Hasvik, NO
temperature icon -1°C
sněžení
Trondheim, NO
temperature icon -1°C
polojasno
Oslo, NO
temperature icon -2°C
skoro jasno
Bergen, NO
temperature icon 1°C
jasno
Malé, MV
temperature icon 31°C
polojasno

Lofoten + Vesteralen 2013

Rok 2013 začal hezkým počasím a na pobřeží bez sněhu. Výborná příležitost pro pěší vejšlapy - v létě se člověk musí vyhýbat všudypřítomným mokřinám, nebo chodit v holínkách, teď když je dostatečně umrzlo se dá chodit všude. Slunce už nabralo kurz zpátky, za cca 2 týdny bude o5 možnost ho na jasné obloze spatřit.

Odpovědět

Tady pro změnu na začátek sezóny nespěchají - vrstva sněhu je cca 80 cm. Žádná loď na vodě.

Pár nekayakových obrázků z 5.4. Luxusní počasí.

Profíci lovili jako diví - na moři, od přístavu nedaleko byly snad všechny lodě. Tenhle Hansvik 700 Combi vypadá jako docela sympatická lodička - právě u mola pro diesel.

Tenhle kutr však na moře nevyplouvá, už roky. Má to minimálně 2 příčiny - majitel je starý pán, už sotva chodí a hlavně, tenhle kutr nemá a nikdy neměl žádné kvóty - když naposled komerčně lovil, tak ještě systém kvót nefungoval.

Na otázku která se nabízí - proč ho vlastně majitel dávno neprodal domorodci znalí poměrů s úsměvem odpovídají že na to je třeba se zeptat přímo jeho.

Je na něm vidět že není v moc dobrém stavu.

Paluba zasypaná místy i 80ti cm vrstvou sněhu. Tenhle koncept kutru se mi líbí - hezky by se z něj chytalo, je na něm dost místa na palubě.

Vypadá staře, ale je vybaven elektrickým pilkrovacím zařízním.

Vyházet z něj všechen sníh přes palubu je práce pro 2 lidi na cca hodinku. V pozadí ještě o kousek větší kutr, který však kvóty má a je v provozu.

Po vstupu do styrehusu ("řídící kabiny") se ocitnete o pár desítek let zpátky v čase. Je však velmi smutné, v jak žalostném stavu je loď i zevnitř.

Kdo si myslí že uvnitř najde echolot se plete. Nemám přesné informace o tom jak dlouho se tenhle kutr nepoužívá, ale dost pravděpodobné je že stojí již 16ctou sezónu.

Pánové, kteří tyhle lodě tenkrát po moři řídili mají můl velký obdiv a respekt. Kompas je myslím plně funkční.

Tímhle prastarým námořním VHFkem spolu komunikovali. Je vidět že kanál 16 jako základní funguje již hodně dlouho - i na tomto přístroji je zvýrazněn červeně.

Vytápění. Vede k tomu trubička, takže na kapalný palivo - ale jestli nafta, vážně nevím, příležitostně snad zjistím.

Že bude mít elektroinstalaci 220V bych nečekal, předpokládám, že tohle vylepšení se na palubu dostalo s elektrickým pilkrovacím zařízením.

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Aktuálně v diskuzi

Zdarec Naki, bylo by možné...
Další krásné tresky byly uloveny za...
Jak vidite,tak mame novou grafiku...
Ahoj, sháníme 6-tého do naší stabilní...
Prodám Ryobi VS700AC s kabely. Končím...
https://kart.kystverket.no Vpravo nahoře rozklikni temalagsverger...
Tresky jsou na hloubkách 50-120m. Chytáme...
Ahoj všem. Vracíme se ze Soroya....
Pjekos Ele
Prodám nevyužitý elektrický multiplikátor Fladen maxximus...
Prodáno

Máme nový instagram!

No prostě to bude jízda, tak si to nenech ujít!