidičákem z Chorvatska, jestli je to ok, ale tam to zatím potvrzeno nemám - ale osobně si myslím, že s tím vážně nebude problém (zejména proto, že já jsem ročník 1973 :-)). A závěrem - toto nové nařízení ještě nebylo oficiálně vydáno v norské legislativě, ale pracuje se na textovém znění, kde lze očekávat rovněž přesnější specifikaci toho, jaká oprávnění budou Norové akceptovat.

Mám informace od Benna a Oernulfa, kteří to bedlivě sledují a je to přesně tak, jak píše Naki. Podle nich není tento zákon kvůli turistům a rybářům, ale hlavně kvůli mladým bohatým Norům, kteří si nakoupili silné lodě 300-500HP a způsobili řadu vážných nehod.

Taky jsem slyšel,že je to hlavně kvůli norům,co blbnou na lodích a dělají průsery.Jinak by mě zajímalo,jestli už měl někdo kontrolu na moři a jestli chtěli vidět oprávnění k řízení lodě?

Z logiky věci dosud oprávnění k vedení lodě nikdo nevyžadoval, protože do 1.5.2010 žádné oprávnění není povinné. Co s týče ostatních kontrol, polské rybáře z vedlejší chaty v Lyngenfjordu, kraj Troms, na moři kontrolovali, důvodem byla kontrola počtu záchranných vest na lodi, za to je také pěkný flastr. Bylo to roce 2008, žádnou jinou kontrolu na moři jsem nezažil.

Já jsem kontrolu na moři zažil v roce 2002 ve stř. Norsku. Přijela k nám policejní loď a ptala se, kdo je kapitán. Kapitán dostal dýchnout na alkohol tester a potom nám kontrolovali vesty. Vše dopadlo dobře zasalutovali a zmizeli.

Už jsem to psal ve staré diskuzi, nás kontrolovali jednou kolem Bergenu - jenom zpomalili a dalekohledem zjistili vesty a ověřili číslo lodi (majitel turisty na lodích asi musí nějak evidovat). Druhá kontrola byla trochu ostřejší, v oblasti Alesundu se pohybovala velká šedá loď (probřežní stráž, nebo vojáci..). Když nás zmerčili, zastavili, vypustili rychlej člun a tím objeli všechny lodě v okolí. Chtěli vidět, na kolik prutů chytáme (jeden nastraženej v ruce, zbytek musel ležet v lodi), jestli máme vesty, chtěli vidět i pasy ??, jak velký ryby máme na lodi. Pro pasy jsem se musel vracet :( Nevim, jestli neměli co dělat, ale brali to dost poctivě. Na druhou stranu se nima dalo rozumě diskutovat...

Ahoj, chci se zeptat zda jsou vesty na lodi povinné když celá posádka je oblečena v plovoucích kombinézách?

Plovoucí oblek nenahrazuje záchranou vestu,která je povinnou výbavou na moři.Nikde neni nařízeno ji mít navlečenou,musí být na lodi a odpovídat hmotnosti osob.

To gruvearbeider:Kuwa to je přezdívka.o)))Tak to nevim letos nám říkal Thor Hanssen v Kamoevaru že pokud máš plovoucí oblek vesta na lodi bejt nemusí.

Při použití plovoucího obleku 100% nemusí být v lodi plovoucí vesta.

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.