Hasvik, NO
temperature icon -2°C
polojasno
Trondheim, NO
temperature icon 0°C
slabý déšť
Oslo, NO
temperature icon -0°C
zataženo
Bergen, NO
temperature icon 6°C
jasno
Malé, MV
temperature icon 31°C
polojasno

cesta přes dansko

zdravim,jelikož nás už na zpatečni cestě nebaví čekat na trajekty v Trelleborgu chtěli by jsme zkusit cestu přes Dánsko přes mosty.Máte někdo zkušenosti s touto cestou a cenou poplatků.děkuji

Odpovědět

zdravim,jelikož nás už na zpatečni cestě nebaví čekat na trajekty v Trelleborgu chtěli by jsme zkusit cestu přes Dánsko přes mosty.Máte někdo zkušenosti s touto cestou a cenou poplatků.děkuji

 

<span style="font-size: 8.0pt; font-family: 'Georgia','serif'; color: #333333;">Jeli jsme tak loni poprvé a musím říct, že  s minimálním zdržením. První most za Odense stál 33 EUR (Renault Trafic + 6 osob),  Oresundský most stál 375 SEK , oba mosty se platí na protější straně za mostem (ve směru do Norska). Na první pohled to vypadá jako velká zajížďka, ale je to finančně srovnatelné s cestou trajekty Puttgarden- Rodby a Helsingor- Helsinborg, kterou jsme používali doposud. Na těchto trajektech není třeba rezervace, přijedeš do přístavu a do půl hodiny jedeš, trajekty tam pendlují co 30 minut. Ale stojíš na štaflu 30 minut, pak očumuješ 30 minut na trajektu, pak než se vymotáš z přístavu v Rodby a následně pak to samé v Helsinborgu, je pohodlnější jet a zastávky si volit podle nálady. Tyto krátké trajekty využít k odpočinku prostě nevyužijete.</span>

 
<p style="-webkit-text-stroke-width: 0px; word-spacing: 0px;"><span style="font-size: 8.0pt; font-family: 'Georgia','serif'; color: #333333;">Letos plánujeme cestu tam z Puttgarden do Rodby a následně přes Oresundský most a to z toho důvodu, že většina z naší nové party jezdila doposud jen autobusem z Rostocku do Trelleborgu, tak chtějí zažít malý trajekt a pak Oresundský most, který stojí za to vidět a následně pak tunel, do kterého se najíždí z uměle vytvořeného ostrova,  pojedeme odpoledne za světla. Cestu zpět jedeme po mostech v noci, tak ať to odsejpá.</span></p>
 

diky za info.jezdime vzdy sassnitz-trelleborg a zpet ale tam pak cekame 7 hodin na trajekt coz neni moc prijemne:-(.jezdi az 7:45 a do rozstoku asi nestihneme nocni ve 22:50 a nechceme jet na doraz,takze jsme uvazovali o teto ceste.takze se cestou plati jen ty dva mosty jinak pres dansko nic?

NIC - až v Norsku a to neplatím, normálně projíždím, pošlou fakturu bez sankce a někdy ani tu fakturu nepošlou. Za loňský rok žádná nedorazila.

diky za info,jezdime taky trafikem ale z pujcovny a za super penize takze radsi to mame bez problemu a jsme zaregistrovany.loni prislo cca 1800,- za cestu tam i z5.

To není málo, před pár lety se platilo za celou cestu Norskem asi 3x po 20 NOK  v Oslo.

Poprvé jsem se s placením v Norsku setkal v Kristiansandu v přístavu a pak cestou do Stavangeru, když jsme jeli na Prekestolen a platilo se hotovostí, bylo to před 11 lety. Teď se to začíná rozmáhat čím dál víc,  v Německu je to také na spadnutí.

Asi tam začnem lítat :-)

no letenky taky nejsou moc levny ale cesta autem v sesti ma taky svoje kouzlo,hlavne si nedokazu predstavit jak ty vsechny kramy beru do letadla.to abych si priplatil tak 100 kilo v zavazadlech :-).

Už jsem vyzkoušel autobus (už nikdy) i letadlo a musím ti dát za pravdu, autem to má svoje kouzlo, už se těším na červen. I pro to, že to  po letech už neorganizuju, že si sednu do auta a starosti nechám na jiných.

