Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Pokud si ryby nakoupíš od místních a budeš na to mít potvrzení limit se tě přece netýká.
To Shark: Zkoušel jsem tady založit diskusi na téma downriger, ale ono se to tu moc nepoužívá a není s tím moc zkušeností.Případě jen pro relativně mělkou vodu ( sladkou) Taky potřebuješ aby se tomu chtěli na lodi věnovat všichni. Do jaké hloubky se to dá použít a jak těžké závaží na to potřebuješ a jakou rychlostí podle tvých zkušeností?
Ty Sharkovy stránky jsou konečně přínosem do debaty.Nikde není uvedena maximální hodinová spotřeba.Jedná se o hodnoty naměřené v testu s danou lodí.Nezapomeňte se podívat na podmínky při testech. Zpravidla 2 lidi ,1/4 nádrže, prázdná loď a vítr 0-5 mil /hod.
Znovu opakuji maximální hodinovou spotřebu nelze v provozu nikdy dosáhnout natož ,jak píše Shark podle vlastních zkušeností, lehce překonat.Zřejmě by pak asi nebyla maximální že.Tuto hodnotu také výrobci motorů nikde neuvádí.Neuvádí žádnou spotřebu protože nemůžou vědět na jaké lodi a v jakých podmínkách bude motor jezdit.Pokud něco uvádí je to nepoužitelné, protože informace, že hodinová spotřeba motoru je 20-35l dle podmínek použití je k ničemu.Ty stránky si rozhodně prohlédněte ať si uděláte obrázek sami.1 galon = 3,785 l
To Kejra: Počítej 10-11 l/hod plný plyn ve skluzu a kolem 6 l/hod popojíždění u dvoutaktu.U čtyřtaktu 8 a 5 l/hod.
To Shark:
Kdyby jsi si aspoň pořádně přečetl co jsem napsal ,než budeš někomu dávat do zubů, tak bys pochopil, že lodní motor je od výrobce nastaven kousek za otáčky maximálního výkonu z hlediska kroutícího momentu tedy síly ( kroutící moment je schopnost motoru překonávat odpor). Přesněji tam, kde je optimální kombinace výkonu a síly (dále optimum).Hranice maximálního výkonu je asi o 5-7 procent výše a pak už jsou jen ty max. otáčky do kterých ještě dojde k poklesu max. výkonu o cca 10%.Toto všechno u motoru, který točí 8000 ot. min (dvoutakt) nastane během posledních 1700 ot.min. Ovšem kroutící moment nám během toho klesne o 15-17%, ale spotřeba paliva nám roste až do max. otáček.
Od hranice optima už by loď do max. otáček, díky obrovskému odporu vody a velkému poklesu kroutícího momentu, nejela rychleji pouze by se neúměrně zvýšila spotřeba.Až o 25(30)%. U aut je to jinak, tam není ta voda.
Tady máš také vysvětlení toho proč tvé V8 5,8 l o výkonu, jak píšeš dejme tomu 200 koní, má menší spotřebu než 200k závěsný motor V6 3,3l.Jak říkají amíci, objem ničím nenahradíš. To platí právě pro ten kroutící moment, o který u motorů obecně jde. Ten je u tebe pochopitelně mnohem vyšší a proto má s tvou lodí mnohem méně práce než závěsná V6.Proto i v autech vítězí diesly, velký krouťák z malého objemu = malá spotřeba.
Maximální možná hodinová spotřeba, kterou udává výrobce, se u každého motoru stanoví ve zkušebně na motorové brzdě spolu s výkonovými křivkami a je na hony vzdálená spotřebě skutečné, stejně jako Mifakova rovnice. Proto můžeme obě hodnoty klidně použít pro výpočet spotřeby paliva na den, jelikož v praxi nejsme schopni nikdy tak vysokých spotřeb dosáhnout.Skutečná spotřeba bude na úrovni 60-80 % těchto hodnot na plný plyn, ale to už jsem psal.
Aby nebyla mýlka,plný plyn je plný plyn= max.rychlost= max.spotřeba to platí pro všechny loďě, které nejdou do skluzu.U těch druhých to platit nemusí. Za 81. Čus
To Shark :
Ano máš pravdu v tom , že maximální výkon je nad tím optimálním, a že motor dosáhne max.výkonu dříve než max. otáček.O tom není sporu.
Tedy dám příklad. Motor točí max. 8000 ot/min, dosahuje maximálního výkonu 76 koní při 7200 ot/min. maximálního kroutícího momentu 103 NM při výkonu 70 koní dosahuje při 6300ot./ min. Od výrobce omezeny max.otáčky při plném plynu na 6500 ot.min. Bavíme se o dvoutaktu. Já nepsal nic o běžné plavbě, ale o záchranné plavbě ve vlnách s 8m lodí vážíci min 2t. Pojďme se na to už vykašlat. Řekl bych ,že už tady nic nevyřešíme.8-O
To shark:
Já jsem Mifaka necitoval, on to překládal z angličtiny jak napsal a má tam pár nepřesností, ale nic zásadního. Teď už je diskuse jen o slovíčkaření.
K tomu optimálnímu výkonu.Je to okamžik, kdy se protne křivka maximálního kroutícího momentu a výkonu při určitých otáčkách a právě sem výrobci lodních závěsných motorů nastaví max.otáčky při plném plynu. Z toho vyplývá, že u lodního závěsného dvoutaktního motoru motoru je to nastaveno tak, že optimální výkon je roven maximálnímu výkonu omezením max. otáček motoru.
