Přejít k obsahu
  • Co s sebou do Norska
  • Celní předpisy Norsko
  • Vývozní kvóty
  • Důležité informace
  • Pojištění
  • Příliv a odliv
  • Aktuální počasí
  • Recepty
  • GDPR
  • VOP
Hasvik, NO
temperature icon 13°C
jasno
Trondheim, NO
temperature icon 19°C
polojasno
Oslo, NO
temperature icon 13°C
déšť
Bergen, NO
temperature icon 13°C
déšť
Malé, MV
temperature icon 29°C
polojasno
Přihlášení / registrace
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • Diskuze
  • Kontakt
E-shop
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • E-shop
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • E-shop
  • Diskuze
  • Kontakt

Spotřeba benzínu lodi a rychlost

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další »
MifakM
26.01.2011 ID: 524363

Při brouzádní po internetu jsem narazil na fórum, kde je uvedeno jak spočítat předpokládanou spotřebu a rychlost lodi. Bohužel je jen v eng. jazyku.

Spočítat rychlost je trochu složitější. Ovšem nic, co by se s kalkulačkou zvládnout nedalo.

Je potřeba pouze znát :

- celkovou hmotnost v kg

- HP motoru

- faktor profilu dna lodi (c)

Rychlost(v km/h) = ((HP/hmotnost)^0.5)*c

pozn.: stříška ve výpočtu je mocnina = HP/hmotnost umocňujeme na 0,5

Příklad :

Hmotnost lodi (včetně posádky) = 1580 kg

HP = 90

c = 195

U lodí používaných v Norsku je faktor c = 195. Na tom anglickém fóru jsou všechny parametry vztažené k anglickým jednotkám (tedy hmotnost v Librách, rychlost v mílích/hod a jiná kostanta. Já ji přepočítal tak, aby výsledek vycházel v km/hod.

Rychlost(v km/h) = ((90/1580)^0.5)*195 = 46,5 km/h

Odkaz na FÓRUM

Výpočet je samosebou přibližný a je vypočítána MAXIMÁLNÍ rychlost. Dá se s ním pracovat v některých plánovačích námořních tras.

====================================================

Výpočet spotřeby je jednoduchý.

Výpočet vychází z tzv. BSFC (brake specific fuel consumption), která je pro dvoutaktní motory 0,55 lbs/HP/hod při optimálním výkonu. BSFC se ale mění s výkonem motoru, takže při použití vyššího výkonu (vyšší rychlosti jak optimální = přidávání plynu) BSFC roste. Optimální výkon motoru (respektive křivku výkonu) naleznete v prospektech od daného typu motoru, nebo na stránkách jejich výrobce.

Hmotnost paliva/hod (v kg) = HP * 0,55 * 0,454 (převod liber na kilogramy)

Hustota benzínu = 0,75 kg/l

Objem paliva/hod (v l/hod) = Hmotnost paliva / 0,75

Příklad :

Motor 90 HP

Hmotnost spotřebovaného paliva = 90 * 0,55 * 0,454 = 22,473 l/hod

Spotřeba v literch/hod = 22,473 / 0,75 = 29,964 = 30 l/hod

Odkaz na FÓRUM

Výpočet je samosebou přibližný, ale dá se s ním pracovat v některých plánovačích námořních tras.

0
Odpovědět
sroubek282
31.01.2011 ID: 1016996

Pokud jedu lovit ryby a jedu za svým snem,tak určitě nebudu počítat kolik mi sežere motor benzínu,jedu tam jednou za rok a ještě počítat kolik a za kolik tak to teda v žádném případě.....

0

Odpovědět

kim
31.01.2011 ID: 1016997

Musím podpořit názor Rk. Jsem technický antitalent, ale se zájmem jsem četl příspěvky v této rubrice. Věcná nikoliv osobní výměna názorů a zkušeností je kořením těchto stránek. Je dobré, jestliže se mezi diskutujícími najdou jedinci, kteří jak se říká "něco vyšťourají" a předestřou to nám ostatním. Záleží jen na každém co si z uváděných informací pro sebe vezme.

0

Odpovědět

stipko
31.01.2011 ID: 1016998

Tak neviem, ale príde mi, že vedieť aká je spotreba lode na mori, je dosť užitočná.

Neverím, že nikoho nezaujíma, akú ma spotrebu jeho auto. A to sú benzínky na každom kroku. Nieje to tak dávno, ale aj dojazd auta na nádrž bolo treba vedieť.

Ak to tak nieje, tak si to zhrňme.

Pre bezpečnú plavbu musím mať poučených ľudí na lodi, musím vedieť, aké bude počasie, či sa nebude meniť tlak a s tým aj vietor, musím mať záchranné vesty, veslá na lodi ale spotrebu motoru vedieť nemusím?

Určite ako začiatočník, alebo minimálne prvý deň na nových lodiach, je táto otázka na mieste. To, že mám v lodi rezervu, ešte neznamená, že do večera vydrží.