Loni jsme vyzkoušeli cestu domů přes mosty. Byl docela mazec. Německé dálníce to byla síla. Okolo Hamburku a Lipska  čekačky, kolony atd.  Ve švédsku v noci kvůli opravám zavřená dálnice takže taky samá objížďka. Ještě dva dny jsem byl marnej. Zlatá česká dálnice. Výhoda je nezávislost když nemusíš valit abys stihnul odjezd. Ale jet tady tudy až na Soroyu tak padnu.

no prave o pulnoci jsme v Trelleborgu cekame 7 hodin na trajekt vyjedeme v poledne v sassnitzu a cesta nemeckem katastrofa kazdy rok a doma v 8 vecer.takhle by jsme nemeckem projeli rano.tak vaham zda to zkusit

To mikr:

My jsme loni jeli tam na  Hamburk přes Magdeburk a máš pravdu, bylo to dost výživné, proto jsme zpět jeli na Berlín, kde to byla také stavba, ale aspoň to jelo.<span style="display: inline !important; float: none; background-color: #ffffff; color: #333333; font-family: Georgia,'Times New Roman','Bitstream Charter',Times,serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: 400; letter-spacing: normal; orphans: 2; text-align: left; text-decoration: none; text-indent: 0px; text-transform: none; -webkit-text-stroke-width: 0px; white-space: normal; word-spacing: 0px;">Trochu jsme bloudili kolem Hamburku, jeli jsme z A7 z Neumünstru na Bad Segeberg a po A24 na Berlín a na té spojce to bylo vůbec nepřehledné. Litoval jsem ty lidi ve vesničkách, kterýma vedla doprava bez jakéhokoliv značení.  </span>

No a pak mezi Oslem a Lilehamerem na E6 to je také ostrá stavba, tam ty stavební práce aspoň odsejpají a věřím, že letos to bude lepší.

Cesta domů po 3 ce celkem šla až k Elverum, pak to stálo taky za prt.

Loni jsme si to po dlouhé době vyžrali, pravda. Proto lepší jet po mostech a nemuset honit nějaké odjezdy trajektů. My jedem na pohodu, takže nás nic nerozhodí, ani to že jsme loni čekali v Petrovicích na druhou partu skoro dvě hodiny, sotva jsme vyjeli, zůstali jsme stát před tunelama do Německa. Kolem Kodaně jsme jeli o 4 hodiny déle než běžně, jo a bylo to ještě s exkursí v Hamburku.

To nicasil: ohledně té exkurse, ať nejsi sám, kdo si nastuduje cestu Evropou do Norska, aby se ti nestalo něco podobného.

Nastavil jsem v Praze do navigace Hamburk, navigaci používám jen pro to, abychom viděli, kde je jaká benzinka nebo odpočívka. Řidič, který řídil v době příjezdu k Hamburku jel slepě podle navigace, i když to nebylo naše cílové místo, a už jsme se rozhlíželi. Jo v Hamburku byla levnější nafta než na dálnicích  1,23 Eček, na dálnici kolem 1,4. No a o tankování se mluvilo tak dlouho, že jsme tankovali stejně až na dálnici před Dánskem.

Prostě sranda. Jo a ještě jeden postřeh, jestli jedete autem s tou eko sračkou, tak ji doplňte doma ještě před odjezdem, ať nemusíte v noci ve Švédsku při ztrátě výkonu hledat, kde ji doplníte.

 

 

Most pře Oresund: oresundsbron.com

diky vsem za info.jj s eko srackou :-).ale vzdy vyjde jeste pulka kdyz vracime najedem cca 4500km

diky vsem za info.jj s eko srackou :-).ale vzdy vyjde jeste pulka kdyz vracime najedem cca 4500km[/quote]

Jo, vyjde, ale to musíš mít při odjezdu plnou nádrž :-).

Stávají se různé věci, když jedeš na vlastní pěst, ale o tom to je.  Jsou tací, kteří si mysí, že na jednu nádrž přejedou celou cestu a pak se diví, jak je v Norsku drahá nafta. Sranda musí být.

 

Pokud jste z Východních Čech, nebo severu Moravy, dá se jet přes Polsko S3 vede až do Štětína a odtud se jede poměrně v klidu so Sassnitzu i Rostocku. Vloni jsme se tamtudy vraceli a oprotio cestě tam přes Berlin to bylo luxus. Bez aut, nová cesta, klid...

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Aktuálně v diskuzi

Další krásné tresky byly uloveny za...
Jak vidite,tak mame novou grafiku...
Ahoj, sháníme 6-tého do naší stabilní...
Prodám Ryobi VS700AC s kabely. Končím...
https://kart.kystverket.no Vpravo nahoře rozklikni temalagsverger...
Tresky jsou na hloubkách 50-120m. Chytáme...
Ahoj všem. Vracíme se ze Soroya....
Pjekos Ele
Prodám nevyužitý elektrický multiplikátor Fladen maxximus...
Petr Šenkýř Půjčovna minibusů
Zdarec Naki, bylo by možné půjčit...
Prodáno

Máme nový instagram!

No prostě to bude jízda, tak si to nenech ujít!