Hasvik, NO
temperature icon 10°C
prudký déšť
Trondheim, NO
temperature icon 10°C
oblačno
Oslo, NO
temperature icon 18°C
zataženo
Bergen, NO
temperature icon 12°C
oblačno
Malé, MV
temperature icon 29°C
polojasno

Jak zjistit stav akumulátoru ?

Nejsem v elektrice vůbec kovaný. Za necelý měsíc jedu směr sever a tak bych tam nerad vezl váhu dvě a půl kila co pak zase povezu zpět aniž bych ji použil. Tím myslím gelový akumulátor 12v /7,2Ah k multíku. Vůbec si nejsem jistý v jaké je kondici a nechci zbytečně kupovat jiný abych nedělal do ekologie díru jak vrata. Existuje možnost jak zjistit v jaké kondici je akumulátor? Mám poměrně tupou nabíječku co se jen na aku napojí a světýlko signalizuje nabíjení. Žádné vyjádření stavu aku tam není. Poradíte někdo jak na to?

Odpovědět

Pokud nejsi vybavený, tak v každém autoservisu nebo prodejně autobaterií mají měřák na baterky, stačí se zastavit.

Pokud by se u tebe nebo u souseda našel alespoň voltmetr, změř napětí na svorkách. Pokud ukáže 11,6 V a víc stojí za to jí nabít, pokud má míň, zpravila už to má za sebou. Pokud obstála, dej ji nabít na tu tvoji "tupou" nabíječku alespoň na 24 hodin a pak znovu změř. Napětí 12,6 V až 13, 2 V je dobrý, jak to bude ukazovat míň jak těch 12,6 V, tak kup raději novou. Už nebude mít dostatečnou kapacitu a za hoďku, dvě bude prázdná a ty zbytek dne točíš kličkou. Kdybys byl z Hradce Králové a okolí tak se stav.

Jen doplním,akumulátor změřený bezprostředně po odpojení z nabíječky zpravidla vykazuje vyšší hodnoty,proto je vhodné měření provádět zhruba 20 minut po odpojení.

nabíjel jsem ho cca před 14 dny a pak jsem s ním namotal multík a vyzkoušel jiggig a má 12,76 tak je ok...díky za rady...

Na obycajnom voltmetri nikdy nevyzkusas kapacitu akumulatoru.Maximalne zmerias napatie,ktore moze byt v pohode,ale baterka ti moze pri zatazi vydrzat len par minut.Na kontrolu kapacity potrebujes odporovy=zatazovy= voltmeter,ktory maju v kazdom autoservise.

Co sa tyka nabijania gelovych akumulatorov,tak to nie je take jednoduche.Potrebujes k tomu specialnu nabijacku,ktora si dokaze podla stavu akumulatoru menit nabijaci napatie a nabijaci prud.Tieto akumulatory sa pri dlhsim nabijani nespravnou nabijackou zvyknu prehrievat a hrozi tak ich deformacia a nezvratne poskodenie a dokazu aj vybuchnut.

Preto doporucujem u predajcu akumulatorov zistit aka nabijacka je vhodna pre tvoj typ a pouzivat len tu.Je to dolezite aj z toho dovodu,ze  pokial mas nabijacku s nabijacim prudom cca 0,1 A tak nabijanie trva u akumulatoru s kapacitou okolo 8 Ah asi 70-80 hodin co je pre teba urcite neprijatelne.

 

 

 

 

tu nabíječku jsem kupoval s baterkou, je to pár let a ta aku byla podobná a sloužila k echu...mám i nabíječku pro modely ale to je sestava ne kapesní a to při cestě na sever se počítá každé deci prostoru a gram váhy..a taky nabití signalizuje dost nahlas - piští..a to zejména v noci je to síla...

Máte někdo zkušenost s touto extra drahou baterkou ? https://www.sumcari.cz/WFT-baterie-Super-Lithium-Akku-d99400.htm WFT baterie Super Lithium Akku . Čím ji nabíjíte?

Prodávali jsme je, ale kvůli nadměrným reklamacím jsme to přestali nabízet. Většinou po 1 roce baterie začala ztrácet kapacitu a co horší, potom už nešla dobíjet. Nešel bych do ní.

takže olovo je nejlepší?

Baterii Super Lithium-Akku od WFT nabíjím nabíječkou, která je součástí dodávky této baterie. V Norsku ji dobíjím po 2 dnech lovu. Vzhledem k tomu, že jsem poslední rok nikde nebyl, tak jsem ji každého půl roku pro jistotu dobil.

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.