Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Spotřeba benzínu lodi a rychlost
- Toto téma obsahuje celkem 107 odpovědí. Do diskuze (26 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel shark a poslední změna proběhla před 13 roky a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#17066 1.2.2011 v 20:21
2 sroubek
nahodou nevis typ jachty ?
#17067 1.2.2011 v 20:57Spotřeba benzínu za hodinu, mě nikdy nezajímala, důležitý je pro mě, jestli mám dost na to abych se vrátil, tzn. používat “selskej” rozum a velký respekt k živlům okolo nás. Jestli se první den v nové lokalitě vydá někdo 10km na volný moře bez předchozích zkušeností s lodí, tak v Norsku na moři a možná i na tomto světě, nemá co dělat.
#17069 1.2.2011 v 21:072 encovany
Hodinova spotreba je nemene dulezita (mozna bych rekl ze i dulezitejsi) jak spotreba na 1 km.
#17070 1.2.2011 v 21:34Tak jinak – když vyjíždime někam dál, máme plnou nádrž, pokud by v nádrži došel benzín, máme sebou rezervu ( obsah nádrže + jeden kanystr asi 20litrů) Pokud by nám došel benzín před prvním dolití, již dále nepokračujeme v plavbě od základny, ale obracíme o 180 stupnů a vracíme se zpět. Z tohoto příspěvku je snad jasný, že pro mě není rozhodující spotřeba za hodinu či kilometr, ale dostatek paliva na návrat zpět. Podrobněji to neumím podat.
#17071 2.2.2011 v 0:37To Shark:
Kdyby jsi si aspoň pořádně přečetl co jsem napsal ,než budeš někomu dávat do zubů, tak bys pochopil, že lodní motor je od výrobce nastaven kousek za otáčky maximálního výkonu z hlediska kroutícího momentu tedy síly ( kroutící moment je schopnost motoru překonávat odpor). Přesněji tam, kde je optimální kombinace výkonu a síly (dále optimum).Hranice maximálního výkonu je asi o 5-7 procent výše a pak už jsou jen ty max. otáčky do kterých ještě dojde k poklesu max. výkonu o cca 10%.Toto všechno u motoru, který točí 8000 ot. min (dvoutakt) nastane během posledních 1700 ot.min. Ovšem kroutící moment nám během toho klesne o 15-17%, ale spotřeba paliva nám roste až do max. otáček.
Od hranice optima už by loď do max. otáček, díky obrovskému odporu vody a velkému poklesu kroutícího momentu, nejela rychleji pouze by se neúměrně zvýšila spotřeba.Až o 25(30)%. U aut je to jinak, tam není ta voda.
Tady máš také vysvětlení toho proč tvé V8 5,8 l o výkonu, jak píšeš dejme tomu 200 koní, má menší spotřebu než 200k závěsný motor V6 3,3l.Jak říkají amíci, objem ničím nenahradíš. To platí právě pro ten kroutící moment, o který u motorů obecně jde. Ten je u tebe pochopitelně mnohem vyšší a proto má s tvou lodí mnohem méně práce než závěsná V6.Proto i v autech vítězí diesly, velký krouťák z malého objemu = malá spotřeba.
Maximální možná hodinová spotřeba, kterou udává výrobce, se u každého motoru stanoví ve zkušebně na motorové brzdě spolu s výkonovými křivkami a je na hony vzdálená spotřebě skutečné, stejně jako Mifakova rovnice. Proto můžeme obě hodnoty klidně použít pro výpočet spotřeby paliva na den, jelikož v praxi nejsme schopni nikdy tak vysokých spotřeb dosáhnout.Skutečná spotřeba bude na úrovni 60-80 % těchto hodnot na plný plyn, ale to už jsem psal.
Aby nebyla mýlka,plný plyn je plný plyn= max.rychlost= max.spotřeba to platí pro všechny loďě, které nejdou do skluzu.U těch druhých to platit nemusí. Za 81. Čus
#17072 2.2.2011 v 0:49To Kejra: Počítej 10-11 l/hod plný plyn ve skluzu a kolem 6 l/hod popojíždění u dvoutaktu.U čtyřtaktu 8 a 5 l/hod.
#17074 2.2.2011 v 9:14To Encovany
plný souhlas s tebou,psal jsem o tom hned na začátku.Ale některým je to márné říkat,pořád budou točit o důležitosti výpočtu,protože si to nedávno našli na netu,byť do té doby jezdili úplně stejně,jako ostatní.Tvých pár vět dalo lidem více než mnohá story na půl stránky.Je to boj s větrnými mlýny,pocit vlastní důležitosti vítězí nad jednoduchostí a zdravým rozumem.A tímto končím k tomuto tématu.
#17075 2.2.2011 v 12:10a ještě jedna věc…než vyjedete na moře,zkontrolujte si prosím,zda máte v lodi obě “vesla” 😎
#17076 2.2.2011 v 12:23… a mobil nebo vysílačku ….
#17078 2.2.2011 v 14:10#17079 2.2.2011 v 14:21Tahle je o ničem a nemá konce.Já jezdím do Norska od 92 roku,a ještě se nám nstalo že by došel benzín.O no je to otom že se musí někde o lod starat a senemusím starat jestl se v pořádku vrátime do přístavu:-D:-D
#17080 2.2.2011 v 14:23http://www.yamaha-motor.com/outboard/products/perfbull.aspx?ls=outboard
doufam ze tenhle odkaz da na spravnou miru blaboly o maximalnim vykonu a optimalnich otackach.Taky rozdil spotreby je myslim dostatocne jasny!
Muze taky napovedet pro orientaci o spotrebe lodi…ovsem pozor!!!!
testovane motory jsou nove a moderne,i u 10 let stare technologie muze bejt spotreba i jednou takova…a u stareho vylitaneho dvoutaktu klidne i o 200% vyssi!taky bacha na mnoho dalsich ,,detailu,, rozhodne Nepouzivat pro nejake vypocty pred tankovanim!
Maximalni spotrebu (i hodinovou) lze podle mich skusenosti lechce prekonat!!!Na to taky nezapominat!
#17081 2.2.2011 v 14:26to Dedku:-D
ja myslim ze tema je OK8-)
nejake to planovani a pocitani pred odjezdem je z duvodu abstinence uplne pochopitelne….
Jde jen o to aby to lidicky nevzali moc vazne az budou tankovat doopravdy
:-S
#17083 2.2.2011 v 14:42to sharku Tuhle debatu když sledují co jedou poprvé tak stoho mají pěkný guláš.Jemi jasné že šlo spíše kolik projezdí.Ale zase je to o kapitánovi lodě jakým stylem jezdí.A nelitat po moři jako čamrda:-P
#17087 2.2.2011 v 16:33Dotaz pro pana Dedek.Nebyli jsme spolu v 92 v Halse u Korlíňáků?
A pamatujete si na ty loďky s motorem asi tak 3hp do kterých,když jsme nalezli 3 tak jsme se pomalu topili?Tam byl servis na který každý jen tak hned nezapomene:-)):-x
-
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Spotřeba benzínu lodi a rychlost