Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
odpověď na: Jakou šňůru na lov se 100g pilkry a návazci na makrely do hloubek max. 70 metrů? #19128 1.4.2011 v 14:35
Na pilkrování používám Berkley Whiplash blaze ORANGE 0,24mm 37,80kg, na vláčení Berkley Whiplash blaze ORANGE 0,17mm 21,70kg. A kupuju tady:
http://myworld.ebay.de/corrycostrau/
a zboží si vyzvedávám na prodejně v Görlitz, my sudeťáci to tam máme kousek. Bez problémů zasílá do Česka. Ceny z eBay aukce jsou více než přátelské. Cca 2,50 Kč/m šňůry.
Čerstvá ryba nebo rychle zamrazená, bez nástřiků a dvou řádek Eček je vždycky bezva. Ale některé jsou přeci jen lepší:
1. ďas
2. platýzové všichni
3. kočka (Steinbeisser)
4. obecňačka
Na konci je keler nad 80 cm, to je “old cow”.8-O
1. Používat vždy fungující mozek.
2. Kontrolovat si loď, mít náhradní kanystr s palivem minimálně na cestu zpět.
3. V případě jakýchkoliv problémů s lodí (motor atd.) – mazat domů.
4. V případě, že začíná foukat – mazat domů.
5. V případě, že se žene stěna deště – mazat domů.
6. V případě, že od pobřeží natéká na vodu mlha – mazat domů.
7. V případě, že se stmívá tak, že přestává být vidět břeh, loď nemá předepsané osvětlení – mazat domů.
8. V případě, že se zdvihají krátké lámavé vlny – mazat domů.
9. Pak už jen vozit vesty, funkční telefon s plně nabitou baterií a uloženými čísly kolegů z jiných lodí, pana domácího a případně i dalšího souseda, GPSku (můžete se v mlze vrátit dom po své trase) a nebýt na vodě úplně ožralý.
10. Při průšvihu zachraňovat lidi, kašlat na lodě a vercajk. Před pár lety za našeho pobytu v Norsku skončili dva Němci – neutopili se (měli vesty), ale ve vodě “vystydli”, zatím co jejich kolegové zachraňovali loď.
Nakrmit racky, taky musí z něčeho žít….
Zásadně zpátky do moře, dostatečně daleko od přístavu. A co nejdřív, protože rackové jsou ochotni zalézt i do přikryté bedny a pak osrat celé okolí. Pod mořskou hladinou čekají davy strávníků. Myslím, že v Norském moři kolínka a knedlíky nic nežere, všechna havěť je masožravá.
:-E
Nechávám si všechno vyřizovat “na klíč” tady:
Dostanu vše v obálce do ruky za cenu, kterou bych měl, kdyby jsem si všechno vyřizoval sám přes internet. 🙂
V Česku uvádí Lowrance jako ofiko zastupotechnu tuto firmu:
J TUMA – RYBARSKY SPORT
STARE HODEJOVICE 370 08
+420 3828650
perfektní manuál zde:
http://www.lowrance.com/en/Downloads/Manuals/
sice anglicky, ale tak polopatický, že nelze nepochopit.:-D
Dnes dorazila zásilka dvou navijáků od výše zmíněného německého prodejce: Fin-Nor Offshore 5500 a Penn Battle 6000.
Fin-Nor: téměř kovářská práce, jedná se opravdu o stroj. Z plastu je jen vrtulka přední brzdy a držátko na kličce. Zbytek kov – nerez a hliník. Musel jsem mrknout do nitra – převody z oceli, ložiska ve velikosti jako pro motor z vysavače. Na patce má výrobní číslo, je možná registrace do systému zákazníků. Dokumentace: přiložena opozicovaná “skládačka” včetně odkazu na firemní e-shop náhradních dílů. A ten je plně funkční, lze složit naviják z náhradních kousků.
Penn Battle 6000: Nádherný těžký přívlačák, dodán včetně plnohodnotné náhradní cívky. Celokovové tělo působí robustně, kapacita monofilu 250 m/0,40 mm, takže předpokládám, že tam půjde umístit stejné množství 0,28 mm pletenky. Přiložena “skládačka” s pozicemi a čísly náhradních dílů. Pořízen za 89€, cena mi připadala velice slušná.
rastoSE napsal: Ak to zratate dostanete sa k sume, za ktoru by ste si kupili kvalitne vybavenie na vela rokov dopredu.
Máš recht, všechno, co jsem pořídil “výhodně” v začátcích mořského chytání, je dnes na smetišti dějin.
Koupil jsem (vydražil) tady:
http://shop.ebay.de/cyprusbiggame2009/m.html
za 116,65 € včetně dopravy. Z EU nehrozí žádné problémy s doplácením DPH.
Dostatek info je na jejich stránkách:
http://www.finnorfishing.com/default.html
A multiky Fin-Nor se prodávají na eBay.de kolem 200€, na eBay.com od 250 do 350 USD.
Na rybářských fórech v USA dost často srovnávají Penn Slammer s Fin-Nor Offshore nebo Ahab. Pokud je Penn Made in USA, jsou kvalitou srovnatelné přesto, že Penn má mosazné převody. Pokud je ale Penn z Číny (dnes údajně většina produkce – neumím posoudit), je Fin-Nor výrazně výš díky nerez oceli ve vnitřnostech. Někde na US foru (http://www.stripersonline.com/surftalk/) byly fotky rozebraného, údajně 1x ročně servisovaného a 20 let starého Fin-Nora a vypadal jako nový.
Tady je obrázek:
V Němcích jsem koupil naviják, který by měl být opravdu profi :
Fin-Nor Offshore 5500 (překlad vlastní, prosím o shovívavost):
Opravdový bojový stroj! Kdo chce lovit obří ryby, nepotřebuje jemné navijáčky. Nezajímá se ani o počet ložisek nebo malou hmotnost navijáku. Spíše ve svém výběru hledá naviják, který ho nenechá ve “stychu”.
Fin-Nor Offshore je ten správný bojový stroj. Ne luxusní, ale místo toho jednoduchý a robustní! Zpracování a použité materiály jsou jedinečné na celém světě, žádná jiná značka nemá více světových rekordů.
Technická data:
Tělo, boční kryty a rotor vyrobeny obráběním z hliníku.
Převodová kola strojově frézovaná z nerezové oceli, žádné tlakové odlitky.
Hlavní osa z masivní nerezové oceli.
4 dvojitá průmyslová oboustranně chráněná kuličková ložiska z nerezu.
Kované hliníkové cívky.
Extra velký multi-diskový brzdový systém
Line kapacita: 280m /0,40 mm
Převod: 4,7:1
Hmotnost: 760 g
Odkaz na web:
kim napsal: Co se týká konzumace ryb, o tom není třeba pochybovat. Moji dloholetí přátelé, co jezdíme do Norska preferují ryby ke konzumaci o velikosti 60-85 cm co se týká tresek. Mají prý nejkvalitnější svalovinu.
Mohu potvrdit. Keler nad 100 cm délky je “old Cow”, na rozdíl od obecňačky, která i přes metr má výborné maso. Z kelera je nejlepší hřbetní filet tak do 80 cm délky. Zásadně neřežeme filety z břich, jednak maso za nic nestojí a pak bývá (každý rok je to jinak) červivé. Apropo: víte někdo, co to mají treskovité ryby v mase a játrech za drátovce?
-
AutorPříspěvky