Nápověda Doporučujeme:

Úvodní stránka Fóra Diskuze mořského rybolovu Jízda do Norska s přívěsem

  • Toto téma obsahuje celkem 40 odpovědí. Do diskuze (16 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Lum a poslední změna proběhla před 13 roky a 5 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 1. až 15. (celkem z 41)
  • Autor
    Příspěvky
  • #20087
    janka
    Účastník
    (2450 odpovědí)

    Jizda s vozikem se probirala, ale kdo vi kdy a kde to bylo …

    S brzdenym privesem muzete jet max. 80 km/hod, v Norsku plati stejne predpisy, jako v CR.

    http://bit.ly/koWZDM

    Vzhledem k tomu, ze nevim, jakym trajektem a kdy atd. pojedete, nemuzu vam rict, o kolik se zvysi cena. 🙂

    Vyssi bude urcite. Pokud chcete konkretni info, napiste konkretni data – trasa, datum a hodina jizdy, rozmery vozidla vcetne privesu, pocet osob.

    #20088
    Honza Špička
    Člen
    (6 odpovědí)

    Pokud je MB Viano v techničáku vedené jako osobní vozidlu stačí řidičák na skupinu B (BE),pokud je ale vedený jako nákladní tak musíš mít C (CE).My jsme letos jeli s Colorline na trase Kiel – Oslo(a zpět) a cesta s vozíkem nás vyšla o 156 Euro(tam i zpět) levněji oproti rakvi.Měli jsme VW Transporter a vozík s celkovou délkou 3m.Ale každá lodní společnost má příplatky trochu jiné.

    #20089
    kodl1
    Účastník
    (225 odpovědí)

    To Leiter:Pokud máš vozík do 750 kg nemusíš mít oprávnění skupiny E.Pokud je vozík více jak 750 kg musíš mít oprávnění na skupinu E.I naše výprava byla jednou s vozíkem.V Německu jsme překročili rychlost o 15 km a hned jsme dostali pokutu.Nejdříve chtěli 200 EUR ale po domluvě nám dali jen 75 EUR.A řekli nám že máme jet maximálně 90 km/hod.Cesta přes Německo je hrozná.Naše cesta Německem trvala 11 hod.Je to asi každého věc jak pojede ale já s vozíkem už asi nikdy nepojedu.

    #20090
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    Nazdar chlapi. Také šetříme náklady na každoroční výpravu jak to jde, ale po řadě zkušeností např. nešetříme na lodi, raději dražší, ale pořádnou se silným motorem a cesta je druhá věc. Už jen představa jet “80kou”, do středního Norska je hrozná.

    To už bych jel raději dvěma auty.

    Ale jak říkám, je to věc možností, které máte. My jsme si letos připlatili raději za jedno velké. Jedem v šesti. Uvidíme.

    #4001
    radek
    Účastník
    (721 odpovědí)

    Zdar kamarádi, pravděpodobně pojedeme do Norska dodávkou s přívěsem, protože nás bude 5-6 lidí a do dodávky se nám už nevejde ta spousta náčiní, co si s sebou plánujeme vzít.Jedná se o vozidlo MB Viano + přívěsný vozík na 3 EUR palety, nosnost 900 kg, bržděný.

    Můj dotaz směřuje na Vás, kteří s vozíkem již jezdíte ( na trajektu jsem Vás viděl vždy několik), popř. na paní Janku, která má tuto problematiku již určitě nastudovanou.

    Moje otázky směřují k navýšení ceny trajektu, maximální rychlosti v Norksu popř. i jaké řidičské oprávnění bude ze strany norských policistů vyžadováno. Sám mám ř.p. sk C a BE, velké E nemám, ale to nepředpokládám, že bude vyžadováno, s návěsem nejedu.

    Budu Vám vděčen za každou radu, neboť tuto problematiku jsem ani ve starých diskuzích nenašel.

