Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Spotřeba benzínu lodi a rychlost
- Toto téma obsahuje celkem 107 odpovědí. Do diskuze (26 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel shark a poslední změna proběhla před 13 roky a 9 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#16895 28.1.2011 v 20:22
Je mi jasné, že na rychlost lodi má vliv plno dalších parametrů.
– stav a stáří motoru
– typ, stav a nastavení vrtule
– povětrnostní podmínky
– nadmořská výška
– síla a směr proudů a větru
– aktuální hmotnost (včetně hmotnosti paliva, posádky, vybavení a příslušenství, ryb)
a další.
Jak už jsem psal tyto výpočty jsou určeny především pro :
Nováčky, kteří nemají ani ponětí co si motory vemou a budou počítat zhruba náklady na dovolenou.
Pro ty kteří nejezdí pořád se stejnou lodí – typ a výkon motoru – liší se spotřeby, rychlost i akční rádius.
Pro ty kteří si chtějí alespoň zhruba dopředu naplánovat svoje cesty na vytipovaná místa – třeba za pomoci plánovače Garmin HomePort.
Pro ty, kteří si dopředu chtějí určit akční rádius na mapě – třeba jen kvůli tomu ať se při plánování nezaměřují na místa kam prostě dojet s lodí nemůže.
Také pro ty kteří chtějí mít zhruba svoje náklady pod kontrolou – určí si průměrnou denní spotřebu litrů a uzpůsobují k tomu plavby.
A taky třeba jen tak pro zajímavost si porovnat realitu a teoretické výpočty.
Atd, atd…
!!! VÝPOČET V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NESLOUŽÍ K PŘESNÉMU VÝPOČTU SPOTŘEBY NEBO DOJEZDU. VE SKUTEČNOSTI BUDE VĚTŠINOU SPOTŘEBA VYŠŠÍ A DOJEZD MENŠÍ!!!
Pro ty, kteří se nechtějí párat s kalkulačkou, je tu Výpočtová tabulka v EXCELu
#16896 28.1.2011 v 20:28to MiakM:dáváš sem sice něco super,ale někdy úplne prd,nic proti tobě nemám,ale co sem dáváš tak to je pouze teorie,děláš to dobře,že každý to bude číst,ale pár let a zkušeností v Norsku to je lepší.Byl si tam 2x,tak sem dej svojo a ne teorii.Nečti,já sem taky četl,to je pravda,ale praxe……
#16897 28.1.2011 v 20:332 sroubek :
Bez teorie se praxe neobejde, respektive bez teorie mnohem dele trva pochopeni principu.
#16898 28.1.2011 v 20:38MifakM napsal:
2 sroubek :
Bez teorie se praxe neobejde, respektive bez teorie mnohem dele trva pochopeni principu.
bez komentáře……princip sem pochopil,jak sem se před pár rokama vracel domů z Norska….a byl sem tam poprvé….teorie v časopisech o ničem…praxe,nic jiného…
#16899 28.1.2011 v 20:41Dobře, ještě tedy doplním:
Nebo je zkušenost mnohonásobně dražší než je nezbytně nutné.
#16904 29.1.2011 v 0:55to MifakM
osobne jsi myslim ze kazda snaha o radu nebo nova tema je prinosem,ovsem prinosem i pro autora je jen pokud autor nejen pise ale i cte…neni duvod se vstekat kuli tomu ze jsi ,,strelil mimo,,
Faktem toti je ze tahle rovnice je v praxi NEPOUZITELNA!
nejde totiz o rozdily v % …ale v NASOBKECH8-O
faktoru je cela rada ale z tech co jsi spominal ty mne nejvic pobavil ten o ,,nadmorske vysce,,:-D
#16909 29.1.2011 v 9:22Tak konečně nejsem sám,komu je onem výpočet k smíchu.Jak píše shark-nepoužitelný.To kolik projezdím a kolik mě to asi bude stát vím po prvním výjezdu na moře.Připadá mi to,že MifakM občas musí psát za každou cenu,byť nesmysly.Pro nováčky:na co si je třeba dávat bacha najdete v několika málo přízpěvcích výše,každý rozumný člověk si tam najde co potřebuje a co mu v Norsku pomůže.Jen Norsko stojí za to,aby se jím člověk zabýval a zbytek je třeba hodit za hlavu.:-P
#16913 29.1.2011 v 11:10MifakM napsal:
Je mi jasné, že na rychlost lodi má vliv plno dalších parametrů.
