Nápověda Doporučujeme:
  • Toto téma obsahuje celkem 56 odpovědí. Do diskuze (18 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Step a poslední změna proběhla před 13 roky a 4 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 příspěvků - 46. až 57. (celkem z 57)
  • Autor
    Příspěvky
  • #15028
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    2 Naki

    Ale dají se najít už i lokality kde mají takovéto lodě (21 – 22 ft + 50-70 HP):

    #15029
    Naki
    Účastník
    (900 odpovědí)

    Lodka domaciho,kterou pouziva jako dopravni prostredek:

    #15031
    shark
    Člen
    (486 odpovědí)

    pekny…

    kolik lidi z toho rybari najednou?

    Jsou ve fjordech proudy?Priliv je hodne znatelnej?

    #15033
    MifakM
    Účastník
    (2601 odpovědí)

    2 shark

    v lodích do 18 ft jsou zpravidla 3 rybáři

    v lodích do 20 ft pohodlně 4

    a nad 20 ft i víc ale musí se ohlížet jeden na druhého aby si nezavazeli.

    Ale především záleží i na vnitřním uspořádání lodě, jsou typy lodí co mají 20 ft, ale vlezou se tam stěží 3 rybáři, protože řídíci konzole je moc masivní a blbě umístěná, nebo je tam kabina a ta prostor dost zmenšuje.

    Příklad:

    Co se týče přílivu a odlivu tak rozdíl hladin je 1-3m

    #15053
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    Já si v Norsku dovedu představit rybolov na lodi s motorem 150 HP, protože jsem tam takovou viděl. No a kdo neviděl, tak ať se podívá třeba na stránky CA HITRA. Ti mají v nabídce lodi KAASBOL s motory 115 HP a 200 HP a nevypadá to, že by lodě s váhou motoru nějak „zápasily“. Určitě Vám i odpoví, na co potřebují takový výkon.

    A pronájem na pobyt je 5 000 NOK. Za ty peníze bych do ní rozhodně šel.

    V Mandalu jsem dal za loď dlouhou 5,5 metru s nafťákem 25 HP za týden 4095 NOK.

    Silný motor bych využil třeba na to, abych se dostal na zajímavější lovná místa, která bývají od kempu běžně dost vzdálená a je třeba se tam dostat rychle, ne se k nim trmácet hodiny. Taktéž pokud se nenadále zhorší počasí, je zase třeba rychle ujet nebo se alespoň rychle uchýlit někam do závětří. To, že bude „žrát“ je jasné, ale zase jen po dobu kdy pojedu, a ta bude rozhodně kratší než s nějakou patnáctkou. Z hovorů o tom, že není třeba jezdit za rybami daleko, když vím jak na to a že ryby jsou všude, už jsem vyrostl. Jo jestli se spokojím s kelerama 35 cm a sem tam nějakou 60kou obecňačkou, tak potom jo. Pokud se dají chytit zajímavé ryby ve fjordu nebo někde u pobřeží, tak proč Norové jezdí 14 km od pobřeží? Vždyť kdo jiný zná místní vody lépe než oni? Lodí s motorem 50 HP jsme tuto vzdálenost jezdili za 30 minut. S pořádnou „vrtulí“ by to bylo… nechce se mi to ani počítat.

    Michal promine, on sem nemůže napsat, že ryb ubývá, ono se to ale dá vyčíst skoro všude

    a nejen v Norsku. Předloni jsme chytli tak tak nějaké makrely, loni jsme nechytli krom dvou večeří nic. Letos počasí jako když vystřihne, ryby však sporadicky. Prvních sedm dní jsme vše mrazili, abychom alespoň něco málo přivezli domů, sedmý den večer jsme lapili domácí

    a opili se s nimi. Následující tři dny, kdy nás vzali na moře, byla jatka. Počasí stejné, vlny stejné, jen ta vzdálenost byla o dost větší než těch prvních sedm dní.

    Nedivím se Sharkovým námitkám a jeho názor sdílím. Silné motory na moři „ANO“.

    Poslední poznámka, kolik cestovek v Norsku nabízelo v roce 2004 lodě s motorem 15 nebo 25 HP? A podívejte, jakou výbavu nám nabízejí dnes? Pravda, některé takové motory nemají ještě teď.

