Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Doporučil bych asi také Penn slammer,který si chci pořídit letos, ale do této doby používám na přívlač tento naviják a můžu říct, že zatím žádná sebemenší závada a to po třech turnusech v norsku-Aure.Ještě nebyl ani jednou promazán ani servisován, jen dostal vždy koupel ve sladké vodě a frčí dál.
Ta má ale odvahu,vždyť by ji slupnul jako malinu a ze zbytků by bylo krmení pro ty menší ryby 😐
erg napsal: ktmjirka napsal: Nevíte přesně jak je to s používáním zimních pneumatik,jestli jako u nás od1.11-31.3povinné,nebo jak to řeší.Za info předem díky.
Skandinávské země
Dánsko: používat zimní pneumatiky je jen doporučeno.
Norsko: Šalamounské předpisy – neexistuje sice všeobecná povinnost používat zimní pneumatiky, ale zákon předepisuje pneumatiky s dostatečnou přilnavostí a s dezénem minimálně tři milimetry. Policie rozhoduje případ od případu. Předpis říká, že zimní pneumatiky musí být namontované, když řidič bude projíždět územím, kde se předpokládá výskyt sněhu a ledu na vozovce.
Finsko: zimní pneumatiky jsou povinné od počátku prosince do konce února, hloubka dezénu musí být minimálně tři milimetry. Platí to i pro cizince. Sněhové řetězy se používají pouze dočasně, pokud to podmínky vyžadují.
Švédsko: zákonem je nařízeno používat zimní pneu od 1. prosince do 31. března, panují-li zimní klimatické podmínky. Tento předpis platí i tehdy, jsou-li pouze okresní cesty pokryté sněhem nebo rozbředlým sněhem. Předpis neplatí pro turisty, ale i oni musí mít pneumatiky s minimálně tři milimetry hlubokým dezénem.
řešil jsem to samé minulý rok.Záleží na období, ale ber toto doporučení tak, že musíš a jestli se nemílím, tak do konce května jsou zimní pneu ,,povinné”. Na sníh na silnicích narazíš ve středním norsku klidně i v červnu a to neberu když jezdíme z Osla na Lillehamer.
Minulý rok nám domluvil domácí chaty na kterou jezdíme kutr,bylo nás tam sedm a platili jsme 1000NOK za 6 hodin,dostal ještě nějaké české pivo a lahvinku. Je to bílí kutr co kotví u mostu na výjezdu z Foldfjordu.Vzal nás k ostrovu Edoya,je to na cestě trajektu na Smolu.Podle mě se to nevyplatí ani za tyhle peníze,většina z nás nechytla skoro nic.Štěstí měljen jeden člen, který za tu dobu vytáhl 13 mníků,jinak všichni paběrkovali.Jako zkušenost to stačilo jednou.
Radyn napsal: sedoil napsal: Jezdíme do Foldfjorden,do druhé časti na jednu soukromou chatu.Je ta klid.
je to sem nebo někam jinam?
Tady ne. Je to v druhé části fjordu po pravé straně.Zhruba v druhé třetině té druhé půlky.Tady je fotka.
Jezdíme do Foldfjorden,do druhé časti na jednu soukromou chatu.Je ta klid.
Tady je mapa se zakreslenými místy, kam většinou jezdíme.
červená-mník,štikozubec
zelená-to je asi to místo kde erg chytil toho halíka,jinak zde keler,mník,platýz ideální za přílivu,ryby tudy proplouvají
černá-bývalé sádky,pozor na lana,okolo v mělčinách dorši na vláčku,ideální malý pilkr 80g
hnědá-mělčiny,polak,dorša
To video je super. Je to nožema nebo rukama? Ta jedna dorša mu trvala 40 vteřin od podání po vyhození kůže.To co on udělal za 13 minut bych dělat dvě hodiny. Paráda.
erg napsal: Dostal jsem tam 102cm halíku u Jossoya ostrůvku. Je tam hloubka kolem 30 metrů a písek. Ale bacha – místama jsou na dně lana po sádkách, které tam nechali, tak když trefíte špatné místo, všechno se urve.
Bydlíne na Rottoye, takže to tam máme kousek. A kdo si chce pořádně zachytat, tak doporučuji ostrůvek Kvitholmen v Trodheimsleia. (vše se dá najít třeba přes Google maps). Dno tam klesá z 10 metrů na 150…
Dá se ovšem jet jenom ze menšího větru. Používáme lodičky cca. 15stop a 10HP, takže člověk musí být na pozoru. Občas tam jsou pořádné vlny – Hitra i Smola jsou na dohled
Na toto místo jezdíme chytat tyky, je tam písčitá plotna vlevo od ostrova když k němu přijíždíte.Od bývalých sádek směrem k Rottoye je hrana a padá to až na 200m, tam se dají nachytat mníci a když je dobrá doba tak i štikozubci,záleží kdy tam jedete.Toho halíka tam zkusím v červnu, na co zabral?