Myslím, že hodinová spotreba je dosť dôležitá. Ako sa k nej dostať, je na každom z nás. Ak to vie Nor, fajn. Ak aspoň trochu platí vzorec od MifakM, tak je to tiež fajn. Ak má niekto iný postup zistenia spotreby, tak sem s ním.

Ale s Nórmi mám skúsenosť, že po otázke, aká je spotreba, sme dostali približnú odpoveď, že to vydrží! Ale, Langsam....

:-D

0

Odpovědět

sroubek282
31.01.2011 ID: 1016999

[citace]stipko napsal:

Tak neviem, ale príde mi, že vedieť aká je spotreba lode na mori, je dosť užitočná.

Neverím, že nikoho nezaujíma, akú ma spotrebu jeho auto. A to sú benzínky na každom kroku. Nieje to tak dávno, ale aj dojazd auta na nádrž bolo treba vedieť.

Ak to tak nieje, tak si to zhrňme.

Pre bezpečnú plavbu musím mať poučených ľudí na lodi, musím vedieť, aké bude počasie, či sa nebude meniť tlak a s tým aj vietor, musím mať záchranné vesty, veslá na lodi ale spotrebu motoru vedieť nemusím?

Určite ako začiatočník, alebo minimálne prvý deň na nových lodiach, je táto otázka na mieste. To, že mám v lodi rezervu, ešte neznamená, že do večera vydrží.

Myslím, že hodinová spotreba je dosť dôležitá. Ako sa k nej dostať, je na každom z nás. Ak to vie Nor, fajn. Ak aspoň trochu platí vzorec od MifakM, tak je to tiež fajn. Ak má niekto iný postup zistenia spotreby, tak sem s ním.

Ale s Nórmi mám skúsenosť, že po otázke, aká je spotreba, sme dostali približnú odpoveď, že to vydrží! Ale, Langsam....

[/citace]

Máš pravdu,ale myslel sem to tak,že nebudu šetřit na benzínu,když tam budu...

0

Odpovědět

stipko
31.01.2011 ID: 1017000

O peniaze tu nejde.

Úplne súhlasím s tým, čo si napísal vyššie.

Len tú pasáž, "jeden krát v roku", by som zmenil....:-D

0

Odpovědět

Radislav Kryl
31.01.2011 ID: 1017004

Pánové, tady nejde o to kolikrát do roka a za kolik, ale o to aby jste se nepřidali k těm našim sportovcům, co se snažili zlomit rekord v pádlování kolem Smoly a potom je hedala celá záchranářská letka.:-P

0

Odpovědět

kraken
31.01.2011 ID: 1017006

To shark:

Já jsem Mifaka necitoval, on to překládal z angličtiny jak napsal a má tam pár nepřesností, ale nic zásadního. Teď už je diskuse jen o slovíčkaření.

K tomu optimálnímu výkonu.Je to okamžik, kdy se protne křivka maximálního kroutícího momentu a výkonu při určitých otáčkách a právě sem výrobci lodních závěsných motorů nastaví max.otáčky při plném plynu. Z toho vyplývá, že u lodního závěsného dvoutaktního motoru motoru je to nastaveno tak, že optimální výkon je roven maximálnímu výkonu omezením max. otáček motoru.

Pochopil jsem,že spotřebu neřešíš, pokud jezdíš na ryby lodí s benzínovým vestavěným motorem V8 o obsahu 5,8l tak to nepotřebuješ.

Jenom bych chtěl vidět jak tuhle loď tlačí ve vlnách domů 9 ps motor

0

Odpovědět

ZM
31.01.2011 ID: 1017007

[citace]zdeneko napsal:

Upíre, nic jsi nepochopil.

Nevím co je růstat v pozadí, ale kdo chce, pochopí, že to němělo býti oslovení nikoho konkrétního(proto je to v uvozovkách) a už vůbec jsem se nechtěl nikoho dotknout. Byl to spíše povzdech, nebo něco jako " do prdele". V diskuzi o spotřebě benzínu v této chvíli už v postatě jde pouze o to jak "neztratit tvář".

A upřímě: neznám tě, ale podle tvého vzkazu jsem rád, že na tvé úrovni nejsem. [/citace]

Já jsem způsob tvého povzdychnutí,výrazové prostředky,také nepochopil.

Většina z nás kdo jezdí déle do Norska zhruba ví,kolik spotřebuje benzínu.To že se bere další nádrž je pro nás normální,někde je to i povinné.Že někdo chce matematicky vyjádřit předpoklad spotřeby je v pořádku,ať se s tím počítá. Co mě překvapilo a poučil jsem se,je deformace nádrže, nikdy jsem se s tím nesetkal,ani jsem o nikom nevěděl,komu by se to stalo.

Možná by stačilo,udělat tabulku přibližné spotřeby motorů za běžných podmínek.To aby byla diskuze pozitivní a přínosná.

0

Odpovědět

shark
31.01.2011 ID: 1017008

to stipko

znat spotrebu lodi je nejen uzitecne ale i dulezite!