    #15056
    tuky
    Účastník
    (57 odpovědí)

    Tak já mám tak trochu opačný názor. Loni na Soroye byly záchranářské čluny se 100 koňovými motory. Podle GPS za klidné hladiny jely cca 60km/h ale ve vlnách se tato rychlost nedala absolutně využít. Před tím a letos už byly aluboaty s 50Ps motory (za klidu dle GPS max rychlost něco málo přes 40km/h). Proč to ale píšu, spotřeba u silnějších motorů byla téměř jednou taková…..ty lodě žraly jako tank. Může mi někdo namítnout že loni jsme jezdili víc, nemám přesně spočítané motohodiny ale řekl bych že letos jsme jezdili za rybami o mnoho dál. Můj názor je, že současné lodě s 50Ps motory jsou dostačující.

    #15057
    janka
    Účastník
    (2442 odpovědí)

    jestli si vzpominate, kdysi jsem sem davala odkaz a castecne i prelozila zakon o provozu malych lodi v Norsku.

    Uz si to presne nepamatuju a nechce se mi to hledat, ale my jako turisti a vetsina bez “ridicaku” muzeme jen do urcite vzdalenosti od brehu (kolik z vas to dodrzuje?), sily motoru a velikosti lodi.

    Pronajimatel muze mit lode velke, silne a muze je pronajmout turistum i za slusnou castku, ale soucasne se take vystavi osobnimu riziku a velke zodpovednosti. Ma turista ridicak? Ma pravo to vubec kontrolovat? Umi turista s takovou silnou lodi zachazet a nebo ma jen velke oci? Nepreceni sve sily? neutopi se mi?

    Cim vic na sever, tim silnejsi a vetsi lode jsou logicky nabizeny, generace rybaru nam nastesti i mladne, ale pak pozor – podlehaji povinnosti mit osvedceni k rizeni lodi. K cemu pak budou majitelum silne lode, kdyz je pak nemohou pujcit? Proc si ma bezny turista delat opravneni, kdyz jede treba jen jednou nebo dvakrat do Norska na ryby?

    Je spousta smeru, jak na tuto problematiku nahlizet…

    #15058
    shark
    Člen
    (486 odpovědí)

    no musim jeste jednou…

    Porad dokola pisu ze nemam nic proti lodim cca 60Hp +-…

    Zejmena kdyz zacinam chapat jak to v Norsku vypada…

    Reagoval jsem na zminku o lodich 5 nebo 25 koni…to prvni je pro lod ze 4 lidi hazard to druhe na hranici bezpecnosti…

    Taky jsem jasne psal ze osobne bych s tim na OTEVRENE more nevyplul…

    Nikdy jsem netvrdil ze pro Norsko jsou lode s motorem 200HP +- vhodne…

    Jen jsem se zminil jak to mame tady…

    Vseobecne mam vsak jinej nazor a skusenosti jak vetsina lidi tady…

    Jednak pokladam za bezpecnejsi silnejsi motor(vhodnej pro tu kterou lod),zde je nutne podotknout ze pokud je nekdo vul a jezdi s tim jako blazen tak to je chyba jinde nez ve vykonu…

    Prebytek vykonu se vsak na mori hodi…jednak pri zhorsenem pocasi(pro rychlej navrat) jednak v nebezpecnych situacich…

    Ze spotrebou to je taky na diskusi…malej motor kterej pracuje na 100% vykonu,nebo vetsi pracujici v idealnem rezimu treba 50%..?

    Ja tvrdim ze na spotrebu je lepsi druha varianta…o spolehlivosti a zivotnost se dohadovat snad nemusime….

    Dale druh lodi…tady mame snad 90% lodi s trupem ,,kluzak,, a zadnim ,,trimovanim,, v praxi to znamena ze pokud nedosahnu urcitou rychlost(treba 40 mili) tak lod pluje trupem ve vode a SILENE CHLASTA.Pokud vsak lod pomoci trimovani a DOSTATECNE VYKONNEHO MOTORU ,,zvednu,, tak po hladine klouze (ve vode je krom propeleru minimum trupu)tak pak dosahnu spotrenu velice priznivou a mnohem mensi nez ze slabym motorem…Pochopidelne vzhledem k milim ne hodinovou…

    #15062
    Josef Čtvrtnik
    Člen
    (274 odpovědí)

    Plnej souhlas se STEPEM.Spotřebu neni dobré řešit je třeba řešit bezpečnost!!!!!Osobně jezdim Nordkapp tam maj lodě 23ft/115hp a vim že se bezpečně vrátim i v hnusným počasí a to je pro mě nejduležitější.Po zkušenostech s malejma a málo výkonejma loděma.UŽ NA TO NEVLEZU!!!!!

    #15063
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    Takhle si představuji diskusi, myslím že z posledních dvou příspěvků (janky a sharka) si vezme každý něco, oba jsou svým způsobem pravdivé. Já, kdyby mi na Bakkanu příští rok nabídli motor silnější než 50 HP bych ho vyzkoušel. Už jenom právě kvůli této diskusi.