Nikdy jsem nebyl v nějakém hromadném kempu, vždy jezdíme na soukromou chatu, ale pokud je dobrý domácí, tak vždy, když se mění počasí k horšímu, které by bylo riskantní pro vyjetí na moře, přijde a řekne co se děje a poradí kam můžeme jet a kam raději ne. Samozřejmně se dá sledovat i počasí v televizi pokud je na chatě. Některé programy mají regionální předpovědi a ty bývají celkem podromné pro danou lokalitu.
Oblačnost,srážky,teploty,směr a síla větru rozepsáno myslím že po třech hodinách. To je dostačující.
Pro aktuální počasí ideální chytrý telefon s připojením na net a je to pořád při ruce.
Operátoři dokonce nabízí zahraniční internet jen na dobu zvolenou zákazníkem. Na pobyt v norsku to přijde zhruba na 300,- Minulý rok jsem to vyzkoušel a fungovalo to dobře.
Není to tak dlouho co jsem jel také poprvé do Norska na ryby.Pro ty co pojedou poprvé:
To, že pojedu jsem se dozvěděl a také hned potvrdil v únoru a odjezd byl v červnu, takže moc času na přípravu nebylo. Našel jsem tyto stránky, abych se dozvěděl co to vlastně mořský rybolov je a jaké techniky se k lovu používají, přeci nevyjedu tak daleko s kaprařským teleskopem.Vybyvení jsem se rozhodl koupit, ne že bych měl nějak omezený rozpočet, ale nechtěl jsem v tom zahučet za dest tisíc,co když už příště nepojedu.
Prut na pilkrování:TRABUCO ? 200-500g, navijá MIVARDI bandit,na vláčení prut ? 100-300g naviják shimano ani nevím označení, ale na to že je malej,je super a používám ho pořád.Nějaké sňůry.Celkemm to vše stálo asi 3000,-.Jako návazec se mi nejvíc osvědčila tresková perla,je i tady v e-shopu.Za různé nástrahy,pilkry a návazce jsem dal asi 3tis. a stejně jsem potom zjistil, že jsem polovinu z toho nepoužil.
Nejsem žádný zkušený norek, ale po první návštěvě si každý udělá představu o čem to je a co bude potřebovat. To jestli se nechá nakazit a bude v tom pokračovat už je jen na něm, já si nedovedu představit, že bych nějaký rok nejel.
AURE za 116
Nejezdíme teda do Korlinu,vím kde to je a někteří co s náma jezdí tam začínali a jezdí tam i teď. Jezdíme Foldfjorden kousek od Aure a máme takovéto lodě,jedna je 17 stop a má motor 30Hp,druhá je 16 stop a má motor 10Hp,nevím uplně přesně co je to za lodě, ale je na nich napsáno myslím hansvika. Pro dva lidi v pohodě a dá se i ve třech.
Praha – Rostock – Trelleborg- a hurá nahoru, to jezdíme směrem tam,pátek ranní trajekt, cca 14 hod vylodění a v sobotu cca v 8-10 jsme na místě a to pohodovou cestou a většinou si dáme někde za Elverem šlofíka,protože jezdíme dva řidiči. Domů většinou Trelleborg – Sassnitz,ušetří se tak asi 1,5 hodiny k dobru a jsme dřív doma. Jezdíme předpisově,už jsme taky platili pokutu a když vám ostatní členové posádky řeknou já neřídil, tak platit nebudu, to byste ho hned vysadili z auta.
Jen zajímavost, loni jsme měřili spotřebu cestou tam a v šesti lidech VW multivan T4 2,5TDI pohodová jízda do 7l/100km
S kamarádem, který mě vzal poprvé do norska jedu letos po čtvrté. Stabilně jezdíme my dva + další známí, většinou jeho. Vždy mu chci přispět na náklady za přípravu vozu a amortizaci. Má VW multivan a příprava před cestou se pohybuje okolo 5000,-. Vždy mě pošle někam…,ale jsou i tací, které to ani nenapadne.Druhá parta co s náma jezdí, tak to dělá tak, že majitel vozu neplatí náklady na cestu.Je to na každém,jak si to udělá.
Svačinu řešíme tak, že každý vezme něco dobrého,bůček,uzené,klobásky a malou cestovní svačinku si řeší každý sám.Jelikož děláme cestou zastávky na jídlo tak se vše rozloží na stůl a každý si dá to na co má zrovna chuť. Jezdíme Slaný-Aure 34-36 hodin včetně trajektu a zastávky cca tak hodinku děláme za celou dobu tři.
-
AutorPříspěvky