Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Škoda, že se nevyrábí ještě větší !
Co se týče trollingových multiplikátorů.
Doporučuje se, aby si každý předem odzkoušel, nastavil a označil různé polohy pro určité fáze rybolovu ( vlečení, zdolávání, volné navíjení atd. ) Samozřejmě nejlépe lihovou fixou. Při záběru člověk totiž velmi rychle ” ztratí hlavu ” a hlavně zasekávat může váš kolega, protože má právě službu u prutů.
Nejde mě to jak bych si to představoval,
ale nejmenší vzdálenost je 25 m a nejdelší 70 m.
Tady to bude snad lépe vidět.
Velmi důležitou věcí při trollingu, je také rozmístění nástrah a rychlost jejich vlečení ( rychlost lodi ).
Co se týče rozmístění, respektive vzdálenosti nástrah za lodí nepanuje mezi některými rybáři shoda.
Kolega Michal Simčo doporučoval vzdálenost nástrah 100 až 400 m za lodí. Na druhou stranu Robert Rein udává vzdálenost 25 až 70 m. Při velmi hlučné lodi maximálně 100 m. Kde se většinou umísťují nástrahy na tuňáky. Bylo by zajímavé pokud by mohl Michal napsat jaké má nejnovější informace.
Je třeba také vědět, že rychlost lodi ovlivňuje potápivost a chování nástrahy, a proto se např. nedoporučuje vláčet wobblera větší rychlostí než 5 uzlů neboli maximálně 8 km/h.
Na ukázku dávám návrh tří trollingových sestav včetně doporučených rychlostí.
Opravdu krásný fotky,
pokud budete chtít a budete mít něco k tématu Maledivy 2011/2012, přidejte. Petr C.
A nebo by jste to taky chtěli vyzkoušet ?
Tomu bych se na zoubek podíval rád.
Vážený kolego,
nefotil jsem to tak, nemohu poradit. ( foto http://www.bluewaterfishing.eu )
Vím z vlastních zkušeností, že je člověk rád když ji aspoň stihne uvidět.
Podle podle mích informací jsou na plachetníky nejlepší
jiné nástrahy, ale vždy nás může něco překvapit.
Např. tohle bych z blízka fotit nechtěl.
nebo jinak
Pro eliminaci rázů , které vznikají při rychlých útocích ryb při trollingu, slouží speciální odpružovací uzle, které fungují jako pružina a tlumič současně k ochraně spojů
Samozřejmě pomáhají také tomu, aby se háček snadno nevyřízl z ryby.
Ze začátku se mě to zdálo jako zbytečnost, ale dne si myslím, že je to velmi důležité, tak abychom nepřišli o kapitální úlovky, na které právě čekáme, a pro které tam jedeme.
Další důležitou věcí, kterou nelze podcenit,
jsou uzle a způsob navazování.
Někdo by řekl, to přece nic není, ale opak je pravdou.
Např. při trollingu dochází k útokům ryb až při rychlosti 60 km/h,
což znamená, že dochází k obrovským rázům a tím pádem k extrémnímu zatížení vlasců( např. 0,8 mm ) v kritických bodech. Dále je také třeba vědět, že třepotání nástrahy za lodí způsobuje odírání styčných ploch na spojích.
Z těchto důvodů se při navazování obratlíků nebo nástrah používají různé výstelky jako trubičky a očka, která je nutné po určitém čase vyměnit. Vše je dobře vidět na fotografiích nástrah.
To je nádhera !
Co se týče navijáku pro poping,
musí být velmi lehký se skvělou brzdou, tak aby člověka po pár nahozeních nic nebolelo( stejně asi velmi rychle bude ), důležitá je také rychlost navíjení ( co největší ), no a samozřejmě, aby se nerozpadl po pár zdoláváních.
Já osobně jsem si pořídil:
RYOBI APPLAUSE 8000 – 230/0,40 / 5,0:1 / 610gr.
Doufám, že budu spokojen.
Na naviják samozřejmě pletenku, pravděpodobně WFT / Penn 0.25mm 39kg 300m.
Co se týče poppingu,
tak v tom je opravdu zmatek.
Každý povídá trochu něco jiného. Ptáte-li se na názor, na kterém se naše skupina shodla po půl roce, je asi následující.
Délka prutu minimálně 2,7m optimálně 3,3 až 3,5 m, zátěž 200 až 400g.
Já osobně mám jako hlavní prut délku 3,3m a 300g zátěž.
Foto (www.bluewaterfishing.eu )
-
AutorPříspěvky