– stav a stáří motoru
– typ, stav a nastavení vrtule
– povětrnostní podmínky
– nadmořská výška
– síla a směr proudů a větru
– aktuální hmotnost (včetně hmotnosti paliva, posádky, vybavení a příslušenství, ryb)
a další.
všechno bych bral, ale nějak mi do toho nesedí nadmořská výška. Pokud mě neklamou dávné znalosti z fyziky a zeměpisu, tak na moři žádné kopce kromě vln nejsou. A jestli na oceánu při třímetrových vlnách ten rozdíl v nadmořské výšce bude mít vliv na spotřebu, tak vrátím maturitní vysvědčení. A jesli jezdím na jihu Norska, nebo na Nordkapu, tak po moři jezdím stále ve stejné nadmořské výšce. Nebo snad ne????
🙁
#16914 29.1.2011 v 11:26Asi v originále počítali s plavbou na vysokohorských jezerech a MifakM si toho nevšiml.Tak mu to odpusťte 😛
#16916 29.1.2011 v 11:34Jasně že v rámci Norska se nadmořský výška u moře nemění, ale je jiná třeba na Orlíku (či jiných jezerech) jak v Norsku, nebo v USA.
Jak všichni jistě víte, čím vyšší nadmořská výška, tím řidčí vzduch (menší obsah kyslíku nutný ke správnému spalování) + menší atmosférický tlak. Tedy ve vyšších polohách je nedokonalejší spalování a tím i nižší výkon a vyšší spotřeba.
#16918 29.1.2011 v 11:52MifakM napsal:
Jasně že v rámci Norska se nadmořský výška u moře nemění, ale je jiná třeba na Orlíku (či jiných jezerech) jak v Norsku, nebo v USA.
Jak všichni jistě víte, čím vyšší nadmořská výška, tím řidčí vzduch (menší obsah kyslíku nutný ke správnému spalování) + menší atmosférický tlak. Tedy ve vyšších polohách je nedokonalejší spalování a tím i nižší výkon a vyšší spotřeba.
fakt…?
#16919 29.1.2011 v 11:55Ono to ani jinak nemohlo dopadnout,mlácení prázdné slámy a popsáno papíru pro tento výsledek:!!!
VÝPOČET V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NESLOUŽÍ K PŘESNÉMU VÝPOČTU SPOTŘEBY NEBO DOJEZDU. VE SKUTEČNOSTI BUDE VĚTŠINOU SPOTŘEBA VYŠŠÍ A DOJEZD MENŠÍ!!
Od příspěvku UPÍRA,bylo vidět, že je to mimo a stačilo napsat, NEŽ VYPLUJETE,PLNOU NÁDRŽ A KANISTR SEBOU MĚJTE,NA VZDUCHOVÝ VENTIL NEZAPOMÍNEJTE!!! máš to jak od Vrchlického
#16920 29.1.2011 v 12:022 sroubek
to je ta fyzika jak tady nekdo psal, ze ji ma v malicku…
EDIT:
Samosebou ze je to pripad atmosferických motorů. Motory s turbem rozdíl atmosférického tlaku potírají. Ale ty na lodích používaných v norsku pro náš způsob lovu nejsou.
2 shark
Nesouhlasím s Tebou, že rozdíl bude několikanásobný, ale hádat se s Tebou nebudu. Ověřím to letos a hodím sem výsledky.
#16923 29.1.2011 v 13:26MifakM, nechal by spotřebu mimo, když jedu do Norska za rybou, tak musím počítat s tím,že budu rybu hledat.I když jedu na stejný flek, tak ryba není tam kde byla loni,jinak mapy děláš výborný,,,,,,,,
#16924 29.1.2011 v 13:34to mifakM
jen narycho co mne napadne z vlastni skusenosti….
lodni sroub(jeho stav,stoupani) tak 20-30%
aerodinamika lode(s ,,budkou,, nebo bez) 20-30%
typ motoru(stejny vykon ale stari,dvoutakt,karburator,diesel,benzin…)
rozdily klidne 200%!
vyska vln,proudy,vitr vic nez 100%
nanosy na lodnim trupu(pokud je lod pul roku na vode narostou i docela velke lastury) vic nez 100%
drtiva vacsina lodi tady u nas je typu ,,kluzak,, to znamena ze do jiste rychlosti ,,hrnou vodu,, a pak se najednu zvednou zvednou a ve vode je minimum trupu…snizi to spotrebu dost brutalne…100% urcite!
atd…atd…A TED POCITEJ!
spotrebu na jezere rozhodne ovplivni vice hustota vody(slana/sladka) nez rozdil nadmorske vysky(pri rozdilu par set metru pod hladinou 2000m prakticky nemeritelny) u modernych benzinovych motoru rozdil neni dokonce zadny.Pomer vzduhch/palivo je upravovano elektronicky a proto i u aut nestoupa spotreba jen klesa maximalni vykon
😯
-
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Spotřeba benzínu lodi a rychlost