Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
kulik napsal:
Jirko, nech toho už slintám.
husky19 napsal:
2 meky i ostatní.
Asi jsem to tu už psal, ale také to nechci hledat.
Čerstvé makrely nafiletovat a dobře omýt. Zasypat solí na 1-2 dny. Pustí hodně vody a budou dobře držet pohromadě. Poté omýt a dát na 1 den do octa. Neředěný 8% přímo z obchodu. Používejte klasický kvasný, který mají všude. Nakrájet cibuli (hodně, hodně, hodně) na jemná kolečka a mrkev. Mrkev je tvrdá, proto doporučuji lehce povařit. Můžete spařit i cibuli, ale není to důležité. Vyrobíte nálev jako na okurky dle své chuti. Já používám o málo sladší než na okurky. Naskládat do nádoby (nejlépe kamenina, nebo sklo) prokládat cibulí a mrkví a nakonec zalít studeným nálevem. Nechat odležet a dle mých bohatých zkušeností je možné už za několik dní jíst. Za pobyt v Norsku je stíháme jíst i během pobytu.
Buď je konzumujeme bez další úpravy, nebo nakrájíme spolu se zeleninou a přidáme majolku s tatarkou a máme skvělý rybí salát. K tomu vyndat z trouby čerstvé rohlíčky a nemá to chybu. Někdo přidává i velmi jemně krájené zelí, ale já dám raději víc cibule. Záleží na chuti.
Zajímá mne,jak to lovci Sim a elem dělají s limty 15 kg filet na osobu,když vidím ty kvanta ryb a hory fletů. kedlobak
lacoh napsal:
kedlobak napsal: na trajektu se necítím bezpečně od lonska,stačí mít půjčené auto v takovém techn.stavu jako jsme ho měli my ! kedlobak
To však už nie je o bezpečnosti na trajekte, ale o spoľahlivosti požičaného auta. Vlani z Bakkanu partia zo susednej chaty tiež prišla domov z Poľska na odťahovke. Na autách od Nakiho sa to stať nemôže, za tie minulé roky šlapali vždy spoľahlivo.
To je jasné,ale vyloučit tuto situaci nikdy nemůžeš,ani u nových vozů.Nakonec ten požár trajektu také údajně začal v místech zaparkovaných vozů/kamionů/.
tu nerez: na trajektu se necítím bezpečně od lonska,stačí mít půjčené auto v takovém techn.stavu jako jsme ho měli my na Bakkan a začne nám klidně hořet i na trajektu.Nám naštěstí začala hořet pojistk skřínka až na parkovišti v NO,ale nebyli jsme u toho a tak jsme se k autu dostali až po zásahu hasičů.Být to na trajektu ?! kedlobak
Doprava na ryby do Norska je i pro nás problém,letos na Bakkan dokonce obrovský,nemá cenu to dál rozepisovat.Takže typy třeba v Kv. a Plz.kraji by se hodily.Naki je fajn ale i pro mne to znamená jet do Brna autobusem,pak zpět jeho autem a opět auto vrátit a jet zpět autobusem z Brna. Kedlobak
Ahoj.Byli jsme na Bakkanu poč července,jak zde tak i jinde ukázky velkých ryb,ale nikde ani zmínka o jejich červivosti.zvl.tresek.Nejde jen udělat filetu a prohlédnout ji,ale trochu rozkrojit a dívat se po červech i uvnitř. Nebo to neřešíte? My jsme už ani větší tresky nebrali a dávali zpět moři. Makrely a polaci v pořádku.A také když vidím ta kvanta nachytaných ryb,tak o limitech nemůže být ani řeč.Co vy na to? kedlobak
TO VYDRA: kudy jste jeli Švédskem ? Já to vidím po E45 do Malung a pak po 311 na norské hranice, po 84 dále směr Trondheim. Jeli jste také tak ? kedlobak
Dobré zkušenosti s Angel Domane. kedlobak
ad Jidřich,Harty atd Příští rok určitě,sice jsem v Praze byl,ale rodinné povinnosti musely dostat přednost.Kedlobak
jigin1 napsal: Tak kluci dáme znovu povídaní o Polacích….Lov Polaků na mělčinách.
