Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Spotřeba benzínu lodi a rychlost
- Toto téma obsahuje celkem 107 odpovědí. Do diskuze (26 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel shark a poslední změna proběhla před 13 roky a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#16929 29.1.2011 v 15:52
2 shark
Vsechno co jsi vypsal je super, ale ja se celou dobu bavim o maloobjemovych benzinovych motorech (vetsinou zavesny Yamaha Four Storke Midrage pripadne Yamaha Four Storke Jet Drive) a standarndich lodich s trupem ve tvaru “V” – pouzivanych v Norsku. Vsichni kdo tam jeli vi o jakych typech se bavim (Kvaerno-alu, Oien, Uttern, Rana)
Dalsi vec vse co pises ma povetsinou vliv na maximalni rychlost a tedy kilometrovy (u Vás v milých) dojezd lodi, ne na hodinovou spotrebu (ktera se pocita v jednom z tech vzorecku).
#16936 29.1.2011 v 17:31To MifakM,
trochu ses do toho zapletl,ale jednou najdeš určitě cestu ven.Hodně štěstí.;-)
#16946 29.1.2011 v 23:16to MifakM
prave proto je ta rovnice k nicemu….mame maloobjemovej(slabej)motor…vypocitas hodinovou spotrebu za idealniho pocasi pri ,,optimalnich otackach,,(nekde na ,,pul pynu).Ale ejha vono fouka,jsou vlny,zacnul priliv a mame proudy…takze budto tam dame plnej plyn(a hodinova spotreba bude o 200% vyssi) nebo se treba ani nehnem z mista…a k cemu pak nam je ten vypocet ted?!:-P
A jeste mam dotazz,Norove vazne pouzivaj dvoutakty?!8-O
#16947 30.1.2011 v 7:182 shark
Norové jistě dvoutakty nepoužívají, ale často je půjčují Čechům.:-P
#16950 30.1.2011 v 9:41Beru nadnesený humorný pohled na tuto problematiku,ale stačí se podívat např.na nabídku DinTuru,jaké jsou tam lodě.A pro změnu Dancentra.Určitě nejsme jako Češi v nabídce diskriminováni,stejné lodě nabízejí i Němcům a dalším národům…to pro Sharka,pro vysvětlení. Když už jste v tom technickém hodnocení,zhodnoťte používané motory.kdo tomu tedy rozumí. ?
Díky! :-P:-|
#16981 30.1.2011 v 23:17Pane shark váš dotaz o dvou-taktech mě trochu udivil. Proč by je nepoužívali? Pokud vím tak je vyrábí a prodává téměř každý významný výrobce. Třeba Mercury má svou řadu Optimax a ten je zrovna americký pokud mě paměť neklame. Yamaha má své modely také stále v nabídce a Tohatsu ve větším výkonu dělá jen dvoutakty.A pokud chcete mohu vám jmenovat další. Tak co je za problém?
#16982 30.1.2011 v 23:29¨začíná to být zajímavé “vy kokoty”. Dlouho jsem z povzdálí sledoval, ale už ho nechte, prosím. Mifak se snažil pouze vymyslet nové téma a ono už tady toho bylo hodně napsáno a tak se úplně netrefil.
#16983 31.1.2011 v 0:29To se nám to pěkně zamotalo. Někteří napsali deset příspěvků o ničem a někteří nám míchají brambory s jabkama a házejí to Mifakovi za dobrotu na hlavu.
Takže to musíme trochu rozmotat.
Rychlostí se zabývat nebudeme. Ta je opravdu jen čistě teoretická. Rychlost jsem schopen si opravdu zjistit až na místě u konkrétní lodi. Vyjedu z přístavu na volnou vodu,zapnu GPS, pokud to podmínky na vodě dovolí dám plný plyn a už to vidím. A za pět minut může být všechno jinak( vítr, vlny, proudy,příliv, odliv,voda v lodi, bedny plné ryb atd,atd,atd).
To se spotřebou je to jinak.To o čem tady píše Mifak je maximální hodinová spotřeba pro motor o daném výkonu při maximálním zatížení v optimálních podmínkách.
Prakticky maximální možná spotřeba motoru. Tu nejvíce ovlivňuje pouze výkon motoru.
Stáří nebo raději opotřebení motoru bych pominul, neboť si myslím,že ve většině případů jsou lodní motory v Norsku velmi solidní.Kdo chce může si přidat do 10%
Optimální podmínky teplota ,tlak a vlhkost vzduchu máme na moři v podstatě splněny mimo teploty, ale i ta je lepší spíš menší než větší.
Zde si všiměte, že mluvíme o maximální hodinové spotřebě.
Na hodinovou spotřebu tedy nebudou mít vliv ty veličiny, o kterých jsme mluvili u rychlosti.Maximální spotřeba zůstane stejná jenom jaksi neujedeme tu maximální vzdálenost při maximální rychlosti. A pokud nám podmímky nedovolí jet maximální rychlostí nemůžeme počítat s maximální spotřebou.
Abych to ještě trochu zkomplikoval, nejsme schopni při běžném provozu dosáhnout maximálního zatížení motoru. Tomu bychom se mohli přiblížit pokud bychom loď uvázali ke břehu a snažili se ho odtáhnout na moře,ale proto tam asi nikdo z nás nejezdí, že?
Ale pokud bychom za sebou táhli ve vlnách jinou loď,(což by jistě vedlo k zalití naší lodi vlnou) naše spotřeba by se u slabších motorů také blížila maximální.
