Hasvik, NO
temperature icon 10°C
zataženo
Trondheim, NO
temperature icon 12°C
slabý déšť
Oslo, NO
temperature icon 17°C
jasno
Bergen, NO
temperature icon 14°C
slabé přeháňky
Malé, MV
temperature icon 28°C
oblačno

Podvodní fauna a flóra „beze zbraní“

Zdarec přátele mořského rybolovu,

po delší odmlce se opět hlásím, i když to z počátku bude vypadat, že jsem trochu mimo mísu :-) Ale občas stojí za to vyměnit pruty, multíky a pilkry za lahev s trochou toho vzduchu na záda (dle Šroubka tolik oblíbeného hélia) a vzít do ruky pouze foťák či kameru. Bohužel jsem dosud neměl možnost zanořit se do norských vod, ale třeba tím vyprovokuji šťastlivce, kterým se to již povedlo a mají své norské klenoty pouze na svých harddiscích (my se na to s parťákem chystáme příští rok a pokud se nic nepose.e, v polovině příštího roku by zde již mohly být fotky z "hlubin i mělčin" v okolí Bakkanu). Pokud by převládl názor, že toto téma zde nemá co dělat, prosím DUKA, aby ho jednoduše smáznul (doufám, že udělám radost alespoň KIMovi, kterého tímto srdečně zdravím a plním slib o uveřejnění některých podvodních záběrů). Jinak na vlákno BAKKAN WAHL 2012 jsem nezapomněl, založím ho hned po skončení letošní sezóny :-) Pafka

Odpovědět

A teď zase trochu jiné kafe. Když to ukážu bubákům na jihu, tak nejdřív dlouho nejsou schopni pochopit, o jaké potápění se jedná a když to pochopí, tak jsou schopni omdlít :-)8-)8-)

Jedna cesta tam a ta samá cesta zpět - jiná možnost není :-)

A když už jsem v tom, tak ještě poslední srdeční záležitost z oblasti potápění - vraky :-)

Sice velkolepý vrak z hlediska velikosti a přístupnosti, ale jeden den potápění na něm mi stačil - trajekt SALEM EXPRES. Ztroskotal v roce 1991 při cestě z Mekky do Safagy v Egyptě a během několika minut byt na dně. Oficiální zprávy hovoří o cca 700 obětech, neoficiální a podstatně reálnější zprávy hovoří o 1200-2000 obětí. Mnozí jsou ve vraku pod všemi kufry, taškami a batohy dodnes. Vrak je prohlášen pietním místem a nemělo by se do něho vstupovat, někteří to však nedodržují. Ale to je jejich problém :-(

SALEM EXPRESS

Nárazem do korálu vyvrácena příďová vrata a za několik minut bylo po všem a po všech :-(

Nějaké záchranné čluny sice na lodi byly, ale nebyl čas je spustit :-(

A teď můj nemilejší vrak - nákladní spojenecká loď THISELGORM z 2. světové války -potopena 1943 v Suezském průplavu po bombardování dvěma německými Heikely (tyto poté při zpátečním letu sestřeleny u Sicílie). Vrak je v hloubce kolem 30 mestrů, po explozi muničního skladu je roztržena na 2 části. Loď vezla nákladní auta, jeepy, motorky, tanky, lokomotivy, letecké motory, zbraně, munici a plno dalších věcí - vše je přístupné na dně. Ve vraku se proplavávají jednotlivá patra a je to fakt něco úžasného. Mám tam kolem 15 ponorů (nekolik nočních) a jel bych tam kdykoliv znova :-)

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.