Tahle debata ale neni o tom...

Spis se toci kolem toho jestli je rovnice co uvadi autor pouzitelna.

A to podle mne neni,je prilis univerzalni...neco takoveho nebude pracovat pro vypocet spotreby auta...a pro lod uz vubec ne!

0

Odpovědět

shark
31.01.2011 ID: 1017009

to kraken

Naprosto nemas pravdu v tom ze vyrobci nastavi motor tak aby optimalni vykon byl ,,plnym plynem,,!!!!Zde je velkej rozdil...rozhodne maximalni vykon je daleko nad tim optimalnyn,pricemz maximalni otacky jsou jeste vyssi nez pri maximalnim vykonu!

Spotreba vestavene V8 o vykonu treba 200hp je bezne o dost nizsi nez u zavesneho motoru 200hp...a spotrebu resim , hlavne kuli tomu ze stravim na vode tak 100dni v roce...

9hp zachrannej motor neni na lodi kuli bezne plavbe,ale divil bi jsi se jak s beznou 24ft lodi hejbe...

0

Odpovědět

kraken
31.01.2011 ID: 1017013

To Shark :

Ano máš pravdu v tom , že maximální výkon je nad tím optimálním, a že motor dosáhne max.výkonu dříve než max. otáček.O tom není sporu.

Tedy dám příklad. Motor točí max. 8000 ot/min, dosahuje maximálního výkonu 76 koní při 7200 ot/min. maximálního kroutícího momentu 103 NM při výkonu 70 koní dosahuje při 6300ot./ min. Od výrobce omezeny max.otáčky při plném plynu na 6500 ot.min. Bavíme se o dvoutaktu. Já nepsal nic o běžné plavbě, ale o záchranné plavbě ve vlnách s 8m lodí vážíci min 2t. Pojďme se na to už vykašlat. Řekl bych ,že už tady nic nevyřešíme.8-O

0

Odpovědět

Michal
31.01.2011 ID: 1017014

Zdeneko,

ne růstat,ale zůstat,má chyba,ale že nedokážeš přečíst v povzdáli,za to opravdu nemohu :-P.A s Krakenem nelze než souhlasit,mnoho lidí spousta názorů a zkušeností a žádné řešení,každý má kousek své pravdy a záleží,jestli je ochoten vstřebat i kousek té toho druhého.Všem šťastnou plavbu.

0

Odpovědět

stipko
31.01.2011 ID: 1017015

To Shark:

Ak máš niečo presnejšie alebo použiteľnejšie, tak sem s tým.

0

Odpovědět

sroubek282
31.01.2011 ID: 1017017

tak co kluci,budem se tu pořád dohadovat,jak na jiném nemenovanén webu?Je to pořád dokola myslím.

Když vyjedem na moře v Norsku,tak je trochu třeba vědět kam pojedem,jak tam dlouho budem a určitě mít u sebe zásobu benzínu,pokud plánujem být dýl na moři nebo ve fjordu.Myslím,že nikdo z nás není odborník na kroutící momenty,výkon motoru atd...,určitě se tu někdo najde,to jo.

Takže,můj názor,než vypluju,mrknu sa kolik je benzínu,když budu celý den na vodě,tak si vemu rači kanystr a je to....

Nebo ne?

0

Odpovědět

stipko
31.01.2011 ID: 1017024

jj

A pre prípad, že by to niekomu nevyšlo, tak nejakú plechovku pivečka, nech má dosť energie pri veslovaní :-P:-P:-P

Šroubku, máš pravdu. Táto diskusia už asi nič nové neprinesie, možno tak štátnicu z fyziky.

0

Odpovědět

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Další »
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Přihlásit

Jsme tu pro Vás! Stačí vyplnit formulář nebo nám zavolat.

+420 776 845 524

Souhlasím se zpracováním osobních údajů dle GDPR.

Souhlasím se zasíláním marketingových a reklamních sdělení.

Rybářské sny se plní daleko na severu...

Menu

  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • Diskuze
  • Kontakt
  • Články
  • Lokality
  • Půjčovna
  • Servis
  • Fotogalerie
  • Rekordy
  • Soutěže
  • Diskuze
  • Kontakt

Lokality

  • Nordkapp
  • Steinsvik
  • Lofoty Nappstraumen
  • Vingsand
  • Dyrsfjord
  • Bakkan Wahl
  • Soroya
  • Havoya
  • Tanzanie
  • Madagaskar
  • Maledivy
  • Chorvatsko
  • Honduras – Roatan

Partneři

Kontaktní informace

  • SIMCO CZ, s.r.o
  • IČ: 284 90 665
  • DIČ: CZ284 90 665
  • Dolní Lhota 11, 67801 Blansko
  • rybolovnorsko@gmail.com
  • +420 776 845 524
  • Zásady zpracování osobních údajů
  • Všeobecné obchodní podmínky

© 2025 Rybolov Norsko | Všechna práva vyhrazena.