Hasvik, NO
temperature icon 9°C
jasno
Trondheim, NO
temperature icon 19°C
zataženo
Oslo, NO
temperature icon 14°C
prudký déšť
Bergen, NO
temperature icon 11°C
slabé přeháňky
Malé, MV
temperature icon 33°C
oblačno

Dopravní předpisy – Skadinávie

Možno sa to bude hodiť

NORSKO

Rychlostní limity v Norsku

dálnice 90 km/hod.

okresní silnice 80 km/hod.

auto s přívěsem 60 km/hod.

města a obce 50 km/hod.

Tlumená světla musí být rozsvícena po celý den.

Pozor, zvláště ve městech, na absolutní přednost vozidel přijíždějících zprava!

Hlavní silnice nebývá označována a pokud na "vedlejší" není značka "dej přednost v jízdě"

nebo STOP", potom platí přednost vozidel přijíždějících zprava.

Totéž pravidlo platí na kruhových objezdech, kterých je po zemi velké množství.

překročení stanovené rychlosti o l0 km/hod stojí 600 NOK.

Policie měří rychlost zvláště tam, kde je rychlostní limit výslovně upozorněn značkou

a v obcích. V pravidlech provozu se proto hovoří o zastavěné oblasti.

Tolerovaná hladina alkoholu v krvi je 0,2 promile.

ŠVÉDSKO

Rychlostní limity ve Švédsku

Dálnice 110 km/h

Okresní silnice 90 km/h

Auto s přívěsem 50 km/h

Města a obce 50 km/h

V okolí škol a hřišť je rychlost snížená na 30 km/h v časových pásmech podle barev

Tlumená světla musí být rozsvícena po celý den.

Tolerovaná hladina alkoholu v krvi je 0,2 promile.

DÁNSKO

Rychlostní limity v Dánsku

dálnice 110 km/hod.

okresní silnice 80 km/hod.

auto s přívěsem 70 km/hod.

města a obce 50 km/hod.

Tlumená světla musí být rozsvícena po celý den.

Tolerovaná hladina alkoholu v krvi je 0,8 promile.

FINSKO

Rychlostní limity ve Finsku

dálnice 120 km/hod.

státní silnice 100 km/hod.

Ostatní silnice 80 km/h

auto s přívěsem 80 km/hod.

města a obce 50 km/hod.

Tlumená světla musí být rozsvícena po celý den.

Tolerovaná hladina alkoholu v krvi je 0,5 promile.

Odpovědět

To to sú základné informácie, ktoré sa dajú dohľadať na cestovateľských servroch.

Všade by mali byť predpisy podobné našim. Ale výnimky predsa len sú. Vo švédsku farebné žóny - udávajú dni a časy obmezenia rýchlosti.

Mám pocit, že v Norsku je trocha iný systém používania kruháčov. Funguje to podobne ako u nás, ale ak neodbočujem z kruháča,tj. do prava, nóry signalizujú, že idú vľavo.

Neviete niekto, je to len zvyk alebo to majú niekde uvedené.

Tak isto by bolo fajn prispieť sem s poznatkami o iných rozdieloch, ktoré by mohli koplikovať život.

Informácia o voľnepoložených nožoch v Nemecku sa celkom hodí.

Je určite veľa vecí, ktoré pre nám niesu známe.

Tolerovana hladina alkoholu v krvi je v Norsku  0,2 promile.

Ďakujem za opravu
0,5 je údaj z netu.

Ve Švédsku je rychlostní limit s vozíkem 70km/h,posílám odkaz.

 

rychlostní limity ve Švédsku

rychlostní limity v Norsku

Vozík je závislí od brzd a hmotnosti

UAMK

http://www.uamk.cz/cs/index.php?option=com_turistika&Itemid=85&a=z&z=31&k=8

To Stipko znamena to,ze na kruhaci musim dat prednost z prava jedu do norska po devate a tohle jsem nevedel,kdyz bych boural cumel bych jak tele dik

2 treska008 : No já tedy nejsem žádný profesionální řidič, ale stejné pravidlo je platné i ČR. Jen u nás je upraveno další dopravní značkou před nájezdem na kruhový objezd a to "Dej přednost v jízdě".  Viz novela silničního zákona z 1.7.2006

 

Cituji : "Do 1.7.2006 platila přednost na kruhovém objezdu: řidič vozidla vjíždějícího na kruhový objezd musel dát přednost vozidlům, která již po kruhovém objezdu jedou. Neplatilo zde tedy pravidlo přednosti zprava. Podle novelizace pravidel silničního provozu od 1.7.2006 obecně platí i na kruhovém objezdu platí pravidlo pravé ruky - pokud není přednost na kruhovém objezdu vyznačena dopravními značkami, musí dávat řidiči, kteří po něm jedou, přednost vozidlům vjíždějícím na objezd. Prováděcí vyhláška však stanoví povinnost vyznačit vždy dopravními značkami povinnost dát přednost při vjíždění na objezd, takže fakticky se pravidlo nemění. Od 1. 7. 2006 bylo pravidlo doplněno tak, že i v tomto případě jsou organizované útvary chodců, jezdci na zvířatech a průvodci se zvířaty postaveni na roveň vozidlům, jako je tomu ve většině ostatních případů úpravy přednosti."

Já bych měl obavu spíše v Anglii, tam jsou pro nás řidiče připraveny rozhodně větší špeky. Stačí se podívat na následující obrázky.

 

 

Asi som to s tým kruháčom napísal špatne. 
Máme skúsenosť, že pokiaľ zostávam na kruháči - asi pre prehľadnosť, dávam bliker do ľava a až keď chcem odbočiť zmením to do prava. 
Ak neblikám, tak sa to asi berie, že chcem zísť z kruháča.

Aspoň v Alesundu to tak fungovalo.

Pár odkazů na Norsko

Seznam uzavírek cest v Norsku

Norsko -dálnice,mýtné + PHM

Možná by se měla zavést značka - Konec kruhového objezdu.

Možná by se měla zavést značka - Konec kruhového objezdu.....pro blondýny.

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.