Je jasný, že ten kdo nejezdí po vlastní ose a sám si vše nevyřizuje (jezdí s cestovkou ) toto téma ni sledovat nemusí, protože neušetří téměř nic.
Kdo nakupuje od 15000 NOk nahoru, tak pro toho to zajímavé již je.
Já v roce 2000 nakoupil NOKy za 4,32.
V roce 2010 se kurz pohyboval v rozmezí 3 až 3,32Kč/NOK = 320Kč rozdíl za každých 1000NOKů = je to jedna z položek, kde se prostě ušetřit nějaký ten tisíc dá.
Když pojedu sám, tak prostě nakoupím kdykoliv, ale když už jde o výpravu 6 lidí, kteří se dohodnou, že vyrazí do Norska, tak se vypaltí i kurz NOKu sledovat.
Další nezanedbatelnou položkou na našich cestách je pohonná hmota do aut. Nafta – benzín – spotřeba – způsob platby a místo, kde natankuju.
A třeba platba zálohy na ubytování. Zaslání zálohy může stát přes 1000Kč – když se človšk dohodne s majitelem chaty, že mu vse zaplatí až na místě a on na to přistoupí, tak je to dalších cca 1000Kč ušetřených.
A třeba ve správnou dobu a správně zakoupené lístky na trajekt,můžou ušetřit další tisíce Kč.
Kuzr je jednou z mnoha položek, kde se dá ušetřit.
No v každém případě, je rozdíl jet do Norska na ryby za 16000Kč na osobu na 7 nocí a ještě si tam zapltit pohonné hmoty do lodí navíc nebo jet na 11 nocí a za vsechno dát za osobu 13000Kč. V 6 lidech to dělá slušnej balík peněz. Jednou se mi to povedlo i za 11000Kč/osoba na 11 nocí, ale každý rok neni posvícení :-)Okolností, které cenu zvyšují nebo naopak snižují je mnoho.