Abychom to shrnuli,v praxi nikdy nedosáhneme maximální hodinové spotřeby. Mifakův vzorec rozhodně můžeme použít pokud plánujeme dlouhé několikahodinové přejezdy na plný plyn, kdy se skutečná hodinová spotřeba pohybuje na úrovni 60-80 % maximální hodinové spotřeby.Menší % bude u lehčích( hliníkových)lodí se silnějším motorem(40 a výš)větší u těžších (laminátových) se slabším motorem.
Snad je to teď jasné.
#16984 31.1.2011 v 1:29to kraken
pokud budu citovat autora
,,Výpočet vychází z tzv. BSFC (brake specific fuel consumption), která je pro dvoutaktní motory 0,55 lbs/HP/hod při optimálním výkonu.,,
tak pises hlouposti…optimalni vykon neni rozhodne maximalni vykon a nebude zde ani maximalni spotreba(pri optimalnim vykonu)…
A ze zbytkem tveho tvrzeni taky nemohu docela souhlasit…
krom toho diskuse neni jen o souhlasu…ale o nazoru,osobne se tak priklanim k nazoru lidi co pisou podle skusenosti a ne podle vzorcu…
Takze muj nazor je ze vypocet je k hovnu a je potreba plnou nadrz+rezervu v kanistru+ zdravej rozum(ale to jiz lidi co maj neco za sebou napsali predemnou)
Jak jsem psal i mifakuv prispevek je uzitecnej,ale nesmi se zlobit kdyz s nim nekdo nesouhlasi….
#16985 31.1.2011 v 1:34to ZAPA
zadnej problem…jen jsem se zeptal.Dvoutakty znam jen tak do 8hp(jako zalozni motor)ale nepsal jsem ze se nedelaji i vetsi(kdysi jsem dokonce mel neco kolem 90hp ale uz nepamatuji jakej,jen ze silene chlastal),u jet ski jsou dokonce bezne i dnes.Mne jen prekvapilo ze je pouzivaji v Norsku.
#16986 31.1.2011 v 1:48to ZM
tohle bude patrne na zvlastni temu…taky hodnoceni bude patrne zalezet na lokaci…a proto bude muj nazor dozajista jinej nez vetsiny lidi tady…
Osobne nemam rad zavesny motory vseobecne…preferuji vestavene v8 vebo v6 v sistemu ALPHA2.Muj favorit je Boss 5.8,bohuzel do rybarskych lodi se moc nedaval.
pokud jde o zavesny motory odpoved je tezka…vseobecne vsak lze najit nekolik nepovedenych motoru ale u vetsiny(tech povedenych) je pak hodnoceni velice individualni…
#16987 31.1.2011 v 5:46To shark,
přesně jak píšeš.Diskuze není mnohdy žádoucí,je třeba kývat.Ale naštěstí,kdo už někdy na moři byl,tak si obrázek udělá sám.A ten kdo se tam teprve chystá,tak má možnost,si dle svého rozumu vybrat,co je pro něj důležité,má z čeho.Zdeneko,měl jsi růstat dále v povzdáli,pokud se tak oslovujete doma,dobrá,ale sem to prosím tě netahej.I když se tu občas neshodneme,tak to má určitou úroveň,na kterou jsi zatím zřejmě nedorostl.
#16993 31.1.2011 v 9:54Pominu-li výpočty, tak Mifakův příspěvek je velice užitečný.Rozvinula se tady dyskuse, ze které si každý může vzít to své, co se mu hodí. Hlavní je zamyslet se nad tím než vyjeme,zda máme dostatek paliva, abychom taky dojeli zpět a to byl podle mě původní záměr.
My, když chceme jet na delší výlet, tak se zeptáme domácího popř. ještě dalších kolegů, jak dlouho se tam jede a kolik benzinu loď spotřebuje. Potom vždy bereme k plné nádrži ještě jeden popř. i dva kanistry (10.l)s sebou. Hlavně se nemotáme po cestě kolem tutových míst, co kdyby tam náhodou něco bylo. Po říjezdu do určené lokality se pro jistotu podívám kolik zmizelo z nádrže benzinu a doliju do plné, tím mám přesně změřeno, kolik potřebuji zpět a vím kolik benzinu mi zbývá na popojíždění.Nikdy nesmíme jet na doraz, ale to je věc kapitána, nebo toho kdo řídí loď, aby si to uhlídal.Po určité době se dá zjistit přibližně jaká je spotřeba za dopoledne při popojíždění a tak na delší vyjížďku, jedeme až po jednom nebo dvou dnech rybolovu v blízkosti mariny.Vše záleží na zkušenosti posádky, nebo kapitána.
#16994 31.1.2011 v 10:00Upíre, nic jsi nepochopil.
Nevím co je růstat v pozadí, ale kdo chce, pochopí, že to němělo býti oslovení nikoho konkrétního(proto je to v uvozovkách) a už vůbec jsem se nechtěl nikoho dotknout. Byl to spíše povzdech, nebo něco jako ” do prdele”. V diskuzi o spotřebě benzínu v této chvíli už v postatě jde pouze o to jak “neztratit tvář”.
A upřímě: neznám tě, ale podle tvého vzkazu jsem rád, že na tvé úrovni nejsem.
#16995 31.1.2011 v 10:45Já teda nevím jestli to byl dotaz podle toho smajlíka to byl spíš náznak že to jsou debilové sto let za opicemi.
-
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Spotřeba benzínu lodi a rychlost