    Letos se nám stalo, a nebyli jsme daleko od břehu, že přišly pozvolné, ale metrové vlny. Jejich rychlost byla podle navigace 30 km/hod. Když se dobře najelo, tak nás vlna vezla jako surf, jak jsem sundal ruku z plynu a ubral, hrozilo od další vlny přelití do lodi. Měli jsme motor Suzuki 50HP a loď na tři osoby dost velkou s vysokými boky, žádné prdítko. Představa, že by přišlo něco většího a my bychom měli v té chvíli slabší motor, nás mrazila.

    Ta padesátka nebyla při té rychlosti výkonem na hranici, dalo se jet rychleji, ale při vyšší rychlosti nás zase srážel vítr a strašně kličkovala. Mimochodem chlastala i tak zodpovědně. Ono záleží na mnoha faktorech jak píše shark, také co má motor za sebou, na jaké necky ho pověsili, kolik rybářů do nich nacpali.

    Paní Janka má pravdu, je možné, že s vyšší kubaturou by přišla nová opatření, zkoušky apod.

    A také kdo z majitelů má zájem „lítat“ po moři a odtahovat rybáře někde 20 km od kempu, když se jim dojde benzín nebo když je tam zastihne něco jiného? Já bych taky nebyl nadšený.

    Známe Čechy, většinou se držíme pravidla, co je zakázané, to se ze zásady musí porušovat. Viz. dovoz alkoholu, limity ryb, soutěž kdo dorazí z Norska domů dřív atd. atd.

    Nechci se svými posledními příspěvky dotknout rybářů, kterým stačí pojíždět po fjordu a netáhne je to na nějaké vlny na otevřeném moři. My máme mezi sebou parťáka, bývalého hasiče, a po tom co v životě musel vidět a zažít, následků právě lidského hazardu, ho chápeme, že se mu do vln nechce. Na druhou stranu až letos jsme se právě s domorodci odvážili na otevřené moře a posunuli tak hranici své odvahy kousek dál za poslední ostrůvky a přežili jsme. A každý tu hranici, kdy jde ještě o zábavu a ne už o hazard myslím, máme v sobě. Proto se do Norska vracíme a pak taky sem do diskuse a lovíme zkušenosti ostatních.

    #15068
    shark
    Člen
    (486 odpovědí)

    to Step tak tenhle aspekt jsem jsi neuvedomil…das nekomu silnou lod a bez skusemosti vyrazi na otevrene more…

    To je uprimne nejlogictejsi argument mit v pujcovnach jen slabe motory.

    Ne ze bych nemel ruzny ,,zhovadilosti,, za sebou…ale dnes jsem jiz vice mene v klidu:-D

    Tak nejak jsem jsi neuvedomil ze lide z cech jsou vice mene v Norsku jen turiste bez slusnych znalosti lodi a more.Ted si uvedomuji ze jestli se nepletu tak jezdite na vodu sami,bez pruvodce?!???

    Tady u nas bych to proste nedovolil…clovek musi mit alespon neco skusenosti s lodema a znat tuhle vodu…

    Podle toho co ctu(a docela mne to prekvapuje)tak tady mame hodne drsnejsi podminky na mori…

    Fakt je ze ze silnym motorem lze nadelat ,,paseku,, na druhou stranu nekdy je nutny.

    jeste k tomu ,,surfovani s lodi,, velice zabavne a velice prijemne…ALE velice nebezpecne!Opravdu to nedelejte…vypada to jednoduse ale neni tomu tak…lod se v tehle pozici stava extremne nestabilni a muze to mit fatalni nasledky…poptejte se domacich co jsi o tom mysli a jestli to delaji…nevypada to nebezpecne ale opak je pravdou…

    #15073
    Step
    Účastník
    (1080 odpovědí)

    To shark: no jako zábavu jsme to rozhodně nepojali a máš pravdu, že jsem z toho obavu měl, protože kdo to na Bakkanu zná, tak po tzv Melsteinleia se nachází dost míst, kde vystupují z až dvousetmetrové hloubky skaliska na hloubku pěti metrů o která, když se taková masa vody opře, kdo ví.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 příspěvků - 46. až 57. (celkem z 57)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Lokality

Bakkan Wahl

Soroya

Seter Brygge

Madagaskar

Maledivy

Poslední fotogalerie

Madagaskar » listopad 2022

Maledivy » únor 2022

Tanzanie » Listopad 2022

Anketa

Jak hodnotíte system registrací a vývozu ryb?

(4)
(13)
(109)
(15)

Nahrávání ... Nahrávání ...