Pochopil jsem,že spotřebu neřešíš, pokud jezdíš na ryby lodí s benzínovým vestavěným motorem V8 o obsahu 5,8l tak to nepotřebuješ.
Jenom bych chtěl vidět jak tuhle loď tlačí ve vlnách domů 9 ps motor
To se nám to pěkně zamotalo. Někteří napsali deset příspěvků o ničem a někteří nám míchají brambory s jabkama a házejí to Mifakovi za dobrotu na hlavu.
Takže to musíme trochu rozmotat.
Rychlostí se zabývat nebudeme. Ta je opravdu jen čistě teoretická. Rychlost jsem schopen si opravdu zjistit až na místě u konkrétní lodi. Vyjedu z přístavu na volnou vodu,zapnu GPS, pokud to podmínky na vodě dovolí dám plný plyn a už to vidím. A za pět minut může být všechno jinak( vítr, vlny, proudy,příliv, odliv,voda v lodi, bedny plné ryb atd,atd,atd).
To se spotřebou je to jinak.To o čem tady píše Mifak je maximální hodinová spotřeba pro motor o daném výkonu při maximálním zatížení v optimálních podmínkách.
Prakticky maximální možná spotřeba motoru. Tu nejvíce ovlivňuje pouze výkon motoru.
Stáří nebo raději opotřebení motoru bych pominul, neboť si myslím,že ve většině případů jsou lodní motory v Norsku velmi solidní.Kdo chce může si přidat do 10%
Optimální podmínky teplota ,tlak a vlhkost vzduchu máme na moři v podstatě splněny mimo teploty, ale i ta je lepší spíš menší než větší.
Zde si všiměte, že mluvíme o maximální hodinové spotřebě.
Na hodinovou spotřebu tedy nebudou mít vliv ty veličiny, o kterých jsme mluvili u rychlosti.Maximální spotřeba zůstane stejná jenom jaksi neujedeme tu maximální vzdálenost při maximální rychlosti. A pokud nám podmímky nedovolí jet maximální rychlostí nemůžeme počítat s maximální spotřebou.
Abych to ještě trochu zkomplikoval, nejsme schopni při běžném provozu dosáhnout maximálního zatížení motoru. Tomu bychom se mohli přiblížit pokud bychom loď uvázali ke břehu a snažili se ho odtáhnout na moře,ale proto tam asi nikdo z nás nejezdí, že?
Ale pokud bychom za sebou táhli ve vlnách jinou loď,(což by jistě vedlo k zalití naší lodi vlnou) naše spotřeba by se u slabších motorů také blížila maximální.
Abychom to shrnuli,v praxi nikdy nedosáhneme maximální hodinové spotřeby. Mifakův vzorec rozhodně můžeme použít pokud plánujeme dlouhé několikahodinové přejezdy na plný plyn, kdy se skutečná hodinová spotřeba pohybuje na úrovni 60-80 % maximální hodinové spotřeby.Menší % bude u lehčích( hliníkových)lodí se silnějším motorem(40 a výš)větší u těžších (laminátových) se slabším motorem.
Snad je to teď jasné.
Mě by zajímalo, jak hledáš ten písek?
To je strašné monstrum. Neumim si představit, že bych si tohle přidělal na zadní čelo lodi.Má to dle mého odhadu min. metr na délku. Na to by motorák musel mít zadní bort skoro 3 metry.Jinam umístit to nejde, když je na tom echolot, nebo je to na veslici?
Díky Mifaku M, snad to některým pomůže pochopit, že když maj na laminátové lodi 9 ps motor a vezmou si 15 l nádrž benzinu, tak se asi nevrátí večer domů.
Ahoj, používám Garmin GPS map 60 CSx už několik let k plné spokojenosti, jen to má malý displej. Dnes už jsou i lepší.
Použij šňůru s větším průměrem. U slabé i malé poškození( odření) značně sníží její nosnost.Při nahazování tak těžkých nástrah nemá průměr na délku ani přesnost hodu zásadní vliv.Pokud nebudeš brzdit cívku navijáku rukou nemá ryba šanci se ti urazit, protože brzdy smekacích navijáků v té velikosti co uvádíš jdou dorasovat na max 10-12kg.Neznám konkrétně PENN Slamer 360 to bys zjistil u Michala, ale myslím ,že nebude výjimka. To je důvod proč někomu stačí slabší průměry.Karabina typ Crosslock to je ta se zámkama přes sebe na obrázku od FISH je roky osvědčená. Většinou realita daleko překoná uváděnou nosnost.Používám také 50-75 kg, protože do menších se pilkry špatně zapínají.
Háček byl původně určen pro chytání tichomořských lososů, protože normální háček se jim do čelisti špatně zapichuje.Norové ho hodně používají na longlinech ,protože se na něj ryba zasekne sama.Špička háčku při chytání musí zůstat volná.
Chytali jsme na Magnumy 14 special (rychle potápivé) obecňačky do 5kg na třiceti metrové hloubce. Šlo to lépe při tažení za lodí než při vláčce, protože při tahání je wobler pořád v pracovní hloubce.
-
AutorPříspěvky