Mnozí mi dáte za pravdu,že lov Polaků na mělčinách patří k jedním z nejhezčích zážitků z Norska.Vidět, jak vám Polak zaútočí na nástrahu v akvárku pod člunem a ještě k tomu pořádnej klacek,tak věřím že si na to spomenete i u vánočniho stromečku
Horší to je když ho vidíte a tu nástrahu vám jen sleduje.Jedenkrát,dvakrát….a pořád jenom zkoukne, něco si pomyslí a pluje dál.To jsou adrenalinové situace, kde se nejvíc probouzí lovecká vášeň.Pro tohleto sem si lov Polaků zamiloval.V situaci okukování nástrah musí nastoupit vysoká škola rybařiny.Právě veškeré zkušenosti a rady, které člověk nazbíral pomůžou k úspěchu.V takových situacích nastáva na lodi chaos. Všichni kdo takovou rybu vidí, tak se snaží nabídnout tu svoji nástrahu,dochází k rychlým výměnám gum,pilkříků a všeho možného…Když se věnuji Polakům většinou mám připravené dva až tři vláčaky.Každý je jinej.prvý těžší 20-6Ogr se šnůrou používam na příboj,druhý 10-40gr s vlascem na mělčiny a třetí 5-20gr na těžké podmínky….Těžké podmínky u Polaků považuji bezvětří,ostré sluníčko a totálny olej…tam používam fluocarbon.letos sem poprvně používal i Nanovlákno,ale topopíšu později..Když nastane situace,že vidíte ryby a neberou, je potřeba všechno zjemnit.nastupují ty nejlehčí věcičky které se do norska vozí.Někdy se dostávam až na 6gr.zátěže a 0,16 vlasec…z toho množství hodin zkoušení a testování, je tohle hranice, pod kterou se už nedá jít..Máte sice zpousta ryb na prutu ale ztracených ryb je daleko více…Samozřejmě je potřeba zmenšit nástrahy.Tyhle ryby jsou už většinou po hodech, které sme prošvihli a jenom tak brouzdají a podle nálady něco zobnou…v tyhletych situacícch používam malé streamriky a malé gumi.povětšině benja od relaxu č.1 4cm v přírodních barvách rybiček.Tu se mi neosvědčili pilkříky.ty nejmenší se špatně ovládají a nepracují tak jak by měli.osvedčili se také různe plandavky a dokonce třpitky,které používam běžně na sladkou vodu.No předcejen, moji srdcovkou je flashjig a streamer.Po takovém zjemnění docházi k podstatnému navýšení záběrů a zdolaných ryb.Je ovšem potřeba počítat i z množstvým ztracených ryb.předsa je nějaký ten Polak zaleze do chaluh a toje na jemný cajch většinou závérečná.v takovýto situci pomůže otevřít cívku a polak si sám vyleze ale většinou je to ztracená ryba.Jinak většinu Polaků se strácí kůli špatně nastavenej brzdě.Polak je ryba která podniká prudké výpady při zdolávaní a na jeden zátah si i 60cm ryba veme 10m vlasce.Nevěřili by ste ale největší příčinou jsou vázky….Stáva se to imně, že po utržení vázky a navázaní nový nástrahy zapomenu nastavit brzdu a hned další ryba jde do pr…e.Tehdy si i já nadávam no hlavně že vždy všechny poučuji, aby si nato dávali pozorNa zdolávaní rozhodně doporučuji používat podběrák.Gafováni Polaka považuji za nedůstojné pro tuhle rybu…Přece jen Lov polaků je nejbližší způsob mořského rybolovu tomu sladkovodnému a taky sem nikdy u nás neviděl gafofat boleny nebo candáty…používam klasický plavačkový okrouhly podběrák s pogumovanou sítkoua 1M dlouhou rukojetí…vrele doporučuji…cos týče samotné montáže nástrahy,jak sem psal minule nepoužívam obratlíky..a v těžkých podmínkach sem o tom přesvědčen že je to rušivý prvek na nástraze…v minulosti sem používal před hlavní nástrahou přívěs malého streamrikuasi 1m daleko už sem o tom psal v minulosti.Super sestava ,ale za největší problém považuji když se na obě nástrahy pověsí polaci.V 90 procentech sem přišel o oba.Když sem udělal hrubší návazec, tak to nebylo ono.špatně to všechno pracovalo a záběru bylo podstatně míň.Tak sem od dvou zápřahu upustil pokud nenajdu způsob jak zamezit utržení montáže….když vidíte polaky a neberou pomůže necchat nástrahu padnout na dno chvíli počekat a pak ji prudce zvednout a rychle navíjet.Většinou dojde k výpadu Polaka těsně pod člunem a o rodeo je postaráno.Letos se mi i kamarádum stalo,že Polak vylít za nástrahou až ven z vody a ve výskoku ji vzal.jěště ted se mi třesou kolena jak sem se lek…
Prodám elektrický naviják Banax Kaigen 500 XP včetně navinuté šnury Shimano ,českého návodu a gelové baterie,vše 1x v NO ,cena 5 000,-
mobil 607 583 810 kedlobak
Ale ne,letos Soroya a příští rok opět Bakkan,tak špatně jako vloni tam být pořád nemůže.Kedlobak
Bakkan za 640 eu je nemožné.My vloni jen Ben 201 EU,- benzín lodě 330 EU,nafta ford 18 500 kč nájem Fordu 19 200,- pojištění 7500,- mýtné 1800,- trajekty 6200,- + jídlo pro 6 osob.kedlobak. Celkem 21 tis osoba.
Pojištění Allrisk rybářské,,standard,evropa,2 osoby,18 dní,7/2012
3 564,- kedlobak
Cena: 6 osob, pronájem Ford 19 200,- , nafta ford 24 000,- pobyt 2017 EU,benzín lodě 126 EU,trajekty 3340,- pojištění 3500,- Allrisk 2 osoby,jinak Allianz 4 osoby 2100,-,+ autopass + jídlo.Celkem ta sranda stála 130 tisíc. kedlobak
-
AutorPříspěvky