    Díky

    #20096
    radek
    Účastník
    (721 odpovědí)

    Díky za prozatímní příspěvky, k reakcím takto :

    to Janka: asi pojedeme přes Dánsko, čili nás bude zajímat jeden trajekt, ale docela by mě zajímal rozdíl u Treleborg- Roztock

    to Kubrt: to Vás skutečně rakev vyšla dráže, než vozík, to je dost síla, jinak v TP je uvedena celková hm. 3050 kg, u vozíku 900 kg, podle mého na to stačí C, ale C+E, to už je návěs o celkové do 44 tun, to snad ne, aby to platilo i pro dodávku, čímž Viano je

    to kodl1 : to s tím E je z Německa? u nás toto neplatí, stačí B + tzv malé E, na přívěsy do 750 kg. Jinak Praha -Roztock pokud se nemýlím je cca 500 km, to snad ne, že jenom po Německu jste jeli 11 hod, to jste jeli do Kielu, že?

    to Step: ono popravdě my se snažíme ( opravdu někdy jen snažíme) jet těch 90km/hod po Norsku, nemyslím si, že ta 80 by byla tak výrazně zpomalující…

    jinak ještě pro Janku, prosím jak je to v Norsku s použitím tzv. pasivních detektorů radarů, např. u nás jsou nzakázány aktivní, pasivní se tolerují, v Rakousku např. jakmile bude pas, i akt, tak okamžitě flastr a možné zabavení vozidla, jak je to prosím v Norsku?

    Díky všem za prozatímní diskuzi

    #20099
    Radek Kuklik
    Člen
    (47 odpovědí)

    Je potřeba C+E

    protože součet hmotnosti auta a přívěsu je vyšší než 3500kg – tedy C

    protože hmotnost přívěsu je vyšší než 750 kg – tedy E

    Povolená je 80km/hodinu. Já jezdím z karavanem tak 100. Ale po rovině a bez bočního větru a mám na tlamě stabilizátor.Do Německa se dá také vyřídit zvýšení povolené rychlosti – TEMPO 100. Přívěs musí ale splňovat určité podmínky v techničáku. To už jsme někde jinde.

    #20101
    Honza Špička
    Člen
    (6 odpovědí)

    To leiter: Při cenové poptávce od Colorline chtěli za výšku nad 2m(což Transporter s rakví přesahoval)chtěli za loděnku 78 E příplatek za jednu cestu.Nerad bych tady prudil někoho jak dlouho jsme s vozíkem jeli,ale naše rychlost byla hodně vyšší než je povolené.V Norsku jsme jeli “předpisově” a v Německu taky víc než je obvykle.K těm řidičákům se můžeš mrknout tady: http://www.vsechny-autoskoly.cz/ridicske_opravneni/be , Musíš se podívat co máš uvedené v techničáku za hmotnosti a počítat to jako soupravu vozidel.

    #20107
    janka
    Účastník
    (2450 odpovědí)

    To Leiter:

    opakuji:

    Pokud chcete konkretni info, napiste konkretni data.

    Na trase Rostock – Trelleborg jezdi 2 spolecnosti, kazda ma jinak rozdeleny tarify, pokud nevim datum a delku auta a privesu, budu vam tady vypisovat milion moznosti a 3/4 z toho zbytecne.

    Scandlines ma auta s privesem do 8 m a do 12 m. TT-Line chce rozmery kazdeho zvlast…. Klidne mi to poslete na SZ a nebo mailem (janaseitz@centrum.cz)

    V Norsku jsou detektory zakazany.

    #20110
    Ladik
    Účastník
    (68 odpovědí)

    sorry ale zase nejde cist cast stranek na prave strane

    #20114
    Pandion
    Účastník
    (248 odpovědí)

    Pro všechny k tématu – jízdní soupravy!!!

    Drazí přátelé. Na úvod si dovolím pár vět.Tato problematika je již hodně dlouho přetřásána, rodí se řada mýtů , polopravd často i nesmyslů a ono je to vlastně velmi jednoduché. Stačí přečíst si v zákoně příslušná ustanovení. Na obranu řadových občanů je potřeba konstatovat, že špatný výklad k jízdním soupravám podávají i provozovatelé autoškol a často tuto problematiku neznají ani policisté. Po řadě plamenných diskuzí ve Svazu chovatelů ovcí ( řada jich převáží zvířata) a po řadě školení kdy jsem převědčil školitele, že to vykládá špatně vozím v autě Stanovisko Ministerstva dopravy k této otázce. Toto stanovisko volně přístupné na stránkách MD ČR.

    Stručně vysvětlím základní ustanovení zákona k jízdním soupravám.

    § 81 odst. 4 – zde je popsáno oprávnění skupiny B a otázky jízdních souprav s tímto oprávněním. Odstavec popisuje dvě samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

    Řidičské oprávnění skupiny B vás opravňuje řídit –

    §81 odst. 4 písm. a) motorové vozidlo , které má kromě místa řidiče nejvýš osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg.

    Bohužel zde všichni skončí a vyvodí toto ustanovení , že nad 750 kg musí být E. První věta je jasná , popisuje oprávnění B a není potřeba k tomu co dodávat. Druhá věta uvedeného písmene popisuje omezení ve vztahu právě k dodávkám. Dodávka má celkovou užitnou např. 325O kg, jednoznačně stačí B a k tomuto vozidlu můžete připojit přívěs do 750 kg a stále stačí B.

    Uvedený § 81 odst 4 má ale také písm. c) –

    podle tohoto písmene opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) a b) a přípojného vozidla , pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě neplatí omezení přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg.

    Příklad takové jízdní soupravy, oprávnění B : tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2000 kg spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1500 kg. Jízdní souprava nepřevyšuje 3500 kg.

    Z uvedených skutečností si prosím aplikujte příklady na svá vozidla.

    Já osobně mám auto 255O kg a přívěs mám celkovou 950, tj. 3500 Kg. Mám B, naprosto bez problémů.

    Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale stručněji to asi skutečně nejde.

    Pandion

    #20115
    Pandion
    Účastník
    (248 odpovědí)

    to Leiter

    Tvůj případ je jednoduchý.Viano celková hm. 3050 kg, u vozíku 900 kg , – Oprávnění skupiny B+E.Pozor !!! tuto soupravu nelze řídit se skupinou C, nebo C+E nebo jným oprávněním jak si myslíš.

    Norsko – povolené rychlosti s přívěsným vozíkem, 80km/H, 60km/h,vyšší rychlost je pravděpodobně povolena pro přívěsy, které mají nápravu stlumiči, nižší bez.U nás 100 a 80

    To Kubrt : zápis V TP nerozhoduje o oprávnění většina SUV má N1 a také je řídíš s B, vždy rozhodují hmotnosti podle zákona.

    pro všechny : zákon nezná skupinu E, vždy je to např. B+E, C1+E, C+E atd.

    Ke kopírování vložím příslušný §.

    Pandion

    #20116
    Pandion
    Účastník
    (248 odpovědí)

    § 81

    Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění

    §81 (1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.

    §81 (2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.

    §81 (3) Řidičské oprávnění pdskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.

    §81 (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

    a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,

    b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,

    c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost[2] motorového vozidla.

    §81 (5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.

    §81 (6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

    §81 (7) Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

    §81 (8) Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

    §81 (9) Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.

    §81 (10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

    §81 (11) Řidičské oprávnění skupiny C+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 6 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.

    §81 (12) Řidičské oprávnění podskupiny C1+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 7 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

    §81 (13) Řidičské oprávnění skupiny D+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 8 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.

    §81 (14) Řidičské oprávnění podskupiny D1+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 9 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a nejsou v něm přepravovány osoby. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

    §81 (15) Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1.

    §81 (16) Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.

    #20118
    otapa
    Účastník
    (308 odpovědí)

    Ahoj,nestíhám,tak jen stručně…vrátil jsem se z Urke,s vozíkem jezdímeuž 5 let.Taháme to za VW transportérem,má to 8,3m a jen jednou nás měřili a platili jsme na trajektu nad 8m ….jinak vždy jako normální osobák.V techničáku jsem si nechal snížit celkovou hmotnost tak aby celkem s autem nebyla přes 3,5t.Nedělal jsem to ale kvůli řidičáku ale hlavně slíš kvůli možnému problému ohledně tachografu – nikdy zatím žádný problém.Vlek není bržděný,oficiálně má 80 km/hod,vzadu mám nalepenou 100 ….jezdím tak nějak okolo,po německu občas i rychleji – v norsku dle předpisů,takže je to stejně jedno…příště pojedu zase taktoooo…toď má zkušenost

    #20120
    janka
    Účastník
    (2450 odpovědí)

    To Pandion (i ostatni)

    Ty dve omezeni rychlosti pro auta s privesnym vozikem jsou jednou pro brzdeny a jednou pro nebrzdeny vozik.

    Takze v Norsku auto s brzdenym privesem muze jet max 80 km/hod, s nebrzdenym 60 km/hod.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 15 příspěvků - 1. až 15. (celkem z 41)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Úvodní stránka Fóra Diskuze mořského rybolovu Jízda do Norska s přívěsem

Lokality

Bakkan Wahl

Soroya

Seter Brygge

Madagaskar

Maledivy

Poslední fotogalerie

Madagaskar » listopad 2022

Maledivy » únor 2022

Tanzanie » Listopad 2022

Anketa

Jak hodnotíte system registrací a vývozu ryb?

(7)
(23)
(186)
(29)

Nahrávání ... Nahrávání ...